Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Karol L » sob lut 12, 2011 10:48 pm

Stabilnie to nie bedzie sie prowadzic na zakretach. Sprezyny pod rame z przodu to nie jest dobry sposob, chyba ze sprezyna mega twarda, ale wtedy to sie mija z celem. Napisz jakie wrazenia z jazdy, bo jestem ciekaw. No i moze zmien wasy zwrotnic na wyzsze, bo kat na drazku masz zabojczy.
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: mcs0 » sob lut 12, 2011 11:06 pm

ja zrobiłem też pod ramą - sprezyna passat b5 tył i jest stabilnie i nie za twardo, przynajmniej jak dla mnie :)
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: viperecki » ndz lut 13, 2011 8:52 am

Łełek ty naprawde uważasz że te wszystkie blaszeczki trzymające hardmadafaka wachacze do ramy i do mostu przezyja w terenie kilka minut :)21 ?? czy może dzieki ich "plastyczności" uzyskałeś wykrzyż :)17
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Bury » ndz lut 13, 2011 11:20 am

Ale tu na zdjęciach te mocowania do ramy to chyba nie są skończone jeszcze ...

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: ŁeLeK » ndz lut 13, 2011 5:52 pm

Drążka kierowniczego jeszcze nie zrobiłem z tego względu, że przychodzi nowa przekładnia ze wspomaganiem - jutro będę montować. Blacha mocowania wahacza to wysokiej jakości stal okrętowa - w Parchu wytrzymuje bez problemu. Fakt, są przykręcone ale jeszcze nie dokończone. Trzeba powalczyć troszkę z kątami i przyspawać do ramy. Największym problemem okazało sie mocowanie amortyzatorów. Jutro robię poprawkę, bo dół amortyzatora jest za wysoko i sprężyna nie ugina się do końca, tylko kończy się na amortyzatorze. Przejechałem się - prowadzi się nadspodziewanie dobrze. Dopiero jak zrobię przekładnie to będzie testowanie w terenie. Sprężyny są z Golfa MKII tylne, natomiast amortyzatory od T5(okazują się bardzo mizernym rozwiązaniem, gdyż jest twardo)
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: mcs0 » ndz lut 13, 2011 7:55 pm

most poszedł do przodu????
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: ŁeLeK » ndz lut 13, 2011 8:57 pm

nie dużo, ale poszedł. Jakieś 4 cm
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: mcs0 » ndz lut 13, 2011 10:06 pm

przy 31' i tak pewnie wygląda jak mój z wysunięciem 12cm:)
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: ŁeLeK » ndz lut 13, 2011 10:32 pm

no ja wały wstawiłem od 413 i przedłużałem. Przesunięcie mostu do przodu było konieczne, żeby opony nie tarły o progi
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: lukassos » pn lut 14, 2011 11:30 pm

ŁeLeK pisze:ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek

Noooo cóż by tu powiedzieć... Przód zrobiony. Tył też - przetuningowałem wahacze od Matiza.

Czy po tym lifcie nie zauważyłeś niezamierzonego skrętu kół przy dobiciu? Pośredni drążek kierowniczy masz pod kątem i przy hamowaniu ( dociążeniu przodu) będzie powodował skręt kół w prawo lub kierownicy w lewo. Spróbuj wypoziomować oś drążka pośredniego.

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Stachu-80 » wt lut 15, 2011 7:42 am

No i znalazłem odpowiedz na moje pytanie u mnie przy dobiciu auto myszkowało po drodze i szukałem przyczyny, podejrzewałem że drążek kierowniczy płata figle i sie nie myliłem w wekend poprawki.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: ŁeLeK » wt lut 15, 2011 11:53 am

Już wszystko poprawione :) Wczoraj chciałem wyjechać... Wrzucam bieg... a tu nic. Mówię sobie: ''pewnie znowu coś z reduktorem'', no to jeb w reduktor i przerzucam 4h na 4l i na 2h i NIC ;/ kurwica mnie wzięła niesamowita... po 15 minutach co się okazało - z przodu zapiętych sprzęgiełek nie miałem, a tylny wał oddałem do przedłużenia ;)
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: bigos » wt lut 15, 2011 1:05 pm

ŁeLeK pisze:Już wszystko poprawione :) Wczoraj chciałem wyjechać... Wrzucam bieg... a tu nic. Mówię sobie: ''pewnie znowu coś z reduktorem'', no to jeb w reduktor i przerzucam 4h na 4l i na 2h i NIC ;/ kurwica mnie wzięła niesamowita... po 15 minutach co się okazało - z przodu zapiętych sprzęgiełek nie miałem, a tylny wał oddałem do przedłużenia ;)
:)20
Jimny :)21

Awatar użytkownika
qwai
Posty: 645
Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: qwai » śr lut 16, 2011 11:50 am

Jak rozwiązaliście problem obcierania kół 31" o wahacze Tico z przodu przy wykożystaniu oryginalnych mocowań do ramy ??

Niestety pomiary wykazały że będzie obcierać a przenoszenie mocowań nie wydaje mi się opyumalnym rozwiązaniem.
Mam odwrócone trójkąty więc dodawanie dystansu raczej zabije łozyska.
Myślałem o podcięciu wachacza i wzmocnieniu go np rurką w tym miejscu ale obawiam się że usztywni to wachacz i zacznie pękać na spawach przy silentblokach, bo straci 'elastyczność skrętną' :-)

Chba że z doświadczenia wiecie że nie obciera :-)
Fascynaci 4x4

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: viperecki » śr lut 16, 2011 12:16 pm

u mnie na Mangelsach et -35 ledwo co dotykało o wachacz ale dla pewności że nie zdejmie mi bierznika dałem dłuższe śruby na księzycu kuli i kilka podkladek chyba po 2 i ograniczyłem w ten sposob minimalnie skręt i po kłopocie 8)
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

krzysiekass
 
 
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: krzysiekass » pn lut 21, 2011 9:19 pm

Witam . Przeczytałem już wszystkie strony tego tematu . Powolutku przygotowuję się do przeróbki samiego na sprężyny . Przód radiusy z Pajero na szpilkę + panhard + sprężyny od Vitary lub SKody . Ale problem mam z tyłem . Co tu wybrać ? Wacjhacze oczywiście będą z rur made in home . Ale czy zastosować również panharda , czy sierżanta ? Które rozwiązanie jest lepsze ? Nie wiem czego , ale bardziej przychylam się do panharda , czy to dobry wybór ? Amory będą prawdopodobnie z Lublina .
Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO :)16
Była Vitara

saamurai
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: czw mar 20, 2008 4:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: saamurai » pn lut 21, 2011 10:02 pm

W innym wątku pisałeś, że sierżant odpada na tył. Ja mam już przód na sprężynie, a tył będzie własnie sierżant. Uzasadnienie : przeczytałem wiele pochlebnych opini na temat tego rozwiązania. Pytałeś również o 4 linka. To jest najlepsze rozwiązanie ( na podstawie info z forum :D ), odradzam ze względu na trudność wykonania. Więc na pierwszą Twoją jak sądzę, tak poważną modyfikację nie poleciłbym 4 linka. Panhard przód tył sierżant to sprawdzony już przepis. Nie poleciłbym również sprężyn od vitary, uważam że warto podnieść przy okazji troszkę auto a na tych sprężynach dużo nie zyskasz (może mnie ktoś poprawi).
ps. Gratuluję wyboru przeróbki na sprężynę :)2

krzysiekass
 
 
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: krzysiekass » pn lut 21, 2011 10:36 pm

saamurai pisze:W innym wątku pisałeś, że sierżant odpada na tył. Ja mam już przód na sprężynie, a tył będzie własnie sierżant. Uzasadnienie : przeczytałem wiele pochlebnych opini na temat tego rozwiązania. Pytałeś również o 4 linka. To jest najlepsze rozwiązanie ( na podstawie info z forum :D ), odradzam ze względu na trudność wykonania. Więc na pierwszą Twoją jak sądzę, tak poważną modyfikację nie poleciłbym 4 linka. Panhard przód tył sierżant to sprawdzony już przepis. Nie poleciłbym również sprężyn od vitary, uważam że warto podnieść przy okazji troszkę auto a na tych sprężynach dużo nie zyskasz (może mnie ktoś poprawi).
ps. Gratuluję wyboru przeróbki na sprężynę :)2
No tak pisałem . bo mam pod autem zmotaną butlę lpg , jak i zbiornik paliwa . http://off-road.frix.pl/temat/99749/zbi ... wa-samurai . Sierżant zmusi mnie do demontażu zbiornika :o Ale chyba nie ma rady . Motać się nie boję i chętnie bym wskoczył na 4-linka , tylko czy można go zmotać na poliuretanach ?
Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO :)16
Była Vitara

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Adam.Ż » wt lut 22, 2011 7:16 am

jeśli już to na łożyskach sferycznych...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Bury » wt lut 22, 2011 7:59 am

albo końcówkach drążków... :wink:

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Stachu-80 » wt lut 22, 2011 8:33 am

krzysiekass pisze:
saamurai pisze:W innym wątku pisałeś, że sierżant odpada na tył. Ja mam już przód na sprężynie, a tył będzie własnie sierżant. Uzasadnienie : przeczytałem wiele pochlebnych opini na temat tego rozwiązania. Pytałeś również o 4 linka. To jest najlepsze rozwiązanie ( na podstawie info z forum :D ), odradzam ze względu na trudność wykonania. Więc na pierwszą Twoją jak sądzę, tak poważną modyfikację nie poleciłbym 4 linka. Panhard przód tył sierżant to sprawdzony już przepis. Nie poleciłbym również sprężyn od vitary, uważam że warto podnieść przy okazji troszkę auto a na tych sprężynach dużo nie zyskasz (może mnie ktoś poprawi).
ps. Gratuluję wyboru przeróbki na sprężynę :)2
No tak pisałem . bo mam pod autem zmotaną butlę lpg , jak i zbiornik paliwa . http://off-road.frix.pl/temat/99749/zbi ... wa-samurai . Sierżant zmusi mnie do demontażu zbiornika :o Ale chyba nie ma rady . Motać się nie boję i chętnie bym wskoczył na 4-linka , tylko czy można go zmotać na poliuretanach ?
Sierżant ma dużo zalet. Jak pilnujesz odległości to dość łatwo jest osiągnąć prawidłowe ustawienia, druga sprawa to w miarę tania konstrukcja. Ja robiłem na końcówce drążka kierowniczego od traktorka Case czy inny new holland końcówka 26 zł. Jest solidna pręt z gwintem jest średnicy 20mm więc raczej nie puści. Jako tuleje do wahaczy i sierżanta zastosowałem polibusze z resorów samurajowych. Wykorzystując maks długie sprężyny i amorki robi ładne wykrzyże. Nie wiem dokładnie ile kosztuje łożyska sferyczne ale za dobre trzeba trochę zapłacić. Ja przy okazji robienia zawiasu na tyle wymieniłem łożyska uszczelniacze w tylnym moście całość wyszła około tyśka - to same części robota moja bezcenna i niepoliczalna. Jest tez minus sierżant potrzebuje dużo miejsca nad mostem, 4 link pewnie też. Przeważnie zawadza owy zbiornik który docelowo możesz wrzucić na pakę. Tak czasami bywa ze się człowiek napracuje w twoim przypadku zrobi nowy zbiornik paliwa , potem zmieni się koncepcja i cała praca psu w dupę.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Kwadrat » wt lut 22, 2011 10:19 am

Tu masz link do kilku rozwiązań zawieszenia. Kilka razy nam sie przydało :)

http://www.warka-team.pl/galeria/gara/c ... iesze.html

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Stachu-80 » wt lut 22, 2011 12:44 pm

Tylko żebyś takiego mistrza wykrzyzu nie zrobił brakuje jakieś pół metra sprężyny http://www.warka-team.pl/galeria/gara/c ... zenia.html
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

krzysiekass
 
 
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: krzysiekass » wt lut 22, 2011 4:15 pm

A które rozwiązanie lepsze , sierżant , czy panhard ? Wiem , ze w przypadku panharda , most będzie się przesuwał , a jakie są jeszcze plusy dodatnie i ujemne ?? :D :D :D
Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO :)16
Była Vitara

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Kwadrat » wt lut 22, 2011 7:15 pm

Stachu-80 pisze:Tylko żebyś takiego mistrza wykrzyzu nie zrobił brakuje jakieś pół metra sprężyny http://www.warka-team.pl/galeria/gara/c ... zenia.html


Najważniejsze że potem wskakują na swoje miejsce :)
Na co dzień Karol ma sprężyny przykręcone na górze i na dole . Ale na jakąś trialową imprezkę można odkręcić . :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości