lc 90 luzy na wale

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

lc 90 luzy na wale

Post autor: gkozi » czw lip 27, 2006 10:22 am

nie znam się więc pytam , akurat byłem pod samochodem i poruszałem sobie wałami - przedni ani drgnie, tylny mogę przekręcić o jakieś 20 stopni, nie jest to luz na krzyżaku, obraca się cały wał aż do wejścia do tylnego mechanizmu różnicowego

[blokady w ustawieniu drogowym oczywiście]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » pt lip 28, 2006 8:30 am

Kręci sie tak na jakimś biegu w skrzyni czy na luzie? Gdzieś był taki temat "LJ 70 luzy na wale" i prawie każdy to miał, nic strasznego chyba, tez to mam ale wkurza mnie już to łupnięcie przy zmianie biegu czy obrotów. Luz atak talerz można ustawić, ale nie wiem gdzie za ile i czy warto.
same starocie

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » pt lip 28, 2006 4:41 pm

hej, się nie znam ale też mi już parę razy fachowcy tłumaczyli, że to normalne, po "zmianie" przedniego dyfra na świeży jest to jakby mniejszy luzik (ale nie mierzyłem tego z kątomierzem), i też mnie wkurza to szarpnięcie :-), ale się staram przyzwyczaić, jak coś "dupnie" definitywnie na pewno usłyszysz :P i będzie wiadomo gdzie ten luz był za duży
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » pt lip 28, 2006 10:30 pm

Miras M pisze:Kręci sie tak na jakimś biegu w skrzyni czy na luzie? Gdzieś był taki temat "LJ 70 luzy na wale" i prawie każdy to miał, nic strasznego chyba, tez to mam ale wkurza mnie już to łupnięcie przy zmianie biegu czy obrotów. Luz atak talerz można ustawić, ale nie wiem gdzie za ile i czy warto.
Nie jest to strasznie trudne, ale dla swietego spokoju zajedz do jakiegos warsztatu lub jak masz checi samemu wyjmij dyfer i zawiez go do jakiegos warsztatu, ktory Ci ten luz skasuje.
I zrob to w miare szybko, szczegolnie jesli jezdzisz sporo w terenie, bo w przypadku pecha masz talerz/atak do wymiany, a to juz przewyrzszy na pewno koszt ~100 czy 200 regulacji...
Jak bardzo Ci sie nie spieszy z wydawaniem pieniedzy i nie jezdzisz czesto/ciezko w terenie to skasuj ten luz przy okresowej wymianie oleju (mniej wskazana opcja).

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » ndz lip 30, 2006 11:19 pm

Jeśli znajde dobry sprawdzony warsztat to tak zrobie. Tylko czy da sie wyjąć półosie bez uszkodzenia uszczelniaczy?
same starocie

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » ndz lip 30, 2006 11:24 pm

Miras M pisze:Tylko czy da sie wyjąć półosie bez uszkodzenia uszczelniaczy?

da sie bez problemu :)2

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » pn lip 31, 2006 9:04 am

tyle, że jak ich dawno nie wymieniałeś, to dla świętego spokoju przy okazji wymień :-) koszt orginałów kilkadziesiąt zł komplet w ASO, a po każdym ruszaniu szansa na to, że zaczną lecieć rośnie, a potem drugi raz za robotę zabecelujesz dużo więcej niż one warte...
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » pn lip 31, 2006 9:47 am

gapa ze mnie - sprawdzałem to na luzie (bez biegu) więc pewnie oprócz luzów z tylnego mostu doszło też coś z reduktora/skrzyni - przy następnej okazji okazji sprawdzę jeszcze raz
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » pn lip 31, 2006 9:29 pm

gkozi pisze:gapa ze mnie - sprawdzałem to na luzie (bez biegu) więc pewnie oprócz luzów z tylnego mostu doszło też coś z reduktora/skrzyni - przy następnej okazji okazji sprawdzę jeszcze raz
Jak chciales sprawdzic luzy w dyfrze to jak najbardziej nie na biegu.

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » wt sie 01, 2006 11:28 am

nie wiem co chciałem ... naśladuję bardziej doświadczonych kolegów off-roadowców więc czasami wchodzę pod auto i ruszam tymi częściami, które wydaje mi się, że rozpoznaje :wink: :lol: :lol:



teraz podejdę do tego bardziej naukowo
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Black
Posty: 343
Rejestracja: śr lip 28, 2004 12:15 pm
Lokalizacja: mentalnie z prowincji

Post autor: Black » wt sie 01, 2006 1:39 pm

gkozi pisze:nie wiem co chciałem ... naśladuję bardziej doświadczonych kolegów off-roadowców więc czasami wchodzę pod auto i ruszam tymi częściami, które wydaje mi się, że rozpoznaje :wink: :lol: :lol:

teraz podejdę do tego bardziej naukowo
Ty, to tak jak ja ... ostatnio nawet se śrubkę jedną dokręciłem :lol: od osłony się poluzowała

A z naukowego podejścia to zacząłem stosować "naukowe" metody Rafała T. : surowe, gospodarskie spojrzenie uzdrowiło mi skutecznie pewien wyciek :roll:

Tylko coś mi się ostatnio udzieliły za bardzo obyczaje kolegów od tych "innych" Landów - co rano zaglądam pod spód, czy znów nie zaczynam znaczyć terenu, to pewnie zemsta za naśmiewanie się z wcześniej wymienionych.
Na jednej imprezie nie chciałem parkować obok takiej maszyny (była z boku lekko wyżej), żeby móc rano rozpoznać własne płyny, i cóż rano się faktycznie okazało, że to pod moim była spora plama oleju z reduktora :-( a obok suchutko :o
Black LC KZJ95 ... "bulwar sprawny inaczej" ;-)
www.tlc.org.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość