Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Keny

- Posty: 381
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 4:05 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
Post
autor: Keny » ndz wrz 03, 2006 8:14 pm
Czy ma ktos z kolegów dane dotyczące parametrów geometrii kół do SJ 413 z 1987?
Frontera Long 2.4 1992 gaz
Suzuki Samurai 1.3 1987
-
Keny

- Posty: 381
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 4:05 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
Post
autor: Keny » pn wrz 04, 2006 9:48 pm
Pytam się ponieważ po "położeniu się na boczek" (czytaj. leżał na boku SJ) jak przekroczę 40km/h to wpada przód w takie drgania,że ledwo co można kierałe utrzymać. Sprawdziłem czy czasami to nie koła tzn. wyczyściłem felgi z piachu i błota ale nic nie pomogło. Zauważyłem, że kierownica się przestawiła (a była ładnie prosto).
Frontera Long 2.4 1992 gaz
Suzuki Samurai 1.3 1987
-
Keny

- Posty: 381
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 4:05 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
Post
autor: Keny » wt wrz 05, 2006 10:06 am
Kurcze to nie geometria

, muszę zacząć od kół (wyważenie sprawdzenie czy nie krzywe) ale jak nie i nadal będę miał te turbulencje to wtedy co??? Już się martwię

Frontera Long 2.4 1992 gaz
Suzuki Samurai 1.3 1987
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » wt wrz 05, 2006 12:57 pm
Keny pisze:Kurcze to nie geometria

, muszę zacząć od kół (wyważenie sprawdzenie czy nie krzywe) ale jak nie i nadal będę miał te turbulencje to wtedy co??? Już się martwię

A może wał/kryżak umarł?
Jak masz te turbulencje również bez zapiętych sprzęgiełek, to zdejmij testowo tylni wał i przejedź się na samym przodzie.
Ewentualnie obadaj środkowy wał - daj reduktor na N, zapnij bieg i zobacz czy wibruje.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
Mroczny
-

- Posty: 40591
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » wt wrz 05, 2006 1:04 pm
jak koła wyważysz to sprwadź wieszaki, łożyska zwrotnic, kształt resorów

i całej reszty
-
Keny

- Posty: 381
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 4:05 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
Post
autor: Keny » śr wrz 06, 2006 8:14 pm
A jednak geometria

Frontera Long 2.4 1992 gaz
Suzuki Samurai 1.3 1987
-
gumi
- jestem tu nowy...

- Posty: 70
- Rejestracja: czw lis 21, 2002 7:21 pm
- Lokalizacja: BIELSKO-B
Post
autor: gumi » ndz wrz 10, 2006 8:55 am
mam taki problem zmotaliśmy następujące zawieszenie - przód wstawienie wieszaka do tyłu+nowe resor wzmocnione+ nowe amory+polibusze TYŁ- nowe resory+nowe amory+rewolwery ogólnie wszystko fajnie pracuje ale przy 30km\h samochód dostaje takich wibracji że nie da się go utrzymać na drodze
czy to może być brak geometri?zbieżności?
....dza jest...prezyden...dza jest kierow....
-
Biga
-

- Posty: 4150
- Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Biga » ndz wrz 10, 2006 9:06 am
Katy walow ?
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
-
gumi
- jestem tu nowy...

- Posty: 70
- Rejestracja: czw lis 21, 2002 7:21 pm
- Lokalizacja: BIELSKO-B
Post
autor: gumi » ndz wrz 10, 2006 9:17 am
wał wyciągnięty i dalej sie tak dzieje! koła pozmieniane! kont zwrotnicy na oko

taki jak oryginał , amor skretu wymieniony
....dza jest...prezyden...dza jest kierow....
-
Biga
-

- Posty: 4150
- Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Biga » ndz wrz 10, 2006 12:27 pm
A te rewolwery to gdzie sa zamontowane?
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
-
gumi
- jestem tu nowy...

- Posty: 70
- Rejestracja: czw lis 21, 2002 7:21 pm
- Lokalizacja: BIELSKO-B
Post
autor: gumi » ndz wrz 10, 2006 12:40 pm
z tyłu zamiast wieszaka, ogólnie drgania pochodzą od przedniego mostu! i to nie są drgania..... to mega-wibracja!
....dza jest...prezyden...dza jest kierow....
-
Biga
-

- Posty: 4150
- Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Biga » ndz wrz 10, 2006 1:23 pm
Albo cos jest luzne, albo skiepszczony zostal kat zwrotnicy. Biorac pod uwage, ze wieszki sa z tylu (co zawsze poteguje potencjalna padaczeke) to chyba jedyne wytlumaczenie.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
-
gumi
- jestem tu nowy...

- Posty: 70
- Rejestracja: czw lis 21, 2002 7:21 pm
- Lokalizacja: BIELSKO-B
Post
autor: gumi » ndz wrz 10, 2006 9:54 pm
no chyba tak! też mi się tak wydaje ! jutro bedziemy to badać i motać aby było dobrze!
....dza jest...prezyden...dza jest kierow....
-
protetyk
-

- Posty: 3646
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: protetyk » pn wrz 11, 2006 6:46 am
Sprawdż też czy to się pojawia jak zdejmiesz wał przedni.
Miałem tak w pirwszej wersji sprężyn. Przyczyną był luz na wiloklinie wału+zmiana kąta pracy krzyżaków. Pomogły dystanse na flansze + wymia krzyżaków.
-
gumi
- jestem tu nowy...

- Posty: 70
- Rejestracja: czw lis 21, 2002 7:21 pm
- Lokalizacja: BIELSKO-B
Post
autor: gumi » pn wrz 11, 2006 6:38 pm
już zrobione ! zły kąt zwrotnicy ! po wypoziomowaniu mostu wszytko wruciło do normy!
....dza jest...prezyden...dza jest kierow....
-
Biga
-

- Posty: 4150
- Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Biga » pn wrz 11, 2006 6:48 pm
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
-
kisiel
-

- Posty: 213
- Rejestracja: pn lis 29, 2004 10:07 pm
- Lokalizacja: Szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kisiel » wt wrz 12, 2006 12:33 am
A jak wytlumaczyc to:
Zalozylem na przod oryginalne tylne resory, zadnych luzow, nowe tuleje itd itp, i w momencie gdy samochod wpadał w dziure, , na czarnym od ok 50km/h samochod wpadal w takie drgania ze buda by mogla odleciec, wrocilem do starego ustawienia tzn stare resory, nowe wszystko inne i problem ustal. Po zrobieniu SPOA problem sie powtorzyl, jak to wytlumaczyc bo mi juz teorii brakuje

SJ413, SPOA, winch by STAR przód-tył, 4.16 Hand Made, Diff Lock Hand Made, 31x10.5
gg:1669312
-
Biga
-

- Posty: 4150
- Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Biga » wt wrz 12, 2006 6:07 pm
Normalnie. Problem nazywa sie odwrócone wieszaki i/lub SPOA. Nic szczegolnego.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
-
kisiel
-

- Posty: 213
- Rejestracja: pn lis 29, 2004 10:07 pm
- Lokalizacja: Szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kisiel » wt wrz 12, 2006 7:19 pm
Biga pisze:Normalnie. Problem nazywa sie odwrócone wieszaki i/lub SPOA. Nic szczegolnego.
wieszaki mam z przodu, wiec to raczej nie ten problem, no chyba ze przy takim ustawieniu powinny byc z tylu

a SPOA nie ma nic do tego, bo przed zrobieniem bylo tak samo

SJ413, SPOA, winch by STAR przód-tył, 4.16 Hand Made, Diff Lock Hand Made, 31x10.5
gg:1669312
-
protetyk
-

- Posty: 3646
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: protetyk » wt wrz 12, 2006 8:21 pm
kisiel pisze:Biga pisze:Normalnie. Problem nazywa sie odwrócone wieszaki i/lub SPOA. Nic szczegolnego.
wieszaki mam z przodu, wiec to raczej nie ten problem, no chyba ze przy takim ustawieniu powinny byc z tylu

a SPOA nie ma nic do tego, bo przed zrobieniem bylo tak samo

A amortyzator skrętu dobry masz?
-
Biga
-

- Posty: 4150
- Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Biga » wt wrz 12, 2006 8:29 pm
kisiel pisze:Biga pisze:Normalnie. Problem nazywa sie odwrócone wieszaki i/lub SPOA. Nic szczegolnego.
wieszaki mam z przodu, wiec to raczej nie ten problem, no chyba ze przy takim ustawieniu powinny byc z tylu

a SPOA nie ma nic do tego, bo przed zrobieniem bylo tak samo

gumi pisze:już zrobione ! zły kąt zwrotnicy ! po wypoziomowaniu mostu wszytko wruciło do normy!
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość