Przełożenia mostów mw Unimogu 406

G, Unimog

Moderator: Mroczny

LANDEK
 
 
Posty: 843
Rejestracja: śr lut 07, 2007 6:09 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA - TUREK

Przełożenia mostów mw Unimogu 406

Post autor: LANDEK » ndz gru 07, 2008 9:24 am

Nowy problem :cry:

Kupując mosty z U 406 byłem przekonany ze występują w 3 rodzajach
Unimog 406 Axle info


406

Differentials


3.143


3.143


2.555

Hub reduction gears


2.077


1.929


2.077

Total axle ratio


6.527


6.061


5.308
I właściwie każdy byłby do przyjęcia...
Jednak coś mnie wczoraj natchnęło i ruszyłem do garażu, pokręciłem kołem i zdębiałem...
Na jeden obrót koła wypadają 3 z małym hakiem obroty wału !! !! !! !!
To tak jakby na zwolnicach było przełożenie 1:1...
Zębny na ataku i talerzu policzyłem i stosunek jest 22:7 co daje 3,143...

CO JEST GRANE ?? ?? ?? ?? ?? ?? ??
POMOCY !! !! !! !! !! !! !! !! !! !! !! !! !!
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8 :)
GG10114884

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Przełożenia mostów mw Unimogu 406

Post autor: Kostuch » pn gru 08, 2008 12:25 pm

LANDEK pisze:Nowy problem :cry:
CO JEST GRANE ?? ?? ?? ?? ?? ?? ??
POMOCY !! !! !! !! !! !! !! !! !! !! !! !! !!
A drugie koło było nieruchome?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pn gru 08, 2008 1:17 pm

:)21 :)20

LANDEK
 
 
Posty: 843
Rejestracja: śr lut 07, 2007 6:09 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA - TUREK

Post autor: LANDEK » pn gru 08, 2008 5:38 pm

OK, dobra dałem du..y :oops:
Już wszystko jasne.
Na swoje usprawiedliwienie dodam tylko, że do garażu poszliśmy pod koniec mikołajkowej imprezy :wink: :wink: :wink:
Proszę o wyrozumiałość :oops: :oops: :oops:
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8 :)
GG10114884

Awatar użytkownika
ilek79
 
 
Posty: 169
Rejestracja: śr cze 13, 2007 11:41 am
Lokalizacja: Wałcz Turek Koło
Kontaktowanie:

Post autor: ilek79 » pn gru 08, 2008 7:19 pm

:D :)2
suzuki sj 413 specjal 88r sprzedany

LANDEK
 
 
Posty: 843
Rejestracja: śr lut 07, 2007 6:09 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA - TUREK

Post autor: LANDEK » pn gru 08, 2008 10:04 pm

Grzesiek, ty się tak nie ciesz, byśmy jeszcze trochę wypili to by się okazało, że te mosty mają przełożenie 1:1 :lol: :lol: :lol:
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8 :)
GG10114884

Choszczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: pt lut 15, 2008 9:27 pm

Re: Przełożenia mostów mw Unimogu 406

Post autor: Choszczek » wt gru 15, 2009 10:25 pm

Witam i zwracam sie do grona szanownych kolegow z pytaniem, czy zwolnice przy wszystkich mostach od unimogów są takiej samoj wysokosci? ??

unimog
Posty: 326
Rejestracja: wt maja 03, 2005 5:27 pm
Lokalizacja: jeleniogórskie-byłe

Re: Przełożenia mostów mw Unimogu 406

Post autor: unimog » pt gru 18, 2009 7:45 am

wystarczy zmierzyć :D a tak na serio to postaram się na dniach to sprawdzić :wink:
Rafał
ps. po co ci to ?? masz zamiar zwolnice doczepić do jakiś innych mostów :roll: ??

Choszczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: pt lut 15, 2008 9:27 pm

Re: Przełożenia mostów mw Unimogu 406

Post autor: Choszczek » pt gru 18, 2009 9:59 pm

nie, chce zapodac je do pracha :D

unimog
Posty: 326
Rejestracja: wt maja 03, 2005 5:27 pm
Lokalizacja: jeleniogórskie-byłe

Re: Przełożenia mostów mw Unimogu 406

Post autor: unimog » pn gru 28, 2009 5:43 pm

+/- 12cm ( oś mostu a oś piasty)

Choszczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: pt lut 15, 2008 9:27 pm

Re: Przełożenia mostów mw Unimogu 406

Post autor: Choszczek » wt gru 29, 2009 8:50 pm

Dzieki 8) a nie orientujesz sie jaka jest różnica w wadze mostów od 406 a 404? :D

Awatar użytkownika
szybki911
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lis 10, 2004 1:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Przełożenia mostów mw Unimogu 406

Post autor: szybki911 » wt gru 29, 2009 9:08 pm

Choszczek pisze:nie, chce zapodac je do pracha :D
niestety główka przedniego mostu unimoga jest po lewej stronie
jak zamierzasz to obejść, będziesz zmieniał reduktor ?

LANDEK
 
 
Posty: 843
Rejestracja: śr lut 07, 2007 6:09 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA - TUREK

Re: Przełożenia mostów mw Unimogu 406

Post autor: LANDEK » wt gru 29, 2009 10:42 pm

Choszczek pisze:Dzieki 8) a nie orientujesz sie jaka jest różnica w wadze mostów od 406 a 404? :D
Nie wiem ile waży 404, ale 406 jest bardzo ciężki. Przedni waży około 370 kg, tył 330 kg. Razem z 40 calowymi kołami na oryginalnych felgach będzie 1000 kg.
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8 :)
GG10114884

Choszczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: pt lut 15, 2008 9:27 pm

Re: Przełożenia mostów mw Unimogu 406

Post autor: Choszczek » śr gru 30, 2009 11:36 am

Ja mam reduktor od robura :wink:

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Przełożenia mostów mw Unimogu 406

Post autor: Didymos » śr gru 30, 2009 11:58 am

A reduktor od robura ma wyjście na oba mosty po prawej :wink:
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

unimog
Posty: 326
Rejestracja: wt maja 03, 2005 5:27 pm
Lokalizacja: jeleniogórskie-byłe

Re: Przełożenia mostów mw Unimogu 406

Post autor: unimog » czw gru 31, 2009 2:37 pm

Waga mostów od 404 wg. :)1 to przedni około 240kg a tylny około 220kg - tylko czy to waga jest z rurą prowadzacą i odciągami ?? tego nigdzie nie znalazłem.
Rafał

unimog
Posty: 326
Rejestracja: wt maja 03, 2005 5:27 pm
Lokalizacja: jeleniogórskie-byłe

Re: Przełożenia mostów mw Unimogu 406

Post autor: unimog » sob sty 02, 2010 12:12 pm

LANDEK- ty ważyłeś te mosty od 406 ? i jaka to była wersja: bębny czy tarcze ? czy były z rurami +odciągi?
Rafał

LANDEK
 
 
Posty: 843
Rejestracja: śr lut 07, 2007 6:09 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA - TUREK

Re: Przełożenia mostów mw Unimogu 406

Post autor: LANDEK » sob sty 02, 2010 1:39 pm

Nie, dane były z jakiejś strony o unimogu. Jak znajdę to dam linka.
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8 :)
GG10114884

Awatar użytkownika
szybki911
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lis 10, 2004 1:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Przełożenia mostów mw Unimogu 406

Post autor: szybki911 » pn sty 04, 2010 1:20 pm

kiedyś znalazłem coś takiego:

"Unimog 406/U900 axles are definitely stronger and newer than the Unimog model 404 axles we use. However, with those advantages come disadvantages. 406 series axles are far heavier (320kg/700lbs front, 280kg/620lbs rear, stripped) and more expensive. (A 406 axle weighs more than a Rockwell!) In addition, disk-brake 406 axles cannot use a rim size smaller the 20 inches (18 inch rotors) without virtually zero backspacing on the rims. Disk brake calipers have to be manually adjusted, and replacement pads are prohibitively expensive. Finally, it’s more difficult and expensive to remove the torque tube and mate the center section to a regular driveshaft. Still, if you want 406 axles (that are as close to unbreakable as anyone needs) or replacement parts, give us a call, we may be able to help. We've worked on them before and and can set you up with a bombproof design."

Awatar użytkownika
szybki911
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lis 10, 2004 1:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Przełożenia mostów mw Unimogu 406

Post autor: szybki911 » pn sty 04, 2010 1:26 pm

[quote="unimog"]Waga mostów od 404 wg. :)1 to przedni około 240kg a tylny około 220kg - tylko czy to waga jest z rurą prowadzacą i odciągami ?? tego nigdzie nie znalazłem.
Rafał[/quote

przeczytałem gdzieś ....
ze te masy to sam most bez rur i odciągów

dziadek4x4
 
 
Posty: 199
Rejestracja: czw lut 21, 2008 5:41 pm
Lokalizacja: Słupsk

Re: Przełożenia mostów mw Unimogu 406

Post autor: dziadek4x4 » śr lut 10, 2010 10:16 am

Choszczek pisze:Ja mam reduktor od robura :wink:
A robur kręci wałami w dobrą stronę , czy na pewno pojedziesz do przodu?

malysz999
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr sie 19, 2009 10:00 am

Re: Przełożenia mostów mw Unimogu 406

Post autor: malysz999 » sob sie 13, 2011 9:01 pm

Witam
Pytanie czy ważył ktoś same zwolnice z zwrotnicami. Jeśli nie to czy ktoś wie ile ważyć może w przybliżeniu dyfer i pochwa od mostu.

unimog
Posty: 326
Rejestracja: wt maja 03, 2005 5:27 pm
Lokalizacja: jeleniogórskie-byłe

Re: Przełożenia mostów mw Unimogu 406

Post autor: unimog » pn sie 15, 2011 5:24 pm


Awatar użytkownika
zbyszekt123
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pt paź 23, 2009 9:23 am

Re: Przełożenia mostów mw Unimogu 406

Post autor: zbyszekt123 » pn sty 09, 2012 10:52 am

Mosty od u406 bez bębnów przedni 230kg to jest niewiele więcej jak od u404 a wersja od u90 na tarczach jest cięższa są pochwy wałów z grubszej rury a sama tarcza to wago ok 20kg i zaciski jak od ciężarówki ok 10kg na koło 8)

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: Przełożenia mostów mw Unimogu 406

Post autor: Liroz » pt sty 13, 2012 8:16 pm

Mam pytanie do was Unimogowcy, mosty od jakiego Unimoga nie-portalowego nadaja sie do Geli? Chodzi o to żeby nie były szersze niż orginały w G (szerokość pojazdu 2m) ale mocniejsze, pod kółka 42". Czy kierunek obrotu wału do przedniego i tylnego mostu w Unimogach nie-portalowych jest klasyczny? Z której strony jest grucha?
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości