AŚ4x4 - numer październikowy

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Lao
Posty: 488
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 6:05 pm
Lokalizacja: Zagłębie
Kontaktowanie:

AŚ4x4 - numer październikowy

Post autor: Lao » śr wrz 28, 2011 9:19 pm

Widzieliście już nowy nr AutoŚwiat4x4?
Strona 20 - trzech klasycznych terenowych twardzieli :D
Szkoda tylko, że wynik taki, a nie inny ... :cry:
tak - wiem, że inny być nie mógł, bo jak tu porówynywać technologię naszą zapyziałą z tamtą rozwiniętą ...
Potwór potworny niezwykle wytworny ...
tu mnie znajdziecie: http://www.fotopodroze.art.pl

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: AŚ4x4 - numer październikowy

Post autor: alfik » śr wrz 28, 2011 9:54 pm

A mnie denerwują porównania aut o nie porównywalnej cenie. Czy to cud, że auto ponad trzy razy droższe ma lepsze wyposażenie ??
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Kutry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 09, 2010 11:38 am
Kontaktowanie:

Re: AŚ4x4 - numer październikowy

Post autor: Kutry » sob gru 10, 2011 7:26 pm

Ten artykuł to całkowita przede wszystkim dlatego, że mało szanowni - jak się okazuje - redaktorzy AŚ o jednym pisali, a innym jeździli. Czy tak trudno wziąć do testów auto z aktualnie montowanym silnikiem? Mało wartościowy artykuł. Kupiony z braku lepszych...

Pagan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: sob paź 08, 2011 3:11 pm

Re: AŚ4x4 - numer październikowy

Post autor: Pagan » sob gru 10, 2011 10:02 pm

Tak..., a Dacia Duster dla pismaków z AŚ jest prawdziwym autem terenowym. Jedyne co jest prawdziwe w AŚ to adres redakcji.

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: AŚ4x4 - numer październikowy

Post autor: zagaj1 » ndz gru 11, 2011 1:31 pm

Dajcie spokój, w AŚ to pojęcia o życiu nie mają :lol: kiedyś czytałem artykuł odnoście Parcha Y61 GU4 i uznali że wadą jest koło na tylnej klepie, że lepiej jak by pod autem było albo w środku :roll: stwierdzili też że sztywne mosty nie są tak komfortowe jak niezależne zawieszenie. To teraz niech wyciągają uebane w błocie koło z pod auta (np. gdy złapało gumę podczas walki w terenie) i takie same uebane wkładają z powrotem pod auto albo do środka :)23 Albo jaki zawias jest lepszy do terenówki jak nie dwa sztywniaki.
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Kutry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 09, 2010 11:38 am
Kontaktowanie:

Re: AŚ4x4 - numer październikowy

Post autor: Kutry » ndz gru 11, 2011 2:25 pm

Oni w AŚ wszystko analizują po prostu z punktu widzenia asfaltu:
1. Dacia Duster jest dzielna w terenie jak na osobówkę.
2. Zapas jest lepiej mieć pod spodem na autostradzie.
Poza tym 80% materiałów jest pisana na kolanie. Tylko czy Off-road jest lepszy?
A tak odnośnie Dacia Duster to może i jest to przystępne auto w swojej klasie, tyle że jej estetyki nie da się zdzierżyć i to nawet biorąc pod uwagę fakt, że w tego typu wozach wygląd jest drugorzędny.

Mimo to co Honkera z ich generalnym werdyktem trudno się nie zgodzić. Takie mam wrażenie, że obecnie oferowany Honker jest niedopracowany jak na swoją cenę i wymagania rynku.

Awatar użytkownika
Simbus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lip 31, 2011 11:15 am
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: AŚ4x4 - numer październikowy

Post autor: Simbus » ndz gru 11, 2011 2:35 pm

Kutry pisze: A tak odnośnie Dacia Duster to może i jest to przystępne auto w swojej klasie, tyle że jej estetyki nie da się zdzierżyć i to nawet biorąc pod uwagę fakt, że w tego typu wozach wygląd jest drugorzędny.

.
Ja uważam wręcz odwrotnie. Mimo że nie jestem i zapewne nie będę fanem Daci a co najważniejsze nie wstydzę się tego :-? że jej wygląd jest naprawdę oki. Gdyby to był np. nowy model Landka, jakieś BMW X coś tam większości by się podobała..a tak jako Dacia jest bee :)12
Y61 3.0 Superwinch Talon 14, 33 cale, 2 cale liftu + ...

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: AŚ4x4 - numer październikowy

Post autor: zagaj1 » ndz gru 11, 2011 2:57 pm

Zgadzam się z Tobą nie jest taka zła i Yeti też mi się podoba :)21 jak by mnie było stać to bym sobie któregoś dokupił jako oszczędną osobówkę :)
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
reaping
 
 
Posty: 107
Rejestracja: wt lip 10, 2007 12:03 pm

Re: AŚ4x4 - numer październikowy

Post autor: reaping » czw gru 15, 2011 7:16 pm


Kutry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 09, 2010 11:38 am
Kontaktowanie:

Re: AŚ4x4 - numer październikowy

Post autor: Kutry » pt gru 16, 2011 9:34 am

Simbus:
OK, rzecz gustu. Mi się bardzo nie podoba w przeciwieństwie do koncepcji auta i jego pozycjonowania na rynku (cena).

Reaping:
tak, to ten.

A tak odnośnie braku sukcesu Honkera - 2 małe rzeczy - nadwozie 5d + normalne szyby w przednich oknach i mogłoby być dużo lepiej (już dawno temu).

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: AŚ4x4 - numer październikowy

Post autor: A.F. » pt gru 16, 2011 9:47 am

Podobno wojsko testowało wersję z opuszczanymi szybami, ale w warunkach poligonowych lepsze były odsuwane :roll:
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Re: AŚ4x4 - numer październikowy

Post autor: gruszkin » pt gru 16, 2011 9:52 am

ale co się dziwio?
przecież normalny test 3 samochodów o podobnej konstrukcji i zastosowaniach..
to, że honker jest komfortowy jak lr 90, a g to teraz super luksusowy samochód trudno.
test jak najbardziej trafny..
a co do dacii to często mi ludzi mówią ale fajne auta och i ach ale gdyby nie ten znaczek dacia :wink:
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: AŚ4x4 - numer październikowy

Post autor: zagaj1 » pt gru 16, 2011 9:54 am

Oj tam oj tam niema się nad czym rozczulać, wiadomo że honker jest nie dopracowany i jednak cena jest wysoka w zamian za to co otrzymujemy :roll: a porównanie go do tamtych aut ... wiadomo jest lepiej bo płacimy 2x lub 3x tyle co za Honka to i otrzymujemy więcej. Poza tym Defa można jakoś przyrównać do Honka bo oba to auta raczej typowo użytkowe (robocze) i z takim przeznaczeniem produkowane, nie próbują być nawet luksusowe, a G no cóż limuzyna nie da się ukryć i do tego segmentu aspiruje. Także AŚ można rozbić o kant dupy sobie, bo w ogóle nie da się tego czytać :roll: , OFF-ROAD PL lubię poczytać w kibelku tam świetnie się spisuję, tylko przydało by się parę kartek z matowego papieru bo ten śliski to nie bardzo :)23
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Kutry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 09, 2010 11:38 am
Kontaktowanie:

Re: AŚ4x4 - numer październikowy

Post autor: Kutry » pt gru 16, 2011 11:20 am

A.F. pisze:Podobno wojsko testowało wersję z opuszczanymi szybami, ale w warunkach poligonowych lepsze były odsuwane :roll:
No tak, ale co za problem zrobić 2 wersje - cywilną i wojskową? Skoro Toyota mogła wytwarzać np. LC 80 jednocześnie z napędem stałym 4x4 standardowo i 2+2 na zamówienie, to chyba ktoś w polskiej fabryce może robić Honkera w wersji 5d i z opuszczanymi szybami dla odbiorcy cywilnego, żeby mógł też tego używać jak w miarę normalnego auta, a w wersji 3d i szybami przesuwanymi na poligon...
Poza tym gdyby istniała wersja 5d to Honker dysponując ładownością powyżej 1t mógłby znaleźć większe zastosowanie w straży pożarnej (OSP) zastępując Żuki w roli pojazdów typu GLM.

A AŚ do tego porównania powinien wziąść wersję 461 produkowaną flotowo pod zamówienia. Chyba daliby radę dogadać się w tej sprawie - w końcu taka redakcja...

Tyle że i w jednym i w drugim przypadku trzeba chcieć:
1) wyprodukować dobre auto, które będzie miało sznsę na umiarkowany sukces w swojej klasie,
2) napisać dobry artykuł, który miło będzie poczytać nie tylko na kibelku.

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: AŚ4x4 - numer październikowy

Post autor: A.F. » pt gru 16, 2011 11:36 am

Mój pogląd na mechanizmy rynkowe zaburzyło kiedyś 2 dżentelmenów spod sklepu koło Janowa Podlaskiego.
Prosili mianowicie o 50 gr na piwo.
Kumpel zaproponował, żeby wycięli krzaki na jego działce, robota na parę godzin, dostaną po 20 zł.
Oni na to, że ni ch..., bo nie potrzebują 20 zł, tylko 50 gr, bo tyle im brakuje do piwa.
:)21
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Pagan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: sob paź 08, 2011 3:11 pm

Re: AŚ4x4 - numer październikowy

Post autor: Pagan » pt gru 16, 2011 2:57 pm

Nie załamujcie mnie. Świat zaraz legnie w gruzach, a wy o opuszczanych szybkach dla cywili. Co to jest, Pudelek jakiś czy Olivier Janiak jest wśród nas?

Awatar użytkownika
Lao
Posty: 488
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 6:05 pm
Lokalizacja: Zagłębie
Kontaktowanie:

Re: AŚ4x4 - numer październikowy

Post autor: Lao » pt gru 16, 2011 3:10 pm

:)21



rozbawiłeś mnie na koniec paskudnego dnia (roboczego)
Potwór potworny niezwykle wytworny ...
tu mnie znajdziecie: http://www.fotopodroze.art.pl

Awatar użytkownika
Marcin_75
Posty: 575
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Mazury
Kontaktowanie:

Re: AŚ4x4 - numer październikowy

Post autor: Marcin_75 » sob gru 17, 2011 8:47 pm

Kutry pisze:Poza tym gdyby istniała wersja 5d to Honker dysponując ładownością powyżej 1t mógłby znaleźć większe zastosowanie w straży pożarnej (OSP) zastępując Żuki w roli pojazdów typu GLM.
Od pojazdów typu GLM zdecydowanie się odchodzi, bo ich znaczenie taktyczne przy zwalczaniu pożarów, szczególnie w pierwszym rzucie, jest zerowe. Jeśli już, to korzystając z dużej ładowności można zbudować wielozadaniowy pojazd ze zbiornikiem rzędu 400-500 litrów i agregatem wysokociśnieniowym + autopompa na PTO do prowadzenia akcji przy obcym zasilaniu w wodę.
Pozdrawiam!
Marcin

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: AŚ4x4 - numer październikowy

Post autor: Darek... » ndz gru 18, 2011 9:50 am

GLM y odeszły z powodu cienkich obsad osobowych ale jest przeca SLRR ...
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Kutry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 09, 2010 11:38 am
Kontaktowanie:

Re: AŚ4x4 - numer październikowy

Post autor: Kutry » ndz gru 18, 2011 11:03 am

Marcin_75 pisze:Od pojazdów typu GLM zdecydowanie się odchodzi, bo ich znaczenie taktyczne przy zwalczaniu pożarów, szczególnie w pierwszym rzucie, jest zerowe. Jeśli już, to korzystając z dużej ładowności można zbudować wielozadaniowy pojazd ze zbiornikiem rzędu 400-500 litrów i agregatem wysokociśnieniowym + autopompa na PTO do prowadzenia akcji przy obcym zasilaniu w wodę.
No tak, tylko że:
a) nie wszystkie wezwania to pożary; wprost przeciwnie obecnie większość to miejscowe zagrożenia jak wypadki drogowe czy usuwanie skutków burz; do wypadku GLM również nie pojedzie, ale lepiej wysłać go do zwalonego drzewa albo pompowania wody z zalanych pomieszczeń niż fatygować tam GBA z - powiedzmy - dwoma metrami sześciennymi wody,
b) pojazdy z AW i małym zbiornikiem - nie tyle 400-500 co 200-300l - też są oznaczane w podziale bojowym jako GLM i Honker mógłby być takim GLM-em, skoro może nim być pick-up Aro opisany dość ciekawie w jednym z tegorocznych numerów Off-road (tam, gdzie była historia Patrola),
c) w wielu mniejszych wioskach wielki problem w OSP to brak kierowcy z kat. C i to właśnie przesądza o dalszej przydatności pojazdów o dmc do 3,5t, przynajmniej do czasu rozwiązania tego problemu - lepszy rydz niż nic.
Darek... pisze:GLM y odeszły z powodu cienkich obsad osobowych ale jest przeca SLRR ...
Z tym się nie zgodzę, przynajmniej nie bezpośrednio. GLM-y odeszły z wielu jednostek z dwóch powodów:
1) ich przydatność taktyczna jest mniejsza od GBA/GBM i tam gdzie są warunki kadrowo-finansowe-lokalowe jednostki awansują właśnie na wozy średnie lub nawet ciężkie,
2) wiele jednostek typu S1 z GLM-em po prostu rozwiązano (o przyczynach tego to już nie na tym forum).

A co do SLRr to jest to dla mnie najdziwniejszy rodzaj pojazdów strażackich. Specjalny ratowniczo-rozpoznawczy - co to właściwie za pojazd? Jak się nie ma jak nazwać lekkiego wozu, to się go nazywa SLRr. Jak zwał tak zwał - sęk w tym, że - moim zdaniem - gdyby Honker był produkowany w wersji 5d, to mógłby być i GLM-em, SLRr-em, a także lekkim pojazdem ratownictwa wodnego, wysokościowego, a nawet drogowego - szczególnie w regionach górskich.

Awatar użytkownika
chemik2000
 
 
Posty: 296
Rejestracja: wt mar 18, 2008 8:28 pm
Lokalizacja: Miasto Marzen

Re: AŚ4x4 - numer październikowy

Post autor: chemik2000 » ndz gru 18, 2011 11:32 am

Zgadzam sie z waszym porownaniem ze porownujemy nie to samo nie w tej samej cenie.............pamietajcie jednak ze AS 4x4 nie ma takiego budzetu jak TVizyjny Top Gear :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości