żarówki H4

Czyli wszystko to co każdy jeżdzący w terenie posiadac powinien...

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
xymenez
Posty: 399
Rejestracja: wt cze 30, 2009 10:39 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: żarówki H4

Post autor: xymenez » pn lip 16, 2012 2:45 pm

A ja mimo wszystko jestem fanem xenonow, i to wlaśnie chińskich (innych chyba raczej nie ma! :) ).
Po pierwsze:
- przepisy są niby takie, że xenon może być montowany tylko, jak są spryskiwacze i samopoziomowanie (soczewka niekoniecznie!).
Ale sporo kierowcow wklada sobie do starych aut, bez tych ustrojstw, policja zaś jakos tego nie ekzekwuje, a na przeglądach się nie czepiają.
I bardzo dobrze: Xenon to przede wszystkim INNY rodzaj strumienia świetlnego, niż żarówka; NIe chodzi tu wcale o to, że jaśniejszy - po prostu INNY: jest większa moc świetlna, skupiona w jednym punkcie, trudno to krótko wytłumaczyć (świecenie powstaje w zjonizowanym gazie na b.małej przestrzeni, podobnie, jak w świetlówce, ale przy większej częstotliwości i temperaturze - a nie, jak w żarówce, na calej długości włókna). I to rozwiązanie jest dużo nowocześniejsze i trwalsze, niż żarówka (mniejszy pobór prądu / więsza moc).
Jeśli zaś chodzi o 'buractwo' tych, co wkladają do wszystkiego xenony - to jest nim zwyczajnie brak przejmowania się, w jakim stanie są reflektory i jak są ustawione. Zgodzę się, że w niektórych kloszach nie powinno być xenonów, bo np. zbyt jasno nagle świecą na boki - ale to należy po prostu przetestować indywidualnie.

Po drugie:
- niby oficjalnie atestowanymi palnikami są D1S i D2S (+ 2 warianty), ale w praktyce - produkowane są palniki do wszystkich typow żarowek. I okazuje się, że te 'chińskie' wcale nie są mniej trwałe od 10x droższych, markowych: BOSCHA, itp... Już sama produkcja xenonów to dość wysoka technlogia, więc te różnice nie mogą być wielkie. Ja jeżdzę na takich chińskich, już 1,5 roku i ani trochę nie zmieniły nawet barwy. Nagrzewanie lampy jest takie samo, jak zwyklego halogenu, testowalem to. Argumenty, że 'xenon szybciej wypala odbłyśnik' są trochę wyssane z palca.

Po trzecie:
- stosujmy xenony! O ile klosze są sprawne, a lampy po prostu dobrze ustawione - xenon nie będzie oślepiał bardziej, niż zwykły halogen. Bezpieczeństwo zaś jest na pewno większe. Uważam też, że powinny zmienić się przepisy i dopuszczać xenony we wszystkich lampach, zaś bardziej bezwzględnio powinno być egzekwowane PRAWIDŁOWE USTAWIENIE LAMP. Równie często oślepiają mnie auta ze źle ustawionymi zwykłymi halogenami...
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: żarówki H4

Post autor: Wojtek_W » pn lip 16, 2012 2:55 pm

Bzdury opowiadasz.
Nawet nie wiem gdzie zaczac. Reflektora bez samopoziomowania nie da sie ustawic odpowiednio. Pomijam kwestie spryskiwaczy, bo brudne xenony raza bardziej czasami niz czyste. Legalnosc to juz clakiem inna sprawa.
90% przypadkow dokladany xenon jest niebezpieczny i tyle.
Mowie o zastsownaiu drogowym do palckow. A nie w 4x4
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: żarówki H4

Post autor: N2O » pn lip 16, 2012 11:13 pm

Jeśli sprawne fabryczne lampy w nocy nie wystarczają, to polecam wybrać się do okulisty.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

maciek111
 
 
Posty: 177
Rejestracja: czw mar 08, 2012 11:57 am
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Kontaktowanie:

Re: żarówki H4

Post autor: maciek111 » śr lip 18, 2012 6:29 pm

w zderzak tak jak policyjne volvo mają?

Awatar użytkownika
xymenez
Posty: 399
Rejestracja: wt cze 30, 2009 10:39 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: żarówki H4

Post autor: xymenez » pt lip 20, 2012 6:04 pm

N2O pisze:Jeśli sprawne fabryczne lampy w nocy nie wystarczają, to polecam wybrać się do okulisty.
:)21
Kochany: w cywilizowanym kraju to może wystarczają. Ale jak jadę polską drogą, w dodatku dziurawą, gdzie nie ma np. żadnych białych pasów - to jest cienko! Kiedyś wracałem gierkówką w czasie ostrego deszczu - asfalt tak namókł, że stal się czarniejszy, niż noc, a białe pasy od deszczu też przestały być widoczne; Mimo dobrych żarowek, ledwo co widziałem, musialem jechać chyba z 20/h, żeby w ogóle widzieć pobocze...
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07

maciek111
 
 
Posty: 177
Rejestracja: czw mar 08, 2012 11:57 am
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Kontaktowanie:

Re: żarówki H4

Post autor: maciek111 » śr lip 25, 2012 7:32 pm

dokładnie jest masakrycznie jak tak zaczyna padać... zastanawiam się czy na relingach nie umieścić zobaczymy jak kasa napłynie

maciek111
 
 
Posty: 177
Rejestracja: czw mar 08, 2012 11:57 am
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Kontaktowanie:

Re: żarówki H4

Post autor: maciek111 » pn paź 22, 2012 7:00 pm

http://moto.allegro.pl/halogeny-dalekos ... 61552.html jestem w trakcie kupowania takich świateł (ponieważ nie mam halogenów a mgły straszne jeździć się nie da czasami) a dalekosiężne są do terenu to w nie zastanawiałem się czy nie zamontować xenonów. jakie firmy polecacie lub jakich używacie bo z tego co widziałem (buble chińskie) czasami mają tendencje do wyłączania się lub nie zapalania.

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: żarówki H4

Post autor: lukassos » wt paź 23, 2012 10:00 am

Z przodu i z tyłu mam lampy Wessem. Pomimo wielu opinii o beznadziejnej jakości 5 lat użytkowania bez problemów.

maciek111
 
 
Posty: 177
Rejestracja: czw mar 08, 2012 11:57 am
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Kontaktowanie:

Re: żarówki H4

Post autor: maciek111 » wt paź 23, 2012 11:36 am

lukassos pisze:Z przodu i z tyłu mam lampy Wessem. Pomimo wielu opinii o beznadziejnej jakości 5 lat użytkowania bez problemów.
niestety wessem nie zmieści się mam szczeline na lampe wys.65-70mm , szer 150mm, głębokość 200mm.

maciek111
 
 
Posty: 177
Rejestracja: czw mar 08, 2012 11:57 am
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Kontaktowanie:

Re: żarówki H4

Post autor: maciek111 » sob lis 10, 2012 9:57 pm

maciek111 pisze:
lukassos pisze:Z przodu i z tyłu mam lampy Wessem. Pomimo wielu opinii o beznadziejnej jakości 5 lat użytkowania bez problemów.
niestety wessem nie zmieści się mam szczeline na lampe wys.65-70mm , szer 150mm, głębokość 200mm.

zamontowałem dodatkowe światła i fajne dopełnienie oświetlenia ;)

https://picasaweb.google.com/1116141928 ... 1769965730 ( długie światła włączone i dalekosiężne z przeciwmgielnymi)
https://picasaweb.google.com/1116141928 ... 0527411410 (tak to wygląda w ciemności jak świecą )
https://picasaweb.google.com/1116141928 ... 9852750466 (mijania z w/w)
https://picasaweb.google.com/1116141928 ... 6054735170 ( pozycyjne z w/w)

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: żarówki H4

Post autor: Wojtek_W » wt lis 13, 2012 10:28 am

Obrazek

Powiadlo groza... :)21

Sam sie smieje a mam ringi ;) :)21
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: żarówki H4

Post autor: Wowos » wt lis 13, 2012 7:01 pm

maciek111 pisze:.
Wiesz, że misie zabierają dowód za niebieskie pozycje ?? Chyba, że wozisz ze sobą białe...
y60 autobus, czerwony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyposażenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości