pawel abramczyk pisze:jak wszyscy wiedzą najgorzej jest naprawiać coś po kimś kto miał troszkę inną wizje działania
Święta racja
W twoim przypadku, to chyba będzie jednak lepiej rozkopać całą elektrykę - i tak musisz dojść, skąd czuć spaleniznę. Bo wystarczy jeden słaby styk w jakiejś kostce i już dzieją się cuda. Ale równie dobrze może to być jakiś podzespół elektryczny i po wymianie wszystkich przewodów i złączek okaże się, że problem nadal jest...Np. może robić się jakieś zwarcie w przerywaczu kierunkowskazów i wtedy cąła wymiana elektryki na nic. No chyba, że palnujesz wymieniać dosłownie wszystko. Ale czy warto? Ja na twoim miejscu rozbebeszyłbym wszystkie wiązki z kabalmi, tak żeby mieć wszystkie przewody na wierzchu i wtedy będzie widać jaki kabelek jest stopiony albo nadtopiony i gdzie leci. I wystarczy tylko wymienić kabelek plus ewentualnie dany podzespół, który spowodował stopienie izolacji na tym kabelku. Skrzynkę bezpieczników i przekaźników możesz zaadoptować z byle jakiego auta, byleś miał potrzebną ilość gniazd na bezpieczniki i przekaźniki. Ewentualnie na przekaźniki możesz dokupić osobne gniazda, które łączą się ze sobą. Kwestia szukania i dopasowania. Jak chcesz mieć tą skrzynkę zamkniętą hermetycznie, to możesz ją wsadzić do byle jakiej puszki i wlot z kablami zalać silikonem. Pytanie tylko - po co? co do włączników świateł , wycieraczek, to używek nie kupuj, bo nie wiesz jak wyglądają styki. Lepiej kupić nowe, a tym bardziej jak możliwość kupić taniej z innego auta ( pisałeś coś o Oplu ). Co do przekaźników - kup normalnie najzwyklejsze, byle tylko prąd styków roboczych pasował ( PS541, 542,543 itd. ). Co do owijania przewodów - peszel to nie jest dobry pomysł, ponieważ przewodów nie widać i w razie czego jak znowu będzie problem, to będziesz musiał na nowo rozwalać całe wiązki. Najlepiej owinąc taśmą parcianą jak radzą koledzy i to nie cm w cm tylko tak jak jest owinięta oryginalna instalacja.
No i podstawa to oczywiście schemacik do twojej wersji i modelu. Ale podejrzewam, że to masz

A jak się nie zgadzają kolory przewodów, to jak już rozbebeszysz wiązkę to dobrze by było nanieść na schemat poprawki, żeby było na przyszłośc.
Dżip Blank Szyroki 4,7 QD chyba zielony był....Jak był nowy...