MB 300D

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

MB 300D

Post autor: Killer17 » pt mar 11, 2005 1:29 pm

Chcem wkońcu zabrać się za zmiane silnika i teraz mam
pare pytań :

Wiem napewno że bedzie to dizelek z gwiazdą ale teraz nie wiem
czy wybrać silnik z turbiną czy bez...
Mam do wyboru:
OM617.912 cyl.5 88KM 2998cm3
( występuje w modelach 300D 300 DL 300 TDT )
OM617.952 cyl.5 125KM 2998cm3
( 300 CDT 300 DT 300 TDT )

Który bedzie lebszbszy??
-zależy mi na trwałości i niskich kosztach eksploatacji
-bedzie działał ze skrzynią UAZa
-czy w tych modelach występuje problem z miską olejową
( z tego co wiem to tak ) ??
-silnik bedzie zamontowany w miejsce 2.4D MB, czy bedzie koniczne przerabianie uchwytów pod silnik ??
-czy jest problem z dostępnością któregoś z tych silników??
-jak się przedstawiają ceny tych silników
( zależy mi na silniku w stanie b.dobrym (igiełka) z osprzętem ) ??

I jeszcze wcześniej chcem sprzedać swój obecny silnik ( 2.4D MB )
ile to, to jest warte ??

Myślałem o tym jak wyleminować problemy z miską: zamierzam
przerobić blaszanke, ale myślałem też otym żeby unieś silnik skrzynie
jakieś 4cm do góry ( ale nie wiem jak bedzie wyglądać sprawa
długości wałów i kąty ich zejścia )... a czy można zamontować silnik
z lekim spadkiem ku tyłowi ( tak z 10stopni ) ??

Proszę o pomoc, przydatne info. i porady...
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » pt mar 11, 2005 2:06 pm

ja tylko na ostatnie pytanie odpowiem, o tym "spadku"10st.
Teoretycznie mozna, ale trzeba zmienić kąty pochylenia mostów tak, aby osie wałków atakujących w mostach były równoległe do osi wałków zdawczych reduktora( czyli tylny most: wejście do góry należałoby przekręcić a w przednim w dół wałek wejściowy). Zapobieg to przyspieszeniom kątowym współpracujących wałów.
Z tyłu ok, ale ZWRÓĆ UWAGĘ CO SIĘ DZIEJE Z PRZODEM: zmienia się geometria (kierowalność) a przeguby jeszcze bardziej się "łamią". Moim zdaniem odpada. (no chyba, że tylko tylny napęd :-) )

Ja bym brał z turbo... :lol:
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pt mar 11, 2005 3:12 pm

Tomek z bierkowic ma 300D u sibie w Uazie ale jaki to model to nie wiem jak chcesz to moge poszukac do niego numeru tel to sie wypytasz.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Killer17 » pt mar 11, 2005 5:15 pm

tiger pisze:Tomek z bierkowic ma 300D u sibie w Uazie ale jaki to model to nie wiem jak chcesz to moge poszukac do niego numeru tel to sie wypytasz.
Możesz puścic mi nr tel. na meila (się przyda, a napewno nie zaszkodzi)
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
Mieszko
 
 
Posty: 182
Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Mieszko » ndz mar 13, 2005 4:46 pm

Podobno 300D Turbo jest jest bardzo rzadkie ale ja raz widzialem taki silnik..... dosc dlugo jezdzil na takim w GAZiku Sławek Czerwik.
Jest to silnik TORPEDA przy zwylkym 300 ale z tego co wiem trzeba sie liczyc z wiekszymi przerobkami bo te silniki bylu kompletowane prawie zawsze z automatam i trzeba przekladac kolo zamachowe itp.

Jak chcesz silnik ekonomiczny i latwy do zdobycia to zwylke 300D !!!


MIESZKO
(ja juz mam na stanie 300D i moze w lecie trafi do UAZa)

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Killer17 » ndz mar 13, 2005 7:38 pm

Mieszko pisze:ale z tego co wiem trzeba sie liczyc z wiekszymi przerobkami bo te silniki bylu kompletowane prawie zawsze z automatam i trzeba przekladac kolo zamachowe itp.
Troszkę się zmartwiłem, bo nic nie słyszałem o tym że one były
z automatem ( a się tak cieszyłem że problemów nie bedzie )

A nie można w drugą strone -->czyli założyć tyrbine do zwykłego 300D ??
(przecież silnik niby wzasadzie ten sam jest)
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Killer17 » ndz mar 13, 2005 8:02 pm

Cały czas myślałem jak to zrobić z tą miską tak żeby było raz a dobrze...
I pomyślałem że skoro najwiekszy problem jest nie w tym że miska bedzie uderzać w most ale w samom gruche od mostu, a to ze względu że miska aluminiowa jest tak ukształtowana że od strony gruch wystaje
bardzo poza obrys silnika (z drugiej strony tak nie jest),
chcem zlikwidować ten problem wycięci z identycznej miski tej drugiej
strony i wstawanie jej w miejsce tej wystającej cześci...
Czy to możliwe?? Nie wiem bo opieram się tylko na przykładzie mojej
miski z silnika 2.4D MB która jest na tyle symetryczne do pewnego
momentu że ta sztuczka mogła by się udać,
pozostaje tylko kwestia spawania tego chorego aluminium,
ale sprawa jest chyba do rozwiązanie...

Co myślicie mogło by się to udać ??
(wiem że strasznie z tym wiele zabawy ale pomysł wydaje mi sie niezły)
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz mar 13, 2005 10:02 pm

I znany.I najlepszy.Z dwóch spodzin motasz jedną,smok przenosisz w nowy zarys.Miska przesuwa sie do tyłu.Najwiekszy problem to takie pociecie spodzin zeby materiału nie zmarnować.
My to robimy w ten sposób,ze tylna krawędż miski staje się "przednią".
Jak na to popatrzysz to skumasz.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » ndz mar 13, 2005 11:17 pm

interesowałem się tym czy można z 300d zrobic td i gdzies wyczytalem ze to jednak 2 zupelnie rozne silniki i to mnie totalnie rozwalilo.. :cry:
czy ktos moze to jeszcze potwierdzić ?? a jeśli tak to co oprócz remontu mogę zrobić mojemu silniczkowi żeby był mocniejszy ??
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz mar 13, 2005 11:50 pm

W przypadku andorii 2.4 np to prawda.Inne kolektory i blok i pompa.Bez sensu...
Podejrzewam,że w mb też tak bedzie :)3
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Killer17 » pn mar 14, 2005 12:24 pm

vandall1 pisze:My to robimy w ten sposób,ze tylna krawędż miski staje się "przednią"
Może jakieś fotki masz (miał bym się na czym wzorować) ??
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pn mar 14, 2005 1:14 pm

Na moje to albo masz ten 2,4 padake i słaby a tak generalnie 300D na kolana nie powala moim zdaniem zamienisz czpke na kapelusz a jeżdziłem na jednym i drugim , pod koniec marca bęnde testował 250D z 124 to napisze czy warto montować a tak to generalnie pasuje jeszcze lepiej mniejszy lżejszy

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Killer17 » pn mar 14, 2005 9:08 pm

Artur pisze:Na moje to albo masz ten 2,4 padake i słaby a tak generalnie 300D na kolana nie powala moim zdaniem zamienisz czpke na kapelusz a jeżdziłem na jednym i drugim , pod koniec marca bęnde testował 250D z 124 to napisze czy warto montować a tak to generalnie pasuje jeszcze lepiej mniejszy lżejszy
Mój 2.4 ma swoje czasy świetności za sobą, ale jeszcze chodzi
nie najgorzej, ale brakuje mu koników bo to jest ta słabsza wersja 2.4D
A jak jest z 2.5TD MB
(ile ma to mocy i czy pod moją flansze podejdzie) ??
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
Mieszko
 
 
Posty: 182
Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Mieszko » pn mar 14, 2005 10:15 pm

Widzialem kiedys taki silnik i z wierzchu rozni sie w zasadzie tylko kolektorami ale prawie na pewno ma inne nastawy pompy i wzmocniony uklad korbowo tlokowy - bo normalny ma 172 Nm momentu a TURBO az 250 Nm.........

Ja majac 240 wolalbym go ewentualnie wyremontowac niz bawic sie w przerabianie mocowan silnika itp. bo faktycznie przyrost mocy nie bedzie powalajacy a silnik jest o 50kg ciazszy od 240......


MIESZKO
UAZ S21 a w przyszlosci UAZ S21 EVO "costam" lub wlasnie UAZ 300D

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kedek » pn mar 14, 2005 10:41 pm

Zwykłą 300 ma (tak jak wspominał Tiger) Tomek z Bierkowic w uazie i Arek z Wrocka w żółtym muscelu, natomiast ten 300 turbo o ile się nie mylę, ma Mikołaj, i myślę, że On może Ci najwięcej powiedzieć...
Jeździłem każdym z tych aut, i musze powiedzieć, że Tomka uaz to padaka, Arka muscel nieźle ciągnie, a sralnia Mikołaja jest potworną rakietą.
Sam chciał bym mieć taki silnik... :)21
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Killer17 » wt mar 15, 2005 2:45 pm

Mieszko pisze: Ja majac 240 wolalbym go ewentualnie wyremontowac niz bawic sie w przerabianie mocowan silnika itp. bo faktycznie przyrost mocy nie bedzie powalajacy a silnik jest o 50kg ciazszy od 240......
Myślałem o remoncie ale po zapoznaniu się z faktami
( czyli po opini mechanieka i po wzięciu pod uwage
wieku mojego silnika )podjołem decyzje że nie remontuje.
W nim jest tyle rzeczy do wymiany i do remontu
by chodził tak jak chcem, szkoda kasy w to pchać.
A jak już kupuje to kupie coś lebszego ( a co se będe żałował )

Odnoście tych dodatkowych kilogramów,
właśnie wziołem się za klepanie resorów
i bede almortyzatory wymieniał,
miałem żukowskie teleskopki kupić ale teraz wacham się
czy nie będą za słabe(za delikatne) przy takiej masie silnika...
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr mar 16, 2005 6:46 pm

Sorry Kiler,ale fotek brak....Jak mówiłem,jak zerkniesz na te cześci,to na pewno doznasz wizji-po prostu stalowa miska równolegle do tyłu,tak,zeby jej przednia krawędż trafiła w tylną na alu-spodzinie.Reszta to rzeżba.

Amorki to aplikuj od Stara/bodaj 742/.Żukensy są dobre-do wypieprzenia :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Tomek Kulik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: sob mar 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Tomek Kulik » pt mar 18, 2005 9:57 pm

Silnik 300 D 5 cyl. turbo od merca 123, w porównianiu z wolnossącym, ma inne tłoki, korbowody, wałek rozrządu, i wiele innych detali, o nastawach pompy nie wspominając. Silnik wolnossący po założeniu kolektorów i turbiny od doładowanego - wybuchnie dużo szybciej niż można by się spodziewać. Na pewno pierwsze stukanie będzie skutkiem obrócenia panewki.
A silniki 250D 5 cyl. od 124 wolnossące mają 90-94 KM dwuzaworowe, oraz 113 KM czerozaworowe (również komora wstępna) .
Silniki doładowane 5 cyl. rozijają moc 122-126 KM. Wszelkie róznice wynikają z roku produkcji, jak to u Mercedesa. Silniki te są lżejsze od "beczkowych" dzięki aluminiowej głowicy, i w odróżnieniu od starszych konstrukcji pochylone są na stronę wydechu, w prawo.
Jeszcze nie mam terenówki, ale już niedługo...

Motocyklowa Szkoła Jazdy Kulikowisko
Warszawa-Bemowo

UAZmaniak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt wrz 07, 2004 11:39 pm

Post autor: UAZmaniak » sob mar 19, 2005 2:27 am

Olej Diesla i wsadzaj benzynika bo to nudny silnik :lol:

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Killer17 » ndz mar 20, 2005 8:46 am

Tomek Kulik pisze: Silnik wolnossący po założeniu kolektorów i turbiny od doładowanego - wybuchnie dużo szybciej niż można by się spodziewać.

A silniki 250D 5 cyl. od 124 wolnossące mają 90-94 KM dwuzaworowe, oraz 113 KM czerozaworowe (również komora wstępna) .
Silniki doładowane 5 cyl. rozijają moc 122-126 KM. Wszelkie róznice wynikają z roku produkcji, jak to u Mercedesa. Silniki te są lżejsze od "beczkowych" dzięki aluminiowej głowicy, i w odróżnieniu od starszych konstrukcji pochylone są na stronę wydechu, w prawo.
To w takim wypadku sprawa odpada,
bo kto by chciał mieć wybuchającysilnik.
Może bedzie trzeba pomyśleć o 250D,
bo skoro ma wiecej mocy od 300D i jest lżejszy, tylko teraz czy bedzie
pasował pod moją flansze ( bo nie chce mi się z tą flaszą bawić )

Wczoraj kumpel mi mówił że są silniki merca
wolnosące o pojemn 3.2 , jest coś takiego ??
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Killer17 » ndz mar 20, 2005 8:54 am

UAZmaniak pisze:Olej Diesla i wsadzaj benzynika bo to nudny silnik :lol:
Diesel jest najlebszy, a ja wyznaje zasade-->
"Powoli ale wytrwale do celu" ...
diesel MB sobie poklepie, posteka ale nie pęka :)21
( pozatym bezyna mnie denerwuje tym że nie lubi wody )
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » ndz mar 20, 2005 11:44 am

Tomek Kulik pisze:Silnik 300 D 5 cyl. turbo od merca 123, w porównianiu z wolnossącym, ma inne tłoki, korbowody, wałek rozrządu, i wiele innych detali, o nastawach pompy nie wspominając.
silnik tylko z wierzchu jest podobny...inne jest dosłownie wszystko...blok, pompy, głowica, układ korbowo-tłokowy...i w 300 turbo nie przerobisz miski bo pompa jest całkiem z przodu i pędzona łańcuszkiem...silnik drogi w zakupie, części też znacznie droższe niż do zwykłego...były tylko w automacie ale to akurat żaden problem bo przeróbka trwa 15 minut...ze zwykłego turbo nie zrobisz - pompa wryskowa inna, brak natrysku oliwy na tłoki, inny rozrząd...
kupuj wolnossący i tyle...250 ze 124 też może być...ceny różne jak zwykle...za dobry to nawet 4kpln wołają...ja osobiście wolałbym zrobić remont padlinie i zamknąć temat raz na zawsze...

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz mar 20, 2005 11:56 am

"...ziew..."
a ten remont to na ile wystarczy?
dwa wyjazdy w góry?
:)21
poza tym 300td to mnie sie zdaje że jest z w126, a nie 123
#noichuj

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » ndz mar 20, 2005 12:09 pm

300TD pięciocylindrowy był w 123 ,w automacie wersja amerykańska

silnik 617.912



a do zwykłej 300-ty można dołozyć turbine, widziałem taką zmotę,

działała i nadal działa :)2


:)21
LJ 70

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » pn mar 21, 2005 2:18 pm

Mag69 pisze:


a do zwykłej 300-ty można dołozyć turbine, widziałem taką zmotę,

działała i nadal działa :)2
Jak nie będzie przesadzał z pałowaniem to popyrka jeszcze. Ale jak dostanie amoku na oesie i wyciśnie całą moc przez kilka minut to silnik wybuchnie i będzie żelazny deszcz .... :)21
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość