WAŻNE - Problem z rejestracją i z numerami /need help
Moderator: Student
- yetti11
- jestem tu nowy...
- Posty: 71
- Rejestracja: pt cze 10, 2005 8:40 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
a czy poprzedni właściciel nie może "stworzyć' papierów - po prostu napisać że sprzedaje mi sam silnik o numerze takim. czy musi mieć jakieś dowody że go kupił legalnie i czy to sprawdzają jakoś w urzędzie.
Gadu:4551905
_________________
UAZ 83' 2445 benzyna - git maszyna
_________________
Żelazo nie klęka-Kazik
_________________
UAZ 83' 2445 benzyna - git maszyna
_________________
Żelazo nie klęka-Kazik
- yetti11
- jestem tu nowy...
- Posty: 71
- Rejestracja: pt cze 10, 2005 8:40 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
czy papiery od silnika jakoś wyglądają??
jak sprzedaję silnik to muszę cośtam pisać i dawać xero dowodów zakupu itd? Chodzi mi o to czy jak napiszę na kartce że sprzedaję silnik o numerze 1234567 to to już jest ważne.
Co jeszcze potrzeba prócz tej kartki?
wezmę zaraz rzeczoznawcę obudzę i niech mi orzecze i narazie
:)
tyle bajzlu przez niedopatrzenie :/
jak sprzedaję silnik to muszę cośtam pisać i dawać xero dowodów zakupu itd? Chodzi mi o to czy jak napiszę na kartce że sprzedaję silnik o numerze 1234567 to to już jest ważne.
Co jeszcze potrzeba prócz tej kartki?
wezmę zaraz rzeczoznawcę obudzę i niech mi orzecze i narazie

tyle bajzlu przez niedopatrzenie :/
Gadu:4551905
_________________
UAZ 83' 2445 benzyna - git maszyna
_________________
Żelazo nie klęka-Kazik
_________________
UAZ 83' 2445 benzyna - git maszyna
_________________
Żelazo nie klęka-Kazik
ad.1 tak papiery od silnika jakos wyglądaja ale jak nie mam pojęcia..póki co nie potrzebowałem..yetti11 pisze:czy papiery od silnika jakoś wyglądają??
jak sprzedaję silnik to muszę cośtam pisać i dawać xero dowodów zakupu itd? Chodzi mi o to czy jak napiszę na kartce że sprzedaję silnik o numerze 1234567 to to już jest ważne.
Co jeszcze potrzeba prócz tej kartki?
wezmę zaraz rzeczoznawcę obudzę i niech mi orzecze i narazie:)
tyle bajzlu przez niedopatrzenie :/
ad2.jesli napiszesz na kartce ze sprzedajesz silnik o jakims tam numerze to to jest jedynie umowa kupna-sprzedazy o ile sie nie myle a nie papier legalnosci silnika..
ad3.a z rzeczoznawca to nie jest tak hop siup bo on Ci silnika raczej nie zalegalizuje.. on moze pomoc w sprawie wyjasniania ale dokumenty i historia musi sie znalezc.. dlatego mowie najpierw podzialaj sam i wywiedz sie o wszystko.. a pozniej zdaj nam relacje..
przyczajony Uaz, ukryty mercedes 
GG 141-99-54

GG 141-99-54
Miałem podobny problem. całą diagnostykę uaz przeszedł ok ale przy numerze silnika to już nie. całą bitą godzinę diagnosta odczytywał nymer silnika który był inny niż ten w dowodzie w końcu po konsylium z pięcioma innymi mechaniorami odczytał i wpisał mi nowe w kartę diagnostyczną. z numerem ramy dał sobie spokój i spisał z umowy ubezpieczeniowej. popytaj może ktoś ma znajomych i za flaszkę coś się da zrobić.
PZDR miggi
PZDR miggi
UAZ 469b 2,4 B/G
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
Witam...moj znajomy mial podobny problem...wszystko inne zadnych na to odkumentow..nie wiedzial co zrobic
...poszedl na stacje diagnostyczna okazalo sie ze pracuje tam jego znajomy..podbil mu przeglad troche "naciagajac" prawde i wszystko ok(niczego nie sugeruje zeby robic na lewo!!)...jego samochod byl straszny
straszyl wygladem ale przy kazdej kontroli przez policje byl przeglad wiec nic mu sie nie dzialo
z uszanowaniem...pozdro




Święta prawda to najprostszy spsób a tak poza tym to wg. mnie co drugi uaz ma ten problem ludzie szukają tanich części i kupują nie koniecznie kradzione ale poprostu bez papierów silniki i stąd te problemy... Ja mam uaza już trzy lata ale mało jeżdże po czarnym i nie miałem tej wątpliwej przyjemności być zkontrolowanym ale uaza mam w stanie super tylko że troche zmotanego i tu mógł by być problem pozdrawiam i życzę pozytywnego zakończenia sprawy...bogi72 pisze:można sprawe banalnie łatwo rozwązać, nawet dość legalnie, należy uczynić numery nieczytelnymi ( metody chemiczno-mechaniczne) : wtedy stacja diagnostyczna stwierdza,że nuemry są nieczytelne i należy wystąpić o nadanie nowych numerów, ktróre to stacja diagnostyczna w majestacie prawa sama Ci nabije
p.s. nie baw się w rzeczoznawce chyba że masz kogoś znajomego bo wiem że kasy kupę weźmie a jeszcze problemów może narobić
w sumie 1353 KM 
no replacement for displacement!

no replacement for displacement!
w takim razie opinia rzeczoznawcy powinna tylko dotyczyć nieczytelności numerów. A co do wyjaśniania w urzędach komunikacji różnych spraw to faktycznie jest ryzyko, bo jeszcze dojda do wniosku,ze auto zostało nielegalnie wprowadzone w polski obszar celny ( n.p. na tirze z ukrainy) i uaz wyląduje obok 5000 innych aut na parkingu celnym, miałem raz podobną historię jak zacząłem wyjaśniac błędny numer nadwozia ( jedna litera) w osobowym aucie - w ostatnim momencie się zorientowałem ,że coś jest nie tak, wyrwałem z ręki kobiecie dowód rejestracyjny i uciekłem przez okno. ( a tak naprawde babka była na tyle miła i powiedziała,żebym lepiej nie szukał dalej bo zaraz będzie mi musiała zatrzymac dowód i przekazać sprawę do urzędu celnego.
Ostatnio zmieniony śr lip 06, 2005 10:13 am przez bogi72, łącznie zmieniany 1 raz.
co do papierów przy wymianie silnika to:
1. jeżeli w tym samym wydziale komunikacji to tylko umowa kupna sprzedaży podbita w urzędzie skarbowym.
2. jeżeli pojazd był zarejestrowany w innym wydziale komunikacji to oprócz umowy k-s podbitej w US:
a) dowód rejestracyjny pojazdu, lub
b) zaświadczenie z tego wydziału że dany silnik pracował w konkretnym pojezdzie.
ja bym poszukał właściciela i próbował zalegalizować myśle że sie da
1. jeżeli w tym samym wydziale komunikacji to tylko umowa kupna sprzedaży podbita w urzędzie skarbowym.
2. jeżeli pojazd był zarejestrowany w innym wydziale komunikacji to oprócz umowy k-s podbitej w US:
a) dowód rejestracyjny pojazdu, lub
b) zaświadczenie z tego wydziału że dany silnik pracował w konkretnym pojezdzie.
ja bym poszukał właściciela i próbował zalegalizować myśle że sie da

- yetti11
- jestem tu nowy...
- Posty: 71
- Rejestracja: pt cze 10, 2005 8:40 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Dziś okazało się, że uaz pochodzi z Agencji Mienia Wojskowego w Bydgoszczy, która chyba została rozwiązana bo telefon do niej nie odpowiada (nie ma takiego numeru).
Poprzedni właściciel kupił uaza od wojska już na takich numerach jakie ja mam
Albo w wojsku bajzel,
Albo poprzedni właściciel zamienił silnik i nadwozie, bo oba numery się nie zgadzają
Myślę że to wojsko - złożyli uaza z trzech innych i wio za płot, byle wyjechał za bramę
:D:P:)
Poprzedni właściciel kupił uaza od wojska już na takich numerach jakie ja mam
Albo w wojsku bajzel,
Albo poprzedni właściciel zamienił silnik i nadwozie, bo oba numery się nie zgadzają
Myślę że to wojsko - złożyli uaza z trzech innych i wio za płot, byle wyjechał za bramę

Gadu:4551905
_________________
UAZ 83' 2445 benzyna - git maszyna
_________________
Żelazo nie klęka-Kazik
_________________
UAZ 83' 2445 benzyna - git maszyna
_________________
Żelazo nie klęka-Kazik
- yetti11
- jestem tu nowy...
- Posty: 71
- Rejestracja: pt cze 10, 2005 8:40 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
ad 1 : W innym wydziale komunikacji;jarek1 pisze:co do papierów przy wymianie silnika to:
1. jeżeli w tym samym wydziale komunikacji to tylko umowa kupna sprzedaży podbita w urzędzie skarbowym.
2. jeżeli pojazd był zarejestrowany w innym wydziale komunikacji to oprócz umowy k-s podbitej w US:
a) dowód rejestracyjny pojazdu, lub
b) zaświadczenie z tego wydziału że dany silnik pracował w konkretnym pojezdzie.
ja bym poszukał właściciela i próbował zalegalizować myśle że sie da
ad 2: nie mam zaświadczenia na tamten silnik - jest wogóle z kosmosu - na umowie k-s mam te dane co w dowodzie, oba się nie zgadzają, poprzedni właściciel nie ma na niego papierów, a Ag. Mienia Wojsk. jest rozwiązana...
Gadu:4551905
_________________
UAZ 83' 2445 benzyna - git maszyna
_________________
Żelazo nie klęka-Kazik
_________________
UAZ 83' 2445 benzyna - git maszyna
_________________
Żelazo nie klęka-Kazik
yetti11 pisze:i czy takie papiery od silnika nie można załatwić od poprzedniego właściciela - jako osobny sprzęt silnik od uaza.
Kup silnik od człowieka, który zezłomował starego UAZ-a i ma na to zaświadczenie (o zezłomowaniu BEZ silnika) albo musisz przedstawić umowę sprzedaży i dowód rejestracyjny samochodu sprzedawcy, w którym uwidoczniony jest silnik o takich numerach, jaki kupiłeś. Wkładasz ten silnik (blok ma nabite numery) i masz problem rejestracji z głowy.
Władek - Kraków
Ciekawe gdzie on znajdzie człowieka co zezłomował uaza i to jeszcze bez silnika
Poszukaj na tutejszej giełdzie ,kup silnik z papierem ,albo na allegro i masz po sprawie,najwyzej zamienisz blok,tuleje sa wymienne, co najwyzej zrobisz panewki na wałku rozrządu

Poszukaj na tutejszej giełdzie ,kup silnik z papierem ,albo na allegro i masz po sprawie,najwyzej zamienisz blok,tuleje sa wymienne, co najwyzej zrobisz panewki na wałku rozrządu
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
gri74 pisze:Ciekawe gdzie on znajdzie człowieka co zezłomował uaza i to jeszcze bez silnika![]()
Poszukaj na tutejszej giełdzie ,kup silnik z papierem ,albo na allegro i masz po sprawie,najwyzej zamienisz blok,tuleje sa wymienne, co najwyzej zrobisz panewki na wałku rozrządu
Powooooli! Ma kupić silnik na allegro - OK. Z papierami - to znaczy z czym? Ja rozumiem, że z umową sprzedaży A NADTO z dowodem rejestracyjnym wskazującym, że ten silnik był w poprzednim samochodzie. Czy tak?
Władek - Kraków
- yetti11
- jestem tu nowy...
- Posty: 71
- Rejestracja: pt cze 10, 2005 8:40 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
ale ten silnik rekami mechaniora został wyremontowany w 100% - myślałem że będzie jeździł do końca w uazie - kolejne koszty - trochę do kitu.... :/Władek pisze:yetti11 pisze:i czy takie papiery od silnika nie można załatwić od poprzedniego właściciela - jako osobny sprzęt silnik od uaza.
Kup silnik od człowieka, który zezłomował starego UAZ-a i ma na to zaświadczenie (o zezłomowaniu BEZ silnika) albo musisz przedstawić umowę sprzedaży i dowód rejestracyjny samochodu sprzedawcy, w którym uwidoczniony jest silnik o takich numerach, jaki kupiłeś. Wkładasz ten silnik (blok ma nabite numery) i masz problem rejestracji z głowy.
Gadu:4551905
_________________
UAZ 83' 2445 benzyna - git maszyna
_________________
Żelazo nie klęka-Kazik
_________________
UAZ 83' 2445 benzyna - git maszyna
_________________
Żelazo nie klęka-Kazik
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości