Czyli wszystko to co każdy jeżdzący w terenie posiadac powinien...
Moderator: Marcin-Kraków
-
qubus
-

- Posty: 1018
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: KATOWICE
Post
autor: qubus » ndz lip 16, 2006 5:05 pm
czy cos takiego istnieje? czujnik , ze powiedzmy kola sa prosto?
tak mi sie nasunelo po wczorajszych zjazdach w piachu. Mam za krotka szyje by wystawiac leb za okno, na kierownicy tego nie wyczuwam a jak juz sie zaczne zsuwac z skreconymi kolami to czasem jest za pozno.
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz lip 16, 2006 5:38 pm
nie wiem czy istnieje, ale napewno można to jakoś banalnie prosto zmotać

Jak chcesz parę pomysłów "na szybkensa" to mogę podać, ale wolę nad tym pomyśleć spokojnie przez parę godzin

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
qubus
-

- Posty: 1018
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: KATOWICE
Post
autor: qubus » ndz lip 16, 2006 5:41 pm
no to mysl, ja juz tez pare mam. czujniki laserowe wlacznie

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz lip 16, 2006 5:49 pm
Boże, spec laserowy się zabrał do roboty i zaraz tu gwiezdne wojny uknujesz

Mnie na szybkensa do głowy przyszedł pomysł blaszki nieopodal przekładni kierowniczej- ona ma taką (nie znam fachowej nazwy) wajchę, która porusza drążkiem kierowniczym. Można zmotać blaszkę, która po zetknięciu z tą wajchą złączy obwód żaróweczki pod tytułem "koła prosto"

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
MaxLux

- Posty: 748
- Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: MaxLux » ndz lip 16, 2006 6:05 pm
wskaznik skretu kol jest montowany standardowo w SCOT'ach - bardzo prosty mechanizm ze wskazowka osadzona na trybikach z przelozeniem identycznym jak uklad kierowniczy, pewnie bardzo przydatny gadzet bo widocznosc z kabiny kierowcy przez te szczelinowe wzierniki jest porownywalna do sredniowieczego helmu

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz lip 16, 2006 6:14 pm
Ale to już sporo roboty. A tu chodzi o coś prostgo i niezawodnego. Obstawiam prosty układ elektryczny

Tylko jeszcze szukam innych pomysłów, bo ten mój pierwszy jest raczej wrażliwy na brud.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Kylon

- Posty: 1949
- Rejestracja: czw cze 12, 2003 9:22 am
Post
autor: Kylon » ndz lip 16, 2006 6:33 pm
Naklej sobie pasek na kierownicy i po kłopocie. Tak robią ścigacze asfaltowi. Można pomylić obroty kierownicy, ale to już wtedy jest ogromne zadałnienie prowadzącego

.
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz lip 16, 2006 6:44 pm
Podejrzewam, że tu właśnie chodzi o ilość obrotów kierownicy, bo tak ogólnie to widać o ile ona jest odchylona. Nie wiem jak wam, ale mnie się zdarza wsiąść do auta i nie wiedzieć jak mam skręcone koła

Na parkingu to nie ma znaczenia, bo da się wyczuć, ale w terenie może fucktycznie przeszkadza...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
benes

- Posty: 1665
- Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: benes » ndz lip 16, 2006 6:51 pm
mendelmax pisze:Ale to już sporo roboty. A tu chodzi o coś
prostgo i niezawodnego. Obstawiam prosty
układ elektryczny 
Tylko jeszcze szukam innych pomysłów, bo ten mój pierwszy jest raczej wrażliwy na brud.
to nie będzie niezawodne

-
Biga
-

- Posty: 4150
- Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Biga » ndz lip 16, 2006 6:52 pm
Spawa jest banalnie prosta, choc dosc kosztowna. Montuje takie cos na codzien w tym co produkujemy. Duza podkladka na drazku kierowniczym, czujnik zbizeniowy (koszt najwiekszy) i kontrolka. Dziala bardzo dokladnie, ale tak jak juz tu napisano chyba nie ma takiej potrzeby w terenie. Ja stosuje to tylko w autach, ktorych obie osie sie skrecaja bo wtedy jest przydatne.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
-
Rekwizytornia
-

- Posty: 258
- Rejestracja: wt kwie 19, 2005 8:11 pm
- Lokalizacja: Beskid Niski
Post
autor: Rekwizytornia » ndz lip 16, 2006 7:44 pm
Głowa za okno i wszystko widać...
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » ndz lip 16, 2006 8:01 pm
Kylon pisze:Naklej sobie pasek na kierownicy i po kłopocie. Tak robią ścigacze asfaltowi. Można pomylić obroty kierownicy, ale to już wtedy jest ogromne zadałnienie prowadzącego

.
zrób właśnie tak- kierownica to nie koło na okręcie,że kręci sie niewiadomo ile razy do pełnego skrętu.
-
woszi

- Posty: 436
- Rejestracja: wt paź 25, 2005 8:48 am
- Lokalizacja: Bytom, śląskie
Post
autor: woszi » ndz lip 16, 2006 8:04 pm
magnesik, kontaktronek gdzieś w "bezpiecznym" miejscu na drążku kier. i kontrolka w kabinie

Troopek '89 dłuuuuugi
wspomnienie (SIĘ DOIGRAŁ)
-
gkozi
-

- Posty: 1497
- Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
- Lokalizacja: zielonogórskie
Post
autor: gkozi » pn lip 17, 2006 11:30 am
skoro to napiachu to chyba można kręcić kołami stojąc w miejscu czyli trzeba tylko zapamietać ile obrotow kierownicy od skrajnego położenia do położenia "jazdy prosto" - minus taki, że kręcenie robi dołki pod przednimi kołami
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
-
wojtekkk

- Posty: 1775
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
- Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'
Post
autor: wojtekkk » pn lip 17, 2006 8:09 pm
chłopie przecież to nie całe dwa obroty w jedna strone - musisz sie zaprzyjaźnić ze swoim autkiem bedzie wam łatwiej
-
sys-kom

- Posty: 1810
- Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
-
Kontaktowanie:
Post
autor: sys-kom » sob paź 28, 2006 10:05 pm
star 66 ma coś takiego fajnego pokazuje strzałką jak masz koła ustawione
-
wieprzowina
-

- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Post
autor: wieprzowina » ndz paź 29, 2006 4:49 pm
patent do wykonania w minutę. Jasna gumka pasmanteryjna uwiązana do kierownicy i konsoli. Po wyjeździe z terenu można odwiązać.
-
JA'JACEK
-

- Posty: 2876
- Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Mazury
Post
autor: JA'JACEK » ndz paź 29, 2006 6:34 pm
wieprzowina pisze:patent do wykonania w minutę. Jasna gumka pasmanteryjna uwiązana do kierownicy i konsoli. Po wyjeździe z terenu można odwiązać.
Genialne....

JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.
-
sys-kom

- Posty: 1810
- Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
-
Kontaktowanie:
Post
autor: sys-kom » ndz paź 29, 2006 6:56 pm
wieprzowina pisze:patent do wykonania w minutę. Jasna gumka pasmanteryjna uwiązana do kierownicy i konsoli. Po wyjeździe z terenu można odwiązać.
no taką od majtek , albo balonik tez gumka
-
BooBoo

- Posty: 1802
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
- Lokalizacja: Rudawy Janowickie
Post
autor: BooBoo » pn paź 30, 2006 8:12 am
Proste i genialne.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
-
Igor K
-

- Posty: 1199
- Rejestracja: pn maja 01, 2006 4:19 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Igor K » pn paź 30, 2006 11:29 pm
-
dziczek
-

- Posty: 1136
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
- Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca
Post
autor: dziczek » pn paź 30, 2006 11:45 pm
kontrolka skręconych kół to w ferrari podobno fabrycznie... Bo ostry start na skręconych może szkody narobić. Ostatnio w ostrym słońcu odkryłem ,że coś takiego miało być w VECTRZE montowane [przynajmniej miejsce na taką kontrolkę,ale na bank nieczynne...]
a ' propos : Mój dziadek [wiek ok 75 lat ] stwierdził ,że nigdy nie nauczy się jeżdzić samochodem , bo "Kół nie widać..."

,umie tylko traktorem i motocyklem.

Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości