Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
wukor
Posty: 301
Rejestracja: wt sty 13, 2009 11:18 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem

Post autor: wukor » śr gru 01, 2010 1:40 pm

Wymień przewody paliwowe od zbiornika do pompy, fałszywe powietrze ci ciągnie. Miałem tak samo i po wymianie ani grama powietrza. Może również być filtr paliwa do wymiany.
Nissan pickup, Suzuki Samurai
http://vimeo.com/31952112

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem

Post autor: zippo68 » śr gru 01, 2010 2:51 pm

Olej taki sam jak do silnika. Leje się go tylko po demontażu pompy.
Pierwsza podstawowa sprawa to zawór zwrotny w pompie. W silniku z 99 roku masz jeszcze zapewne pompę Motorpal
Odpowietrzyć filtr paliwa.
Wykręć zawór /wąż zasilający/ pierwszy z prawej http://img16.allegroimg.pl/photos/orygi ... 04456020_1 tam jest kulka ze sprężyną, która robi jako zawór zwrotny i sprawdź czy czasem nie przepuszcza /ustoma :)21 najlepsza diagnoza/ Poskręcać do kupy odpowietrzyć pompę wtr. pompką ręczną-śrubka obok pierwszej sekcji, popuścić nakrętki przewodów na wtryskach i kręcić aż pokaże się ropa następnie odpalać. Jeżeli zapowietrzanie będzie się powtarzało postępuj jak pisał kolega wukor uwzględniając w szczególności przełącznik baków i odstojnik.
p.s wybierasz się 4 grudnia do Kotlarni?
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem

Post autor: Piter69A » czw gru 02, 2010 7:48 am

Paliwo jest, przewody i filtr ok, wszystko odpowietrzone. Pompka paliwo podaje i recznie i normalnie. Paliwo wraca powrotem do zbiornika.
Wczoraj juz nawet nie udalo sie odpalic :cry:
Wydaje mi się, że po odkreceniu przewodu od wtrysku przy kreceniu rozrusznikiem paliwo powinno sikac pod cisnieniem a tu ledwo leciało ??
Jakies pomysły??
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem

Post autor: Piter69A » czw gru 02, 2010 7:51 am

zippo68 pisze:p.s wybierasz się 4 grudnia do Kotlarni?
będę, będę ale przez w.w. opisane problemy bez GAZika :cry:
Bede prowadził z kolegą jedną grupę ex :)2
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem

Post autor: zippo68 » czw gru 02, 2010 9:07 am

?
Ostatnio zmieniony czw gru 02, 2010 9:48 am przez zippo68, łącznie zmieniany 1 raz.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem

Post autor: zippo68 » czw gru 02, 2010 9:14 am

Piter69A pisze:Na wysokich kopcił i pracował nie równo. Odpala ciężko, tak jakby nie dostawał paliwa. Czy komus sie cos podobnego
A jakiego koloru dyma daje?
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem

Post autor: Piter69A » czw gru 02, 2010 9:23 am

dym bialo-niebieski jak przy problemach z paliwem
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem

Post autor: EDEK:):):):) » czw gru 02, 2010 7:31 pm

Piter masz walnięty sztucerek na pompie i dlatego wraca czyli zaworek z kulką opisany wyżej .Jak podpompowujesz paliwo to powinieneś słyszeć charakterystyczne trzeszczenie/popiskiwanie paliwa przetłaczanego przez ten zaworek czyli paliwo pokonuje opór tej sprężynki z kulką.Nawet jak wykręciłeś zaworek i nie lata lużno ta kuleczka to sprężynka może być już osłabiona i też będzie dupa.A druga sprawa to dwa mini zaworki zwrotne na pompce podtłaczającej.Pod zaworek podchodzą różne syfki ze zbiornika i czasem potrafi się inaczej ułożyć i paliwo schodzi powoli.Odpowietrzanie zawsze zacznij od filtra tam jest taka specjalna podkładka w oryginale ze sztucznego tworzywa i potrafi się wyrobić - zwróć na to uwagę.Często ludzie zastępują ją miedzianką o złych wymiarach i nie dokręcają odpowiednio.Póżniej wiadomo pompa.Po odpaleniu zacznij delikatnie popuszczać wtryski i poczekaj po kolei po parenaście wtryśnięć aż wyjdzie ewentualne powietrze i po sprawie.Na gumowy/elastyczny przewód co idzie ze zbiornika paliwa do małej pompki zasilającej wepnij sobie filterek do dieseli to będziesz widział każdego dnia czy ci schodzi ropa czy nie.Kolejna sprawa nieszczelny cieniutki przewodzik z króćca pompki zasilającej idący do pompy wtryskowej- taki trzeci cieniusieńki - na końcówkach lubi się zestarzeć lub zesztywnieć od ropy jęśli nie jest gumowy tylko plastikowy i wtedy paliwo w sekundę ci wróci do zbiornika. :wink:
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem

Post autor: szychu » pt gru 03, 2010 6:39 pm

"Kolejna sprawa nieszczelny cieniutki przewodzik z króćca pompki zasilającej idący do pompy wtryskowej- taki trzeci cieniusieńki - na końcówkach lubi się zestarzeć lub zesztywnieć od ropy jęśli nie jest gumowy tylko plastikowy i wtedy paliwo w sekundę ci wróci do zbiornika."

EDEK:):):):) dobrze pisze, włśnie przerabiałem temat przewodu pompa paliwowa-pompa wtryskowa, niby przewody gumowe a zesztywaniały i sasysało powietrze. Wymieniłem wszystkie przewody na przezroczyste, łatwiej stwierdzić czy nie łapie powietrza do układu.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem

Post autor: Balu-Balu » sob gru 04, 2010 10:17 am

szychu pisze:Wymieniłem wszystkie przewody na przezroczyste, łatwiej stwierdzić czy nie łapie powietrza do układu.

Teraz to dopiero zesztywnieją :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
wukor
Posty: 301
Rejestracja: wt sty 13, 2009 11:18 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem

Post autor: wukor » sob gru 04, 2010 10:42 am

Balu-Balu pisze:
szychu pisze:Wymieniłem wszystkie przewody na przezroczyste, łatwiej stwierdzić czy nie łapie powietrza do układu.

Teraz to dopiero zesztywnieją :)21 :)21
Kolega na rację.
Najlepiej przeźroczyste dać tylko na wejściu do pompki. W innych miejscach są one bardziej narażone na uszkodzenia.
Nissan pickup, Suzuki Samurai
http://vimeo.com/31952112

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Układ paliwowy w UAZie z oryginalnym dieslem

Post autor: carinus » ndz gru 05, 2010 11:57 am

szychu pisze:"Kolejna sprawa nieszczelny cieniutki przewodzik z króćca pompki zasilającej idący do pompy wtryskowej- taki trzeci cieniusieńki - na końcówkach lubi się zestarzeć lub zesztywnieć od ropy jęśli nie jest gumowy tylko plastikowy i wtedy paliwo w sekundę ci wróci do zbiornika."

EDEK:):):):) dobrze pisze, włśnie przerabiałem temat przewodu pompa paliwowa-pompa wtryskowa, niby przewody gumowe a zesztywaniały i sasysało powietrze. Wymieniłem wszystkie przewody na przezroczyste, łatwiej stwierdzić czy nie łapie powietrza do układu.
Używajcie przewodów przeznaczonych specjalnie do paliw płynnych.U (dobrych) gazowników można dostać różnej wielkosci wężyki które nie stwardnieją i nie skruszeją po jakimś czasie od związków siarki i innych srodków zawartych w paliwie.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość