skrzynia reduktor wylatuje

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
m.organisciak
 
 
Posty: 233
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:57 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: m.organisciak » śr lip 06, 2005 8:09 pm

No to się spowiadam :D
na początek informacja dla wszystkich - bnatura obdarzyła mnie wprawdzie dwiema rękami - ale za to obydwie dała lewe, życiowe doświadczenie sprawiło, że nigdy nie rozebrałem nawet motorynki, a poprzedni samochód nauczył, że jak coś sie psuje - to się idzie do Mechanika :) Tyle o mnie i predyspozycjach do naprawy czegokolwiek.
Jednak zgodnie z zasadą, że kto nie próbuje ten nie jedzie postanowiłem wyposażony w dobre chęci i intencje komplet kluczy zobaczyć co jset z tym reduktorem.
Na początek dobra wiadomość - działa - znaczy się dojadę do Mechanika (chyba)
popsuł się taki głupi sworzeń na widełkach prowadnicy reduktora (nie wiem czy to saię tak nazywa - w każdym razie na tym co zostało mi w rękach po odkręceniu 4 śrub i podniewsieniu za dźwignie:D
elementy mechanizmu da się przełączać śrubokrętem (może zrezygnować z dźwigni :D:D:D:D ) po przesunięcie zaczeło działać- czyli kręcić się a pojazd z miejsca ruszył.
problem w tym, - że primo podczas próby zamontowania dźwigni spowrotem ten mały sworzeń zaginoł gdzieś- a jak wsakuje logika i prawa Murphego po prostu wpadł do środka.
po zamonotawniu historia się powtórzyła - czyli dźwignia przesuwa się bez oporu - nie przesuwając tych bloczków magicznych - co są odpowiedzialne za zmianę przełożenia Terenowe/szosowe - w sumie to nie dziwne - skoro tego sworznia nie ma.
mam więc pytanie - czemu do diabła nawet jak ten sworzeń był- to się wajcha nie blokowała, oraz czy sworzeń który wpadł do śźrodka może zaszkodzić podczas jazdy (około 4 km do mechanika po szosie)
oraz gdyby okazało się - że ów matalowy pręcik zaginoł na dobnra - to może ktoś zna jego specyfikacjie (gdubość mniej więcej znam - bo można dopasować w otwór - ale długość itp jest dla mnie tajemnicą - może któryś z panów wie...
Orgi

Awatar użytkownika
yetti11
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt cze 10, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: yetti11 » śr lip 06, 2005 11:29 pm

http://vmj.friko.pl/217.jpg
która to część?? może ten obrazek coś pomoże??

()
U mnie reduktor chrzęści jakoś głośno jak jadępo piachu, ale może to od obciążenia :)
albo braku oleju - może już dawno wykapał, a nie mam klucza na tą gwiazdkę ruską, dlatego mechanior pozostaje za jakiś czas - niech pokombinuje
()

może jak zobaczysz która to część, to zamów ją u ruskich np. przez firmę z b.stoku Auto-Hryf czy jakoś - (zakaz reklamy)- niech ci przyślą w liście
Zawsze (prawie) mi dobre rzeczy przysyłali.
Gadu:4551905
_________________
UAZ 83' 2445 benzyna - git maszyna
_________________
Żelazo nie klęka-Kazik

Awatar użytkownika
yetti11
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt cze 10, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: yetti11 » śr lip 06, 2005 11:35 pm

m.organisciak pisze:czy sworzeń który wpadł do śźrodka może zaszkodzić podczas jazdy (około 4 km do mechanika po szosie)
Według mnie albo zostanie zmielony i zniknie na zawsze, albo na nim zatrzymają się tryby.

Miałem robioną skrzynię biegów przez mechaniora i był taki problem... Bieg się zacinał i du.pa
Trzeba było drążkiem szarpać pół godziny i w końcu wyskakiwało
Wszystko wygląda tak, jakby się coś tryby blokowały

Kupiłęm nową skrzynię i tyle - jeździ pięknie, bez problemu, Firma powyżej mi ją do domu przysłała..
polecam nową skrzynię czterobiegową (piątkę przeba przerabiać!)
ma dłuższą czwórkę wg. mnie = vmax rośnie :P:P:D
Gadu:4551905
_________________
UAZ 83' 2445 benzyna - git maszyna
_________________
Żelazo nie klęka-Kazik

Awatar użytkownika
m.organisciak
 
 
Posty: 233
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:57 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: m.organisciak » czw lip 07, 2005 3:45 am

yetti11 pisze:
m.organisciak pisze:czy sworzeń który wpadł do śźrodka może zaszkodzić podczas jazdy (około 4 km do mechanika po szosie)
Według mnie albo zostanie zmielony i zniknie na zawsze, albo na nim zatrzymają się tryby.

:D:D:D
też tak myślę=- że 3 opcji nie ma :D
http://tka.pl/www302.gif się ładować nie chce :(
a ja muszę spadać w podróż służbową
Orgi

darek4x4
 
 
Posty: 114
Rejestracja: pn lip 04, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darek4x4 » czw lip 07, 2005 8:24 am

Dasz namiary na tą firme sprzedającą skrzynie lub jeśli możnaa prosić o cene :oops: darek@mekanet.com.pl

Jestem zainteresowany skrzynią reduktorem napewno łożysko dociskowe, docisk, może tarcza ( jakąś mama po porzedniku) oraz łape

Oglądałem łożysko u ruska to katastrofa :)24 straszne wykonanie może jakiś zamienik nie wymagajacy dużych kombinacji.
ja to mam szczęście

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » czw lip 07, 2005 9:56 am

yetti11 pisze: ..nie mam klucza na tą gwiazdkę ruską..
troche kombinatoryki polecam :wink: obejrzyj sobie "tę gwiazdkę" dokładnie.. przecież tak wchodzi kwadrat (taki jak od grzechotki tylko innego rozmiaru..) dokładnie 10x10mm, coprawda nie mogłem nigdzie takiego dostać, ale poszedłem do sklepu z suwmiarką i wybrałem najbardziej zbliżony 9,6mm chyba i działa..
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
yetti11
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt cze 10, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: yetti11 » czw lip 07, 2005 11:15 am

ale boję się że jak gwint zjadę to będzie problem, bo mechanik ma taki klucz i może to robić bez problemu

Cena skrzyni biegów jest zmienna, ja zakupiłem za 1700, ale przynajmniej mam pewność że to nie dłubanka, chociaż.., :P:D:)
Gadu:4551905
_________________
UAZ 83' 2445 benzyna - git maszyna
_________________
Żelazo nie klęka-Kazik

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » czw lip 07, 2005 12:41 pm

dokładnie 10x10mm, coprawda nie mogłem nigdzie takiego dostać, ale poszedłem do sklepu z suwmiarką i wybrałem najbardziej zbliżony 9,6mm chyba i działa

Kupowałem w Łodzi w małym sklepie z kluczami w jednej z przecznic od Rąbieńskiej (to była chyba Kwiatowa). Nasadka na klucz 1/2' dokładnie 10tka. Do zdobycia cała rozmiarówka.

darek4x4
 
 
Posty: 114
Rejestracja: pn lip 04, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darek4x4 » czw lip 07, 2005 1:42 pm

za te pieniążki to albo dłubne coś sam :)23 w tej skżyni ...
A tak naprawdę jest jeszcze w idealnym :o stanie :P
ja to mam szczęście

darek4x4
 
 
Posty: 114
Rejestracja: pn lip 04, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darek4x4 » czw lip 07, 2005 1:47 pm

Słuchaj ten swożeń to może wypłynie jak spuścisz olej a od góry może by to znaleść patentm elastycznej żmijki z magnesem na końcu sam widziałem jak mechanik takim czym wygrzebał zawleczke z motorka ( no ta nazwa mechanik to dla niego tak na wyrost )
ja to mam szczęście

Awatar użytkownika
m.organisciak
 
 
Posty: 233
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:57 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: m.organisciak » sob lip 09, 2005 3:04 pm

myśle nad takim samym rozwiązaniem - czyli użyciem jakiegoś magnesu :) zobaczymy - może sie da
Orgi

darek4x4
 
 
Posty: 114
Rejestracja: pn lip 04, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darek4x4 » sob lip 09, 2005 8:42 pm

Dzisiaj wyciągałem skrzynie i reduktor wygląda na to że jest tam tyle miejsca że nakrętka m10 nie zrobi żadnej szkody ja jeżdiłem z odłamanym kawałkiem trybu z synchronizatora długi na 2x0.5cm :o ( w najszerszym miejscu) dlatego w terenie prawy musiał trzymać "3" :lol:
Do mechanika jeśli nie masza przez jakąś czołgówke da rady :wink:
ja to mam szczęście

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości