MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
klimson
-

- Posty: 188
- Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
- Lokalizacja: ZAKOPANE
Post
autor: klimson » śr lip 20, 2005 11:05 am
joebar pisze:Heja!
No i tak sie krece po tym forum i krece w poszukiwaniu jakiegos swiezo zagazowanego Rzepa

i o to jest!
Moglbys mi napisac ile kosztowala Cie instalacyjka II generacji - bo chyba tez taka zaloze - chyba ze polecacie sekwencje?
A tak na moj rozum to chyba racja z ta lampka - komputer nie kuma co to LPG i swoja bezsilnosc wyraza kontrolka.
pozdro
kuba vel joebar
kosztowala 1800pln i kazalem wlew zmiescic obok korka paliwa i mam taka dokrecana koncowke, bardzo to zacnie wyszlo

>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.
-
klimson
-

- Posty: 188
- Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
- Lokalizacja: ZAKOPANE
Post
autor: klimson » śr lip 20, 2005 11:11 am
Radek666 pisze:Na poczatek - jezeli instalacja jest poprawnie zalozona to ECU nie ma prawa wywalac zadnych bledow!!
Po drugie primo - emulator wtryskow po ich odlaczeniu przy przejsciu na gaz udaje obciazenie podobne do orginalnych wtryskow (tak powinno byc a jak jest - kazdy widzi) tak zeby ECu "myslalo" ze nadal steruje wtryskami (mimo ze one sa odlaczone)
po trzecie primo - emulacja sondy lambda; rzeczywisty sygnal z sondy podczas jazdy na LPG jest wykozystywany przez centralke gazu a "emulator sondy" generuje sygnal o idealnym skladzie mieszanki i wykyla go do ECU aby je zapewnic ze jest dzielne i wszytkim dobrze steruje i wykonuje 200% normy. I tutaj jest pies pogrzebany!! W waszych instalacjach albo tego emulatora nie ma. albo jest zle wpiety albo tez jego sygnal nie jest wstanie przekonac ECU o prawidlowej mieszance ( np maciesonde "1no woltowa a emulator sle sygnal 5cio woltowy...)
radek - zglupialem

zupelnie- czyli olac

>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.
-
klimson
-

- Posty: 188
- Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
- Lokalizacja: ZAKOPANE
Post
autor: klimson » śr lip 20, 2005 11:16 am
BoMBowiec pisze:klimson widzialem Twojego Jeepa podczas pracy
Fajny masz wlewik
Generalnie instalacja wygladala sensownie, chociaz ja sie zdecydowalem na sekwencyjny wtrysk KME Diego i czekam w kolejce
Wlewik bede miec jak ty, chociaz we Wrongu nie ma za bardzo sensownego miejsca na wlew w ogole.
wyglada na to ze musimy sie spotkac

skoro w jednej wsi zamieszkujemy

>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.
-
Boom
-

- Posty: 118
- Rejestracja: śr cze 15, 2005 11:27 am
- Lokalizacja: Przysucha
Post
autor: Boom » śr lip 20, 2005 11:19 am
Dobrze wiedzieć, że mamy tu braci z Zakopanego. Będzie kogo odwiedzać

Jeep Grand Cherokee '95(94) 4.0 LPG IIG i 2 ostrzeżenia moderatora
Łódź>Piotrków Tryb.>Opoczno>PRZYSUCHA>Radom>Lublin
GG: 115927
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » śr lip 20, 2005 11:55 am
klimson pisze: radek - zglupialem

zupelnie- czyli olac

Bron Boze olac - jezeli juz to politykow tylko!!
Sprawdz czy masz w centralce emulator sondy - jezeli nie radze dokupic, jezeli tak - cos jest zle podpiete/ustawione
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
golony

- Posty: 656
- Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: golony » śr lip 20, 2005 4:06 pm
stiopa napisal
No nie czytasz dokładnie - przecież Klimson napisał , że check się nie świeci.
Błąd pokazuje dopiero przy przeprowadzaniu samotestu kluczykiem .
A swoją drogą to u mnie jest jak jest bo żaden emulator nie występuje (niestety).
[color=red][/color]
ale to sie tyczylo twojego check

i ogolnie bledow wywalanych przez spaprana instalke...
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » śr lip 20, 2005 5:10 pm
wracając do błędu, to proponuję, żebyś pojechał do gazownika i poinformował go, że ma zwiększyć skład mieszanki, gdyż jest za uboga co pokazuje Ci błąd 51... no chyba, ze nie zależy Ci na gniazdkach zaworowych
...czasem bardziej sie opłaca, zeby palił te 1-2 litry wiecej

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
klimson
-

- Posty: 188
- Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
- Lokalizacja: ZAKOPANE
Post
autor: klimson » czw lip 28, 2005 1:47 pm
bylem u fachowca i posterowal ale powiedzial ze tak czy siak taka prawdziwa regulacja to po ok 1000km....

czy aby skaowac ten kod 51 musze odlaczyc akumulator i na jak dlugo

>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » czw lip 28, 2005 2:57 pm
odłącz na 15 do pół godziny ( nie wiem dokłądnie w niektórych samochodach starcza 10 minut a w niektórych pół godziny )
btw nie rozumiem dlaczego po 1000 km ja wiem, że wszystko musi się ułożyć i po 1000 km najczesciej się rozregulowuje i trzeba regulować go drugi raz ale od początku powinien być wyregulowany dobrze

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
klimson
-

- Posty: 188
- Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
- Lokalizacja: ZAKOPANE
Post
autor: klimson » czw lip 28, 2005 4:37 pm
moj powiedzial, a jest to II gen a nie jak u ciebie sekwencja, ze np membrana w reduktorze jest na poczatku b.sztywna i musi sie ulozyc...powtarzam co uslyszalem

swoja droga to nie pomstowal jak mu pokazalem wydruki postow z radami i robil jak bylo napisane. Zastanawiam sie na ile ten kod 51 to wina regulacji a nie np. sondy? ale gosciu twierdzi ze jest dobra....

Odlaczylem na 25min i jutro zobaczymy co dalej

>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » czw lip 28, 2005 4:57 pm
klimson pisze:moj powiedzial, a jest to II gen a nie jak u ciebie sekwencja, ze np membrana w reduktorze jest na poczatku b.sztywna i musi sie ulozyc...:
nie no zgadza się dlatego najpierw ,,regulujesz dla sztywnej membrany" a po 1k km regulujesz znowu ,,dla ułożonej membrany" po prostu sa inne nastawy ale za każdym razem powinno być dobrze, jeżeli nie to moim zdaniem jest to wina gazownika
nie mniej jednak powodzenia
jakbyś miał zwaloną sonde to by ci wyrzucił odpowiedni błąd chyba a nie bład składu meiszanki ale nie mam pewności

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
klimson
-

- Posty: 188
- Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
- Lokalizacja: ZAKOPANE
Post
autor: klimson » pt lip 29, 2005 3:14 pm
kosa jest ok

jedyne kody to oczywisty12 i 55 czyli norma

a nawiasem mowiac troche mi wstyd ze dokladnie nie czytalem instr. kluczykologii( roznica miedzy lean i rich

) tylko od razy sonda i sonda

tak czy siak dzieki!
>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.
-
klimson
-

- Posty: 188
- Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
- Lokalizacja: ZAKOPANE
Post
autor: klimson » ndz lip 31, 2005 2:39 pm
a dzisiaj znowu wywalilo 51

szlag mnie trafi, jak nie urok to sraczka

na dodatek taki Krakowski spleen mam ze wydaje mi sie ze jeepek chce sie rozpasc z tylu- jeczy, trzeszczy i w ogole

rece opadaja

i jak tu marzyc ze kiedys moze zbiore sie na odwage i pojade w teren ......

no i wynik k...a na 58l gazu 160km czyli 36.25 na 100km to jakas kinszasa

nic nie rozumiem - mieszanka za uboga i spala tyyyyyle

>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.
-
Peecet
-

- Posty: 205
- Rejestracja: wt lip 26, 2005 10:59 pm
- Lokalizacja: Wawa/Józefosław
Post
autor: Peecet » śr sie 03, 2005 12:24 am
klimson pisze:a dzisiaj znowu wywalilo 51

szlag mnie trafi, jak nie urok to sraczka

na dodatek taki Krakowski spleen mam ze wydaje mi sie ze jeepek chce sie rozpasc z tylu- jeczy, trzeszczy i w ogole

rece opadaja

i jak tu marzyc ze kiedys moze zbiore sie na odwage i pojade w teren ......

no i wynik k...a na 58l gazu 160km czyli 36.25 na 100km to jakas kinszasa

nic nie rozumiem - mieszanka za uboga i spala tyyyyyle

Panowie przymierzam sie do zakupu pipa i przerobienia go na gaz, ale widzę że zwątpienie ogarnia jak czytam ilość problemów z gazem. Gazowanie auta to dla mnie magja.
Czy zalożenie gazu III generacji to tez takie problemy ?. Że płace 4tysie a spalanie 40/100 i gazownik potrzebny pod ręką.
Moze warto doplacic te ok 2 tysie do instali IIIgenracji i nie miec problemów - jeżeli taka instalka zapewnia bezproblemowosc
Doradzcie cos, bo jestem w kropce i kupie jakiegos diesla
-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » śr sie 03, 2005 7:43 am
Wiekszosc naszych XJ ma proste instalacje po 1800-2500 pln-ow i przy prawidlowym ich montazu peepy jezdza bez problemow. Najwyzej ktorys pali o litr czy nawet trzy wiecej ale to w duzej mierze kwestia innych czynnikow, jak przede wszystkim: ciezkosc nogi, rozmiar i typ opon, uzywanie klimy itp.
DEF 300 Tdi
-
klimson
-

- Posty: 188
- Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
- Lokalizacja: ZAKOPANE
Post
autor: klimson » śr sie 03, 2005 8:40 am
jutro jade na regulajcje moze to cos da

czy fakt istnienie bledu 51 nalezy rozumiec ze jest zbyt uboga mieszanka czy tez ze ecu mysli ze jest za uboga i ciagle ja zwieksza - moze stad to cholernie duze spalanie (jak wspomnialem wyszlo 36,25 na 100

) czy po resecie kompa nalezy przeprowadzic procedure wczytania ustawien- cos takiego znalazlem w manualu, bo jak wczyta zle nastawy to dluuuugo bedzie sie uczyl i min spalanie moze byc od czapy? jak odlaczylem ostatnio na 25 min akumulator to potem poprostu jezdzilem normalnie.....

moze to jest przyczyna tego"apetytu" na gaz

>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » śr sie 03, 2005 9:48 am
klimson pisze:jutro jade na regulajcje moze to cos da

czy fakt istnienie bledu 51 nalezy rozumiec ze jest zbyt uboga mieszanka czy tez ze ecu mysli ze jest za uboga i ciagle ja zwieksza - moze stad to cholernie duze spalanie (jak wspomnialem wyszlo 36,25 na 100

) czy po resecie kompa nalezy przeprowadzic procedure wczytania ustawien- cos takiego znalazlem w manualu, bo jak wczyta zle nastawy to dluuuugo bedzie sie uczyl i min spalanie moze byc od czapy? jak odlaczylem ostatnio na 25 min akumulator to potem poprostu jezdzilem normalnie.....

moze to jest przyczyna tego"apetytu" na gaz

ECU przy jezdzie na LPG steruje tylko zaplonem - ma to niewielki wplyw na spalanie (kat wyprzedzenia) ale bez przesady. Dodatkowo wyskakujacy blad mieszanki - masz w koncu emulator sondy w swojej instalacji? jezeli tak to sprawdz czy jest dobrze wpiety i jakie daje napiecie. Jezeli nie to kup sobie i wmontuj.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
klimson
-

- Posty: 188
- Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
- Lokalizacja: ZAKOPANE
Post
autor: klimson » czw sie 04, 2005 7:42 pm
Dodatkowo wyskakujacy blad mieszanki - masz w koncu emulator sondy w swojej instalacji? jezeli tak to sprawdz czy jest dobrze wpiety i jakie daje napiecie. Jezeli nie to kup sobie i wmontuj.
no wiec bylem rano; wg fachowca jest ok, tzn sonda jest ok , wskazuje w przedziale od 0 do 1 V, jest emulator..... i to wsio. Analiza spalin wskazuje ze o dziwo nawet spelnia normy. Nie rozumiem jak moze byc zle wpiety emulator....Jakies sugestie? bo jak sie okaze ze znowu spali 36L/100 to.....

>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.
-
solt

- Posty: 481
- Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
- Lokalizacja: wracaja Litwini?
Post
autor: solt » czw sie 04, 2005 7:53 pm
a moze wez i wypiernicz ten kontroler od gazu. Na allegro np. Stag 50 widzialem za 250. Ja mam takiego i chodzi bez problemow wiekszych. W kazdym razie nie generuje mi bledow.
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie

-
klimson
-

- Posty: 188
- Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
- Lokalizacja: ZAKOPANE
Post
autor: klimson » czw sie 04, 2005 8:12 pm
niby moge tylko szkoda tego co wybulilem na instalke dopiero co

a to co jest to jak sie nie myle bingo i na cd clubowym jest polecane......

>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.
-
solt

- Posty: 481
- Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
- Lokalizacja: wracaja Litwini?
Post
autor: solt » czw sie 04, 2005 8:21 pm
jesli dopiero co, to masz chyba jakas gwarancje. Wez no tego gazownika za wsiarz i niech reguluje i poprawia fuszere. A jak powie ze ten typ tak ma to walnij go lewrkiem i powiedz ze koledzy sie z nim nie zgadzaja
A na powaznie, to zastanawiam sie nad zmiana mojego na ten wyzszy model 100. Jesli kosztuje sensownie, to odpale ci mojego za sensowny pieniadz.
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie

-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » pt sie 05, 2005 8:07 am
klimson pisze:Dodatkowo wyskakujacy blad mieszanki - masz w koncu emulator sondy w swojej instalacji? jezeli tak to sprawdz czy jest dobrze wpiety i jakie daje napiecie. Jezeli nie to kup sobie i wmontuj.
no wiec bylem rano; wg fachowca jest ok, tzn sonda jest ok , wskazuje w przedziale od 0 do 1 V, jest emulator..... i to wsio. Analiza spalin wskazuje ze o dziwo nawet spelnia normy. Nie rozumiem jak moze byc zle wpiety emulator....Jakies sugestie? bo jak sie okaze ze znowu spali 36L/100 to.....

No to jak masz emulator sondy a komputer wywala Ci bledy mieszanki przy jezdzie na LPG to masz zle ustawione parametry sygnalu z emulatora (zwykle jest mozliwosc regulacji) albo tez machery go nie wpiely - nie przecieli kabla od sondy i ECU ja widzi na LPG. Niemniej jednak to nie powinno w duzym stopniu wplywac na spalanie na LPG. Masz cos powaznie spierdzielone w instalce niestety.
A macher sprawdzal Ci instalacje w czasie jazdy czy na postoju?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
klimson
-

- Posty: 188
- Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
- Lokalizacja: ZAKOPANE
Post
autor: klimson » pt sie 05, 2005 12:10 pm
na postoju...

>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » pt sie 05, 2005 12:19 pm
klimson pisze:na postoju...

No to wszystko jasne

Przeciez pod obciazeniem silnik sie calkiem inaczej zachowuje!! W kazdej instrukcji montarzu gazu masz test i distrajanie w warunkach drogowych pod obciazeniem.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
klimson
-

- Posty: 188
- Rejestracja: sob mar 19, 2005 1:26 pm
- Lokalizacja: ZAKOPANE
Post
autor: klimson » pt sie 05, 2005 3:35 pm
czyli nie wystarczy ze na postoju manewrowal przepustnica?
>>>nie rzucim ziemi skad nasz ROOT<<<
IROKEZ 1991, XJ 4.0L HO Limited mod.1992, LPG IIgen.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości