Geometria (zbieżność kół)

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Keny
Posty: 381
Rejestracja: sob gru 03, 2005 4:05 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Geometria (zbieżność kół)

Post autor: Keny » ndz wrz 03, 2006 8:14 pm

Czy ma ktos z kolegów dane dotyczące parametrów geometrii kół do SJ 413 z 1987?
Frontera Long 2.4 1992 gaz
Suzuki Samurai 1.3 1987

Awatar użytkownika
Keny
Posty: 381
Rejestracja: sob gru 03, 2005 4:05 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Keny » pn wrz 04, 2006 9:48 pm

Pytam się ponieważ po "położeniu się na boczek" (czytaj. leżał na boku SJ) jak przekroczę 40km/h to wpada przód w takie drgania,że ledwo co można kierałe utrzymać. Sprawdziłem czy czasami to nie koła tzn. wyczyściłem felgi z piachu i błota ale nic nie pomogło. Zauważyłem, że kierownica się przestawiła (a była ładnie prosto).
Frontera Long 2.4 1992 gaz
Suzuki Samurai 1.3 1987

Awatar użytkownika
Keny
Posty: 381
Rejestracja: sob gru 03, 2005 4:05 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Keny » wt wrz 05, 2006 10:06 am

Kurcze to nie geometria :( , muszę zacząć od kół (wyważenie sprawdzenie czy nie krzywe) ale jak nie i nadal będę miał te turbulencje to wtedy co??? Już się martwię :cry:
Frontera Long 2.4 1992 gaz
Suzuki Samurai 1.3 1987

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » wt wrz 05, 2006 12:57 pm

Keny pisze:Kurcze to nie geometria :( , muszę zacząć od kół (wyważenie sprawdzenie czy nie krzywe) ale jak nie i nadal będę miał te turbulencje to wtedy co??? Już się martwię :cry:
A może wał/kryżak umarł?
Jak masz te turbulencje również bez zapiętych sprzęgiełek, to zdejmij testowo tylni wał i przejedź się na samym przodzie.
Ewentualnie obadaj środkowy wał - daj reduktor na N, zapnij bieg i zobacz czy wibruje.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt wrz 05, 2006 1:04 pm

jak koła wyważysz to sprwadź wieszaki, łożyska zwrotnic, kształt resorów :wink: i całej reszty

Awatar użytkownika
Keny
Posty: 381
Rejestracja: sob gru 03, 2005 4:05 pm
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Keny » śr wrz 06, 2006 8:14 pm

A jednak geometria :wink:
Frontera Long 2.4 1992 gaz
Suzuki Samurai 1.3 1987

Awatar użytkownika
gumi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: czw lis 21, 2002 7:21 pm
Lokalizacja: BIELSKO-B

Post autor: gumi » ndz wrz 10, 2006 8:55 am

mam taki problem zmotaliśmy następujące zawieszenie - przód wstawienie wieszaka do tyłu+nowe resor wzmocnione+ nowe amory+polibusze TYŁ- nowe resory+nowe amory+rewolwery ogólnie wszystko fajnie pracuje ale przy 30km\h samochód dostaje takich wibracji że nie da się go utrzymać na drodze
czy to może być brak geometri?zbieżności?
....dza jest...prezyden...dza jest kierow....

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » ndz wrz 10, 2006 9:06 am

Katy walow ?
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
gumi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: czw lis 21, 2002 7:21 pm
Lokalizacja: BIELSKO-B

Post autor: gumi » ndz wrz 10, 2006 9:17 am

wał wyciągnięty i dalej sie tak dzieje! koła pozmieniane! kont zwrotnicy na oko :D taki jak oryginał , amor skretu wymieniony
....dza jest...prezyden...dza jest kierow....

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » ndz wrz 10, 2006 12:27 pm

A te rewolwery to gdzie sa zamontowane?
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
gumi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: czw lis 21, 2002 7:21 pm
Lokalizacja: BIELSKO-B

Post autor: gumi » ndz wrz 10, 2006 12:40 pm

z tyłu zamiast wieszaka, ogólnie drgania pochodzą od przedniego mostu! i to nie są drgania..... to mega-wibracja!
....dza jest...prezyden...dza jest kierow....

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » ndz wrz 10, 2006 1:23 pm

Albo cos jest luzne, albo skiepszczony zostal kat zwrotnicy. Biorac pod uwage, ze wieszki sa z tylu (co zawsze poteguje potencjalna padaczeke) to chyba jedyne wytlumaczenie.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
gumi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: czw lis 21, 2002 7:21 pm
Lokalizacja: BIELSKO-B

Post autor: gumi » ndz wrz 10, 2006 9:54 pm

no chyba tak! też mi się tak wydaje ! jutro bedziemy to badać i motać aby było dobrze!
....dza jest...prezyden...dza jest kierow....

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » pn wrz 11, 2006 6:46 am

Sprawdż też czy to się pojawia jak zdejmiesz wał przedni.
Miałem tak w pirwszej wersji sprężyn. Przyczyną był luz na wiloklinie wału+zmiana kąta pracy krzyżaków. Pomogły dystanse na flansze + wymia krzyżaków.

Awatar użytkownika
gumi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: czw lis 21, 2002 7:21 pm
Lokalizacja: BIELSKO-B

Post autor: gumi » pn wrz 11, 2006 6:38 pm

już zrobione ! zły kąt zwrotnicy ! po wypoziomowaniu mostu wszytko wruciło do normy!
....dza jest...prezyden...dza jest kierow....

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pn wrz 11, 2006 6:48 pm

gumi pisze:... kont zwrotnicy na oko :D taki jak oryginał ...
:lol: :lol: :lol:
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
kisiel
 
 
Posty: 213
Rejestracja: pn lis 29, 2004 10:07 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kisiel » wt wrz 12, 2006 12:33 am

A jak wytlumaczyc to:
Zalozylem na przod oryginalne tylne resory, zadnych luzow, nowe tuleje itd itp, i w momencie gdy samochod wpadał w dziure, , na czarnym od ok 50km/h samochod wpadal w takie drgania ze buda by mogla odleciec, wrocilem do starego ustawienia tzn stare resory, nowe wszystko inne i problem ustal. Po zrobieniu SPOA problem sie powtorzyl, jak to wytlumaczyc bo mi juz teorii brakuje :o
SJ413, SPOA, winch by STAR przód-tył, 4.16 Hand Made, Diff Lock Hand Made, 31x10.5
gg:1669312

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » wt wrz 12, 2006 6:07 pm

Normalnie. Problem nazywa sie odwrócone wieszaki i/lub SPOA. Nic szczegolnego.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
kisiel
 
 
Posty: 213
Rejestracja: pn lis 29, 2004 10:07 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kisiel » wt wrz 12, 2006 7:19 pm

Biga pisze:Normalnie. Problem nazywa sie odwrócone wieszaki i/lub SPOA. Nic szczegolnego.
wieszaki mam z przodu, wiec to raczej nie ten problem, no chyba ze przy takim ustawieniu powinny byc z tylu ?? a SPOA nie ma nic do tego, bo przed zrobieniem bylo tak samo :-?
SJ413, SPOA, winch by STAR przód-tył, 4.16 Hand Made, Diff Lock Hand Made, 31x10.5
gg:1669312

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » wt wrz 12, 2006 8:21 pm

kisiel pisze:
Biga pisze:Normalnie. Problem nazywa sie odwrócone wieszaki i/lub SPOA. Nic szczegolnego.
wieszaki mam z przodu, wiec to raczej nie ten problem, no chyba ze przy takim ustawieniu powinny byc z tylu ?? a SPOA nie ma nic do tego, bo przed zrobieniem bylo tak samo :-?
A amortyzator skrętu dobry masz?

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » wt wrz 12, 2006 8:29 pm

kisiel pisze:
Biga pisze:Normalnie. Problem nazywa sie odwrócone wieszaki i/lub SPOA. Nic szczegolnego.
wieszaki mam z przodu, wiec to raczej nie ten problem, no chyba ze przy takim ustawieniu powinny byc z tylu ?? a SPOA nie ma nic do tego, bo przed zrobieniem bylo tak samo :-?
gumi pisze:już zrobione ! zły kąt zwrotnicy ! po wypoziomowaniu mostu wszytko wruciło do normy!
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość