Chcę kupić EXPLOzję - mam pytania

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Awatar użytkownika
KorreS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Chcę kupić EXPLOzję - mam pytania

Post autor: KorreS » pn lut 14, 2005 9:16 am

Witam serdecznie!

Interesuje mnie Explorer '98-'00. Nie będę ujeżdżać go w ciężkim terenie bo raczej się do tego nie nadaje ale ma to być wygodna, duża i bezpieczna bulwarówka z możliwością wydostania się z kopnego śniegu lub błotka. 8)

Teraz pytanka:
1. Co to za patent z hamulcami z tyłu (bębnowo-tarczowe)?
2. Jakie amory wsadzić (ew. jakie inne przeróbki wykonać) żeby usztywnić zawieszenie w EXPLO (podobno mocno przechyla się i czasem może postawić bokiem)? :)3
3. Silnik podobno jest nie do zdarcia ale pada zawieszenie. Które elementy?
4. Ile waży Explozja ??

Z górki dzięki za wszystkie odpowiedzi.
MareK

piwcio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt sty 13, 2004 10:21 am
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: piwcio » sob lut 19, 2005 9:16 pm

2 tony
K160 3,3D '89, Exploder 4,0 '91
..off-road is a state of mind...

szabla
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: sob lut 12, 2005 9:50 pm
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: szabla » czw lut 24, 2005 1:14 pm

piwcio pisze:2 tony
2100 :wink:

szabla
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: sob lut 12, 2005 9:50 pm
Lokalizacja: Tuchów

Re: Chcę kupić EXPLOzję - mam pytania

Post autor: szabla » czw lut 24, 2005 1:17 pm

KorreS pisze:Witam serdecznie!

1. Co to za patent z hamulcami z tyłu (bębnowo-tarczowe)?
jak w Mercedesie.Tarcze do normalnego hamowania a szczęki do ręcznego , który tak na marginesie jest sterowany nogą :D

Awatar użytkownika
diver9
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr gru 08, 2004 7:23 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chcę kupić EXPLOzję - mam pytania

Post autor: diver9 » ndz mar 06, 2005 7:16 pm

KorreS pisze:Witam serdecznie!

Interesuje mnie Explorer '98-'00. Nie będę ujeżdżać go w ciężkim terenie bo raczej się do tego nie nadaje ale ma to być wygodna, duża i bezpieczna bulwarówka z możliwością wydostania się z kopnego śniegu lub błotka. 8)

Teraz pytanka:
1. Co to za patent z hamulcami z tyłu (bębnowo-tarczowe)?
2. Jakie amory wsadzić (ew. jakie inne przeróbki wykonać) żeby usztywnić zawieszenie w EXPLO (podobno mocno przechyla się i czasem może postawić bokiem)? :)3
3. Silnik podobno jest nie do zdarcia ale pada zawieszenie. Które elementy?
4. Ile waży Explozja ??

Z górki dzięki za wszystkie odpowiedzi.
MareK
Marek: XP (Explorer) to jeden z lepiej trzymających się drogi SUVów - problemem jest tylko to, że jak przód pięknie wchodzi w zakręt to tył, który jest twardy bo na resorach przy wybojach potrafi podskoczyć. Przeróbek nikt nie oferuj,e gdyż XP ma tak skonstruowane zawieszenie i napęd, że nic tam się nie da zrobić - najważniejsze to trzymać fason i jeździć jak fabryka dała.

WAŻNE - z tyłu są amortyzatory zintegrowane z regulazją NIVO - nieważne ile załadujesz = zawsze trzyma poziom - o dziwo kosztują niewiele bo 600 zeta komplet nowe w ASO! A starczają na 100 tys. km.

Tak naprawdę wymyślono je z braku pomysłu na regulację reflektorów, które w europejskich wersjach mają mały klosz i nic się tam nie mieściło.

Ci amerykanie to mają czasem śmieszne pomysły...
Range Rover 1976 3.5 V8

Awatar użytkownika
diver9
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr gru 08, 2004 7:23 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: diver9 » ndz mar 06, 2005 7:24 pm

Zawieszenie genralnie nie pada - problemem były złe wachacze, które ASo Ford wymieniał na gwarancji - fabryka dała ciał i coś tam schrzanili. Jak znajdziesz wersję z salonu i po wszystkich naprawach w ramach akcji nawrotowych to nie bedziesz miał żadnych problemów z zawieszeniem. Najlepiej kupić taką z salonu, serwisowaną. Amerykanki siadają u nas bo właśnie mają zawieszenie niedostosowane do naszych dróg, nie mają chłodnicy skryzni biegów (szybkie przejazdy wykańczają skrzynię), amortyzatory i inne są też niezgodne z europejskimi standardami - za miękkie z przodu, a jednocześnie za twarde z tyłu. Dlatego wersje na europę mają inne amorki, inne sprężyny z przodu i NIVO z tyłu na resorach - choć to NIVO to powstało bo - patrz post wyżej.

Silnik jest nie do zarżnięcia - piekna 4 litrowa jednostka robiona w Kolonii i wysyłana do USA - potem wracała już zamontowana w samochodzie. Skryznia R550E -pochodzi z ostatniego Forda Scorpio - tzw. "intelignetna 5 biegowa - bardzo dobra, ekonomiczna (na trasie przy 120 Ford pali 11 litrów!!!!), nalezy uważać na skrzynię rozdzielczą Borg Warner - wadliwa konstrukcja - siada po 100 tysiącach a wymiana jest bardzo kosztowna - siada sama z siebie - ma po porstu wadę konstrukcyjną.


Ale się nagadałem...
Range Rover 1976 3.5 V8

Awatar użytkownika
diver9
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr gru 08, 2004 7:23 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: diver9 » ndz mar 06, 2005 7:26 pm

A jak będziesz szukał to sprawdź czy Ford miał wymienione opony Firestone na Michelin - inaczej masz szansę na dzwona...
Range Rover 1976 3.5 V8

Awatar użytkownika
KorreS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KorreS » śr mar 16, 2005 1:45 pm

THX diver9 :)

Ja chcę ściągnąć EXa z USA. Tylko że tam są dostępne 3 wersje: 2WD, 4WD i AWD (w Europie chyba były tylko 4WD). Szkoda że nie ma tam zwykłej skrzynki rozdzielczej zapinanej mechanicznie. Dowiedziałem się że nawet nie sama skrzynka pada lecz serwomotory dopinające napędy. Na dodatek bywają problemy z włączeniem właściwego napędu.
Najprawdopodobniej silnik będzie 4.9L. Czekam tylko na potwierdzenie.

Tak naprawdę to wolałbym 4WD z uwagi na ten reduktor ;)
Czasem chciałbym wjechać w teren. A EX wybrałem z uwagi na wielkość bagaznika, gdzie PeePy się nie umywają.

MK

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » czw mar 17, 2005 12:35 am

Jeśli 4.9 to tylko AWD były produkowane. A shiftmotorem bym sie tak strasznie nie przejmował. Padają, ale średnio po 8 - 10 latach użytkowania.

Awatar użytkownika
Zalasz-XLT
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: sob mar 12, 2005 6:31 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: Zalasz-XLT » czw mar 17, 2005 4:07 pm

ja poki co jestem strasznie zadowolony ze swojego explorera:-) z tego co wiem to czesci do silnika sa w miare tanie...gorzej z zawieszeniem i radze pilnowac stanu klockow hamulcowych ( nowa tarcza kosztuje 1600 za sztuke:/)

a mam jeszcze pytanko... przerabial ktos podwyzszanie i poszerzanie explorera??
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » czw mar 17, 2005 6:50 pm

Przerabiał :)21
Tyle że mojego łatwiej na zawieszeniu, Twojego lepiej na budzie.

Awatar użytkownika
Zalasz-XLT
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: sob mar 12, 2005 6:31 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: Zalasz-XLT » czw mar 17, 2005 8:21 pm

znalazlem juz zestaw amortyzatorow itd podnoszacych go o 50 mm (ok 2000zl) bo o 100 mm cena jest zbyt duza (okolo 15 tys) a dystanse sa za ok 1000 zl.
ale nie wiem czy sobie nie odpuszcze....bo i tak to bedzie mi go zal katowac w terenie:/ zastanawiam sie jedynie nad dystansami.... bo bedzie fajnie wygladal....ale czy to nie oslabi konstrukcji w terenie?? (latwiej sie cos wyrwie albo cos??)
a przerabiales przedni zderzak??:>

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » ndz mar 20, 2005 12:22 am

Jak założysz dystanse będzie ocierać przy skręcie. Bez sensu. Lepiej zrobić małego lifta budy. Poza tym kto mówi o katowaniu? Explo to solidna konstrukcja. Nie ma siły żeby zaszkodziły mu wycieczki weekendowe nad rzekę, a na dobrym MTeku i z przyzwoitym prześwitem dużo dalej zajedziesz.

Awatar użytkownika
Zalasz-XLT
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: sob mar 12, 2005 6:31 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: Zalasz-XLT » ndz mar 20, 2005 1:37 am

co do dystansow...to fajnie wyglada;-) jezdzi taki jeden po poznaniu....i od mechanikow wiem ze nic mu nie ociera, ale i tak nie moze sie rownac z explorerem na zawieszeniu superlift'a.... podniesionego o chyba 15 cm:P pamietam ze kola nie miescily sie do wywazarki a jak chcial przeprogramowac komputer...to okazalo sie ze tak komputer nie przewidywal tak wielkich kol;-) i nie dalo sie nic ustawic...

Awatar użytkownika
KorreS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KorreS » pn mar 21, 2005 5:30 pm

http://www.fordexplorer.de/fotoalbum.htm

Oto co można zrobić z Explozją. :)

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » pn mar 21, 2005 5:42 pm

Ale po co dwa razy ten sam post ?? :-?

Awatar użytkownika
KorreS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KorreS » pn mar 21, 2005 9:26 pm

Dlaczego 2x??

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » pn mar 21, 2005 11:26 pm


Awatar użytkownika
KorreS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KorreS » wt mar 22, 2005 11:47 am

Eeee.... bo się topic rozdwoił :)

A swoją drogą "lift na budzie" to podniesienie całej budy względem ramy (w odróżnieniu od liftu na zawieszeniu)?

Awatar użytkownika
KorreS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KorreS » wt mar 22, 2005 3:00 pm

A z innej beczki:

czy wiecie może gdzie można dorwać instrukcję (może być w PDF-ie) do EX '98-00?

U dealerów niestety już nie mają.

Awatar użytkownika
KorreS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KorreS » wt mar 22, 2005 6:26 pm

...i gdzie (poza ASO) najlepiej zaopatrywa

Awatar użytkownika
KorreS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KorreS » wt mar 22, 2005 6:29 pm

Sorki ale coś mi się kompek wali...



Chciałem spytać gdzie najlepiej kupować części do amerykańców (poza ASO).

:evil:

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » wt mar 22, 2005 10:39 pm

Z tym liftem to dokładnie tak. Trzeba tylko uważać coby nie przegiąć, bo może wieloklin od kolumny kierownicy wyść z gniazda :)21

Awatar użytkownika
KorreS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KorreS » czw mar 24, 2005 10:47 am

Yonek a masz gdzieś foty swojej explozji?

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » czw mar 24, 2005 12:22 pm

Pod każdym moim postem :)21
Kliknij www

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości