Most PII tył różnice
Moderator: Kosiarz
Most PII tył różnice
Powiedzcie mi czy rodzaj przełożenia był przypisany do konkretnego silnika?
Czy półośki się czymś różnią? takie same, inne?
Czy może wystarczy zamienić sam dyferencjał?
a reszta gratów taka sama?
Czy półośki się czymś różnią? takie same, inne?
Czy może wystarczy zamienić sam dyferencjał?
a reszta gratów taka sama?
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Most PII tył różnice
TakPrzemy pisze:Powiedzcie mi czy rodzaj przełożenia był przypisany do konkretnego silnika?
Czy półośki się czymś różnią? takie same, inne?
Czy może wystarczy zamienić sam dyferencjał?
a reszta gratów taka sama?
Tak / są różne
Nie
Nie
Prosciej bedzie jak napiszesz co chcesz zrobic. Blokade z tylu ?
Re: Most PII tył różnice
Przemy pisze:Powiedzcie mi czy rodzaj przełożenia był przypisany do konkretnego silnika?
Kajen pisze:
Tak
i Tak i nie

Diesle 2.8 na najczęściej 4.8... Diesel 2.5 to 4.6 takiego miałem fabrycznie. Mo kumpel miał 4.8.. inny mam fabryczne 5.29.
Konia z rzędem temu kto zna klucz dobru przełożeń. Od zamontowanego reduktora ( SS lub ES) oraz wersji wyposażeniowej to na pewno nie zależy

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Most PII tył różnice
Konkretnie chodzi o to:
złamał sie most do tego ukręciła sie półośka. Moje przełożenie to 5,285 z blokada. W mojej okolicy nic takiego nie maja o tym przełożeniu a nawet na alledrogo jak jest to w cenie 2 krotnie wyższej niż inne przełożenie. I tu moje pytanie czy dało by rade przełożyc sam moj dyferencjał do innej pochwy i półosiek.
złamał sie most do tego ukręciła sie półośka. Moje przełożenie to 5,285 z blokada. W mojej okolicy nic takiego nie maja o tym przełożeniu a nawet na alledrogo jak jest to w cenie 2 krotnie wyższej niż inne przełożenie. I tu moje pytanie czy dało by rade przełożyc sam moj dyferencjał do innej pochwy i półosiek.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Most PII tył różnice
No to masz proste zadanie bo podejdzie.
Polosie mają chyba 30.5 mm srednicy.
Problem jest dopiero, kiedy chcesz dyfer z blokadą wrzucic do mostu bez blokady. Jak chcesz to Ci konkretnie zmierze połoske z l200, ale w pajero 1 jest taka sama srednica, polosie roznią sie długosciami, poza tym bebechy z blokadą sa w innej osi niz bebechy bez blokady. Generalnie cały mechanizm pasuje tylko talerz od mechanizmu pneumatycznego zaczyna haczyc od korek wlewu oleju, no i te długosci polosiek, 20 mm jest przesuniecia.
Polosie mają chyba 30.5 mm srednicy.
Problem jest dopiero, kiedy chcesz dyfer z blokadą wrzucic do mostu bez blokady. Jak chcesz to Ci konkretnie zmierze połoske z l200, ale w pajero 1 jest taka sama srednica, polosie roznią sie długosciami, poza tym bebechy z blokadą sa w innej osi niz bebechy bez blokady. Generalnie cały mechanizm pasuje tylko talerz od mechanizmu pneumatycznego zaczyna haczyc od korek wlewu oleju, no i te długosci polosiek, 20 mm jest przesuniecia.
Re: Most PII tył różnice
tak mniej więcej wymiarowana półośka z mostu przełożenie 5,285 z blokada, 2,5td long.

@Kajen z Twojego postu wynika ze średnica na wieloklinie jest taka sama. Mógłbyś zmierzyć jeszcze długość od tulei zabezpieczającej? (tak jak na tym szkicu)
Jeszcze policzę zęby ile ich jest.
A jeśli bym brał to także most z blokadą to myślę że nic by nie haczyło.

@Kajen z Twojego postu wynika ze średnica na wieloklinie jest taka sama. Mógłbyś zmierzyć jeszcze długość od tulei zabezpieczającej? (tak jak na tym szkicu)
Jeszcze policzę zęby ile ich jest.
A jeśli bym brał to także most z blokadą to myślę że nic by nie haczyło.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Most PII tył różnice
Sekunda, no. Mam polos z mostu od l200 a z tego co mierzyłem to jest on szerszy o 50 mm na strone wiec i polosie bedą automatycznie dłuzsze.
Re: Most PII tył różnice
Prosze bardzo:
To jest prawa polos z mostu od l200, ratio 4.875, nie chcialo mi sie rysowac od poczatku wiec przerobiłem Twoj rysunej, na czerwono masz wymiary, ktore sa u mnie. Lewa polos wylądowała na złomie. A wiec:

Ale lepiej zapoznaj sie z tym:

Dzieki uprzejmosci PiRomana mamu tu oto taki rysunek
Jest to dyfer z pajero 2, ratio 4.875, tyl na sprezynach, z blokadą.
Uprzejmie donosze ze dyfer z l200 2001 z takim samym ratio, na resorach jest identyczny.
Jak pomierzysz swoj zmielony 5.29 to bedziesz wszystko wiedzial.
Czyli:
Nie da sie wsadzic bebechow z mostu z blokadą do mostu bez blokady bo:
-bedzie haczył o korek wlewu oleju (choc podejzewam ze pare mlotkow by dostal i by sie naprostowal)
- Polosie sie ni wuja nie zgrają z dyfrem z racji tego chocby ze dyfer z blokadą ma w srodku taki pierdolnik zaslepiony i nie wcisniemy polosi, a dyfer bez blokady jest jakby przelotowy).
-Wychodzi na to ze polos trzeba skrocic o 20 mm czyli zostanie 10-12 mm wielowypustu, troche malo.
-A z drugiej manki polos bedzie za krotka o 20 mm czyli tez dupa. Znam przynajmniej dwa przypadki zmielenia polosi po montazu bebechow z blokadą, czyli kwestia czasu i cisnienia kiedy to wszystko sie rozleci.
No.
Walcz
To jest prawa polos z mostu od l200, ratio 4.875, nie chcialo mi sie rysowac od poczatku wiec przerobiłem Twoj rysunej, na czerwono masz wymiary, ktore sa u mnie. Lewa polos wylądowała na złomie. A wiec:

Ale lepiej zapoznaj sie z tym:

Dzieki uprzejmosci PiRomana mamu tu oto taki rysunek

Jest to dyfer z pajero 2, ratio 4.875, tyl na sprezynach, z blokadą.
Uprzejmie donosze ze dyfer z l200 2001 z takim samym ratio, na resorach jest identyczny.
Jak pomierzysz swoj zmielony 5.29 to bedziesz wszystko wiedzial.
Czyli:
Nie da sie wsadzic bebechow z mostu z blokadą do mostu bez blokady bo:
-bedzie haczył o korek wlewu oleju (choc podejzewam ze pare mlotkow by dostal i by sie naprostowal)
- Polosie sie ni wuja nie zgrają z dyfrem z racji tego chocby ze dyfer z blokadą ma w srodku taki pierdolnik zaslepiony i nie wcisniemy polosi, a dyfer bez blokady jest jakby przelotowy).
-Wychodzi na to ze polos trzeba skrocic o 20 mm czyli zostanie 10-12 mm wielowypustu, troche malo.
-A z drugiej manki polos bedzie za krotka o 20 mm czyli tez dupa. Znam przynajmniej dwa przypadki zmielenia polosi po montazu bebechow z blokadą, czyli kwestia czasu i cisnienia kiedy to wszystko sie rozleci.
No.
Walcz

Re: Most PII tył różnice
Ta jedna wartość wpisałem zła bo zamiast wpisanego 34,7 jest 37,7 u Ciebie jest 34,5 może to błąd pomiarowy u mnie. Zresztą tam o nic i tak sie nie opiera. Teraz pozostaje tylko kwestia długości półosiek. Jutro rano na spokojnie je jeszcze pomierzę.
Dzieki za info
Dzieki za info
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Most PII tył różnice
Bo na polosce od l200 są dwa uskoki (podtoczenia) i zmierzylem pierwsze lepsze. Wydaje mi sie ze kupując most z blokadą od pajero 2, to bebechy będą pasowac plug&play, obudowy mostow kiedys mierzyłem u Powy, kiedys i Romek mi mierzyl, wychodziło z tego ze są o 20 mm szersze mosty w dwójce niz w jedynce. Moja rada ? Pomierz bebechy i jak Ci wyjdzie cos w podobie do tych wymiarow ze szkicu to kupuj 4.875 a 5.29 wrzucisz bezproblemowo.
Re: Most PII tył różnice
Jutro będę miarkował. Jeszcze gdybyś gdzieś pod ręką miał półoś to czym mógłbyś policzyć ilość zębów?
wydaje mi się ze było by P&P z mostem bo przecież rozstaw kół musi być taki sam, więc półośki powinny być jednakowe, tz. chodzi mi o most z blokada = most z blokada i analogicznie bez. Jeśli ilość zębów jest też taka sam to w mechanizm różnicowy też powinno być ok.
Muszę to pomierzyć i wyjdzie.
No chyba że ktoś ma na zbyciu most takiego jakiego szukam
za odpowiednie pieniądze.
wydaje mi się ze było by P&P z mostem bo przecież rozstaw kół musi być taki sam, więc półośki powinny być jednakowe, tz. chodzi mi o most z blokada = most z blokada i analogicznie bez. Jeśli ilość zębów jest też taka sam to w mechanizm różnicowy też powinno być ok.
Muszę to pomierzyć i wyjdzie.
No chyba że ktoś ma na zbyciu most takiego jakiego szukam

# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Most PII tył różnice
Liczyłem wielowypust, 28
Tylko zapomniało mi sie napisac.
Mowie Ci ze bedzie dobrze.
Bardzo masz poharataną tą obudowe mostu ?

Tylko zapomniało mi sie napisac.

Bardzo masz poharataną tą obudowe mostu ?
Re: Most PII tył różnice
Reasumując z doświadczenia
Jeśli mosty mają blokady oraz taką sama średnicę koła talerzowego 8 lub 9 cali ( dla ułatwienia taką samą liczbę śrub na obwodzie obudowy mostu ) to da się samą główkę przełożyć bez względu na przełożenia. Ja miałem fabrycznie 4.625 i przełożyłem gruchę mostu 5.29 ( czyli dokładnie 5,285 ) Kumpel w modelu 3.0 V6 miał 4.875 również bez problemu przełożył gruchę mostu 5.29.Warunek średnica oraz brak lub posiadanie blokady.

Jeśli mosty mają blokady oraz taką sama średnicę koła talerzowego 8 lub 9 cali ( dla ułatwienia taką samą liczbę śrub na obwodzie obudowy mostu ) to da się samą główkę przełożyć bez względu na przełożenia. Ja miałem fabrycznie 4.625 i przełożyłem gruchę mostu 5.29 ( czyli dokładnie 5,285 ) Kumpel w modelu 3.0 V6 miał 4.875 również bez problemu przełożył gruchę mostu 5.29.Warunek średnica oraz brak lub posiadanie blokady.
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Most PII tył różnice
Dokładnie. Mało tego. Mam most przedni w zapasie, jestem pewien ze da sie ogarnąc przednią blokade z tylnego mostu. Przerobka taka to troche cięcia, spawania i przerobki połosi 
PS. Warunek to połosie tylne, sa rozne wymiary, jezeli most tylny od pajero 1 ma szerokosc x to juz most z dwojki ma x+20mm a z l200 x+100 mm

PS. Warunek to połosie tylne, sa rozne wymiary, jezeli most tylny od pajero 1 ma szerokosc x to juz most z dwojki ma x+20mm a z l200 x+100 mm
Re: Most PII tył różnice
U mnie tez są 28 zęby.
Zatem biorę most z innym przełożeniem z blokada i przekładam graty. Mam nadzieje ze bedzie OK.
Dzieki wielkie za pomoc
Zatem biorę most z innym przełożeniem z blokada i przekładam graty. Mam nadzieje ze bedzie OK.
Dzieki wielkie za pomoc
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Most PII tył różnice
Nie ma nikt z was na zbyciu mostu z blokadą? Albo powiedzcie u kogo kupić za rozsądne pieniądze. 

# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Most PII tył różnice
Od Pająka znajdziesz go na AllegroPrzemy pisze:Nie ma nikt z was na zbyciu mostu z blokadą? Albo powiedzcie u kogo kupić za rozsądne pieniądze.

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Most PII tył różnice
Dzwoniłem nie ma na 10 śrub z blokadaEskapada pisze: Od Pająka znajdziesz go na Allegro
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Most PII tył różnice
Wreszcie znalazłem odpowiedni most.
Jest ich chyba z 16 rodzajów.
Mam jeszcze jedno pytanie bo miałem most z mała główka a teraz będzie z duża ale o tym samy przełożeniu. Bedzie to dobrze?
Jest ich chyba z 16 rodzajów.
Mam jeszcze jedno pytanie bo miałem most z mała główka a teraz będzie z duża ale o tym samy przełożeniu. Bedzie to dobrze?
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Most PII tył różnice
BędziePrzemy pisze:Wreszcie znalazłem odpowiedni most.
Jest ich chyba z 16 rodzajów.
Mam jeszcze jedno pytanie bo miałem most z mała główka a teraz będzie z duża ale o tym samy przełożeniu. Bedzie to dobrze?
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Most PII tył różnice
Dzieki @Eska.
Bo już pojeździłbym, tyle czasu ten złom stoi.
A słyszałem że z dużą główka jest niby mocniejszy? to prawda?
Bo już pojeździłbym, tyle czasu ten złom stoi.
A słyszałem że z dużą główka jest niby mocniejszy? to prawda?
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Most PII tył różnice
Jakie przełożenia mostu polecacie?
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Most PII tył różnice
33 cale i więcej 5.29Przemy pisze:Jakie przełożenia mostu polecacie?
31 cali 4.875
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość