Wciśnięte sprzęgło a odgłos z komory silnika J20A 2,016v

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Mieciu1
 
 
Posty: 1176
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 4:19 pm
Lokalizacja: Miastko
Kontaktowanie:

Wciśnięte sprzęgło a odgłos z komory silnika J20A 2,016v

Post autor: Mieciu1 » sob kwie 09, 2011 2:42 pm

Panowie jest sprawa :)15
Pacjent Grand vitara 2,0 16v z 1999 roku czyli silnik j20A.
Ostatnio po wycieczce (1000km) nasilił mi się dziwny dźwięk z lewej strony w komorze silnika(patrząc od przodu samochodu).Miarowy zamaszysty odgłos z częstotliwością obrotów.
Gdy wdepnę sprzęgło odgłos zanika (wcześniej też było tak że po wciśnięciu sprzęgła część odgłosów zanikała ale jakoś mnie to nie martwiło i bez problemowo przejeździłem sporo kilometrów).Tylko że teraz ten odgłos mnie martwii .Samochód oprócz tego zachowuje się normalnie.
Jakieś sugestie co to może być i na co się przygotować ??
Ps.sprzęgło zostało wymienione na nowe na 200km przed wyjazdem na wycieczkę (cały komplet -tarcza,docisk i łożysko QH-Exedy).
Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Wciśnięte sprzęgło a odgłos z komory silnika J20A 2,016v

Post autor: slavok » sob kwie 09, 2011 2:59 pm

Może któreś łożysko w skrzyni ?
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Mieciu1
 
 
Posty: 1176
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 4:19 pm
Lokalizacja: Miastko
Kontaktowanie:

Re: Wciśnięte sprzęgło a odgłos z komory silnika J20A 2,016v

Post autor: Mieciu1 » sob kwie 09, 2011 3:06 pm

Nie wiem czy ma to znaczenie ale obojętnie czy na wbitym biegu czy na luzie sytuacja jest ta sama.
Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Wciśnięte sprzęgło a odgłos z komory silnika J20A 2,016v

Post autor: slavok » sob kwie 09, 2011 3:41 pm

ale piszesz, że odgłos zanika po wdepnięciu sprzęgła, czyli rozłączeniu napędu wału ze skrzynią, jak puścisz sprzęgło to nie ma znaczenia czy masz bieg czy luz, wałek skrzyni i tak się kręci, a tam koło tam jest jednomasowe czy dwumasowe ?
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Mieciu1
 
 
Posty: 1176
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 4:19 pm
Lokalizacja: Miastko
Kontaktowanie:

Re: Wciśnięte sprzęgło a odgłos z komory silnika J20A 2,016v

Post autor: Mieciu1 » sob kwie 09, 2011 4:48 pm

O kurka niewiem ale chyba jednomasowe bo dwumasowe są w tych nowszych grand vitarach.
Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia

krzysiekass
 
 
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: Wciśnięte sprzęgło a odgłos z komory silnika J20A 2,016v

Post autor: krzysiekass » ndz kwie 10, 2011 11:40 am

Podobne zjawisko miałem w Jeepie , powodem zużyta panewka oporowa na wale korbowym .
Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO :)16
Była Vitara

mml
 
 
Posty: 126
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 8:38 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wciśnięte sprzęgło a odgłos z komory silnika J20A 2,016v

Post autor: mml » ndz kwie 10, 2011 8:22 pm

Przy twoim przebiegu to może być faktycznie jakieś łożysko w skrzyni. Sprawdzałeś czy przy zmianie położenia dźwigni reduktora Ci się coś zmienia?
Był Jimny 1.3 Cabrio. Jest Suzuki GV I 2.0. Pozdrawiam. :)
http://www.klubsuzuki.pl/

Awatar użytkownika
Mieciu1
 
 
Posty: 1176
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 4:19 pm
Lokalizacja: Miastko
Kontaktowanie:

Re: Wciśnięte sprzęgło a odgłos z komory silnika J20A 2,016v

Post autor: Mieciu1 » ndz kwie 10, 2011 8:33 pm

Jutro sprawdzę i się zobaczy czy jest różnica :)2
Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia

Awatar użytkownika
Mieciu1
 
 
Posty: 1176
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 4:19 pm
Lokalizacja: Miastko
Kontaktowanie:

Re: Wciśnięte sprzęgło a odgłos z komory silnika J20A 2,016v

Post autor: Mieciu1 » pn kwie 11, 2011 11:16 am

No i sprawdziłem i różnicy nie ma :-?
Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Wciśnięte sprzęgło a odgłos z komory silnika J20A 2,016v

Post autor: slavok » pn kwie 11, 2011 11:30 am

Czekają Cię odwiedziny u pana Kazia lub jego Islandzkiego odpowiednika Arnoddura :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Mieciu1
 
 
Posty: 1176
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 4:19 pm
Lokalizacja: Miastko
Kontaktowanie:

Re: Wciśnięte sprzęgło a odgłos z komory silnika J20A 2,016v

Post autor: Mieciu1 » pn kwie 11, 2011 11:38 am

Czyli że łożysko w skrzyni?? Można je gdzieś zanabyć poza ASO bo szukam po necie i nic nie mogę znaleźć kurde :)16
Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Wciśnięte sprzęgło a odgłos z komory silnika J20A 2,016v

Post autor: slavok » pn kwie 11, 2011 12:23 pm

nie ma co strzelać, że to łożysko, może być coś innego, wał silnika też jest ułożyskowany pod obciążeniem może wyć, łożyska można kupić w sklepach z łożyskami :)21 zazwyczaj są dostępne chyba, że wymiar jakiś z kosmosu, niestety wada jest taka, że trzeba mieć stare na wymiar.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Wciśnięte sprzęgło a odgłos z komory silnika J20A 2,016v

Post autor: Kostuch » pn kwie 11, 2011 12:40 pm

slavok pisze:nie ma co strzelać, że to łożysko, może być coś innego, wał silnika też jest ułożyskowany pod obciążeniem może wyć, łożyska można kupić w sklepach z łożyskami :)21 zazwyczaj są dostępne chyba, że wymiar jakiś z kosmosu, niestety wada jest taka, że trzeba mieć stare na wymiar.
Pod jakim obciążeniem? Jeżeli chrobocze na luzie, to kręci się tylko wałek wejściowy skrzyni - trudno to uznać za obciążenie.
Zużyte łożysko wejściowe skrzyni. Nie wiem czy tam jest w kole zamachowym jakieś łożysko pilotujące wałek?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Wciśnięte sprzęgło a odgłos z komory silnika J20A 2,016v

Post autor: slavok » pn kwie 11, 2011 2:34 pm

no podczas pracy łożysko jest obciążone :)21 pracą hehe jak stoi to nie wyje :P ale tak na serio to dociśnięte sprzęgło to też jest jakieś obciążenie dla łożyska, w końcu sprzęgło napiera siłą docisku na koło zamachowe.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości