Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Moderator: Student
- joraf1
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
- Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów
Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Potrzebuję POMOCY, nie jestem mechanikiem ani elektrykiem samochodowym ale mam ręce i przy Waszej pomocy spróbuję coś zrobić.
Mam taki problem;
- splanowałem głowicę a teraz nie mogę odpalić silnika - czyżby frezer splanował mi głowicę za głęboko i z tego powodu nie da rady zapalić silnika ?
POMÓŻCIE
Mam taki problem;
- splanowałem głowicę a teraz nie mogę odpalić silnika - czyżby frezer splanował mi głowicę za głęboko i z tego powodu nie da rady zapalić silnika ?
POMÓŻCIE
joraf1
UAZ 469 B + LPG
UAZ 469 B + LPG
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
niemożliwe. Luz zaworowy ustawiłeś? kolejność zapłonu właściwa?
- joraf1
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
- Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
luz zaworowy ustawiłem ssące 0.35 wydech 0.40 zapłon 1243, tylko słabawa iskra, kondensator wymieniony
co może być jeszcze ? a chwilkę odpalił ale bardzo słaby był ledwo się kręcił
co może być jeszcze ? a chwilkę odpalił ale bardzo słaby był ledwo się kręcił
joraf1
UAZ 469 B + LPG
UAZ 469 B + LPG
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Poproś kogoś o aparacik do pomiaru ciśnienia w cylindrach i sprawdz punkt zapłonu.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
- joraf1
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
- Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
zapłon ustawiałem na żarówkę i punkt na kole pasowym wału.
Silnik miał przedmuchaną uszczelkę pod głowicą, ale chodził.
Gość zrobił mi planowanie głowicy, kupiłem nową uszczelkę, poskładałem, założyłem nowe uszczelki kolektora i przedmuchałem dysze w gaźniku.
Uaz przed wymianą uszczelki normalnie chodził tylko puszczał płyn do oleju.
Silnik miał przedmuchaną uszczelkę pod głowicą, ale chodził.
Gość zrobił mi planowanie głowicy, kupiłem nową uszczelkę, poskładałem, założyłem nowe uszczelki kolektora i przedmuchałem dysze w gaźniku.
Uaz przed wymianą uszczelki normalnie chodził tylko puszczał płyn do oleju.
joraf1
UAZ 469 B + LPG
UAZ 469 B + LPG
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
.......z uazem nie taka prosta sprawa, wszystko musi być po rusku 

UniformBravo40
Volvo 855 tdi
Volvo 855 tdi
- nie_mientki
- Posty: 1594
- Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
- Lokalizacja: Puławy
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
1-2-4-3, ale wiesz że tam się w drugą stronę kręci?
Choć na dwa palić powinien tak czy siak. Stan przewodów/kopułki/świec nie budzi wątpliwości? Masz elektroniczny moduł zapłonu czy pozbyłeś się tego zła?
Choć na dwa palić powinien tak czy siak. Stan przewodów/kopułki/świec nie budzi wątpliwości? Masz elektroniczny moduł zapłonu czy pozbyłeś się tego zła?
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
a zawory umiesz ustawiać? że jak mijanie na 1 to ustawiasz 4 itd?
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
jak masz słabą iskrę to popracuj nad masą silnika, swoją drogą mój dostał takich cudów że z kluczyka jak postoi to nie idzie zapalić, a na lince idzie praktycznie od strzała
- joraf1
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
- Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Więc tak.
Bardzo dużo PYTAŃ - i bardzo dobrze PRAWDZIWYCH PRZYJACIÓŁ POZNAJE SIĘ W BIEDZIE - a z tym w dzisiejszych czasach bardzo krucho.
Aparat zapłonowy wiem że kręci się w lewo, zawory wiem jak ustawić, ustawiłem 0.35 ssanie i 0.40 wydech, 4 mijanka ustawiam 1, 2 mijanka ustawiam 3 itd.
Akumulator padnięty ale podłączyłem się do mercedesa sprintera przez kable rozruchowe.
MINUS podpiąłem na silnik
trochę iskrzyło jak zakładałem TĄ MASĘ. dziwne wydaje mi się że masa nie może iskrzyć chyba że robi GDZIEŚ ZWARCIE
15 .
Ktoś pytał o jakiś moduł ?
Nie mam pojęcia jak to wygląda i gdzie tego szukać.
Wspomnę jeszcze że instalacja rozwalona - dlatego potrzebuję elektryka samochodowego.
Uaz z 78 roku benzyna/gaz
Bardzo dużo PYTAŃ - i bardzo dobrze PRAWDZIWYCH PRZYJACIÓŁ POZNAJE SIĘ W BIEDZIE - a z tym w dzisiejszych czasach bardzo krucho.
Aparat zapłonowy wiem że kręci się w lewo, zawory wiem jak ustawić, ustawiłem 0.35 ssanie i 0.40 wydech, 4 mijanka ustawiam 1, 2 mijanka ustawiam 3 itd.
Akumulator padnięty ale podłączyłem się do mercedesa sprintera przez kable rozruchowe.
MINUS podpiąłem na silnik


Ktoś pytał o jakiś moduł ?
Nie mam pojęcia jak to wygląda i gdzie tego szukać.
Wspomnę jeszcze że instalacja rozwalona - dlatego potrzebuję elektryka samochodowego.
Uaz z 78 roku benzyna/gaz
joraf1
UAZ 469 B + LPG
UAZ 469 B + LPG
-
-
- Posty: 174
- Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
prądnice masz czy alternator?
Może być tak, że masz plus na masie
Może być tak, że masz plus na masie
- TASMAN UAZ
-
- Posty: 200
- Rejestracja: pn cze 24, 2013 6:32 pm
- Lokalizacja: Grójec
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
No jak iskrzyło mocno to trzeba było nie podłączać
Podczas dobrego podłączenia iskrzenie powinno być ledwo zauważalne no i jak jest prądnica to może być na odwrót + na mase - na rozrusznik ale nie koniecznie

UAZ 31512 na początku motania
FROTKA 2,2 DTI LONG
FROTKA 2,2 DTI LONG
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Iskrzyło bo aku padnięty. Podpinając masę zamknął obwód a aku pobrał trochę prądu coby się podładować, ot i cała tajemnica iskrzenia.
UAZ 469B 80'
- joraf1
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
- Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Mam alternator trochę starszą konstrukcję
HEBEL był jak od T25 http://allegro.pl/rolnex-wlacznik-masy- ... 46646.html
a ja założyłem taki https://www.google.pl/search?q=hebel+t2 ... 1024%3B768
Możliwe że + może być na mase ?
HEBEL był jak od T25 http://allegro.pl/rolnex-wlacznik-masy- ... 46646.html
a ja założyłem taki https://www.google.pl/search?q=hebel+t2 ... 1024%3B768
Możliwe że + może być na mase ?
joraf1
UAZ 469 B + LPG
UAZ 469 B + LPG
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
jak masz padnięty aku i rozrusznik starego typu czyli ten duży, a do tego kable z biedronki to możesz próbować palić w nieskończoność ;]
- joraf1
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
- Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Akumulator rzeczywiście padł ale zasilam go z aku mercedesa zapalonego.
Rozrusznik z żuka
Rozrusznik z żuka
joraf1
UAZ 469 B + LPG
UAZ 469 B + LPG
- joraf1
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
- Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Może przy składaniu coś źle zrobiłem - ale wszystko pasuje, jedynie co mi się nie podobało to to że laski popychaczy nie są identycznej długości tzn.1mm wyższa lub niższa
joraf1
UAZ 469 B + LPG
UAZ 469 B + LPG
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Jakim cudem skrzywiłeś ten wałek?Mogą się trochę zmienic czasy otwarcia zaworów ale silnik powinien chodzić.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
To jak ten silnik pracował przed tym niby remontem?
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998
- cowboy_3151
- Posty: 424
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
- Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Witam!!
Za to co teraz napiszę pewnie mnie niektórzy powieszą
, ze brednie i takie tam.
Ale co tam kiedyś jeden nawet się założył i przegrał dużą wódkę.
Kiedyś w uazie zmieniałem głowicę na wołgowską. Głowica planowana, zawory zrobione, popychacze od wołgi itd.
Silnik do końca chodził. Zdemontowałem starą głowice (uazowską). Założyłem nową (po remoncie). Ustawione wszystkie luzy.
Więc odpalamy silnik. Silnik zaskoczył pochodził około 20-30 sekund i zgasł. Potem nie było siły aby zaskoczył.
Co się okazało. (tu właśnie mechanicy twierdzili, że nie możliwe i był zakład).
Po pomiarach ciśnienia wyszło pierścienie popękane (przed założeniem głowicy było dobrze).
Po rozebraniu silnika okazało się ze pierścienie rzeczywiście popękane.
Założyłem nowe, nowa głowice9 Ta po remoncie -planowaniu). Ustawione zostały luzy i uaz odpalił bez problemu i silnik działał do puki nie był sprzedany tamten egzemplarz.
Może to jednostkowy przypadek ale ja bym sprawdził ciśnienie w garach jakie ma, bo może stało się to samo co kiedyś u mnie.
Za to co teraz napiszę pewnie mnie niektórzy powieszą

Ale co tam kiedyś jeden nawet się założył i przegrał dużą wódkę.
Kiedyś w uazie zmieniałem głowicę na wołgowską. Głowica planowana, zawory zrobione, popychacze od wołgi itd.
Silnik do końca chodził. Zdemontowałem starą głowice (uazowską). Założyłem nową (po remoncie). Ustawione wszystkie luzy.
Więc odpalamy silnik. Silnik zaskoczył pochodził około 20-30 sekund i zgasł. Potem nie było siły aby zaskoczył.
Co się okazało. (tu właśnie mechanicy twierdzili, że nie możliwe i był zakład).
Po pomiarach ciśnienia wyszło pierścienie popękane (przed założeniem głowicy było dobrze).
Po rozebraniu silnika okazało się ze pierścienie rzeczywiście popękane.
Założyłem nowe, nowa głowice9 Ta po remoncie -planowaniu). Ustawione zostały luzy i uaz odpalił bez problemu i silnik działał do puki nie był sprzedany tamten egzemplarz.
Może to jednostkowy przypadek ale ja bym sprawdził ciśnienie w garach jakie ma, bo może stało się to samo co kiedyś u mnie.
Покладіть вашу надію на Бога, і не сидіти спиною до дверей
Uaz 469
Disco II TD5
Uaz 469
Disco II TD5
- joraf1
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
- Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
ten wałek był trochę skrzywiony przez poprzedniego właściciela.
Jest nawet wytarty w niektórych miejscach na tym wałku.
Ostatni właściciel po prostu kupił go żeby się pobawić i zajeździć chyba ?!?
Laski popychaczy są ciasno osadzone ale luz da się ustawić- laski w ogóle nie są tej samej wysokości tzn. 1-2mm różnicy między niektórymi.
Jest nawet wytarty w niektórych miejscach na tym wałku.
Ostatni właściciel po prostu kupił go żeby się pobawić i zajeździć chyba ?!?
Laski popychaczy są ciasno osadzone ale luz da się ustawić- laski w ogóle nie są tej samej wysokości tzn. 1-2mm różnicy między niektórymi.
joraf1
UAZ 469 B + LPG
UAZ 469 B + LPG
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
piętro niżej był podobny problem, jak tam kolega zauważył walnął się o jeden ząbek na rozrządzie.
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Racja, to nawet ja jestem tym kolegąBROWAR_PL pisze:piętro niżej był podobny problem, jak tam kolega zauważył walnął się o jeden ząbek na rozrządzie.


U mnie po skorygowaniu rozrządu problem chwilowo zanikł ale dopiero po wymianie przerywacza w aparacie zapłonowym mam nadzieję ustąpił na dobre

1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
- joraf1
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
- Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Aparat zapłonowy powinien być podłączony do cewki do PLUSA ? - przewodem od kondensatora do cewki plusa ?
joraf1
UAZ 469 B + LPG
UAZ 469 B + LPG
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Nie.Plus cewki pod stacyjkę (15),a z aparatu (kondesatora) na drugi koniec cewki
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość