Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » pt maja 06, 2011 10:31 pm
Witam staram sie upchnac sprezyny obok ramy z przodu, sprezyna 36 cm dlugosci i 10cm srednicy. Jak bym tego nie upychal to wyglada ze sprezyna bedzie kolidowac z zaciskiem, jak dam pod rame to wychodzi drapacz chmur

Jak ktos przerabial temat to bardzo prosze o rade, ewentualnie jakies foto mile widziane. Przegladalem tematy o sprezynach i kilka osob pisalo ze sie da ale nikt nie napisal jak ani nie dal zdjecia.
Pozdrawiam
sj 425 606468554
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pt maja 06, 2011 10:38 pm
Wymień mosty na szerokie, z wąskimi zawsze będziesz miał jakiś problem.

-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » pt maja 06, 2011 10:54 pm
N2O pisze:Wymień mosty na szerokie, z wąskimi zawsze będziesz miał jakiś problem.

To juz ostatecznosc, wole uzyc tych co mam, sa nowe lozyska, przeguby, wymienie jak bede musial.
sj 425 606468554
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pt maja 06, 2011 11:02 pm
Z wąskimi zawsze jest problem, bo a to ociera większe koło, a to brak wzmocnionych bebechów albo się przewraca.
Nawet dla tych kilku cm warto.
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » pt maja 06, 2011 11:05 pm
N2O pisze:Z wąskimi zawsze jest problem, bo a to ociera większe koło, a to brak wzmocnionych bebechów albo się przewraca.
Nawet dla tych kilku cm warto.
Nie kwestionuje tego ze warto, po prostu mam juz takie mosty i z takimi chce podzialac, Kolo nie bedzie tarlo a bebechy juz sa wzmocnione

Opony mam male, mocy tez tak srednio wiec powinno dzialac, dobijaja mnie tylko resory i ich chce sie pozbyc
sj 425 606468554
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pt maja 06, 2011 11:19 pm
A co jest złego w resorach jeśli masz mało mocy i małe kółka? Założyć dobrze pracujące resory(z przekładkami koniecznie) i tyle.

-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » pt maja 06, 2011 11:25 pm
N2O pisze:A co jest złego w resorach jeśli masz mało mocy i małe kółka? Założyć dobrze pracujące resory(z przekładkami koniecznie) i tyle.

Chocby smarowac resor kocim smalcem i przelozyc go niesolonym boczkiem to i tak nie bedzie dzialac, po dwoch latach kombinowania z resorami moge to stwierdzic z cala stanowczoscia. Jakby ktos cos mogl napisac na temat a nie nawracac mnie na resory to bylbym bardzo wdzieczny
Pozdrawiam
sj 425 606468554
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pt maja 06, 2011 11:42 pm
Eee tam.

-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » sob maja 07, 2011 8:57 am
To podciecie z przodu czy z tylu

jakies zdjecia z bliska by sie zdaly .
Pozdrawiam
sj 425 606468554
-
qwai

- Posty: 645
- Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: qwai » sob maja 07, 2011 9:49 am
Albo sprężyny Passat kombi tył pod ramę. Są krótkie ale ładnie pracują bo mają zmienną średnicę zwojów.
Fascynaci 4x4
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » sob maja 07, 2011 10:09 am
qwai pisze:Albo sprężyny Passat kombi tył pod ramę. Są krótkie ale ładnie pracują bo mają zmienną średnicę zwojów.
No
Pod warunkiem, że przód dociążony jakimś zderzakiem/wyciągarką, bo inaczej minimalnie za twarde.
N2O pisze:Z wąskimi zawsze jest problem, bo a to ociera większe koło, a to brak wzmocnionych bebechów albo się przewraca.
Nawet dla tych kilku cm warto.
A które bebechy w szerokim moście są wzmocnione w stosunku od wąskiego?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » sob maja 07, 2011 10:21 am
koledze chyba chodzi o dostępność wzmocnionych części na rynku.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » sob maja 07, 2011 1:32 pm
qwai pisze:Albo sprężyny Passat kombi tył pod ramę. Są krótkie ale ładnie pracują bo mają zmienną średnicę zwojów.
Mam komplet sprezyn od civica, narazie zostaly na sztuke podstawione pod rame i wydaje sie ze powinno byc ok, civic wazy podobnie do samuraja i zawieszenie dosyc ladnie w nim pracowalo. Teraz pozostaje mi tylko to jakos wcisnac nie podnoszac auta do nieba, bo inaczej zacznie sie przewracac.
Pozdrawiam
sj 425 606468554
-
Paweł-250
- jestem tu nowy...

- Posty: 6
- Rejestracja: pn lip 05, 2010 9:18 am
- Lokalizacja: WARKA
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Paweł-250 » sob maja 07, 2011 7:56 pm
meenia pisze:
To podciecie z przodu czy z tylu

jakies zdjecia z bliska by sie zdaly .
Pozdrawiam
z przodu i z tyłu jest podcięcie
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » ndz maja 08, 2011 11:16 am
Po wczorejszych przymiarkach mysle ze zmieszcze sprezyny obok ramy, most w trakcie pracy porusza sie na tyle specyficznie ze zacisk nie dochodzi do sprezyny. Bede musial obnizyc gume odbojowa okolo 3 cm i powinno byc git, z tylu tez mam w planie zmiescic sie na zewnatrz ramy ale tu pewnosci jeszcze nie mam. Musze najpierw wyspawac wahacze, pancharda do przodu i sierzanta do tylu zeby zobaczyc jak to konkretnie bedzie wygladac w trakcie pracy. Pod rame chyba nie dam sprezyn bo to strasznie wysoko wychodzi, no chyba ze sie nie zmieszcza
Pozdrawiam
sj 425 606468554
-
zuczek
-

- Posty: 109
- Rejestracja: ndz lip 10, 2005 10:14 am
- Lokalizacja: Olsztyn/Grajewo
Post
autor: zuczek » ndz maja 08, 2011 6:55 pm
Czy ktoś z szanownych kolegów próbował zamiast sprężyn wsadzić poduszki pneumatyczne? Niesie to ze sobą kilka plusów:
odchodzi oproblem doboru twardości sprężyn (charakterystykę dobierzemy ciśnieniem powietrza)
Poduszki mają zdecydowanie mniejszą wysokość (można zamontować bezpośrednio pod ramą)
Spory zakres pracy
Możliwości sterowania ciśnieniem na poszczególne koła (np zawory pozycjonujące z kabin TIR'ów)
Dostępność w cenie zbliżonej do sprężyny
Odchodzi problem wypadających sprężyn na wykrzyżach
Minusy:
konstrukcja mało popularna więc choroby wieku dziecięcego mogą wystąpić
Wątpliwości przy badaniu technicznym.
Regulacja ciśnień podczas jazdy wymaga dodatkowo kompresora.
pozdrawiam.
SJ-413
-
qwai

- Posty: 645
- Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: qwai » ndz maja 08, 2011 7:02 pm
Ale na zdjęciu to nie sprężyna od passata ani nie jest pod ramą
Kolega Kostuch tak ma i jest zadowolony a od niedawna ja też tak mam i też jestem zadowolony

Fascynaci 4x4
-
kryzys86
-

- Posty: 137
- Rejestracja: śr wrz 24, 2008 5:16 pm
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Post
autor: kryzys86 » ndz maja 08, 2011 9:19 pm
Jeśli to nie sprężyna z passata b3 to "Oszukali mnie złodzieje!"
posyłając te zdjęcie chciałem pokazać jak wysoko sięga sprężyna mimo iż jest ponad 25cm luzu miedzy ramą a mostem. Można sie dowiedzieć jak wysoko stoi Twoj samochód majac sprężyny pod ramą? czy aby nie jest za wysoko?
Na tyle może rozwiązaniem na brak miejsca było by podcięcie ramy z jednej strony i wspawanie rury w formie gniazda na sprężynę. CHyba już to ktos z forum ćwiczył.
Go big or go home
-
gri74
-

- Posty: 5786
- Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: gri74 » ndz maja 08, 2011 11:39 pm
zuczek pisze:Czy ktoś z szanownych kolegów próbował zamiast sprężyn wsadzić poduszki pneumatyczne? Niesie to ze sobą kilka plusów:
odchodzi oproblem doboru twardości sprężyn (charakterystykę dobierzemy ciśnieniem powietrza)
Poduszki mają zdecydowanie mniejszą wysokość (można zamontować bezpośrednio pod ramą)
Spory zakres pracy
Możliwości sterowania ciśnieniem na poszczególne koła (np zawory pozycjonujące z kabin TIR'ów)
Dostępność w cenie zbliżonej do sprężyny
Odchodzi problem wypadających sprężyn na wykrzyżach
Minusy:
konstrukcja mało popularna więc choroby wieku dziecięcego mogą wystąpić
Wątpliwości przy badaniu technicznym.
Regulacja ciśnień podczas jazdy wymaga dodatkowo kompresora.
pozdrawiam.
charakterystyka poduszek jest .. słaba w porównaniu do springów
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pn maja 09, 2011 12:11 am
Charakterystyka poduszek zależy też od ich konstrukcji, amerykańce do RR(Arnott) robią jakieś poduszki z odwróconą charakterystyką twardości w stosunku do normalnych poduszek, tzn że przy niskim ciśnieniu są twardsze, a przy większym miękkie.

-
qwai

- Posty: 645
- Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: qwai » pn maja 09, 2011 8:39 am
Ja pisałem o sprężynie od B5
Jak znajdę gdzieś zdjęcie po przeróbce to wieczorem wrzucę.
Fascynaci 4x4
-
zuczek
-

- Posty: 109
- Rejestracja: ndz lip 10, 2005 10:14 am
- Lokalizacja: Olsztyn/Grajewo
Post
autor: zuczek » pn maja 09, 2011 8:58 am
gri74 pisze:
charakterystyka poduszek jest .. słaba w porównaniu do springów
rozwiniesz?
SJ-413
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość