...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Łosiu
Posty: 2228
Rejestracja: pn sty 07, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Bory Dolnośląskie

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: Łosiu » pt gru 28, 2012 8:38 pm

w sensie, ze stockowe d21 ma inne niz stockowe wd21 ?? Mozliwe :oops:
nissan wd21 -> forek sf
GSX 1200 F
i tak dalej...

Awatar użytkownika
hugh_h
Posty: 611
Rejestracja: wt gru 22, 2009 7:53 am
Lokalizacja: Radzymin/Wawa
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: hugh_h » pt gru 28, 2012 9:07 pm

w sensie że cała buda nie jest na takich samych, w d21 to mam tylko 6 śrubek :) pozostałe co mieszkają w wd21 to są zagadką
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices

Awatar użytkownika
Łosiu
Posty: 2228
Rejestracja: pn sty 07, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Bory Dolnośląskie

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: Łosiu » pt gru 28, 2012 9:15 pm

Trzeba wywołać kogoś kto jest na etapie remontu/wymiany ramy w TI :)21
nissan wd21 -> forek sf
GSX 1200 F
i tak dalej...

Awatar użytkownika
hugh_h
Posty: 611
Rejestracja: wt gru 22, 2009 7:53 am
Lokalizacja: Radzymin/Wawa
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: hugh_h » pt gru 28, 2012 10:16 pm

przegrzebując czeluści mojego notesu wychodzi M10x1,25 - 105 może ktoś potwierdzi że w terrano 1 tak było, w terrano 2 są M12
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices

fotokora
 
 
Posty: 233
Rejestracja: pn cze 07, 2010 3:27 pm
Lokalizacja: Człuchów
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: fotokora » pt gru 28, 2012 10:28 pm

Witam. mam pytanie czy przy wymianie uszczelniacza wału od strony reduktora trza spuszczać olej ? (terrano II)
Nissan Terrano II 2,7TDI

Awatar użytkownika
hugh_h
Posty: 611
Rejestracja: wt gru 22, 2009 7:53 am
Lokalizacja: Radzymin/Wawa
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: hugh_h » pt gru 28, 2012 10:37 pm

którego wału ? jak tylnego to niekoniecznie, tylko dupę do góry :) trochę się wyleje najwyżej ale niewiele
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices

fotokora
 
 
Posty: 233
Rejestracja: pn cze 07, 2010 3:27 pm
Lokalizacja: Człuchów
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: fotokora » pt gru 28, 2012 10:45 pm

właśnie tylnego. też tak myślałem żeby dupe do góry. zastanawiam się czy wymiana uszczelniacza mi pomoże bo na wałku widać lekko wytarty pierścień od pracy.
Nissan Terrano II 2,7TDI

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: Marek » sob gru 29, 2012 11:29 am

fotokora pisze: [...] czy wymiana uszczelniacza mi pomoże bo na wałku widać lekko wytarty pierścień od pracy.
Przepolerować, sprawdzić średnicę, ewentualnie zapodać chrom techniczny i znów polerować - będzie robić dalej.

pzdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
drygol
Posty: 402
Rejestracja: pt paź 01, 2010 7:57 am

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: drygol » śr sty 02, 2013 9:26 am

Parch y60 , wajcha na 2H , sprzegi manualne.
Sytuacja wyglada tak ze przy ustawieniu sprzegow na 2x4 wszystko ladnie sie obraca nic nie huczy itp.
Przy ustawieniu sprzegow na 4x4 (wajcha caly czas 2H) na czarnym czuc opory, ale to raczej normalne a przy okolo 80kmh zaczyna sie jebitna wibracja przechodzaca na bude. Przy okolo 90khm wibracja ustaje. I teraz pytanie czy ten typ tak ma ? czy moze olej za gęsty ? czy szukac jeszcze czegos innego ?
No to riplej po wiekszych rzezbach.
Zrzucilem wal , oczywiscie wibracje i opory przeszly no ale to bylo jakby oczywiste ;)
Wymienilem krzyzaki, wywazylem wal i zalozylem spowrotem.
Efekt - tak samo jak wczesniej , wibruje jak cholera przy 70-80 kmh.
Na podnosniku , przy zapietym przodzie slychac na 1ce ze cos tam rzezi , ciezko stwierdzic czy skrzynia czy reduktor.
Przypomina to dzwiek jakby walniete lozysko oporowe w sprzegle tyle ze glosniej.
Macie jakies pomysly co szukac dalej ? Ewentulanie czy mozecie polecic jakiegos mistrza od skrzyn w Trojmiescie ?
--== Constant Learning ==--

Patrol Long Y60 `96 2.8T

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: piotr e38 » śr sty 02, 2013 10:25 am

Wyrzucić sprężyny liftujące i powrócić z zawiasem do fabrycznych nastawów. :)21 :)21 Sprawdzić wieloklin na wale
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

Awatar użytkownika
RAFAL212
Posty: 450
Rejestracja: pn lis 28, 2011 7:01 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: RAFAL212 » śr sty 02, 2013 11:09 am

piotr e38 pisze:Wyrzucić sprężyny liftujące i powrócić z zawiasem do fabrycznych nastawów. :)21 :)21 Sprawdzić wieloklin na wale
Dokładnie. Sprawdź najpierw wieloklin (choć jak sądzę, przy wyważaniu raczej go sprawdzili). Nie wiem jaki masz lift, ale jeśli powyżej 3" warto byłoby sprawdzić kąty i próbować przy obniżeniu skrzyni o np. 1 cm. Zarezerwuj tylko trochę więcej czasu, bo jeśli belka skrzyni nie była odkręcana, to na bank urwiesz śruby przy odkręcaniu, a jest ich osiem...
Fundacja Trzeba Marzyć
Spełniamy marzenia ciężko chorych dzieci.
www.trzebamarzyc.org

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: Sawa GR » śr sty 02, 2013 11:29 am

A jak najmniej bezboleśnie wymienić te 8 śrub? Plan był z tulejką wkładana w tą większą dziurę jako prowadnica wiertła i rozwiercanie, niestety te śruby (3) są poukręcane w połowie długości belki i rozwiercić nie ma tego jak. Boję się że jak ukręcę wszystkie będę miał później problem z ustawieniem skrzyni :)11 :)11 Z jedej strony ramy zrobiła mi się niewielka dziurka akurat w okolicy tych śrub, więc wytnę kawałek wspawam nowe nakrętki, ale z drugiej strony rama zdrowa, chlastanie mi sie nie uśmiecha...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
RAFAL212
Posty: 450
Rejestracja: pn lis 28, 2011 7:01 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: RAFAL212 » śr sty 02, 2013 12:09 pm

Sawa GR pisze:A jak najmniej bezboleśnie wymienić te 8 śrub? Plan był z tulejką wkładana w tą większą dziurę jako prowadnica wiertła i rozwiercanie, niestety te śruby (3) są poukręcane w połowie długości belki i rozwiercić nie ma tego jak. Boję się że jak ukręcę wszystkie będę miał później problem z ustawieniem skrzyni :)11 :)11 Z jedej strony ramy zrobiła mi się niewielka dziurka akurat w okolicy tych śrub, więc wytnę kawałek wspawam nowe nakrętki, ale z drugiej strony rama zdrowa, chlastanie mi sie nie uśmiecha...
U mnie poszło rozwiercenie, a w dwóch przypadkach wspawanie nowych nakrętek. Niestety oryginalne śruby nie wiedzieć czemu, wychodzą ponad 2cm ponad gwint i nie ma siły, by nie zardzewiały. U mnie tak je zeżarło, że zostało 50% średnicy ponad nakrętką... Udało się odkręcić jedną...
Fundacja Trzeba Marzyć
Spełniamy marzenia ciężko chorych dzieci.
www.trzebamarzyc.org

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: Sawa GR » śr sty 02, 2013 1:03 pm

Jak wspawywałeś nowe? Wierciłeś otwór na wielkość nakrętki? Chlastałeś ramę? A może wykonać podkładkę 1cm z 4 otworami i gwintem drobnozwojowym 14mm, boki z 6mm w kształcie litery U wsadzić na ramę i pospawać? Rama za bardzo nie zostanie naruszona, a skrzynia obniżona o centymetr...
Coś takiego http://allegro.pl/podkladki-pod-skrzyni ... 85698.html tylko z gwintem i przyspawać do ramy ?? ??
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
RAFAL212
Posty: 450
Rejestracja: pn lis 28, 2011 7:01 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: RAFAL212 » śr sty 02, 2013 2:21 pm

Sawa GR pisze:Jak wspawywałeś nowe? Wierciłeś otwór na wielkość nakrętki? Chlastałeś ramę? A może wykonać podkładkę 1cm z 4 otworami i gwintem drobnozwojowym 14mm, boki z 6mm w kształcie litery U wsadzić na ramę i pospawać? Rama za bardzo nie zostanie naruszona, a skrzynia obniżona o centymetr...
Coś takiego http://allegro.pl/podkladki-pod-skrzyni ... 85698.html tylko z gwintem i przyspawać do ramy ?? ??
Otwór na wielkość nakrętki i wspawanie. To tylko dwie, a ramę mam zdrową, więc nie robi. Podkładki poszły dokładnie takie jak na Twoim linku, tylko były dorobione na zamówienie 15 mm, bo mam 4". Przed miałem dokładnie takie same objawy jak drygol i też początkowo wymieniłem krzyżak (choć i tak tego wymagał), ale niewiele dało. Od 60 km/h wpadał w wibracje przy jeździe na luzie (zanikało po lekkim zaciągnięciu ręcznego, by wytworzyć opór). Po wrzuceniu dystansu, jak ręką odjął. Mowa o tyle, bo co do przodu to się nie wypowiem - jeżdżę na automatach i na "lock" zapinam tylko do dłuższej jazdy w terenie, a wtedy i tak wszystko wyje...
Fundacja Trzeba Marzyć
Spełniamy marzenia ciężko chorych dzieci.
www.trzebamarzyc.org

Awatar użytkownika
swall
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: wt lis 06, 2012 11:12 pm
Lokalizacja: wrocław

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: swall » śr sty 02, 2013 4:42 pm

zna ktoś może numer katalogowy przekładek przedniego resora W260 rd28? W ASO sobie nie radzą z nr vin i powiedzieli, że mogą mi co najwyżej cały resor zamówić :/ Jakiej firmy polibusze dajecie?
W260 2.8 d

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: N2O » śr sty 02, 2013 5:50 pm

Niech szukają w hiszpańskim katalogu.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
swall
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: wt lis 06, 2012 11:12 pm
Lokalizacja: wrocław

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: swall » śr sty 02, 2013 6:11 pm

mówiłem... "ja nie rozumieć". Przez telefon nie dam rady narysować :/
W260 2.8 d

Awatar użytkownika
drygol
Posty: 402
Rejestracja: pt paź 01, 2010 7:57 am

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: drygol » śr sty 02, 2013 7:56 pm

RAFAL212 pisze:
piotr e38 pisze:Wyrzucić sprężyny liftujące i powrócić z zawiasem do fabrycznych nastawów. :)21 :)21 Sprawdzić wieloklin na wale
Dokładnie. Sprawdź najpierw wieloklin (choć jak sądzę, przy wyważaniu raczej go sprawdzili). Nie wiem jaki masz lift, ale jeśli powyżej 3" warto byłoby sprawdzić kąty i próbować przy obniżeniu skrzyni o np. 1 cm. Zarezerwuj tylko trochę więcej czasu, bo jeśli belka skrzyni nie była odkręcana, to na bank urwiesz śruby przy odkręcaniu, a jest ich osiem...
Lift 2" takze dupy nie urywa. Wieloklin tez byl oczywsicie sprawdzany.
--== Constant Learning ==--

Patrol Long Y60 `96 2.8T

Awatar użytkownika
RAFAL212
Posty: 450
Rejestracja: pn lis 28, 2011 7:01 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: RAFAL212 » śr sty 02, 2013 8:24 pm

drygol pisze:
RAFAL212 pisze:
piotr e38 pisze:Wyrzucić sprężyny liftujące i powrócić z zawiasem do fabrycznych nastawów. :)21 :)21 Sprawdzić wieloklin na wale
Dokładnie. Sprawdź najpierw wieloklin (choć jak sądzę, przy wyważaniu raczej go sprawdzili). Nie wiem jaki masz lift, ale jeśli powyżej 3" warto byłoby sprawdzić kąty i próbować przy obniżeniu skrzyni o np. 1 cm. Zarezerwuj tylko trochę więcej czasu, bo jeśli belka skrzyni nie była odkręcana, to na bank urwiesz śruby przy odkręcaniu, a jest ich osiem...
Lift 2" takze dupy nie urywa. Wieloklin tez byl oczywsicie sprawdzany.
To w zasadzie w ogóle nie powinno być problemu... Może to coś innego. Spróbuj wyeliminować wcześniej pozostałe możliwe przyczyny, bo odkręcenie podpory skrzyni na bank skończy się urwaniem śrub, jeśli nie były wcześniej ruszane. Albo jeździj po prostu, aż przyczyna sama się objawi ustępując pod naporem...
Fundacja Trzeba Marzyć
Spełniamy marzenia ciężko chorych dzieci.
www.trzebamarzyc.org

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: pawel abramczyk » śr sty 02, 2013 10:26 pm

Sawa GR pisze:Jak wspawywałeś nowe? Wierciłeś otwór na wielkość nakrętki? Chlastałeś ramę? A może wykonać podkładkę 1cm z 4 otworami i gwintem drobnozwojowym 14mm, boki z 6mm w kształcie litery U wsadzić na ramę i pospawać? Rama za bardzo nie zostanie naruszona, a skrzynia obniżona o centymetr...
Coś takiego http://allegro.pl/podkladki-pod-skrzyni ... 85698.html tylko z gwintem i przyspawać do ramy ?? ??

miałem podobny problem w 260 , rozwiązanie dużo łatwiejsze poszedłem na łatwiznę , żeby nie ciąć zdrowej ramy poprostu przyspawałem szpilki z kwasu o jakiejś dużej wytrzymałości z jakiejś maszyny z normalnym gwintem , trzeba przyjąć że niestety śruby wewnątrz ramy rdzewieją i jest problem z odkręcaniem
a cięcie i spawanie ramy wiemy czym się kończy - kupnem nowej
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
superkto
 
 
Posty: 869
Rejestracja: pt maja 25, 2007 9:20 pm
Lokalizacja: Marcinowice
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: superkto » czw sty 03, 2013 1:32 am

Jaki jest rozmiar gwintu odpowietrzników mostów Y60 2,8 ??
sudetyoffroad.pl
http://www.coconmobile.pl

Awatar użytkownika
drygol
Posty: 402
Rejestracja: pt paź 01, 2010 7:57 am

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: drygol » czw sty 03, 2013 7:16 am

No nic to. Dzieki za podpowiedzi. Bede knul dalej.
--== Constant Learning ==--

Patrol Long Y60 `96 2.8T

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: Fiba » czw sty 03, 2013 8:19 am

superkto pisze:Jaki jest rozmiar gwintu odpowietrzników mostów Y60 2,8 ??
taki jak do odpowietrzników hamulca 10x1
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 3

Post autor: Sawa GR » czw sty 03, 2013 9:06 am

pawel abramczyk pisze: żeby nie ciąć zdrowej ramy poprostu przyspawałem szpilki z kwasu o jakiejś dużej wytrzymałości z jakiejś maszyny z normalnym gwintem ,
O i to jest dobra koncepcja :)21 Dla pewności szpilki przyspawałeś do ramy od spodu? Jak ma się kwestia spawania kwasu do normalnej stali?
Zwykła ocynkowana szpilka pociągnięta interplusem, z gwintem kończącym się równo z nakrętką też powinna dać się odkręcić po 3~5 latach...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości