Strzał ogniem w gaźnik
Moderator: Student
Strzał ogniem w gaźnik
Koledzy czy to wina tego że filtr powietrza nie był założony na gaźnik i na gazie w pewnym momencie jak nie strzelił ogniem to się jarało ładnych kilka minut zanim zdołałem ugasić, gaz mam podpięty prosto w gaźnik.
Pytam bo dopiero co kupiłem następnego UAZa, przyjechał na lawecie, odpaliłem na benzynie przełączyłem na gaz pare min pochodził zaczął się dusić i strzelił, więcej na gazie jeszcze nie próbowałem palić.
Bo słyszałem że jak filtr założony to nawet jak strzela ogniem to odrazu ten ogień się zadusi ?
Pytam bo dopiero co kupiłem następnego UAZa, przyjechał na lawecie, odpaliłem na benzynie przełączyłem na gaz pare min pochodził zaczął się dusić i strzelił, więcej na gazie jeszcze nie próbowałem palić.
Bo słyszałem że jak filtr założony to nawet jak strzela ogniem to odrazu ten ogień się zadusi ?
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
- losiek
- Posty: 519
- Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
- Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
- Kontaktowanie:
Re: Strzał ogniem w gaźnik
Drogi Kolego,
Gaz w kolektorze dolotowym zapala sie albowiem zawory nie są wstanie utrzymać spalanej mieszanki w 100% w komorze spalania (dodatkowo skoro zaczął prychać to znaczy ze zamkniecie/otwarcie zaworów było troche przestawione więc ogień poszedł w kolektor). Powoduje to zapłon mieszanki gazu i powietrza w kolektorze. Jeśli gazu miałeś odpowiednio dużo to i zaczął się palić w gaźniku.
Filtr powietrza najprawdopodbniej po prostu w takim momencie z racji ograniczonej pojemności blokuje dalszy dostęp tlenu do spalania więc po chwili ogień gaśnie. Na samym gaźniku tlenu bylo pod dostatkiem więc sie jarał gaz i jarał a dodatkowo płomień powodowa dalsze "wyciąganie" gazu z reduktora. Najszybciej było to po prostu przytkać (o ile sie dało a nie wiem jak to wyglądało). Albo skręcić register itp itd.
Gaz w kolektorze dolotowym zapala sie albowiem zawory nie są wstanie utrzymać spalanej mieszanki w 100% w komorze spalania (dodatkowo skoro zaczął prychać to znaczy ze zamkniecie/otwarcie zaworów było troche przestawione więc ogień poszedł w kolektor). Powoduje to zapłon mieszanki gazu i powietrza w kolektorze. Jeśli gazu miałeś odpowiednio dużo to i zaczął się palić w gaźniku.
Filtr powietrza najprawdopodbniej po prostu w takim momencie z racji ograniczonej pojemności blokuje dalszy dostęp tlenu do spalania więc po chwili ogień gaśnie. Na samym gaźniku tlenu bylo pod dostatkiem więc sie jarał gaz i jarał a dodatkowo płomień powodowa dalsze "wyciąganie" gazu z reduktora. Najszybciej było to po prostu przytkać (o ile sie dało a nie wiem jak to wyglądało). Albo skręcić register itp itd.
Re: Strzał ogniem w gaźnik
Przytkać się nie dało, próbowałem dusić szmata ale szmaty się przepalały, w sumie to ze 3 min się paliło.
Znajomy gadał że to dlatego ze filtr nie byl założony i gaz zamiast wciągać na podciśnieniu do kolektora a potem do komor spalania to gaz sobie uciekał gorą gaźnika i sie zrobila za uboga mieszanka a wtedy nieraz lubi kichnąć no i kichnal zapaliło sie i juz.
Oczywiscie tak twierdzil znajomy nie wiem ile w tym racji, a pytam dlatego że wolałbym uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości i chce znać tego przyczynę
Znajomy gadał że to dlatego ze filtr nie byl założony i gaz zamiast wciągać na podciśnieniu do kolektora a potem do komor spalania to gaz sobie uciekał gorą gaźnika i sie zrobila za uboga mieszanka a wtedy nieraz lubi kichnąć no i kichnal zapaliło sie i juz.

Oczywiscie tak twierdzil znajomy nie wiem ile w tym racji, a pytam dlatego że wolałbym uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości i chce znać tego przyczynę

1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
Re: Strzał ogniem w gaźnik
Uazowy silnik zniesie prawie każdą głupotę , ale głupota kierownika może zabić nieskończonośćPaweł93 pisze:Przytkać się nie dało, próbowałem dusić szmata ale szmaty się przepalały, w sumie to ze 3 min się paliło.
Znajomy gadał że to dlatego ze filtr nie byl założony i gaz zamiast wciągać na podciśnieniu do kolektora a potem do komor spalania to gaz sobie uciekał gorą gaźnika i sie zrobila za uboga mieszanka a wtedy nieraz lubi kichnąć no i kichnal zapaliło sie i juz.![]()
Oczywiscie tak twierdzil znajomy nie wiem ile w tym racji, a pytam dlatego że wolałbym uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości i chce znać tego przyczynę

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Strzał ogniem w gaźnik
Znajomy dobrze gadał.Mogło dojść do zubożenia mieszanki i cofnięcie płomienia z komory spalania przy otwarciu zaworu ssacego.Obudowa filtra nie pozwoli na swobodny dostęp powietrza i kichniecie powoduje wtedy zgaszenie płomienia w dolocie powstałymi gazami.Paweł93 pisze: Znajomy gadał że to dlatego ze filtr nie byl założony i gaz zamiast wciągać na podciśnieniu do kolektora a potem do komor spalania to gaz sobie uciekał gorą gaźnika i sie zrobila za uboga mieszanka a wtedy nieraz lubi kichnąć no i kichnal zapaliło sie i juz.![]()
Oczywiscie tak twierdzil znajomy nie wiem ile w tym racji, a pytam dlatego że wolałbym uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości i chce znać tego przyczynę
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Strzał ogniem w gaźnik
Dobrze wiedzieć na przyszłość i dobrze że na benzynie takich czarów nie macarinus pisze:Znajomy dobrze gadał.Mogło dojść do zubożenia mieszanki i cofnięcie płomienia z komory spalania przy otwarciu zaworu ssacego.Obudowa filtra nie pozwoli na swobodny dostęp powietrza i kichniecie powoduje wtedy zgaszenie płomienia w dolocie powstałymi gazami.

1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
Re: Strzał ogniem w gaźnik
sa sa, nawet wieksze czary bo mocniej wali w gaznik niz gaz 

Re: Strzał ogniem w gaźnik
Przy benzynie tez mamy w kolektorze mieszankę,która moze walnąć w gaźnik jezeli dostanie w jakiś sposób zapłon.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Strzał ogniem w gaźnik
No wiem wiem przy benzynie również kiedyś miałem ogniosko w gaźnikucarinus pisze:Przy benzynie tez mamy w kolektorze mieszankę,która moze walnąć w gaźnik jezeli dostanie w jakiś sposób zapłon.

Mam jeszcze jedno pytanie czy gdy filtr jest założony to nawet jak strzeli ogniem to odrazu zadusza płomień i nie ma szans się palić ? Bo ja jak miałem ognisko w gaźniku to zawsze przy zdjętym filtrze

1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
Re: Strzał ogniem w gaźnik
Już wcześniej pisałem że w zamkniętej komorze gazy spalinowe zaduszą płomień,przy zdjętym filtrze dopływ tlenu jest swobodny.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Strzał ogniem w gaźnik
No fakt, pytam tak bo bardzo zależy mi na uniknięciu podobnych sytuacji w przyszłości a musze przecież wyregulować silnik w tym UAZie bo narazie kulawo chodzicarinus pisze:Już wcześniej pisałem że w zamkniętej komorze gazy spalinowe zaduszą płomień,przy zdjętym filtrze dopływ tlenu jest swobodny.

1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
Re: Strzał ogniem w gaźnik
regulowanie gaźnika najlepiej z założonym filtrem bo po założeniu niestety charakterystyka się zmienia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość