wrangler - różnice miedzy rubicon a sport - praktyka

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
nemo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz maja 01, 2005 12:22 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

wrangler - różnice miedzy rubicon a sport - praktyka

Post autor: nemo » sob mar 11, 2006 11:52 am

Witam,

Teorytycznie wiem jakie sa roznice miedzy wersjami rubicon i sport, ale interesowalyby mnie czyjes prywatne doswiadczenia.
Odkad rubicon nie dostal homologacji na europe trudno ta wersje dostac, ale... czy sa jakies znaczne problemy zeby:
- zainstalowac pelne blokady przod i tyl w wersji sport? sterowane np z kompresora?
- czy to przelozenie reduktora 4:1 w rubiconie wogole jest praktyczne w porownaniu ze standardowym 2,7:1 ? przeciez przy tej mocy 4L silnika chyba nie jest to takie istotne...
- czy te mosty w TJ dana 30 i dana 35tyl w sport chetnie sie ukreca przy kolkach 33x10,5 cala? bo rubicon ma dana 44, ale czy roznica jest warta roznicy w cenie pomiedzy tymi modelami...

generalnie mowie o rocznikach 2002-2005 bo nad takim sie zastanawiam.
dziekuje z gory za konstruktywne informacje i zaznaczam ze przeczytalem cale forum i odpowiedzi nie znalazlem :)
pozdrawiam,

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Re: wrangler - różnice miedzy rubicon a sport - praktyka

Post autor: SławekXJ » sob mar 11, 2006 12:48 pm

Standardowa Dana 35 się nie nadaje do 33".
Blokady możesz zamontować (np. ARB z kompresorem) ale 100% blokada bez wzmocnienia Dany 35 to też niezbyt dobry pomysł :-?
Zakładam że chcesz jeździć w błocie a tego most nie zdzierży :)3

Albo Dana 44 z tyłu albo Super Dana 35 + blokady i będzie :)2 :D
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
krism
Posty: 393
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 3:10 pm
Lokalizacja: rybnik
Kontaktowanie:

Post autor: krism » sob mar 11, 2006 2:40 pm

Z kupieniem rubikona moze byc maly problem do polski przyszlo podobno 20 szt , widzialem kilka ogloszen z zachodu ale najlatwiej znalezc w stanach ( ja tak bym szukal) co do przerobek sporta lub sahary (nowe z tylu chyba moga miec d 44) to mozna cos zrobic przerobiona d 35 dorownuje d 44 co do reduktora to przelozenie 4:0 wydaje mi sie czasami byc za niskie ( mam problem kiedy jade w grupie-musze trzymac go na gazie reduktor jest wtedy mocno slyszalny moze jak dam mu wieksze kola zredukuje sie to), orginalne kola 245/75/16 to troche ponad 30 cali (malo), hamulce dzialaja super ( bywa ze za super)i trzeba jak kazdy pipie unikac pozyczania go :wink: ( mam zle doswiadczenia). tak poza wrangler to wrangler reszta prawie ta sama

Awatar użytkownika
Bartek 4.7
 
 
Posty: 218
Rejestracja: śr lut 12, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Gąbin

Re: wrangler - różnice miedzy rubicon a sport - praktyka

Post autor: Bartek 4.7 » ndz mar 12, 2006 1:08 pm

Rubikona nazwałbym fabrycznie stuningowanym Wranglerem. A każdy tuning kieruje się pewną filozofią, jest nastawiony na wykorzystanie auta w specyficznym środowisku. W tym przypadku jak sama nazwa auta wskazuje chodzi zapewne o Rubicon Trail. I z takim nastawieniem doposażony/zmodyfikowany został Wrangler.

A odpowiadając na twoje pytania:
nemo pisze:- zainstalowac pelne blokady przod i tyl w wersji sport? sterowane np z kompresora?,
nemo pisze:- - czy to przelozenie reduktora 4:1 w rubiconie wogole jest praktyczne w porownaniu ze standardowym 2,7:1 ? przeciez przy tej mocy 4L silnika chyba nie jest to takie istotne...,
jest to praktyczne. Nie chodzi tu o moc, ale raczej o moment obrotowy na niskich obrotach
nemo pisze:- - czy te mosty w TJ dana 30 i dana 35tyl w sport chetnie sie ukreca przy kolkach 33x10,5 cala? bo rubicon ma dana 44, ale czy roznica jest warta roznicy w cenie pomiedzy tymi modelami...

,
To już zależy od temperamentu kierownika.
Ale ci którzy w USA jeżdżą po skalach to raczej dość szybko dziękują tym mostom za współprace.

Gdybym ja miał kupować coś dla siebie i w opcji byłby też Rubikon to poszukałbym za Wielką Wodą fajnego Rubikona który tam napewno będzie tańszy.

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz mar 12, 2006 1:56 pm

Nie no, osobiście wydaje mi się, że reduktor 4:1 to lekka przesada. Ten silnik daje ok. 300Nm. To razy 2.85 (pierwszy bieg skrzyni) i razy 3.55 (najniższe spotkane przełożenie mostu w automacie, we wranglach napewno wyższe) to już daje ponad 3000 Nm. jak do tego damy reduktor to 2.72 da już ponad 8200 Nm a 4.0 da już ok. 12200Nm. To jest kosmos totalny. A do tego doliczmy, że pewnie przełożenia w mostach są większe i wynoszą powyżej 4.0. Dla 4.11 to już ponad 14.000 Nm!! Półtorej tony na metr? Czy wrangler waży chociaż te 1.5 tony? Do jakich to kół? 37"?? Wtedy to może ma sens, normalnie to taki moment przy tak niedużym aucie nie jest aż tak potrzebny, bez jaj. Za to okropnie ograniczy się Vmax na reduktorze. Natomiast mocniejsze mosty to jest z pewnością bardzo cenna cecha.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
michals
 
 
Posty: 233
Rejestracja: pn wrz 05, 2005 8:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: michals » ndz mar 12, 2006 2:45 pm

Niekoniecznie przesada bo na stromych zjazdach mnie za mocno rozpedza sie samochod a jakbym zalozyl np 33" to by bylo jeszcze gorzej
TJ owner '97 4.0aut. LPG +3,5"+2"

Only at ...
Jeep.Org.PL

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz mar 12, 2006 2:56 pm

No fakt, to jest akurat solidny argument za, ale wydaje mi się, że to i tak jest za wysoki moment. Jakie masz przełożenie w mostach? Bo na tym można wiele zmienić, a w Rubikonie napewno są cholernie wysokie. :)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
stebel
Posty: 397
Rejestracja: pn sty 10, 2005 1:04 am
Lokalizacja: 40 mil od Rubiconu
Kontaktowanie:

Post autor: stebel » ndz mar 12, 2006 3:35 pm

Wcale nie takie cholernie wysokie bo 4.11 a do tego 31 calowe kola i robi sie calkiem dobry zestaw do wolnej jazdy po skalach...a do tego byl wlasnie rubicon wymyslony

A wracajac do pytania co wybrac...fabryczny rubicon jest duzo lepszy niz zwykly TJ - ale za ta sama cene mozna kupic sporta z dana 44, wlozyc mu blokady i jeszcze zostanie kasy na zawieszenie albo inne dodatki. Hmm trudny wybor :roll:
Si vis pacem para bellum.

Awatar użytkownika
krism
Posty: 393
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 3:10 pm
Lokalizacja: rybnik
Kontaktowanie:

Post autor: krism » ndz mar 12, 2006 4:22 pm

mendelmax pisze: Czy wrangler waży chociaż te 1.5 tony?
rubikon wazy 1,725 tony, sport 1,45 tony (2,4L) -1,59 ( 4L) tony

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz mar 12, 2006 4:55 pm

1,7 Tony? :o Zastrzeliło mnie. :)
Stebel, właśnie o tym mówię- do tego do czego Rubicon jest stworzony to jest ok, ale do zwykłego taplania się itd. to takie coś nie jest potrzebne. A przecież mowa o używaniu tego w polskich warunkach. Na polskę chyba standardowy reduktorek styka.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
krism
Posty: 393
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 3:10 pm
Lokalizacja: rybnik
Kontaktowanie:

Post autor: krism » ndz mar 12, 2006 5:29 pm

Reduktor w rubikonie na standartowych koleczkach ( 30")jest wolny -jest to fajne przy zjazdach i przypuszczam ze sie bedzie sprawdzalo na 33 "
autko ma jeszcze taki myk na reduktorze ze po zdjeciu z gazu i w trakcie hamowania silnik jeszcze ciagnie i slabo hamowane jeszcze pociagnac ( moze zla regulacja?) tak poza tym brakuje w standarcie oslony miski olejowej pomimo oslon reduktora , baku

Awatar użytkownika
stebel
Posty: 397
Rejestracja: pn sty 10, 2005 1:04 am
Lokalizacja: 40 mil od Rubiconu
Kontaktowanie:

Post autor: stebel » ndz mar 12, 2006 5:44 pm

Standatowe kola w rubiconie to 31 cali..no przynajmniej po tej stronie oceanu.

A co do oslon...ta pod bakiem i tak powinna byc wymieniona bo jest za slaba, a pod silnik to faktycznie cos by sie przydalo w fabrycznym zestawie.

I tak jak kiedys mowilem wszystkie moje opinie mnie sa mniej lub bardziej skrzywione przez specyfike terenu z jakim mam tu doczynienia. :D
Si vis pacem para bellum.

Awatar użytkownika
michals
 
 
Posty: 233
Rejestracja: pn wrz 05, 2005 8:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: michals » ndz mar 12, 2006 6:15 pm

Stebel a masz jakiegos patenciora na ta oslone baku. Tak od dluzszego czasu mysle jakby tu cos poheftować ale nic madrego jeszcze nie wymyslilem
TJ owner '97 4.0aut. LPG +3,5"+2"

Only at ...
Jeep.Org.PL

Awatar użytkownika
nemo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz maja 01, 2005 12:22 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: nemo » ndz mar 12, 2006 11:04 pm

Tak poza tematem, to pojechalem do salonu poogladac TJ w wersji sport rocznik 2005....
jak zobaczylem to mi sie odechcialo na razie patrola GR Y60 zmieniac na wranglera. Poczekam az wejdzie rocznik 2006/2007 bo ten mnie troche zdziwil.
Generalnie autko mniejsze, jesli chodzi o silnik i praktycznosc niektorych patentow super.
Ale...
zalamal mnie przeswit... oczywiscie stal na kolkach typu 225/75 wiec sie nie liczy ;)
ale mocowania przednich wachaczy i tylnych + oslona skrzyni + oslona baku to porazka.... to auto ma o 10cm mniejszy przeswit na srodku niz by moglo miec, a wystajace mocowania wahaczy wleczonych i pchanych z przodu przyspawane na takiej blaszce, ze strach sie bac... przeciez to sie urwie momentalnie.
brak jakichkolwiek oslon, a nadkola to nie wygladaly jakby sie tam mialo za cholere zmiescic 31 cali...
Moja koncepcja na najsprawniejsze auto terenowe to byl wlasnie wrangler rubicon + troche przerobek, ale na razie chyba musze zobaczyc jakiegos przerobionego wranglera, bo standardem to bym sie bal wjechac w teren w ktorym patrolem przejezdzam bez problemu.
Ze zmiana obozu zatem na razie poczekam :)
BTW: czy ktos na slasku ma wranglera, rocznik >2000 zebym mogl zobaczyc jak to sie zachowuje?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
stebel
Posty: 397
Rejestracja: pn sty 10, 2005 1:04 am
Lokalizacja: 40 mil od Rubiconu
Kontaktowanie:

Post autor: stebel » pn mar 13, 2006 2:03 am

michals pisze:Stebel a masz jakiegos patenciora na ta oslone baku. Tak od dluzszego czasu mysle jakby tu cos poheftować ale nic madrego jeszcze nie wymyslilem
JA wybralem oslone baku firmy Kilby. Dzieki niej uzyskuje sie dodatkowy cal przeswitu pod bakiem. Jeszcze jej nie mam na samochodzie bo czekam az sie troche ociepli...nie wiem tylko czy moja stara oslona do tego czasu dozyje :D
Tu masz fotke z katalogu..jak zaloze u siebie to wstawie lepsze zdjecia http://img95.imageshack.us/my.php?image=bak4lp.jpg
Si vis pacem para bellum.

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » pn mar 13, 2006 7:26 am

nemo pisze:Tak poza tematem, to pojechalem do salonu poogladac TJ w wersji sport rocznik 2005....
jak zobaczylem to mi sie odechcialo na razie patrola GR Y60 zmieniac na wranglera. Poczekam az wejdzie rocznik 2006/2007 bo ten mnie troche zdziwil.
2007 bedzie mial 3.7 zamiast 4.0..... :)3
Generalnie autko mniejsze, jesli chodzi o silnik i praktycznosc niektorych patentow super.
Ale...
zalamal mnie przeswit... oczywiscie stal na kolkach typu 225/75 wiec sie nie liczy ;)
ale mocowania przednich wachaczy i tylnych + oslona skrzyni + oslona baku to porazka.... to auto ma o 10cm mniejszy przeswit na srodku niz by moglo miec, a wystajace mocowania wahaczy wleczonych i pchanych z przodu przyspawane na takiej blaszce, ze strach sie bac... przeciez to sie urwie momentalnie.
brak jakichkolwiek oslon, a nadkola to nie wygladaly jakby sie tam mialo za cholere zmiescic 31 cali...
Jeeps are built not bought
Moja koncepcja na najsprawniejsze auto terenowe to byl wlasnie wrangler rubicon + troche przerobek, ale na razie chyba musze zobaczyc jakiegos przerobionego wranglera, bo standardem to bym sie bal wjechac w teren w ktorym patrolem przejezdzam bez problemu.
Jeep ciebie zaskoczy: jest to "cicha woda".

Wracajac do powyzszego pytania na temat 4:1. Jeli 4:1 jest za glebokie na 1 biegu, to zawsze mozna wrzucic wyzszy. Glebsze przelozenie na reduktorze umozliwia lepsza kontrole pojazdu w terenie. Ja w tej chwili mam 4.88 i 33" kolka i marzy mi sie 4:1 bo to 2.72:1 to tak sobie zdaje egzamin. Idealem oczywiscie sa nowowychodzace 3 biegowe reduktory, ale na to nie mam kasy.
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
nemo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz maja 01, 2005 12:22 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: nemo » pn mar 13, 2006 12:38 pm

stebel pisze:
JA wybralem oslone baku firmy Kilby. Dzieki niej uzyskuje sie dodatkowy cal przeswitu pod bakiem. Jeszcze jej nie mam na samochodzie bo czekam az sie troche ociepli...nie wiem tylko czy moja stara oslona do tego czasu dozyje :D
Tu masz fotke z katalogu..jak zaloze u siebie to wstawie lepsze zdjecia http://img95.imageshack.us/my.php?image=bak4lp.jpg
Fajnie sie macie... tylko, ze Polsce to o niektorych gratach mozna sobie pomarzyc, lub sciagac prywatnie z USA za ciezkie pieniadze.

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » pn mar 13, 2006 5:27 pm

nemo pisze:
stebel pisze:
JA wybralem oslone baku firmy Kilby. Dzieki niej uzyskuje sie dodatkowy cal przeswitu pod bakiem. Jeszcze jej nie mam na samochodzie bo czekam az sie troche ociepli...nie wiem tylko czy moja stara oslona do tego czasu dozyje :D
Tu masz fotke z katalogu..jak zaloze u siebie to wstawie lepsze zdjecia http://img95.imageshack.us/my.php?image=bak4lp.jpg
Fajnie sie macie... tylko, ze Polsce to o niektorych gratach mozna sobie pomarzyc, lub sciagac prywatnie z USA za ciezkie pieniadze.
To prawda... ale gro z nas coraz wiecej stara sie robic samemu. Ja malo kupuje rzeczy wyprodukowanych: wzialem kurs spawania i sam cos tam motam, takze jesli umiesz spawac to polecam cos zrobic samemu albo postawic karton piwa (po wykonaniu roboty) komus kto umie.
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn mar 13, 2006 7:26 pm

Owszem, ale i tak czasem trzeba coś kupić. Osłonę można zrobić samemu, ale mocniejszy most? Takich przykładów jest wiele :( Ech ta wielka woda... ;)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
moomoojeep
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: sob lip 23, 2005 6:46 pm
Lokalizacja: New Jersey, USA blisko NYC
Kontaktowanie:

Post autor: moomoojeep » sob mar 18, 2006 6:37 pm

Wg. mnie reduktor z przelozeniami 4:1 jest swietny na skaly, ale na bloto to juz nie koniecznie. Sam mailem przez moment (bo sie popsul) redyktor NP231 z przelozeniami 4:1 firmy Terra-Low no i po skalach jezdzilo sie super, ale na bloto byl troche za wolny. W Polsce przy jezdzie glownie w blocie mysle ze bylo by podobnie. Oczywiscie sa takie przeszkody ternowe nawet w PL gdzie 4:1 wykazalo by przewage na 2,72:1 (np. wsponiany zjazdy ze stromej gorki) ale generalnie to jednak przydatnosc przelozen 2,72 w polskich warunkach jest wieksza.

Jezeli chodzi o mosty Dana 44 to generalnie sa one warte o wiele wiecej niz Dana 30 i Dana 35 ale Dany 44 w Rubiconie sa troche oszukane. Tylna Dana ma dyfer taki jak inne Dany 44 i poloski 30 zabkow na wieloklinie (Dana 35 ma 27) ale grubosc pochwy mostu jest mniejsza niz np. Dany 44 z XJ-a, wiec je latwiej zgiac. Przednia Dana 44 z Rubicona to juz w ogole kwiatek. Dyfer i owszem ten sam jak w innych Danach 44 ale zwrotnice, nierozbieralne piasty i hamulce to raczej Dana 30 a nie Dana 44. Pochwa mostu tez jest ciensza niz w innych Danach 44.
Voytek
W teren: 79 Jeep CJ-7: 4.5", 33"SS
Na codzien: 99 Cool 4x4 Cherokee XJ: 2.5"
www.run4x4fun.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości