nowe wtryskiwacze - gorzej

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

nowe wtryskiwacze - gorzej

Post autor: seburaj » wt gru 12, 2006 11:19 am

Panowie, silnik dostal nowe koncowki wtryskiwaczy - nie zadna zmota, nowe japonskie jak ksiazka pisze... dymienia juz praktycznie nie ma, ale auto zamiast urywac dupe (lepsze rozpylanie i tego tam) wyczuwalnie osłabło :o ponoc taki efekt sie spotyka, bo lejacy wtryskiwacz daje wiecej do cylindra

niby sie jakis taki elastyczny zrobil, ale stracil "górę" - czyli sprawne rozkrecenie go do wiekszych obrotow jest trudne, np. na 4 biegu po czarnym nie moge dojsc do 100 km/h, aby te predkosc osiagnac musze wrzucac po prostu wczesniej piątkę :cry: w terenie mniej dotkliwe ale brakuje...

ma ktos jakas rade? przeregulowac koncowki na niższe ciśnienie?

(silnik 13B, 3.4 litra, bezposredni wtrysk)
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Bzik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pn maja 08, 2006 8:43 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bzik » wt gru 12, 2006 12:15 pm

Witam!

Można zwiększyć dawkę na pompie a potem sprawdzić czy zanadto nie dymi i jeszcze troszkę dołożyć lub ująć.
Każdy pompiarz będzie wiedział o co chodzi.

Marcin
LC KDJ95, Hilux LN 105,
BŁOTO WCIĄGA!

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: nowe wtryskiwacze - gorzej

Post autor: czesław&jarząbek » wt gru 12, 2006 12:20 pm

sebastian dziurdzik pisze:Panowie, silnik dostal nowe koncowki wtryskiwaczy - nie zadna zmota, nowe japonskie jak ksiazka pisze... dymienia juz praktycznie nie ma, ale auto zamiast urywac dupe (lepsze rozpylanie i tego tam) wyczuwalnie osłabło :o ponoc taki efekt sie spotyka, bo lejacy wtryskiwacz daje wiecej do cylindra

niby sie jakis taki elastyczny zrobil, ale stracil "górę" - czyli sprawne rozkrecenie go do wiekszych obrotow jest trudne, np. na 4 biegu po czarnym nie moge dojsc do 100 km/h, aby te predkosc osiagnac musze wrzucac po prostu wczesniej piątkę :cry: w terenie mniej dotkliwe ale brakuje...

ma ktos jakas rade? przeregulowac koncowki na niższe ciśnienie?

(silnik 13B, 3.4 litra, bezposredni wtrysk)
to generalnie w tej chwili zmartwienie asa który ci końcówki wkładał, nie?
:)21
ale...
może się skończyć regeneracją pompy słabującej
#noichuj

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: nowe wtryskiwacze - gorzej

Post autor: Mag69 » wt gru 12, 2006 12:20 pm

sebastian dziurdzik pisze:
ma ktos jakas rade? przeregulowac koncowki na niższe ciśnienie?

(silnik 13B, 3.4 litra, bezposredni wtrysk)
u mnie w ciężarówce pomogło, i od razu silnik zaczoł pracować bardziej "miękko"


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: nowe wtryskiwacze - gorzej

Post autor: czesław&jarząbek » wt gru 12, 2006 12:22 pm

Mag69 pisze:
sebastian dziurdzik pisze:
ma ktos jakas rade? przeregulowac koncowki na niższe ciśnienie?

(silnik 13B, 3.4 litra, bezposredni wtrysk)
u mnie w ciężarówce pomogło, i od razu silnik zaczoł pracować bardziej "miękko"


:)21
w starych jelczach sie tak robiło...z 220 na 180
i na droge szelest w dowód żeby za czarny dym nie zabierali
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: nowe wtryskiwacze - gorzej

Post autor: seburaj » wt gru 12, 2006 12:32 pm

czesław&jarząbek pisze: to generalnie w tej chwili zmartwienie asa który ci końcówki wkładał, nie?
:)21
ale...
może się skończyć regeneracją pompy słabującej
o asa nie ma co sie bac - pomoże :D
z tą regeneracją to nie kracz, nie kracz :wink:
a rzędowa pompa bedzie miała jakąś regulacje do dawki, hę? ponoć nie wszystkie mają... no i czy zwiekszenie dawki na pompie to jakies rozwiązanie w tej sytuacji?
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Bzik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pn maja 08, 2006 8:43 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bzik » wt gru 12, 2006 8:24 pm

Witam ponownie!

Pompy rzędowe mają regulację oddzielnie dla każdej sekcji - trochę trudniej ustawić, ale da się.
Proponuję podciągnąć do granicy dymienia i sprawdzić osiągi na szosie.

Marcin
LC KDJ95, Hilux LN 105,
BŁOTO WCIĄGA!

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » śr gru 13, 2006 2:02 pm

dzieki, popróbujem poprawiać :)
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » ndz gru 17, 2006 6:52 pm

sebastian dziurdzik pisze:dzieki, popróbujem poprawiać :)
Z tematu wnioskuje ze koncowki pasuja :)21 .

Wracajac do tematu - sprawdzales ty wogole cisnienie tego twojego paliwa ?
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » ndz gru 17, 2006 7:57 pm

Zun pisze:....

Z tematu wnioskuje ze koncowki pasuja :)21 .
z tego cytatu wynika, że koncówki były dobierane...

i z tad pytanie ,czy kąt rozpylania jest taki sam ??

jeśli się znaczne różni, wiadomo dlaczego dymki puszcza


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz gru 17, 2006 8:57 pm

Mag69 pisze: wiadomo dlaczego dymki puszcza... :)21
on nie puszcza, on oslabl...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » ndz gru 17, 2006 8:59 pm

Mag69 pisze:
Zun pisze:....

Z tematu wnioskuje ze koncowki pasuja :)21 .
z tego cytatu wynika, że koncówki były dobierane...

i z tad pytanie ,czy kąt rozpylania jest taki sam ??

jeśli się znaczne różni, wiadomo dlaczego dymki puszcza


:)21
Nie wiem co rozumiesz przez dobierane - seba zakupil oryginalne fabryczne wtryskiwacze , tego samego producenta co pakuje toyota do tego silnika - oczywiscie nowe. Ja mysle ze trzeba by bylo podregulowac pompe - to dosc standardowy problem w tego typu autach.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » pn gru 18, 2006 1:17 am

hmmm...u mnie też przy okazji rozbiórki silnika wymieniałem końcówki wtryskiwaczy (chyba Denso ? ) - silnik z komorą wstępną wprawdzie, ale efekt mam podobny - bardziej miękko chodzi, znacznie lepiej przyspiesza, poprawił się dół, ale predkość max sie nie zmieniła na poszczególnych biegach - czyli nie poprawiły sie parametry przy górnym zakresie obrotów...mne to ne wadi generalnie bo elastyczność jest git :)2 ...a prędkość max ?? po co to w takim aucie :D
coś będzie....

Awatar użytkownika
rudydh
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: wt paź 18, 2005 8:20 am

Post autor: rudydh » pn gru 18, 2006 7:46 am

w sumie to u mnie tez jest niezafajnie bo kupiłem nówki denso koleś powsadzał i wszystko ok , ale gdy stoi na wolnych przez 4 min zaczyna nim telepać niewiem co to , myśle że to żle wyregulowane ciś nakońcówkach , zbyt duża dawka paliwa i go zalewa sam już niewiem ...
hdj80 + lj70

www.gabaryty.net

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pn gru 18, 2006 12:10 pm

taaaa, bo sie jakis balagan zrobil malutki :lol:

- koncowki mam oryginalne, nowe i wlasciwe (dzieki, Zun)
- na nowych koncowkach zeslabl wyraznie, zwlaszcza w gornym zakresie obrotow
- nie dymi, chyba ze troche na zimno

tak jak spekulujemy - wyjsciem bedzie chyba obnizenie cisnienia na wtryskach lub podniesienie dawki na pompie albo generalnie ww czynnosci miks :wink:
robok rzępoli w harapuciu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości