uszczelniacz trzonka zawodu

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

uszczelniacz trzonka zawodu

Post autor: morte36 » ndz sty 06, 2013 9:57 am

Witam mam pytanie czy ktoś wie czemu w silniku oryginalnym uaza uszczelniacz trzonka zaworu występuje tylko przy zaworach ssących?
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: uszczelniacz trzonka zawodu

Post autor: kb-autostyle » ndz sty 06, 2013 12:57 pm

po to aby w cyklu ssania motor nie zasysał oleju przez prowadnice zaworu.
jak masz spalanie i wydech to nie ma takiego zagrożenia.

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: uszczelniacz trzonka zawodu

Post autor: morte36 » ndz sty 06, 2013 5:28 pm

Ale w nowoczesnych silnikach chyba uszczelniacze są a wszystkich zaworach. Wtedy mniej oleju znika z silnika. Mam racje czy się myle?
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: uszczelniacz trzonka zawodu

Post autor: ub40 » ndz sty 06, 2013 5:34 pm

...uaz, nie ma, inne silniki /nawet starszej konstrukcji/ mają
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: uszczelniacz trzonka zawodu

Post autor: morte36 » ndz sty 06, 2013 7:06 pm

Żuk chyba w ogóle nie miał nawet na ssących ale mniejsza o to.
Ponieważ mam silnik rozłożony na czynniki pierwsze i powoli go remontuję to zastanawiałem się jaki byłby efekt dorobienia uszczelniaczy na zaworach wydechowych.
Zauważalnie mniej by brał oleju? Spaliny by się poprawiły?
Tak tylko gdybam.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 519
Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
Kontaktowanie:

Re: uszczelniacz trzonka zawodu

Post autor: losiek » pn sty 07, 2013 5:08 pm

tylko nie mów, że ty poważnie? :D

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: uszczelniacz trzonka zawodu

Post autor: morte36 » pn sty 07, 2013 8:30 pm

Hehehe no teraz to juz sam nie wiem :-)
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: uszczelniacz trzonka zawodu

Post autor: vandall1 » wt sty 08, 2013 1:14 am

Takie poprawianie fabryki-raczej średnio sensowne.Zwróć raczej uwagę na stopień sprężania-można go podnieść planujac odpowiednio głowicę.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Re: uszczelniacz trzonka zawodu

Post autor: borman » sob lut 16, 2013 10:01 pm

idz do sklepu z czesciami do cywilizowanych samochodów i kup zestaw uszczelniaczy (simeringów ) do mercedesa 240 - pasuja idealnie do uaza .....koszt niewielki więc załuz na obydwa zawory (napewno niezaszkodzi ) przy okazji możesz założyć 2-4 mm podkładki pod spręzyny zaworowe ( bardziej klepie ale przy dobrym gażniku wyżej się wykęca - nie prycha )

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: uszczelniacz trzonka zawodu

Post autor: Lorado » ndz lut 17, 2013 10:51 am

Te uszczelniacze czy też gumki to można sobie założyć na.... jeżeli bedą luzy na linii prowadnica zawór to nic nie pomogą.Podobnie planowanie nadmierne głowicy to niby czemu ma służyć?Finał będzie taki że moment obrotowy przesunie się w kierunku wyższych obrotów.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: uszczelniacz trzonka zawodu

Post autor: carinus » ndz lut 17, 2013 11:39 am

Planowanie głowicy nie przesuwa momentu tylko poprawia go w całym zakresie obrotów.To nie jest zmiana faz rozrządu lub korekta geometrii i długości dolotu i wydechu.Silnik był przystosowany do paliwa niskooktanowego i wlanie lepszej jakości paliwa jest psu na budę,dlatego podniesienie stopnia sprężania poprawi sprawnośc spalenia mieszanki i podniesie moc silnika.Mój silnik zareagował na te zmiany nadzwyczaj dobrze i chodzi jak wściekły.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: uszczelniacz trzonka zawodu

Post autor: vandall1 » ndz lut 17, 2013 1:19 pm

Słusznie prawisz.
Z "zabiegów":toczyłem jeszcze koło zamachowe:masa schodziła o ok 25%,co powodowało,ze silnik szybciej reagował na gaz.Oczywiście też szybciej schodził z obrotów,co niekoniecznie było korzystne.Tzn było dobre przy jeżdzie wyścigowej,jesli w ogóle mozna o czymś takim mówić w przypadku tego zabytku :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: uszczelniacz trzonka zawodu

Post autor: carinus » ndz lut 17, 2013 1:47 pm

Jeżeli silnik miał dostateczną moc to masa koła miała małe znaczenie,słaby silnik nawet z dużym kołem i tak zdechnie,jedynie na wolnych miał lepszą równomiernośc pracy.Jednak szybkość rozkręcania się takiego silnika była chyba odczuwalna,nawet podjazdy sa lepsze jezeli silnik szybciej zareaguje na dodanie gazu i nie czeka aż koło się rozbuja.

Wracając do uszczelniaczy to jednak dobry uszczelniacz nawet przy nadmiernym luzie prowadnicy nie pozwoli na wsysanie oleju do cylindra.Mogą co najwyżej walić gazy spalinowe pod pokrywę zaworów ale oleju nie weźmie w takich ilościach jak przy rozwalonych uszczelniaczach.Wydechy przy ssaniu sa zawsze zamkniete więc tam nie ma potrzeby zakładać uszczelniaczy co też zrobiła fabryka,oleju nie wezmą.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości