Piski, ocieranie - most przedni P II

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

maciekp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 6:57 pm
Lokalizacja: Bircza

Piski, ocieranie - most przedni P II

Post autor: maciekp » pt gru 24, 2010 3:24 pm

Od jakiegos czasu od mostu przedniego w moim P II SS 2,5 tdi zaczeły dobiegac jakies piski, ocieranie z prawej strony.
Dzis zabrałem sie za robote, sciagnałem koło, odkreciłem półoske od strony mostu. No i okazało sie ze te dzwieki dochodza własnie z tego miejsca gdzie PÓŁOSKA ŁACZY SIE Z MOSTEM. Tzn krecac połoska w moscie wydobywa sie pisk. Tak jakby jakas tuleja albo łozysko sie zacierało (jakby plastik ocierał o plastkik). Jest to dosc głosne. Poza tym jest tam lekki luz jak ruszam półoska gora doł.
Czy ktos miał cos podobnego?
RD LOCK

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Piski, ocieranie - most przedni P II

Post autor: rort_ » ndz gru 26, 2010 11:06 am

Ja miałem. Łożysko ci siadło. Jest dokładnie w tym miejscu o którym piszesz. Musisz wyjąć półoś z mostu i wymienić łożysko (jakieś za 20PLN chyba). Możliwe, że nieźle będziesz musiał kombinować, żeby wyjąć tą półoś. U mnie było łożysko rozsypane kompletnie i zewnętrzna bieżnia została w moście. Musiałem most wytargać, ale przy okazji zrobiłem mu przegląd konkretny. Pisk może generować właśnie łożysko, bądź pierścienie przeciwpyłowe, które teraz mogą się ze sobą stykać, bo masz luz góra-dół.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Piski, ocieranie - most przedni P II

Post autor: Adas » ndz gru 26, 2010 12:07 pm

żeby wymienić łożysko od strony przegubu, musisz odkręcić słowniczek podciśnienia, 4 śruby przy główce mostu oraz 4 śruby przy wahaczu mostu. Wówczas masz szansę wybić łożysko od wewnątrz, można też wymienić to łożysko nie demontując całości, ale trzeba mieć ściągacz.

maciekp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 6:57 pm
Lokalizacja: Bircza

Re: Piski, ocieranie - most przedni P II

Post autor: maciekp » ndz gru 26, 2010 12:53 pm

ok, dzieki za informacje. To tanie to łozysko jest :) myslalem ze koszty beda wieksze duzo
RD LOCK

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Piski, ocieranie - most przedni P II

Post autor: Kajen » ndz gru 26, 2010 4:12 pm

Wymien wszystkie to dopiero cena Cie powali na kolana... Te koyo stozkowe to tanie nie są a jest ich tam troche.

maciekp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 6:57 pm
Lokalizacja: Bircza

Re: Piski, ocieranie - most przedni P II

Post autor: maciekp » ndz gru 26, 2010 6:07 pm

tzn ile ? (ile kosztuja i ile ich jest)
Nigdy nie mialem z tym do czynienia takze nie wiem na co musze byc przygotowany :wink:
RD LOCK

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Piski, ocieranie - most przedni P II

Post autor: Kajen » ndz gru 26, 2010 7:22 pm

To nie rozbieraj bo polegniesz. Mi tam wyszło za łozyska i uszczelniacze ponad 500 pln. Wymirn tylko to co grzechocze.

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Piski, ocieranie - most przedni P II

Post autor: rort_ » ndz gru 26, 2010 9:25 pm

Stożkowe dwa na piastę + uszczelniacz daje 130. Do tego drugi uszczelniacz (75 oryginał w JC) i łożysko igiełkowe (50PLN). To masz koszt na stronę - piastę. To co Ci piszczy jest normalne, tak jak pisałem. Zrób/pożycz ściągacz tak jak pisał @Adas, to nie bedziesz musiał mostu rozbierać.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

maciekp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 6:57 pm
Lokalizacja: Bircza

Re: Piski, ocieranie - most przedni P II

Post autor: maciekp » ndz gru 26, 2010 9:32 pm

ok, dzieki za pomoc. Zajme sie tym we wtorek dopiero. Mam nadzieje ze nie rozleci sie do tego czasu :D
RD LOCK

Awatar użytkownika
Wieśmak
Posty: 440
Rejestracja: sob gru 01, 2007 4:32 pm
Lokalizacja: Trzcianka

Re: Piski, ocieranie - most przedni P II

Post autor: Wieśmak » ndz gru 26, 2010 9:42 pm

To to nie był bulbulator :)9
BYŁO:GR, L200 4runner Niva Frota UAZ K160 Grand cherokee Samurai Explorer Pajero JEST Disko td5

maciekp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 6:57 pm
Lokalizacja: Bircza

Re: Piski, ocieranie - most przedni P II

Post autor: maciekp » ndz gru 26, 2010 9:43 pm

hehe, nie był jednak. Kupiłem nawet nowy a okazało sie co innego. Naciągłes mnie normalnie na koszty :lol:
RD LOCK

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Piski, ocieranie - most przedni P II

Post autor: Kajen » ndz gru 26, 2010 11:37 pm

Znajdziemy tu takich wiecej.
:)21

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Piski, ocieranie - most przedni P II

Post autor: PiRoman » śr gru 29, 2010 4:24 pm

No dobra... to u mnie też to łozysko się wysrało. Wg info odnalezionych tutaj to jest 6007 (35x62x14), znalazłem też wymiary tego uszczelniacza i jest to chyba 79x62x9. Czy może mi ktoś potwierdzić te informacje? I pytanie a'propos demontażu. Czy półoś jest tylko wkliknięta na pierścieniu i da się ja po prostu wykliknąć i czy jest tam na tyle miejsca, żeby przyspawać się do zewnętrznej bieżni tegoż łożyska z jakimś haczykiem i wyszarpnąć ją udarowo?
Jestem przez rozbieraniem i chciałem się dobrze przyszykować.
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Piski, ocieranie - most przedni P II

Post autor: Adas » śr gru 29, 2010 4:30 pm

PiRoman pisze:No dobra... to u mnie też to łozysko się wysrało...
to grypa żołądkowa przeszła na Pajero :o :)21

łożysko prawdopodobnie wyjdzie ci razem z półośką, tak często wyłazi to i pewnie u Ciebie tak będzie.
co do montażu to jest ona tylko wkliknięta w most

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Piski, ocieranie - most przedni P II

Post autor: PiRoman » śr gru 29, 2010 4:52 pm

Adas pisze:
PiRoman pisze:No dobra... to u mnie też to łozysko się wysrało...
to grypa żołądkowa przeszła na Pajero :o :)21
Bardzo śmieszne... nie wiesz, co ja przeżyłem... :)21

łożysko prawdopodobnie wyjdzie ci razem z półośką, tak często wyłazi to i pewnie u Ciebie tak będzie.
co do montażu to jest ona tylko wkliknięta w most
Dzięki :)2 Czyli jest to do ogarnięcia w 12 minut...
To jeszcze mi potrzebne potwierdzenie wymiarów łożyska i uszczelniacza...
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Piski, ocieranie - most przedni P II

Post autor: Adas » śr gru 29, 2010 5:37 pm

PiRoman pisze:
Adas pisze:
PiRoman pisze:No dobra... to u mnie też to łozysko się wysrało...
to grypa żołądkowa przeszła na Pajero :o :)21
Bardzo śmieszne... nie wiesz, co ja przeżyłem... :)21

łożysko prawdopodobnie wyjdzie ci razem z półośką, tak często wyłazi to i pewnie u Ciebie tak będzie.
co do montażu to jest ona tylko wkliknięta w most
Dzięki :)2 Czyli jest to do ogarnięcia w 12 minut...
To jeszcze mi potrzebne potwierdzenie wymiarów łożyska i uszczelniacza...
teoretycznie da się to zrobić bez zdejmowania koła :)23

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Piski, ocieranie - most przedni P II

Post autor: PiRoman » śr gru 29, 2010 5:40 pm

Tak podejrzewałem (obejrzałem sobie przed chwilką), ja jednak kółko wyrwę, bo przy okazji wymienię półośkę Któryś przegób grzechocze) i łożysko igiełkowe w zwrotnicy.
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Piski, ocieranie - most przedni P II

Post autor: Adas » śr gru 29, 2010 6:37 pm

PiRoman pisze:Tak podejrzewałem (obejrzałem sobie przed chwilką), ja jednak kółko wyrwę, bo przy okazji wymienię półośkę Któryś przegób grzechocze) i łożysko igiełkowe w zwrotnicy.
to nie zajmie Ci 12 minut :wink:

kiedyś dawno dawno temu samo wyjęcie łożyska igiełkowego zajęło mi z tydzień :)21

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Piski, ocieranie - most przedni P II

Post autor: PiRoman » śr gru 29, 2010 7:17 pm

Ja wczoraj wyjąłem w 14 sekund... :)21 Meselkiem...
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości