IKAR - Dzień Dobry !

G, Unimog

Moderator: Mroczny

IKAR
 
 
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 13, 2004 8:15 pm
Lokalizacja: Toruń

IKAR - Dzień Dobry !

Post autor: IKAR » ndz gru 05, 2004 6:29 pm

Witam wszystkich na forum Mercedesa. Jako że jestem tu nowy to parę słów o sobie. Jestem z Torunia i przez ostatnie kilka lat jeździłem Pajero 94 r. Niestety ale Pajero się rozsypało - padł silnik - wał się zatarł. Może możnaby było go wyremontować gdyby nie fakt, że on miał juz kilka szlifów :o :o (byłem w szoku jak się o tym dowiedziałem). I już nic się z wałem nie dało zrobić - jedynie nowy lub wymian silnika (jakiś używany).
No ale koszty tego lub tego wachały się w garnicach 10.000 zł - bez sensu !! Nie naprawiam - postanowiłem - sprzedam jak stoi, może ktoś ma silnik czy wał jaki i będzie se jeździł. Sprzedałem , a właściwie zamieniłem na osobowy ( bo cięzko cos takiego sprzedać ), no i teraż kupiłem sobie G. Możnaby powiedzieć że nie ma tego złego coby na dobre nie wyszło ! No nie ? Przecież mam Galendzie (moją wymażoną) !!!. No ale trochę zdrowia i kasy musiałem poświęcić. No więc mam GE280 z 88 r, krótka, w automacie , pełna buda i - pali 18 l !! i to benzyny :evil: .A tu czytam na forum, że gazik do niej nie nada !!!! Oj to boli ! I tak więc powoli szukam jakiś silnik ? Czy to będzi dizel czy benzynana do zagazowania jeszcze nie wiem (śledzę forum i opinie na ten temat). Pozdrawiam wszystkich i to koniec mojego przywitania :D ( no, trochę se popisałem .....)
Gaz 69 AM, Gaz 704, MW-750

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz gru 05, 2004 7:03 pm

A dlaczego do 280 nie można założyć gazu ? Do każdego silnika da się założyć gaz tylko trzeba chcieć i umieć to zrobić.

IKAR
 
 
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 13, 2004 8:15 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: IKAR » ndz gru 05, 2004 8:59 pm

No właśnie. Ale byłem u dwóch fachmanów od gazu i tłumaczyli mi że w tym silniku jeśli będzie się cofał gaz (a zdzrzało mi to się w Pajero - Gdzie rozwalił się przepływomierz :)3 ) to rozwali te całe aluminiowe ustrojstwo pod filtrem powietrza. ?? Ja tam się nie znam, ale Wy tu na forum też o tym się wypowiadaliście że 280 nie lubi gazu. Jednak słyszałem, że są jakieś "wykrywacze" detonacji gazu które można założyć do tego modelu. Prawda to? Ktoś coś wie na ten temat? ??

"Boris" a Ty jaki masz silnik ?

A wogóle to:
1.Coś mi buczy między 2000-2500 tys.obrotów. :(
2.Capie jakimś zbutwiałym olejem (zbukami :o )
3.I chyba się sprzęgło śliska bo lekko wzrastają obroty przy zmianie biegów z 3 na 4 :-?

Robi się coraz lepiej :cry:
Gaz 69 AM, Gaz 704, MW-750

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz gru 05, 2004 9:47 pm

Jak buczy to trzeba sprawdzić luzy na wszelkich elementach przeniesienia napędu (flansze, krzyżaki) i łożyska piast oraz tyłu. Jak śmierdzi takim kwaśnym zapachem oleju a nie typowym smażonym silnikowym to znaczy, że padło odpowietrzenie skrzyni redukcyjnej ew. skończyła się górna guma ochronna na lewarku zmiany rodzaju napędu i wali gazami odpowietrzenia do kabiny. Ad 3. dokładnie może się ślizgać sprzęgło.
A teraz wykład o gazie:
To ustrojstwo pod filtrem to najprawdopodobniej przepływomierz instalacji mechanicznego wtrysku z membraną spiętrzającą. Prawidłowo wykonana instalacja gazowa nie ma prawa strzelić ! Poza tym przy wtrysku mechanicznym odpalasz na benzynie potem gdy silnik się zagrzeje przełączasz na gaz a przy ciepłym silniku nie ma prawa strzelić. Do tego typu silnika najlepsza jest instalacja jaką zakłada się do gaźnikowych. Kwestia podłączenia albo kontrolki przełączania albo przełączania pod termiczny regulator ciśnienia paliwa - żebyś wiedział kiedy silnik wyłącza ssanie czyli jest ciepły.

IKAR
 
 
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 13, 2004 8:15 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: IKAR » ndz gru 05, 2004 10:12 pm

boris.blank pisze:Jak śmierdzi takim kwaśnym zapachem oleju a nie typowym smażonym silnikowym to znaczy, że padło odpowietrzenie skrzyni redukcyjnej ew. skończyła się górna guma ochronna na lewarku zmiany rodzaju napędu i wali gazami odpowietrzenia do kabiny.
A jak się mogła "skończyć" - wytarła się, pękła, odleciała ?

Czy mogło to być spowodowane przegrzaniem się (zrobiłem dzisiaj trasę 600 km - średnia prędkość 90 km/h) ?

Droga sprawa może być to "ślizgające się sprzęgło" ?
Gaz 69 AM, Gaz 704, MW-750

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pn gru 06, 2004 8:52 am

Zestarzała się jak to guma a poddawana przez X lat niszczącemu działaniu oleum dała ciała. Jedynym miernikiem miejsca dostawania się gazów do kabiny jest twój nosometr i musisz te miejsce "wywęszyć". Ale miałem ten sam objaw, ktory spowodowany był zsunięciem się tej gumy z obudowy skrzyni. Ponadto jeśli stan gum osłonowych lewarka selekcji napędu budzi twoje zastrzeżenia (sparciałe, pęknięte) to możesz być pewien, że powietrze owiewające skrzynię podczas jazdy wpada do kabiny przynosząc ze sobą miazmaty. Niestety u mnie guma tak stwardniała, że trzeba było zamówić nową bo nie chciała najść na obudowę. Im szybciej jedziesz tym więcej cząsteczek oleju będzie w parach opuszczających skrzynię rozdzielczą. Możesz sprawdzić drożność i miejsce zakończenia przewodu odpowietrzającego skrzynię. Możesz jeszcze sprzedać G i kupić LJ70 w dobrym stanie, możesz...
Ad.2. Slizgające (palone) sprzęgło wydziela zapach jaki można było wyczuć w Jelczu Berliecie na tylnych siedzeniach. Jest to ohydny, ostry, specyficzny smród, którego nie sposób do niczego porównać - jedynie do smrodu palonego sprzęgła w Autokarze albo palonego w innym samochodzie. Jeśli zapach AD.1 pojawia się przy prędkości podejrzewanego poślizgu sprzęgła a nie ma go przy mniejszych prędkościach napierw zmieniamy sprzegło, które i tak trzeba zrobić. Jak dalej śmierdzi sprawdzaj wentylację skrzyni.

IKAR
 
 
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 13, 2004 8:15 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: IKAR » pn gru 06, 2004 5:08 pm

Ciągle nie wiem Boris jaki masz silnik :-? Ale dzięki że piszesz :)2

A podobno (w warsztacie powiedzieli mi) sprzęgło to w automacie w G raczej żadko się psuje i raczej trzeba wyregulować skrzynię biegów. Ciekawe co tam można wyregulować ? No ale jutro to sprwdzą ... ??

A byłem dziś w pewnym serwisie gdzie zakładają gaz i człowiek montował gaz do takiego samego silnika jak mój tylko w starej S klasie (126). I też nie poleca gaz do tego silnika ale zrobi, bo zrobił to tak:
Wymieni klapkę spiętrzającą na taką z dużymi otworami a na niej będzie klapka gumowa. Gdyby występowały detonacje to klapka się nie wygnie ino guma pójdzie do góry a dalej jakieś klapki koło filtra zabezpieczające wypuszczą to wszystko na zewnątrz coby nie poszło to filtr.

Tak jakoś to wszystko dziwnie brzmi ? No nie ? Ale działa ! Ponad rok temu zrobił tą S-ke i facet mówi że ani razu nie strzeliło ! (tylko drobne regulacje spowodowane brakiem mocy)Szok ! (pamiętam w Pajerce - 1 strzał na tydzień)

Co o tym sądzicie ? Czy to jakiś jego patent ? Czy ktoś też już tak robił ?
Niech się odezwą Galendy z tym silniczkiem (GE 280) na gaz ! Jak tam u was to chodzi ? Strzela ?
Gaz 69 AM, Gaz 704, MW-750

Awatar użytkownika
biloowa
 
 
Posty: 280
Rejestracja: czw cze 17, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Człuchów---- Poznań

Post autor: biloowa » pn gru 06, 2004 5:24 pm

Witam ja mam gaz w 300 GE 1990 rok i mi tez założyli to coś z otworami i na tym guma,po tym zabiegu trzeba było wyregulowac wtrysk bo go rozregulowali ale to nie była rzadna filozofia. Używam go na Gazie 3 miechy i ani razu mi nie strzelił w czasie normalnej eksploatacji. Pozdrawiam

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pn gru 06, 2004 5:55 pm

Tylko czy taki silnik będzie kiedyś dobrze jeździł na benzynie jak chciałbyś z gazu zrezygnować ??

IKAR
 
 
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 13, 2004 8:15 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: IKAR » pn gru 06, 2004 8:39 pm

A dlaczego niemiałoby dobrze jeźdić później na benzynie ?
W Pajero po roku jazdy na gazie jeździł tak samo na benzynie jak przed założeniem gazu. To ten silnik w G jest taki dziwny w regulacji ? czy jak ?

A "bilowa" napisał "w czasie normalnej ekspoloatacji" :o
Czy to znaczy że jednak strzelał w jakichś "innych" warunkach ?
A jak w G wygłąda normalna eksploatacja ? :wink: ??
Gaz 69 AM, Gaz 704, MW-750

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pn gru 06, 2004 9:02 pm

Poniewaz napisałeś, że wymieni klapkę spiętrzającą... Jeśli się nie mylę i twój silnik (M110) jest na wtrysku K lub KE Jetronic. Obok rozdzielacza pompy paliwa masz taką wielką metalową patelnię to jest to przegroda spiętrzająca - przepływomierza. Przy mojej skromnej wiedzy technicznej nie widzę możliwości prawidłowej pracy silnika w momencie gdy ktoś się do tej tarczy dobierze.

IKAR
 
 
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 13, 2004 8:15 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: IKAR » pn gru 06, 2004 9:31 pm

No ale właśnie ta tarcza spiętrzająca ma być wymieniona ! Nie przerobiona ! Cały czas będzie możliwość powrotu do układu fabrycznego. Wiec ?

A jak mam sprawdzić cz K czy KE Jetronic ? I jaka to różnica ? (Właściwie to poco powinienem to wiedzieć ? :wink: - doczegoś mi to się przyda ?)

(o jaki nowicjusz jest bezradny ! rany .... :)3 )
Gaz 69 AM, Gaz 704, MW-750

IKAR
 
 
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 13, 2004 8:15 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: IKAR » pn gru 06, 2004 9:49 pm

A jescze mam pytanie. Podobno te silniki GE 280 są z różnymi konikami mechanicznymi (KM) ? Prawda to ? I jak to sprawdzić np. ile ma mój ?
Gaz 69 AM, Gaz 704, MW-750

IKAR
 
 
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 13, 2004 8:15 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: IKAR » śr gru 08, 2004 3:11 pm

Jakby kto był ciekawy to już wiem co mi tak capało ! Ano to był AKUMLATOR !! Tak, tak dostawał taki prąd (17,5 v) że się gotował. Wymiana regulatora nic nie dała - był dobry. Jutro więc będą rozbierać alternator i wymieniać diody. Więcej dziś nie jerzdże bo ponoć może to się skończyć wybuchem akumlatorka :o
Gaz 69 AM, Gaz 704, MW-750

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » śr gru 08, 2004 4:27 pm

IKAR pisze:Jakby kto był ciekawy to już wiem co mi tak capało ! Ano to był AKUMLATOR !! Tak, tak dostawał taki prąd (17,5 v) że się gotował. Wymiana regulatora nic nie dała - był dobry. Jutro więc będą rozbierać alternator i wymieniać diody. Więcej dziś nie jerzdże bo ponoć może to się skończyć wybuchem akumlatorka :o

Zobacz jaki masz w instalacji prąd.. zmienny :) tak włąsnie, zmienny,jak dioda padnie to potrafi się takowy pojawic

k.

IKAR
 
 
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 13, 2004 8:15 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: IKAR » wt kwie 26, 2005 8:36 pm

Dawno nie pisałem bo dużo jeżdziłem :wink:

No ale do rzeczy. Pomykam ostatnio sporo w okolicach Torunia (mamy tu fajne poligony :)2 ), no i okazuje się że mój G pali mi sporo paliwa - 20 l ( :-? ,opony 32 cale, sprężyny +4 cm ) , no to ja mu zamontowałem gaz !! ( tak, tak do 280-ki !! ).
Pierwsze uwagi dla tych co będą chcieli zamontować gaz w 280 :)1 :

1. Znależć naprawdę dobrego fachowca który najlepiej jak już taki model robił (moj robił dwie stare s- klasy z takimi samymi silnikami 3 lata temu - oba jeżdżą i nie strzelają).

2. Oczywiście trzeba wziąść pod uwagę fakt że jak się nasze G nauczy pić gaz to na benzynce warjuje - no ale coś za coś - ja teraz wogóle nie używam benzyny (tylko do odpalania). Nawet w ciężkim terenie, jadąc na gazie idzie super (może ciut słabszy).

3. Ja znalazłem dopiero trzeciego fachmana od gazu który się podjął zamontować gaz, bo już takie montował - więc nie dawać komuś do nauki na waszym sprzęcie ! Poszukajcie cierpliwie (a jakby co to w Toruniu jest dobry - wiele terenowych innych marek też już zagazował).

No to tyle na razie, jeszcze się odezwę :) :)2
Gaz 69 AM, Gaz 704, MW-750

Awatar użytkownika
biloowa
 
 
Posty: 280
Rejestracja: czw cze 17, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Człuchów---- Poznań

Post autor: biloowa » wt kwie 26, 2005 8:52 pm

Witam
Ile Ci spala tego gazu ?? Mi na kołach 285/75/16 w miescie przy wciskaniu gazu w podłoge okolo 30 litrów wpierdzielil :evil: , na trasie mieszcze sie w 20 stu.
Ja też na benzynce nie jeżdze z tego wzgledu,że mikser ma malą srednice przepływu powietrza i na benzynie poprostu za malo tlenu dostaje a na gazie jest super. Ja moge polecić gazownika zarówno u siebie w Człuchowie jak i w Poznaniu.
Pozdrawiam
Mercedes 300 GE sprzedana , Vw iltis 2,0 ABK 115 PS :) , KIA SORENTO 2,5 crdi VGT

IKAR
 
 
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 13, 2004 8:15 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: IKAR » wt kwie 26, 2005 9:01 pm

No też mi pali w terenie i w mieście 29-30. A na trasie około 25. :wink:

Jeszcze jedno. Po zmianie sprężyn lekko mi drży wszystko - tak jakbym jeżdził cały czas po "kocich łbach" :o . Miał może ktoś takie coś ? :o
Gaz 69 AM, Gaz 704, MW-750

Awatar użytkownika
biloowa
 
 
Posty: 280
Rejestracja: czw cze 17, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Człuchów---- Poznań

Post autor: biloowa » śr kwie 27, 2005 12:28 pm

U mnie po podniesieniu o 4 cm wszystko gra , może masz wywalone krzyżaki na wałach??
Mercedes 300 GE sprzedana , Vw iltis 2,0 ABK 115 PS :) , KIA SORENTO 2,5 crdi VGT

nord
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: czw lis 11, 2004 12:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: nord » śr kwie 27, 2005 2:39 pm

[quote="IKAR"]No też mi pali w terenie i w mieście 29-30. A na trasie około 25. :wink:

Ja to bym się załamał......

Awatar użytkownika
biloowa
 
 
Posty: 280
Rejestracja: czw cze 17, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Człuchów---- Poznań

Post autor: biloowa » śr kwie 27, 2005 2:45 pm

nord pisze:
IKAR pisze:No też mi pali w terenie i w mieście 29-30. A na trasie około 25. :wink:

Ja to bym się załamał......

Trza być twardym a nie mientkim :lol: :lol: :wink:
Mercedes 300 GE sprzedana , Vw iltis 2,0 ABK 115 PS :) , KIA SORENTO 2,5 crdi VGT

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » śr kwie 27, 2005 3:46 pm

biloowa pisze:
nord pisze:
IKAR pisze:No też mi pali w terenie i w mieście 29-30. A na trasie około 25. :wink:

Ja to bym się załamał......

Trza być twardym a nie mientkim :lol: :lol: :wink:
Trza być twardym, ale w rozmowie z gazownikiem.
U mnie długa 230 automat pali 18l gazu w traso-mieście i tyle samo benzyny.
Na gazie jest tak samo słabo jak na benzynie (bo uważam że 2,3 do długiej geli to o litr za mało).

Awatar użytkownika
biloowa
 
 
Posty: 280
Rejestracja: czw cze 17, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Człuchów---- Poznań

Post autor: biloowa » śr kwie 27, 2005 8:07 pm

Mi auto w trasie tez w 20 -22 sie zamyka, to załóż do swojej kola 33 cale , wcisnij gaz w podloge i zobaczymy ile Ci spali.
Mercedes 300 GE sprzedana , Vw iltis 2,0 ABK 115 PS :) , KIA SORENTO 2,5 crdi VGT

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » śr kwie 27, 2005 8:17 pm

Mam circa 32 cale. Bardziej na zużycie rzutuje szerokość opony.
A jechać i tak trzeba z pedałem w podłodze, bo inaczej nie jedzie...

Awatar użytkownika
biloowa
 
 
Posty: 280
Rejestracja: czw cze 17, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Człuchów---- Poznań

Post autor: biloowa » śr kwie 27, 2005 8:19 pm

No to i mi i Tobie oszukują liczniki , a ja zużycie napisalem jakie mam na podstawie licznika. Aha i ty masz pewnie naped tylko na tył a ja stały 4x4 i kapcie 285. Pozdrawiam.
Mercedes 300 GE sprzedana , Vw iltis 2,0 ABK 115 PS :) , KIA SORENTO 2,5 crdi VGT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości