pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » ndz lip 24, 2011 12:24 pm

Ja go wywałiłem po przebojach na A4... Teraz klekła mi skrzynia, tego karwa jeszcze nie było... I przesiadłem sie tymczasowo do plaskiego...

A tak btw, polaff, chciałbym wrzucic automata z reduktorem ss, są jakies knify o ktorych warto wiedziec ?

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Przemy » ndz lip 24, 2011 4:17 pm

Dobierając most na przód zwróćcie uwagę na długość wału. Ja nie popatrzyłem i teraz mam za długi o 2cm.... (główki mostów są różnej długości)
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: polaff » ndz lip 24, 2011 5:55 pm

Kajen pisze:Ja go wywałiłem po przebojach na A4... Teraz klekła mi skrzynia, tego karwa jeszcze nie było... I przesiadłem sie tymczasowo do plaskiego...

A tak btw, polaff, chciałbym wrzucic automata z reduktorem ss, są jakies knify o ktorych warto wiedziec ?

ja mam reduktora ES i jedyne co musialem kombinować oprþócz grtów od dawcy to przerobienie wała na tyła bo długość była wieksza niz potrzeba, ale to koszt 250 netto i ok 24h...

pewnie da się taniej i szybciej jak się znajomości ma...
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
ludekczarnorzek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: śr sie 18, 2010 8:56 pm
Lokalizacja: Czarnorzeki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: ludekczarnorzek » wt lip 26, 2011 6:18 pm

Witam ;) Mam szybkie pytanko , Czy w pajero 1 long występowały elektryczne szyby oryginalnie ? jeśli tak to czy moge zamontować je na zasadzie P&P? jakie elementy są potrzebne , ewentualnie jaki koszt ?

Z góry dziękuje
Pozdrawiam Damian W.
Pajero '88 2.5 4d56 General MT grabber 31x10,5 15"
" Nikt nie jest Doskonały "

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Adas » wt lip 26, 2011 8:29 pm

ludekczarnorzek pisze:Witam ;) Mam szybkie pytanko , Czy w pajero 1 long występowały elektryczne szyby oryginalnie ? jeśli tak to czy moge zamontować je na zasadzie P&P? jakie elementy są potrzebne , ewentualnie jaki koszt ?

Z góry dziękuje
Pozdrawiam Damian W.
tak, występują w angolach, ale drzwi się trochę różnią, bo mocowania silników są inne niż w korbkach, instalacja właściwie jest do zamontowania, wymienić trzeba też boczki drzwi, możesz kupić cały komplet u Tomka Domagalskiego w Książkach, który handluje na alledrogo

Awatar użytkownika
ludekczarnorzek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: śr sie 18, 2010 8:56 pm
Lokalizacja: Czarnorzeki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: ludekczarnorzek » śr lip 27, 2011 8:19 am

Dzięki ;) jaki to koszt ? gdzie tego pana można znaleźć ? nik na allegro albo nr kontakt na priv ;)
Pajero '88 2.5 4d56 General MT grabber 31x10,5 15"
" Nikt nie jest Doskonały "

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PAJERO Driver » czw lip 28, 2011 9:07 am

Witam Kolegów :)

Mam takie pytanie... Po zamontowaniu manualnych sprzęgów w P-II tak całkiem przypadkowo chwyciłem za przegub i co się okazało ze mogę go nieco wysuwać." nie siedzi tam na stałe tylko jest ruchomy.... Czy jak wymienili mi z Auto na Manual to czasem nie zapomnieli zapiąć spinki która tam była wraz z Auto...?? :wink:

Pozdrawiam
Damian
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Przemy » czw lip 28, 2011 3:09 pm

W PII półoski (przeguby) są zabezpieczane pierścieniem pod tym pierścieniem są także podkładki którymi kasujesz luz.
Jeśli półoś będzie wychodziła za dużo to nie będzie Ci trzymało uszczelnienie i poleci zaraz łożysko podporowe półosi.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PAJERO Driver » czw lip 28, 2011 5:12 pm

Przemy pisze:W PII półoski (przeguby) są zabezpieczane pierścieniem pod tym pierścieniem są także podkładki którymi kasujesz luz.
Jeśli półoś będzie wychodziła za dużo to nie będzie Ci trzymało uszczelnienie i poleci zaraz łożysko podporowe półosi.

No przyznam się ze jak chwytam to mogę na tyle wysunąć ze palca idzie wsadzić... :wink: rozebrałem manualny sprzęgieł i nie ma tego zabezpieczenia co było na końcówce kiedy znajdował się automatyczny sprzęgieł.... Więc co nada teraz czynić aby skasować ten luz mogę zrobić zdjęcie i wstawić dla poglądu....
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
ludekczarnorzek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: śr sie 18, 2010 8:56 pm
Lokalizacja: Czarnorzeki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: ludekczarnorzek » pt sie 05, 2011 12:51 pm

witam . ostatnio pojawił się u mnie w miśku ( '88 long 2,5 td) problem , a mianowicie objawia się tym że na wolnych obrotach zapalają się te same kontrolki co przy włączeniu zapłonu i uruchamiają się świece . wskaźnik ładowania praktycznie go nie pokazuje, max pojawiło się 12 , moje pytanie brzmi czy coś szlak trafił , może szczotki padły w alternatorze ? dodam jeszce że pojawiło się to jakąś godzinę po wożeniu się po lesie i rzeczce . może coś zamokło ? może mieliście taki problem ? jeśli jest to opisane gdzieś na forum to proszę o link bo nie dałem rady nic takiego znaleźć .

Pozdrawiam Damian W.
Pajero '88 2.5 4d56 General MT grabber 31x10,5 15"
" Nikt nie jest Doskonały "

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: polaff » ndz sie 07, 2011 12:49 pm

pewnie było ale nie mogę znaleźć...

Po przekręceniu kluczyka nie zapalają się kontrolki :ładowania wody w ON i świec, kolejny objaw to brak ładowania - gdzie szukać problemu?

kolejny problem to grzanie się silnika - podczas jazdy z prędkością około 80 - 90km/h wskazówka jest na 3/4 skali. Silnik się nie gotuje, ale temperatura jest podwyższona. Chłodnica była myta z zewnątrz więc powinna być w miarę wydajna...

Dodam tylko, że problemy pojawiły się po upalaniu na zamkniętym torze gdzie było kilka dość grząskich gliniastych odcinków...
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Mariobros » pn sie 08, 2011 10:26 am

polaff pisze:, kolejny objaw to brak ładowania - gdzie szukać problemu?....
Dodam tylko, że problemy pojawiły się po upalaniu na zamkniętym torze gdzie było kilka dość grząskich gliniastych odcinków...
W alternatorze szukaj, a znajdziesz :wink:
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Przemy » pn sie 08, 2011 1:05 pm

polaff pisze:pewnie było ale nie mogę znaleźć...

Po przekręceniu kluczyka nie zapalają się kontrolki :ładowania wody w ON i świec, kolejny objaw to brak ładowania - gdzie szukać problemu?

kolejny problem to grzanie się silnika - podczas jazdy z prędkością około 80 - 90km/h wskazówka jest na 3/4 skali. Silnik się nie gotuje, ale temperatura jest podwyższona. Chłodnica była myta z zewnątrz więc powinna być w miarę wydajna...

Dodam tylko, że problemy pojawiły się po upalaniu na zamkniętym torze gdzie było kilka dość grząskich gliniastych odcinków...

najprawdopodobniej dalej masz zawalona chłodnicę. wymyj ją dobrze. Albo wiatrak może Ci sie nie załączać.

A brak kontrolek to jak kolega napisał wina alternatora. Jeśli stało sie to po jeździe w błocie i masz alternator w oryginalnym miejscu to na 100% jego wina.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: polaff » pn sie 08, 2011 4:08 pm

Przemy pisze:
polaff pisze:pewnie było ale nie mogę znaleźć...

Po przekręceniu kluczyka nie zapalają się kontrolki :ładowania wody w ON i świec, kolejny objaw to brak ładowania - gdzie szukać problemu?

kolejny problem to grzanie się silnika - podczas jazdy z prędkością około 80 - 90km/h wskazówka jest na 3/4 skali. Silnik się nie gotuje, ale temperatura jest podwyższona. Chłodnica była myta z zewnątrz więc powinna być w miarę wydajna...

Dodam tylko, że problemy pojawiły się po upalaniu na zamkniętym torze gdzie było kilka dość grząskich gliniastych odcinków...

najprawdopodobniej dalej masz zawalona chłodnicę. wymyj ją dobrze. Albo wiatrak może Ci sie nie załączać.

A brak kontrolek to jak kolega napisał wina alternatora. Jeśli stało sie to po jeździe w błocie i masz alternator w oryginalnym miejscu to na 100% jego wina.

dziękiu za podpowiedzi. wychodzi na to, że muszę się zastosować do rad. :)21
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

_Bart
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: wt lis 23, 2010 11:11 am

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: _Bart » wt sie 09, 2011 5:21 pm

Witam, krótka piłka, padła mi tarcza sprzęgłowa a przy okazji naprawy chcę wymienić olej w skrzyni i reduktorze... Moje pytanie brzmi, jaki olej do skrzyni w L200 97' 2,5 TDI?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Eskapada » śr sie 10, 2011 6:52 am

_Bart pisze:Witam, krótka piłka, padła mi tarcza sprzęgłowa a przy okazji naprawy chcę wymienić olej w skrzyni i reduktorze... Moje pytanie brzmi, jaki olej do skrzyni w L200 97' 2,5 TDI?

Pozdrawiam
Normalny przekładniowy Hipol 75W90 GL5
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: gebels » śr sie 10, 2011 6:45 pm

Eskapada pisze:
_Bart pisze:Witam, krótka piłka, padła mi tarcza sprzęgłowa a przy okazji naprawy chcę wymienić olej w skrzyni i reduktorze... Moje pytanie brzmi, jaki olej do skrzyni w L200 97' 2,5 TDI?

Pozdrawiam
Normalny przekładniowy Hipol 75W90 GL5
Eska dojebałeś do pieca, do skrzyni ma być GL-4 a nie GL-5, olej gl-5 to do mostów, ew. olej który ma GL-4 i GL-5 tzw. multi


pojeździj dłużej na GL-5 to polecą synchronizatory
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Eskapada » sob sie 13, 2011 7:26 pm

gebels pisze:
Eskapada pisze:
_Bart pisze:Witam, krótka piłka, padła mi tarcza sprzęgłowa a przy okazji naprawy chcę wymienić olej w skrzyni i reduktorze... Moje pytanie brzmi, jaki olej do skrzyni w L200 97' 2,5 TDI?

Pozdrawiam
Normalny przekładniowy Hipol 75W90 GL5
Eska dojebałeś do pieca, do skrzyni ma być GL-4 a nie GL-5, olej gl-5 to do mostów, ew. olej który ma GL-4 i GL-5 tzw. multi


pojeździj dłużej na GL-5 to polecą synchronizatory
jasne, jasne to tak jak z teorią, że starych motorów nie leje się olejów półsyntetycznych a w skrzyniach biegów się ojeju nie wymienia :)21

Moje auto przez 7 lat jeździło na 75W90 GL5 i jedne co się w nim nie zepsuło to skrzynia biegów.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: gebels » pn sie 15, 2011 9:43 am

Eskapada pisze:jasne, jasne to tak jak z teorią, że starych motorów nie leje się olejów półsyntetycznych a w skrzyniach biegów się ojeju nie wymienia :)21

Moje auto przez 7 lat jeździło na 75W90 GL5 i jedne co się w nim nie zepsuło to skrzynia biegów.

Eska to tylko potwierdza to że skrzynie w miśku trudne do zabicia :D

a skoro twierdzisz że to bujda 8) to wszystkie koncerny motoryzacyjne na świecie i firmy olejowe są w błędzie 8) , napisz do nich może nawet ci sypną jakąś kasą :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
ludekczarnorzek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: śr sie 18, 2010 8:56 pm
Lokalizacja: Czarnorzeki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: ludekczarnorzek » pn sie 15, 2011 10:17 am

Alternator faktycznie był zaj...ny ale dałem do naprawy i zapłaciłem 85 zł więc jest ok ;) Pozdrawiam
Pajero '88 2.5 4d56 General MT grabber 31x10,5 15"
" Nikt nie jest Doskonały "

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kabal » pn sie 15, 2011 10:19 am

ludekczarnorzek pisze:Alternator faktycznie był zaj...ny ale dałem do naprawy i zapłaciłem 85 zł więc jest ok ;) Pozdrawiam
To teraz przenieś go nad silnik i zapomnisz o kłopocie na wieki :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kajen » pn sie 15, 2011 7:38 pm

Kabal pisze:
ludekczarnorzek pisze:Alternator faktycznie był zaj...ny ale dałem do naprawy i zapłaciłem 85 zł więc jest ok ;) Pozdrawiam
To teraz przenieś go nad silnik i zapomnisz o kłopocie na wieki :)21
Choc niekoniecznie :)21

Awatar użytkownika
ludekczarnorzek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: śr sie 18, 2010 8:56 pm
Lokalizacja: Czarnorzeki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: ludekczarnorzek » pn sie 15, 2011 10:05 pm

Pomysle nad ta opcja jak przetrwa tygodniowy wyjazd w bieszczady :)
Pajero '88 2.5 4d56 General MT grabber 31x10,5 15"
" Nikt nie jest Doskonały "

Blues_M07
Posty: 579
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 7:47 pm
Lokalizacja: Gliwice-Paniówki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Blues_M07 » wt sie 16, 2011 6:15 pm

Mój przetrwał taki tygodniowy wyjazd w Bieszczady! A czasami woda była,że hej :D
Mitasubiszi Pajoro I 3D,2.5TDI, LSD,90r
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA :)21

Awatar użytkownika
ludekczarnorzek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: śr sie 18, 2010 8:56 pm
Lokalizacja: Czarnorzeki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: ludekczarnorzek » śr sie 17, 2011 12:19 pm

Blues_M07 pisze:Mój przetrwał taki tygodniowy wyjazd w Bieszczady! A czasami woda była,że hej :D
Zabaczę czy ja przetrwam ;) startuje jutro rano ;) Pozdrawiam
Pajero '88 2.5 4d56 General MT grabber 31x10,5 15"
" Nikt nie jest Doskonały "

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości