Układ kierowniczy Jeep WJ

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Miskiller » pt lis 02, 2012 6:24 pm

moze nie miec LSD, a czemu na szutrze nie sciaga ? mialem kiedyś Zj-a z zepsutym rozdzielaczem w przekładni, czasami wspomagal w lewo gdy jechalem prosto a jak sie kontrowało kierownica to sie strasznie trzęsła, po wymianie przekładni przeszło.

Slavkoo pisze:Moge tylko powiedziec ze nie mam zadnego przewodu do mostu który nim by sterował , to raczej zwykły most.
vario-lok niema przewodów, to pompa olejowa na polosi napedzana wtedy jak kolo zatrzymuje sie a drugie sie obraca, robi cisnienie i hamuje luzno krecaca sie poloske przekazujac naped na zatrzymane kolo...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Sygma » pt lis 02, 2012 6:59 pm

Miskiller pisze:moze nie miec LSD, a czemu na szutrze nie sciaga ?
mniejsza przyczepność ?

trochę to zgadywanie.. a właściciel cedzi informacje
nie zrobiony pakiet startowym, nie serwisowany regularnie, nie wiadomo co jest wlane do mostów i kiedy.. i teraz znajdź co się wysrało

Awatar użytkownika
Slavkoo
 
 
Posty: 109
Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 7:45 pm

Sygma pisze:
Miskiller pisze:moze nie miec LSD, a czemu na szutrze nie sciaga ?
mniejsza przyczepność ?

trochę to zgadywanie.. a właściciel cedzi informacje
nie zrobiony pakiet startowym nie serwisowany regularnie.. i teraz znajdź co się wysrało
Zimno było , to nic nie robiłem. Cały czas sie zastanawiam jak sprawdzić, czy jakies koło hamuje w czasie jazdy bez rozbierania auta. Na hamowni chyba sie nie da :( Moze ma ktoś jakieś pomysły . Jakiś patent

To się zesrało odkąd go mam .

W tylnym moście LSD napewno nie działa jak powinno bo przy 2000obr koło sti w miejscu a drugie się kreci . tyle wiem bez rozbierania . No chyba że tak byc powinno.
Ostatnio zmieniony pt lis 02, 2012 7:52 pm przez Slavkoo, łącznie zmieniany 1 raz.

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Sygma » pt lis 02, 2012 7:50 pm

zacznij ot tego, by zamieć oleje w mostach... i zalać właściwe oleje
sprawdzić przy okazji co masz w tylnym moście, czy jest LSD i w jakim jest stanie
nowe LSD to jakieś 400 PLN

przód lejesz olej syntetyczny 75/90, tył syntetyczny 74/140 (jak masz LSD) + dodatek do LSD


jeżeli po wyjęciu przedniego wału dalej ci szarpie samochodem po drodze asfaltowej... to sugeruje, że jedno koła lub drugie jest przyhamowywane
czyli coś w moście

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Miskiller » pt lis 02, 2012 7:53 pm

Slavkoo pisze:To się zesrało odkąd go mam .
to seryjne auto ? jakies modyfikacje ?
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Slavkoo
 
 
Posty: 109
Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 7:56 pm

Sygma pisze:zacznij ot tego, by zamieć oleje w mostach... i zalać właściwe oleje
sprawdzić przy okazji co masz w tylnym moście, czy jest LSD i w jakim jest stanie
nowe LSD to jakieś 400 PLN

przód lejesz olej syntetyczny 75/90, tył syntetyczny 74/140 (jak masz LSD) + dodatek do LSD


jeżeli po wyjęciu przedniego wału dalej ci szarpie samochodem po drodze asfaltowej... to sugeruje, że jedno koła lub drugie jest przyhamowywane
czyli coś w moście
Napisz mi czy zły olej w przednim moscie może powodować jakies hamowanie ?

Raczej nie ma modyfikacji, nawet nie znalazłem by gdzies było biete.

Czy to może byc każdej firmy olej syntetyczny 75W 90 ?

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Sygma » pt lis 02, 2012 8:06 pm

Slavkoo pisze: Napisz mi czy zły olej w przednim moscie może powodować jakies hamowanie ?
czasem okazuje się, że jednak... może :)21

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Sygma » pt lis 02, 2012 8:07 pm

Slavkoo pisze: Czy to może byc każdej firmy olej syntetyczny 75W 90 ?
tak

Awatar użytkownika
Slavkoo
 
 
Posty: 109
Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 8:41 pm

Sygma pisze:
Slavkoo pisze: Czy to może byc każdej firmy olej syntetyczny 75W 90 ?
tak
Wyczytałem ze do LSD jest jeszcze cos takiego Castrol SYNTRAX LIMITED SLIP 75W140 nie trzeba wtedy dodatku LSD

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Sygma » pt lis 02, 2012 8:46 pm

teoretycznie ma dodatek...
ale z racji tego, że to Castrol to nie należy w to wierzyć :)21


kup normalny olej 75/140 i dodatek, będziesz wiedział, że jest dobrze
zalewasz w pierwszej kolejności dodatek i uzupełniasz olejem

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Miskiller » pt lis 02, 2012 8:52 pm

moze by sprawdzil czy ma LSD ? :wink:
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Slavkoo
 
 
Posty: 109
Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 9:08 pm

Miskiller pisze:moze by sprawdzil czy ma LSD ? :wink:
Jutro będę działał. Sprawdzę te LSD tak jak piszesz, może wcale nie bedzie potrzebny dodatek :lol:. Wymienię oleje w mostach może coś się zmieni :D

Wczesniej juz myslałem o mostach ale nie bardzo wierzyłem ze cos tam moze hamować, dlatego likwidowałem wszystkie luzy nadwozia

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Adamo » pt lis 02, 2012 9:43 pm

Slavkoo pisze:
Sygma pisze: Cały czas sie zastanawiam jak sprawdzić, czy jakies koło hamuje w czasie jazdy bez rozbierania auta. Na hamowni chyba sie nie da :( Moze ma ktoś jakieś pomysły . Jakiś patent
Przejechać się i sprawdzić czy któreś koło jest gorące :)21

Grabo
Posty: 1977
Rejestracja: czw gru 25, 2003 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Grabo » pt lis 02, 2012 10:01 pm

A może masz po prostu taki duży luz na przekladni kierowniczej?

Awatar użytkownika
Slavkoo
 
 
Posty: 109
Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Slavkoo » sob lis 03, 2012 7:18 am

Miskiller pisze:moze nie miec LSD, a czemu na szutrze nie sciaga ? mialem kiedyś Zj-a z zepsutym rozdzielaczem w przekładni, czasami wspomagal w lewo gdy jechalem prosto a jak sie kontrowało kierownica to sie strasznie trzęsła, po wymianie przekładni przeszło.


Ściąganie nic nie ma z przekładnią . Możesz kręcić kierownicą jak chcesz i nic to nie ma. Nawet na podnośnikach już kręciłem :lol: .
Miskiller pisze:vario-lok niema przewodów, to pompa olejowa na polosi napedzana wtedy jak kolo zatrzymuje sie a drugie sie obraca, robi cisnienie i hamuje luzno krecaca sie poloske przekazujac naped na zatrzymane kolo...
czy taka pompa tez moze byc w przednim moście ? Za chwilę wychodzę działać

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Miskiller » sob lis 03, 2012 8:20 am

nawet dwie są, na każdej polosi.
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Slavkoo
 
 
Posty: 109
Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Slavkoo » sob lis 03, 2012 8:55 am

Miskiller pisze:nawet dwie są, na każdej polosi.
Odkręciłem tylny dekiel , Nie ma tam LSD. Czy te auta były robione bez LSD ? Tylny most wygląda tak jak na tym zdjeciu przedniego mostu http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=4&t=93534

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Miskiller » sob lis 03, 2012 9:07 am

Miskiller pisze:Quadra track II w reduktorze NV 247 jest zamiast wiskozy jest gerodisc czyli sprzeglo dopinane cisnieniem oleju gdy tylny wal ma zbyt duza predkosc w stosunku do przedniego. Mosty to klasyczny mechanizm roznicowy otwarty a w opcji tył ma trac-loka.
podnies jedno kolo przednie i jedno tylne i sprobuj ruszyc, jak ruszy to dziwnym trafem masz przedni most z vario-lokami a jezeli nie to zwykly otwarty mechanizm roznicowy i wtedy niemasz co szukac przyczyny w napedzie tylko w ukladzie kierowniczym albo zawieszeniu. jedz na diagnostyke i sprawdz kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.

.
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Slavkoo
 
 
Posty: 109
Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Slavkoo » sob lis 03, 2012 9:35 am

Nie moge teraz wykonać testu. Tylny dekiel mam zdjęty.

A te pompy na przednich półosiach łatwo rozpoznać po zdjęciu dekla ? idę go odkręcać . Auto jest WJ 1999r.

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Miskiller » sob lis 03, 2012 9:49 am

zrob test bez dekla.
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Slavkoo
 
 
Posty: 109
Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Slavkoo » sob lis 03, 2012 10:14 am

Miskiller pisze:zrob test bez dekla.
Zrobie test po wymianie oleju. W przednim moście nic nie wskazuje że śa jakieś pompy. Mychanizm jest taki jak z tyłu tylko moze mniejszy. Olej był stary i zamulony, było go mało. Z mostu Przedniego wychodzi przewód gomowy około 0,5m i jest przywiązany wyżej do karoserji. Widać było ingerecję poprzedniego własciciela w mosty . Niech ktoś mi napisze czy powinne tam być te pompy i LSD , bo może mam auto rozszebrowane i czesci już dawno poszły na allegro.

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Sygma » sob lis 03, 2012 11:13 am

Slavkoo pisze: Z mostu Przedniego wychodzi przewód gomowy około 0,5m i jest przywiązany wyżej do karoserji.
odpowietrzenie mostów wyprowadzone wyżej...
widać właściciel jeździł nim w teren i głębszą wodę


skoro ktoś ingerował w mosty... i samochód był dłubany, to nie masz żadnej pewności, że masz oryginalne mosty

Awatar użytkownika
Slavkoo
 
 
Posty: 109
Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Slavkoo » sob lis 03, 2012 12:18 pm

Sygma pisze:
Slavkoo pisze: Z mostu Przedniego wychodzi przewód gomowy około 0,5m i jest przywiązany wyżej do karoserji.
odpowietrzenie mostów wyprowadzone wyżej...
widać właściciel jeździł nim w teren i głębszą wodę


skoro ktoś ingerował w mosty... i samochód był dłubany, to nie masz żadnej pewności, że masz oryginalne mosty
Postaram sie policzyć zęby na dużym talerzu, moze to coś pomoze w weryfikacji mostu :D

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Sygma » sob lis 03, 2012 12:26 pm

zamiast liczyć sprawdź czy są w dobrym stanie, czy nie mają jakiś krzywych wytarć, szczerbień itp
do tego doczyść wnętrze gruszki z syfu przez zalaniem nowego oleju


.... aaaaa
i masz silikon do dekla gruszki ?

Awatar użytkownika
Slavkoo
 
 
Posty: 109
Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Slavkoo » sob lis 03, 2012 2:42 pm

Sygma pisze:zamiast liczyć sprawdź czy są w dobrym stanie, czy nie mają jakiś krzywych wytarć, szczerbień itp
do tego doczyść wnętrze gruszki z syfu przez zalaniem nowego oleju


.... aaaaa
i masz silikon do dekla gruszki ?
Mam silikon

Tryby jakby ok. Przedni i tylny most ma takie same talerze 43:11 . Czy z tyłu mozna na te miejsce wstawić LSD i czy trzeba wszystko wywalać , a może są jakieś tansze rozwiązania na blokadę ?

Test zrobie za jakis czas, teraz musi wyschnąc silikon przed zalaniem oleju :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości