Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
leokady
Posty: 385
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 3:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: leokady » pn mar 19, 2012 11:17 am

superkto pisze:O jaki indeksie założyłeś te Lovelasy??
Co masz na myśli pytając o index?
Ja nie mam pojęcia ale jak coś to Igor powinien wyjaśnić.
Pozdrawiam
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.

Awatar użytkownika
superkto
 
 
Posty: 869
Rejestracja: pt maja 25, 2007 9:20 pm
Lokalizacja: Marcinowice
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: superkto » pn mar 19, 2012 11:43 am

leokady pisze:
superkto pisze:O jaki indeksie założyłeś te Lovelasy??
Co masz na myśli pytając o index?
Ja nie mam pojęcia ale jak coś to Igor powinien wyjaśnić.
A, B czy C?
Chodzi o twardość springów.
sudetyoffroad.pl
http://www.coconmobile.pl

Klekot
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 12:03 pm
Lokalizacja: Świdnica

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Klekot » pn mar 19, 2012 12:13 pm

Te najtwardsze dla są za twarde ;)

Awatar użytkownika
leokady
Posty: 385
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 3:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: leokady » wt mar 20, 2012 11:02 am

NIe wiem jaki mają index. Z tego co mówił Karłowicz to podobno są trochę twardsze od Dobinsonsów.
Na razie polatałem w weekend po mieście i wydają się ok. W teren jeszcze nie zajrzałem.
Pozdrawiam
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.

Awatar użytkownika
RudolfWT
 
 
Posty: 157
Rejestracja: pn sty 04, 2010 4:09 pm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: RudolfWT » sob kwie 21, 2012 8:45 pm

Witam, mam takie pytanko... Mam u siebie założone amory monroe z serii adventure, auto jest bez żadnego liftu, i do tego mam seryjne springi, które są już wybite chyba za mocno i czasem na jakiś większych dołach samochód dobija.. I zastawiam się czy dobrym pomysłem będzie kupienie samych sprężyn, np Ironmana z zestawu, który jest do liftu +2", będzie to jakoś zdawało egzamin? Czy amory będą za krótkie?
GR Y60 -> Y60Long -> 4Runner 3.0v6 - >Y60 Long :)

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: KarolZG » sob kwie 21, 2012 9:09 pm

da radę , będzie lepiej niż dobrze , zazwyczaj amory są do liftu 0-2 cale
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
RudolfWT
 
 
Posty: 157
Rejestracja: pn sty 04, 2010 4:09 pm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: RudolfWT » sob kwie 21, 2012 9:14 pm

KarolSawiak pisze:da radę , będzie lepiej niż dobrze , zazwyczaj amory są do liftu 0-2 cale
Super, dzięki za odpowiedź:) Cieszy mnie to bo myślałem, że amory też będę musiał zmienić a nie mają jeszcze 1000km przebiegu:)
GR Y60 -> Y60Long -> 4Runner 3.0v6 - >Y60 Long :)

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: boban22 » sob kwie 21, 2012 9:27 pm

Panowie szukam i albo już zmęczony jestem albo ślepy, chodzi mi o stabilizator przedni w Y60 wywalać czy trzymać? Z tyłu nie mam i żadnych problemów na czarnym a w terenie krzyżuje się ładnie. A co z przodem?, bo jak wiadomo w Y60 przód nie krzyżuje jakoś rewelacyjnie. Więcej przemawia za zdjęciem czy za zostawieniem?
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
Mpv
Posty: 307
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 12:20 pm
Lokalizacja: Okolice Działdowa :D

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Mpv » ndz kwie 22, 2012 12:23 am

Odepnij i sprawdź jak Tobie pasuje. Jak nie będzie dobrze to dokręcisz z powrotem :)17 :)21 Ja pojeździłem bez stabi i stwierdziłem że różnica praktycznie żadna w prowadzeniu. Tyle że mam zdrowe i twarde amory. Ale że jeżdżę na emeryta ostatnio, turystycznie to podpiąłem, bo i tak z manelami na kurniku na trawersach mam ciepło w gaciach :roll: :)21
4x4=16
Żaba: zielony parch y60 long ;)

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: boban22 » ndz kwie 22, 2012 9:51 am

Ok, u mnie też zawias zdrowy, dzięki za info. Miałem telepawkę zaraz po wywaleniu stabi ale okazało się że w jednym kole był 0,6 a w drugim 2,2 ciśnienie...A czy zawieszenie cierpi jakoś bardziej bez stabi?, wiadomo że z tyłu wahacze lubią padać, a jak z przodem?
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Sawa GR » pn kwie 23, 2012 6:30 am

Taki drucik do tego poskręcany nie ma większego wpływu na auto i dlatego nie czuć różnicy z czy bez.
Ostatnio przy wymianie łączników w Pathfinderze, bujnąłem się bez i na szybkich łukach, miałem wychylne pudło :)21 podobnie jak zygzakowałem.
Auta wagowo takie same, ale w patrolu drążek ma 17mm i nie idzie prosto, w Pathfinderze to drąg 34mm :o i idzie prosto.
Ostatnio zmieniony wt kwie 24, 2012 7:15 am przez Sawa GR, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: boban22 » pn kwie 23, 2012 7:46 am

No nic polatam tak i zobaczymy, jedyne co mnie martwi to w najbliższym czasie Bieszczady i trasa ponad 200km po czarnym, a słyszałem opinie, że jak przy 100km/h bujnie w koleinie to bywa różnie...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: KarolZG » pn kwie 23, 2012 4:08 pm

nie mam z przodu i z tyłu, 110 na godzine nie czuć różnicy
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: boban22 » pn kwie 23, 2012 7:37 pm

ok, dzięki za info...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

peron_GR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 7:18 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: peron_GR » śr maja 09, 2012 6:47 am

mam pytanie czy ktoś może sprawdzał kąt wyprzedzenia zwrotnicy w przypadku liftu 2"? Seryjnie powinno być 2,2-3,2 st. (mowa o krótkim Patrolu) A jak to wygląda przy lifcie?

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Zibi » śr maja 09, 2012 6:53 am

mopar pisze:Miałem w 105 lovellsa i za twarde było bardzo.
Do 105-tki to się zakłada progresywny zawias Lovellsa zwłaszcza, że jest w tej samej cenie co zwykłe springi. Auto jest zbyt długie i 7 osobowe. Nie ma możliwości, abyś miał sprężynę dobrze zachowującą się z 2 i 7 osobami na pokładzie. Bez dokłądnego określenia sprzetów i ilości osób w pojeżdzie nie można mówić o dobraniu zawieszenia. Są jeszcze pewne sztuczki - np. w długich autach skutkuje zatankowanie do pełna i od razu tył staje się przyjemniejszy.

wolles
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: czw maja 05, 2011 1:21 pm

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: wolles » śr cze 20, 2012 1:45 pm

Witam od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Nissana Patrola GR Y60
Chce go podnieść :D
Mam już zamówione zawieszenia +4" ironman oraz zestaw polibuszy, i tu rodzi się pytanie czy ktoś może ma szablon montażu tulei do przedniego wahacza bo ja takowego nie dostałem w zestawie i firma twierdzi, że wystarczy tylko wymiar 240mm.
Z góry dziękuję :)2

darek86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: wt lip 01, 2008 10:09 am

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: darek86 » śr cze 20, 2012 4:46 pm

najlepiej założyć dłuższe łaczniki stabilizatora:D

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: zagaj1 » śr cze 20, 2012 6:40 pm

wolles pisze:Witam od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Nissana Patrola GR Y60
Chce go podnieść :D
Mam już zamówione zawieszenia +4" ironman oraz zestaw polibuszy, i tu rodzi się pytanie czy ktoś może ma szablon montażu tulei do przedniego wahacza bo ja takowego nie dostałem w zestawie i firma twierdzi, że wystarczy tylko wymiar 240mm.
Z góry dziękuję :)2
darek86 pisze:najlepiej założyć dłuższe łaczniki stabilizatora:D
To też :wink: ale lepiej dropboxy zamiast mimośrodów przy takim dużym lifcie, a pahardy przedłużone, skrzynia obniżona, krzyżaki też polecą niedługo :lol:
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

ben88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: czw gru 30, 2010 8:16 am

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: ben88 » śr lip 25, 2012 7:21 am

WITAM KOLEDZY.Mam pytanie o obniżenie skrzyni biegów przy lifcie 2 cale,a mianowicie jak to zrobić w krótkim y60 4.2 automat,wydaje się.że ten drążek którym zmienia się biegi jest zamontowany na sztywno,jak do tego podejść?

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: mopar » śr lip 25, 2012 7:46 am

Łącznik pomiędzy skrzynią biegów a dźwignią automatu ma regulację, skrzyni dużo nie opuszczasz więc powinno wydać
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

ben88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: czw gru 30, 2010 8:16 am

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: ben88 » śr lip 25, 2012 6:02 pm

Wielkie dzięki Mopar.

zulu
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pt cze 08, 2012 7:38 am

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: zulu » ndz lip 29, 2012 7:56 am

Witam, Proszę o poradę w sprawie liftu samego zawieszenia nie budy.
1. O ile cali trzeba podnieść zawieszenie żeby zmieściły się opony 37" KM2 do Nissana Patrola GU z 2005 roku? (proszę nie krzyczeć:-) opony nie założone na felgę maja wysokość 35,5 cala wiec 37 to tylko nazwa)
2. Podniesienie o 3" wystarczy?
3. Czy mogą zostać oryginalne felgi 17: czy konieczne są dystanse? ( jakie odsadzenie?)


Porównanie z STT 35 cali https://picasaweb.google.com/Nesos2468/ ... 237VSSTT35
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: sbst » ndz lip 29, 2012 8:25 am

nie zakladaj zadnych dystansy tylko felgi o innym et. to wynalazek chorych tjuninkowcow
co do reszty niestety nie podpowiem
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: piotr e38 » czw sie 02, 2012 5:40 pm

zulu pisze:Witam, Proszę o poradę w sprawie liftu samego zawieszenia nie budy.
1. O ile cali trzeba podnieść zawieszenie żeby zmieściły się opony 37" KM2 do Nissana Patrola GU z 2005 roku? (proszę nie krzyczeć:-) opony nie założone na felgę maja wysokość 35,5 cala wiec 37 to tylko nazwa)
2. Podniesienie o 3" wystarczy?
3. Czy mogą zostać oryginalne felgi 17: czy konieczne są dystanse? ( jakie odsadzenie?)


Porównanie z STT 35 cali https://picasaweb.google.com/Nesos2468/ ... 237VSSTT35
Pozdrawiam
Według mnie do 35 cali wystarcza lift 2", a skoro te 37 cali nie mają 37 cali, tylko tak jak piszesz 35,5, to lift j.w. wystarczy, do tego felga z ET -25 i będzie git, a nie zrobisz niepotrzebnego latawca z auta.
ja bym dał lift 2'' a jak będzie mało, to dołożysz podkładki nad sprężynę 10mm i luzik.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości