Blacharka

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
kocureq
 
 
Posty: 261
Rejestracja: pn gru 13, 2010 6:41 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Blacharka

Post autor: kocureq » pt sie 03, 2012 11:24 pm

Dzięki. Kurde, stoję przed dylematem "co zrobić z ładą".

Przez 1,5 roku dostała porządnie w kość, trochę się pourywało, co nieco popaliło, sporo zgniło... Teraz albo ją dobiję i pójdzie na złom, albo muszę się wziąć za remont (podłużnice, podłoga, zawieszenie, różne pierdoły mechaniczne).

Z jednej strony chciałbym już się pozbyć i zbierać kasę na coś większego (patrol, samuraj). Nawet po remoncie to nadal będzie łada, której możliwości terenowe są organiczone.

Z drugiej, taki patrol kosztuje duuużo więcej w utrzymaniu, a remont łady wyjdzie pewnie mniej niż zakup 20-letniego parcha.
Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus :)

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Blacharka

Post autor: kb-autostyle » ndz sie 05, 2012 11:06 am

kocureq pisze: Nawet po remoncie to nadal będzie łada, której możliwości terenowe są organiczone.

pierwsza część jak zawsze się nie zgadzam :)11
jest tyle rozwiązań aby usprawnić nivkę.. podnieść troszkę założyć blokady w oba mosty, podramniki na reduktor , osłony pod cały dół i cieszyć się małym spalaniem w terenie :)
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
kocureq
 
 
Posty: 261
Rejestracja: pn gru 13, 2010 6:41 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Blacharka

Post autor: kocureq » ndz sie 05, 2012 3:23 pm

Może to i jest pomysł... Tylko blokada, to już gruba kasa. Z przodu giętki most, nie zliftuje się - trzebaby założyć sztywny... A oponki 28, 29" - a chciałoby się coś z trójką z przodu :)

Potem diesla wrzucić. Hm :)


Najbliższe miesiące pokażą.
Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus :)

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Blacharka

Post autor: kb-autostyle » ndz sie 05, 2012 3:37 pm

jeśłi miałbym wkładać kasę w nivkę , powoli , na początek niedużą to bym dał niezależne zawieszenie przedniego mostu + blokadę i blokadę w tylny + dobra opona , która nie uszkodzi bębenków na asfaltowych dojazdach.
Pospawać wszystkie mocowania, ewentualnie obspawać - wzmocnić most tylny.
Obłożyć spód osłonami, wyważyć wały, jeśłi jest gdzie to na aucie.
I tak pewnie z rok minie jak nie trzy :) Potem podnosiłbym auto w górę.. jeździł opony akurat się dotrą i kupił coś pod większego.

Potem zacznie brakować mocy, wiec wzmacniać seryjne 1,7 - mocniejszy wałek, dostroić komputerek aby podawał tego i owego więcej. Może nawet wtryski dać większe.
Można dać suchą pompę oleju aby nie martwić się o ciśnienie .. i zakończyć na wyciągarce jeszcze faktycznie kierowca bez niej nie poradzi sobie z 2 blokadami i zblokowanym centralnym.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
kocureq
 
 
Posty: 261
Rejestracja: pn gru 13, 2010 6:41 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Blacharka

Post autor: kocureq » ndz sie 05, 2012 4:14 pm

Jakie wtryski, panie :)

Jaka kasa za przedni most sztywny + zawieszenie + blokady mniej/więcej?

Bo może się okazać tańsze kupno Patrola za 10k :)
Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus :)

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Blacharka

Post autor: kb-autostyle » ndz sie 05, 2012 4:22 pm

kocureq pisze:Jakie wtryski, panie :)

Jaka kasa za przedni most sztywny + zawieszenie + blokady mniej/więcej?

Bo może się okazać tańsze kupno Patrola za 10k :)
jeśli masz gaźnik to jeszcze lepiej, modyfikację są znacznie prostsze... wałek, lekki zamach, gaźnik ustawić i auto pruje jak czołg.
a co do blacharki, to czas kupić migomacik i kleić wszystko na bieżąco :)

oj nie kochasz ty nivki swojej :)
no kupisz Ty patrola za 10 tys zł , ciekawe ile pojeździsz :)

jak namyślisz się doprowadzić nivkę do ładu i składu to pisz, spróbuję odpowiedzieć co za ile i na kiedy..
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
kocureq
 
 
Posty: 261
Rejestracja: pn gru 13, 2010 6:41 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Blacharka

Post autor: kocureq » ndz sie 05, 2012 6:40 pm

Nie kocham - do kochania mam inne auta :) Ale i tak szkoda mi jej po prostu wyrzucić na złom.

Pokmiń za ile by się dało sztywny most do przodu i blokady wrzucić - migomatu nie mam i nie umiem spawać, ale mam spawacza co po dobrych cenach nim operuje :)
Parch y60 krótki, Smart ForTwo 451 Brabus :)

Awatar użytkownika
Wojt@s
Posty: 370
Rejestracja: wt mar 04, 2008 1:40 pm
Lokalizacja: Łódź/Pabianice

Re: Blacharka

Post autor: Wojt@s » śr gru 12, 2012 8:20 pm

Obrazek

Czy zaznaczony odcinek na podłużnicy, idzie po lekkim kątem w dół ?? bo u mnie z jednej i z drugiej strony ten odcinek jest pochylony ku dołowi :)21 żebym go nie naprostował przypadkiem :)21 lekko pochylony, może z 10 stopni .
Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''

krzysztofn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 5:08 pm

Re: Blacharka

Post autor: krzysztofn » śr gru 12, 2012 8:29 pm

Tak ma być :)2 też w tym rzeźbiłem i musiałem misiować bo banan jest i zwykły profil nie podchodzi :wink:
"Na chooj ci ta niva?Janusza yaris pali 4 na 100"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości