Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: mcs0 » sob sie 20, 2011 2:24 pm

wszystkie odpowiedzi znajdziesz w tym watku nawet po dwa razy hehe przeczytaj wszystko i bedziesz "znawca" tematu springu w samuraiu
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
Hugon
 
 
Posty: 191
Rejestracja: czw cze 25, 2009 7:16 pm
Lokalizacja: Zakrzewo/Poznań

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Hugon » pn wrz 12, 2011 6:58 pm

Witam kolegów. Zakupiłem w końcu amorki ze strony 18 i chciałbym przedstawic parę faktów .

Amorki które kupiłem są od bronco najdłuższe i najgrubsze mocowanie oczko-oczko mają 26,5 cm skoku. Amorki są trochę za miękkie aby w serii zamontowac je jako mcperson w samim.
Ja nabiłem je ponownie gazem o większym ciśnieniu i wydłużyłem sprężyny o 7 cm co pozwoliło zamontowac je w samim z przodu na wachaczach tylnych od jamnika.

Wniosek jest taki nie nadają się jako mcperson ale jako osobny amorek są ciekawe. Trochę mnie przedrożyło to kupowanie i przerabianie ale wagowo myślę że wyszło nieżle a poza tym mniej komplikacji w zawiasie i mniej roboty.
Był Parch 160 3.3td 3" Cybuch , 33" Sahara
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: vandall1 » czw wrz 22, 2011 5:02 pm

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Kwadrat » sob wrz 24, 2011 9:50 am

zuczek pisze:Witam
Temat wahaczy jest bardzo rozległym tematem i każdy konstruktor ma inną wizję. Tendencja zawieszenia przedniego mostu jest jedna, czyli wahacze pchane + panhard. Z tyłem drogi się rozchodzą i jest wiele koncepcji. Jedni robią zawieszenie na elementach własnej produkcji, a inni wykorzystują gotowe elementy zawieszenia. Przeglądając aukcje internetowe zauważyłem ciekawe rozwiązanie jakim jest zawieszenie LR Discovery I (przednie kute wahacze mocowane przy ramie na szpilkę) i tylne zawieszenie typu sierżant. Za tym rozwiązaniem przemawia zdecydowanie solidność konstrukcji (elementy kute) cena oraz dostępność nawet poszczególnych elementów ( tuleje sworzeń sierżanta czy wahacze) no i oczywiście wyższość sierżanta nad wahaczami wleczonymi + panhard.
Pytania do znawców:
1. Czy ktoś orientuje się czy sierżant dyskoteki zmieści się w środek ramy Samuraia?
2. Czy ktoś w sensowny sposób przerabiał SJ (wąskie mosty na sprężyny) bez zmiany mostów i żeby sprężyny nie były zamocowane pod ramą?
3. Czy ktoś eksperymentował z jakimś innym typem resorowania auta (np pneumatyka)?
4. Czy zamocowanie sprężyn z tylu wewnątrz ramy mocno pogarsza stabilność auta?
5. Czy ktoś weryfikował numer z wpuszczeniem (kilka cm) gniazd sprężyn w ramę oraz jak to wpłynie na jej wytrzymałość?

Pozdrawiam

Tak :)

leszek torbicki

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: leszek torbicki » pn wrz 26, 2011 8:47 pm

witam kolegów , będę miał kilka pytań bo przyszedł czas na motanie czegoś do upalania i padło na samuraja a jak samuraj to zmiana na sprężyny no i czytając te wszystkie posty nie znalazłem żadnej wzmianki na temat sprężyn z jimniego +2 cale , czy to ma za mało centymetrów

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: bigos » pn wrz 26, 2011 8:58 pm

leszek torbicki pisze:witam kolegów , będę miał kilka pytań bo przyszedł czas na motanie czegoś do upalania i padło na samuraja a jak samuraj to zmiana na sprężyny no i czytając te wszystkie posty nie znalazłem żadnej wzmianki na temat sprężyn z jimniego +2 cale , czy to ma za mało centymetrów
samurai jest wąski i liftowanie w górę jest bez sensu, lepiej już tak zmotać aby zawias pracował :wink:
Jimny :)21

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Wowos » pn wrz 26, 2011 10:47 pm

bigos pisze:
leszek torbicki pisze:witam kolegów , będę miał kilka pytań bo przyszedł czas na motanie czegoś do upalania i padło na samuraja a jak samuraj to zmiana na sprężyny no i czytając te wszystkie posty nie znalazłem żadnej wzmianki na temat sprężyn z jimniego +2 cale , czy to ma za mało centymetrów
samurai jest wąski i liftowanie w górę jest bez sensu, lepiej już tak zmotać aby zawias pracował :wink:
chyba, że w parze z liftem pójdzie zwiększenie rostawu kół:
Obrazek
będzie wyższy i stabilniejszy :wink:
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Bartex » wt wrz 27, 2011 9:29 am

Wowos pisze:chyba, że w parze z liftem pójdzie zwiększenie rostawu kół:
będzie wyższy i stabilniejszy :wink:
Wtedy w koleinach np po Patrolu pasujesz idealnie i rozpoczyna się dalsza część wyścigu zbrojeń.
Bartek

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: ŁeLeK » wt wrz 27, 2011 4:01 pm

Bartex pisze:
Wowos pisze:chyba, że w parze z liftem pójdzie zwiększenie rostawu kół:
będzie wyższy i stabilniejszy :wink:
Wtedy w koleinach np po Patrolu pasujesz idealnie i rozpoczyna się dalsza część wyścigu zbrojeń.

Święte słowa :)2
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: bigos » wt wrz 27, 2011 5:06 pm

Bartex pisze:
Wowos pisze:chyba, że w parze z liftem pójdzie zwiększenie rostawu kół:
będzie wyższy i stabilniejszy :wink:
Wtedy w koleinach np po Patrolu pasujesz idealnie i rozpoczyna się dalsza część wyścigu zbrojeń.
co powoduje, że bardziej opłaca się kupić patrola albo robić ruraka :)21
Jimny :)21

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Salata123 » wt wrz 27, 2011 5:36 pm

leszek torbicki pisze:witam kolegów , będę miał kilka pytań bo przyszedł czas na motanie czegoś do upalania i padło na samuraja a jak samuraj to zmiana na sprężyny no i czytając te wszystkie posty nie znalazłem żadnej wzmianki na temat sprężyn z jimniego +2 cale , czy to ma za mało centymetrów
to dobry kierunek, jeździ tak kilka samuraiow i właściciele są zadowoleni :)2

oczywiście w parze z amortyzatorami te springi... :)
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

leszek torbicki

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: leszek torbicki » wt wrz 27, 2011 7:11 pm

patrola sobie odpuściłem , aczkolwiek byłem napalony straszliwie, teraz jest samuraj a właściwie dwa - jedna buda cabrio z ramą i drugi blaszak zmotany z silnikiem 1,6 svift na gażniku i z tej kupy gratów trzeba zrobić coś sensownego

leszek torbicki

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: leszek torbicki » wt wrz 27, 2011 7:26 pm

jeżeli chodzi o przeróbkę na springi to postanowiłem wykorzystać wahacze landrowerowe , a jak wszystko będzie ładnie pracowało to można tanio kupić jakiś zestaw lekkich wahaczy do liftu , problem na razie z wyborem sprężyn bo nikt jednoznacznie nie napisał że te a nie inne będą najlepsze do samuraja

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: slavok » wt wrz 27, 2011 7:29 pm

sprężyny sprężynami, dość ważne jest tłumienie a tutaj dużą role grają amortyzatory.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

leszek torbicki

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: leszek torbicki » wt wrz 27, 2011 8:41 pm

wolałbym postawić dobrą flaszkę za info tego typu - sprężyny mam od tego a amory od tego i najlepiej było by to obejrzeć na własne oczy , jeżeli ktoś reflektuje na taki układ to proszę na priw

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: vandall1 » wt wrz 27, 2011 8:48 pm

Moze się komuś przyda:
Sprężyna Niva:
-dł swobodna:440
-śr drutu:13
-śr zewnętrzna:130
-10 zwojów
-sztywność:203.4 N/cm
Sprężyna jest walcowa,w związku z tym ma charektyrystykę zbliżoną do liniowej,o sredniej sztywności jw.Mierzone do 55%ugięcia,sądzę ze wystarczająco.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
qwai
Posty: 645
Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: qwai » śr wrz 28, 2011 7:44 am

Dosyć fajne są sprężyny tylne od nowszych Opli Astra bodajże H do lekkich ruraków i Vectra C w zależności od wagi sedan, kombi ...

Są to sprężyny typu mini-blok (zmienna średnica zwoju i drutu) dzięki temu dosyć krótka sprężyna oferuje duży skok zawieszenia i cena na alledrogo bardzo przystępna.
Ja mam w Samim z hard topem i dużą ilością gratów przód Passat kombi tył Vectra C sedan.
Fascynaci 4x4

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: slavok » pt wrz 30, 2011 1:43 pm

Prace się trochę opóźniły ze względu na wakacje, później inne zajęcia, ale ostatnio zacząłem działać w temacie i już ogólny zarys jest powiedział bym nawet, że są postępy, teraz tylko złożyć klocki lego do kupy :)21 zastanawiam się czy pomiędzy łoże sprężyny a nią samą nie zastosować jakiś gniazd gumowych a nie tak na chama skręcać... na łoża będą jeszcze naspawane 2cm gniazda z rury co by się spring nie przesuwał.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: ŁeLeK » pt wrz 30, 2011 1:50 pm

slavok pisze:Prace się trochę opóźniły ze względu na wakacje, później inne zajęcia, ale ostatnio zacząłem działać w temacie i już ogólny zarys jest powiedział bym nawet, że są postępy, teraz tylko złożyć klocki lego do kupy :)21 zastanawiam się czy pomiędzy łoże sprężyny a nią samą nie zastosować jakiś gniazd gumowych a nie tak na chama skręcać... na łoża będą jeszcze naspawane 2cm gniazda z rury co by się spring nie przesuwał.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Ohooo ! Wygląda profesjonalnie :D :)21
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: slavok » pt wrz 30, 2011 1:53 pm

o takich poduszkach myślę http://www.tomczesci.pl/index.php/produ ... avorit.htm co by je w gniazda wepchnąć :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: Kwadrat » pt wrz 30, 2011 3:36 pm

slavok pisze:o takich poduszkach myślę http://www.tomczesci.pl/index.php/produ ... avorit.htm co by je w gniazda wepchnąć :)21


zbędny cieżar :)

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: slavok » pt wrz 30, 2011 3:45 pm

ciężar ? proszę cię :)21 ciężar to mi wahacze robią :)21
dokupiłem na próbę takie:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

4 zyle sztuka a będzie tak jak ma być :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: vandall1 » sob paź 01, 2011 12:02 am

Te gumki poprawią Ci komfort w przeciwieństwie do "tych" :wink:
Choć jak sadzę,przy dużej pracy sprężyny,tzn zakresie tej pracy,wiekszym niz w osobówce,ich żywot moze byc krótki.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: cybul » sob paź 01, 2011 7:58 am

Witam. Sprężyny: felicj, niva, audi b3kombi i inne. Zawsze lepiej dorobić springi pod auto w np w Poznaniu.
Najpierw projekt auta i do czego ma służyc.(wykrzyż, skok zawieszenia, szybkosciówka czy max off-road). Wszystko zależy od rozłozenia mas auta. A najistotniejszą rzeczą jast motion ratio czyli odległość od osi koła. jak źle skonfigurujesz to albo się będzie wywalał, albo nie bedzie kleił na wprost. Robiąc od poczatku dobrze i z głową oszczedzisz sobie późniejszych kosztownych i wkur..ących przeróbek. Mając zkopaną bazę to tak jak byś modyfikował bmx do tour de polonia. Zawsze bedziesz w dupie.
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Wahacze PILNE!!!

Post autor: ŁeLeK » sob paź 01, 2011 9:47 am

eeee... ja dobierałem wszysko na ''oko'' i działa jak ta lala ;] Wykrzyż zajebisty, pewność prowadzenia dobra. Tylko na szybkościówki zapożyczam patent kolegi Vandall :)
4x4 Tczew

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości