linka holownicza

Czyli wszystko to co każdy jeżdzący w terenie posiadac powinien...

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
bazant
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: Limanowa
Kontaktowanie:

linka holownicza

Post autor: bazant » wt mar 07, 2006 9:13 pm

jest sens kupowac linke holownicza - tasmowa o dlugosci ok 4m do 2,5t ??
chodzi o to ze pasuje mi cos miec bo sie ciagle zagrzebuje ze wzgledu na moje standardowe zimowe opony.... czy nawet ewentualnie komus pomoc. kupowac to czy tzreba wylozyc kase na cos porzadniejszego i drozszego?.... :/

http://www.allegro.pl/item89702720_lina ... ratis.html
Mitsubishi Pajero 2,5 TD 1992r.
http://maryjan.wordsight.com

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » wt mar 07, 2006 9:26 pm

cena mowi sama za siebie :)3
king cab 2.4
ramcharger 5,9

Awatar użytkownika
bazant
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: Limanowa
Kontaktowanie:

Post autor: bazant » wt mar 07, 2006 9:29 pm

no i jeszcze ten gratis :roll:
Mitsubishi Pajero 2,5 TD 1992r.
http://maryjan.wordsight.com

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » wt mar 07, 2006 9:43 pm

Myślę, że są linki holownicze i sprzęt offroadowy - różnica jest następująca -

Linka holownicza 2.5 T służy do ciągnięcia po asfalcie auta o masie 2.5 T, a wytrzymuje koło 800KG

Taśma offroadowa 2.5 T służy do ciągania auta w terenie - ma współczynnik bezpieczństaw koło 6 i pęka przy 15 tonach

Różnica ceny jest mniejsza niż róznica wytrzymałości
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
bazant
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: Limanowa
Kontaktowanie:

Post autor: bazant » wt mar 07, 2006 10:04 pm

no wlasnie. zalozmy masa 2 t + opor jaki bedzie stawiac bloto, gora czy row to moze wyjsc wiecej niz 2,5 t :/ gdzie mozna kupic cos za rozsadna cene??
Mitsubishi Pajero 2,5 TD 1992r.
http://maryjan.wordsight.com

Awatar użytkownika
Radi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: wt sty 17, 2006 11:17 pm
Lokalizacja: Kraśnik-Janów Lub.
Kontaktowanie:

Post autor: Radi » wt mar 07, 2006 10:25 pm

mysle ze jesli zainwestowac to odrazu kup kinetyka,,
np.od mojej kobity taka dostane na urodziny,juz zapowiedziala,
ale serio taka linka wyciagnie cie z kazdej opresji i niewiem czy warto tracic kase na jakies taniochy bo wiedomo ze za male pieniądze to psy mięso jedzą.
Pozdro
Zołza 1.3!

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » wt mar 07, 2006 10:29 pm

uprzejmie informuje ze tania lina ze stacji benzynowej jest ok poki sie ja uzytkuje zgodnie z przeznaczeniem, ja taka do osobowki zaciagalem vw t4 bo ktos na swiatlach wlaczonych zostawil i wytrzymala

z kolei kolega probowal ja uzytkowac jakby byla kinetykiem i zerwal przy pierwszej probie pociagniecia escorta

Awatar użytkownika
bazant
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: Limanowa
Kontaktowanie:

Post autor: bazant » wt mar 07, 2006 10:41 pm

Radi pisze: kup kinetyka
moze jeszcze ktos jeszcze objasnic ta nazwe?? :oops:
Mitsubishi Pajero 2,5 TD 1992r.
http://maryjan.wordsight.com

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » wt mar 07, 2006 10:46 pm

king cab 2.4
ramcharger 5,9

Awatar użytkownika
Radi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: wt sty 17, 2006 11:17 pm
Lokalizacja: Kraśnik-Janów Lub.
Kontaktowanie:

Post autor: Radi » wt mar 07, 2006 10:50 pm

dokladnie na taką czekam
Zołza 1.3!

Awatar użytkownika
bazant
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: Limanowa
Kontaktowanie:

Post autor: bazant » wt mar 07, 2006 11:22 pm

Mitsubishi Pajero 2,5 TD 1992r.
http://maryjan.wordsight.com

Davido
Posty: 327
Rejestracja: czw lip 07, 2005 11:01 am
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Davido » wt mar 07, 2006 11:46 pm

A ja mam takie pytanie odnosnie kinetyka: lepsza tasma czy lina?
Feroza '95

Awatar użytkownika
gumanek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: czw sty 12, 2006 8:23 am
Lokalizacja: Okolice 3M

Post autor: gumanek » śr mar 08, 2006 7:22 am

Davido pisze:A ja mam takie pytanie odnosnie kinetyka: lepsza tasma czy lina?
Dołączam się do pytanka - bo ostatnio coraz więcej widze taśm kinetyków (w sklepikach...)

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » śr mar 08, 2006 7:59 am

niestety chyba jednak lina lepsza. Mowie niestety, bo tasma jest wygodniejsza i nie lapie tak brudu, ale lina jest jednak bardziej elastyczna.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Chonza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: czw paź 13, 2005 8:28 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Chonza » czw mar 09, 2006 5:00 pm

...rozciągalność taśmy i liny podawana jest podobna (30%) więc szkąd ten osąd ...... miał ktoś może doświadczenie z jednym i drugim ?

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » pt mar 10, 2006 12:36 am

A „stalówka” je lepsza od „syntetyku” czy nie...?
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » pt mar 10, 2006 8:49 am

alfik pisze:Myślę, że są linki holownicze i sprzęt offroadowy..
Dokładnie i przede wszystkim należy mieć (jako wyposażenie standardowe samochodu)..linkę holowniczą 8) a jadąc w teren linę ofrołdową.
Naprawdę wielokrotnie wyciągałem plaskacze z zasp i linka holownicza(sznurówka ze stacji) wystarczała (plaskacze nie grzęzną i są lekkie) a bez takiej linki nawet bym ich nie wyciągnął bo nie byłoby do czego podpiąć. Ucho maleńkie, szekla nie wejdzie a liny ani taśmy nie owinie.
Poza tym jak raz wyjąłem kinetyka, to gość wpadł w przerażenie.. :D
Holować na kinetyku, to można drugą terenówkę inaczej szkoda bo wiele razy przytrze o asfalt..
Mnie też plaskaczem pociągnęli (rozrusznik padł) ale miałem linkę bo większość kierowców osobówek rozkłada ręce, nic nie mają..
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pt mar 10, 2006 10:20 am

Jak ciagalem plaskacze na kinetyku (tasmie) jakos nie mialem problemu z zaczepieniem szekli :o Moze tylko w niektorych wystepuje ten problem. Natomiast do holowania (zwlaszcza po miescie) kinetyk np. taki jak moj 8m, jest zdecydowanie za dlugi (np. nie ma szansy zawrocic na skrzyzowaniu), po za tym zgodnie z przepisami to chyba hol 'miekki' moze miec max. 6m (ktos pamieta?) Za to tasma transportowa swietnie sie nadaje :D, tylko zeby byc w zgodzie z przepisami trzeba jakas czerwona szmatke po srodku zawiazac (i oczywiscie trojkat na holowanym). A jak wiadomo tasma transportowa (zwlaszcza w polaczeniu z hiliftem) znacznie przydatniejsza jest od linki holowniczej :D
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Post autor: Galik » pt mar 10, 2006 10:31 am

eee ja wiem ze to takie lamerskie pytanie ale jak dziala ten kinetyk bo jakos malo o tym wiem tylko czytam ze kinetyk to kinetyk tamto :oops:

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » pt mar 10, 2006 10:42 am


Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Post autor: Galik » pt mar 10, 2006 10:44 am

dzieki :)2
ale tak na chlopski rozum moglybiscie wytlumaczyc jaka jest zasada dzialania tego czegosc ? :oops:

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » pt mar 10, 2006 10:45 am

jest rozciągliwa :)2 więc nie "szarpie" tak jak zwykła lina.

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » pt mar 10, 2006 10:48 am

"Lina elastyczna do dynamicznego wyciągania samochodu z pułapki. " by Landserwis.pl

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » pt mar 10, 2006 11:01 am

"jest sens kupowac linke holownicza - tasmowa o dlugosci ok 4m do 2,5t "

Do holowania tak :)2
Kinetyka szkoda na hol - bedzie sie przecierał podczas szurania po ziemi o skutkach najechaniu kołem przez pojazd holujacy nie wspomne - wiadomo nic sie nie stanie jezeli ktoś wie jak należy jechac na sznurku :D
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pt mar 10, 2006 11:36 am

Galik pisze:wytlumaczyc jaka jest zasada dzialania tego czegosc ? :oops:
Normalnie jak szarpiesz kogos np. z blotka na stalowce czy innej nierozciagliwej to nieszczescie gotowe (znaczy duza szansa ze cos urwiesz) - generalnie na stalowce, czy zwyklej lince delikatnie az sie naciagnie i dopiero but. Na kinetyku ciagasz dynamicznie, czyli rozpedzasz sie zanim linka sie naciagnie, a linka (czy tasma) rozciaga sie nawet do 30%, nie ma pierdykniecia ze Ci sie pasy wbijaja a pociagniecie jest znacznie efektywniejsze (za to jak sie wtedy urwie szekla czy zaczep, to ja pierdykam masakra).
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyposażenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość