Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
joraf1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów

Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: joraf1 » czw lut 06, 2014 7:10 pm

Potrzebuję POMOCY, nie jestem mechanikiem ani elektrykiem samochodowym ale mam ręce i przy Waszej pomocy spróbuję coś zrobić.
Mam taki problem;
- splanowałem głowicę a teraz nie mogę odpalić silnika - czyżby frezer splanował mi głowicę za głęboko i z tego powodu nie da rady zapalić silnika ?
POMÓŻCIE
joraf1
UAZ 469 B + LPG

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: bobbik » czw lut 06, 2014 7:20 pm

niemożliwe. Luz zaworowy ustawiłeś? kolejność zapłonu właściwa?

Awatar użytkownika
joraf1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: joraf1 » czw lut 06, 2014 8:05 pm

luz zaworowy ustawiłem ssące 0.35 wydech 0.40 zapłon 1243, tylko słabawa iskra, kondensator wymieniony
co może być jeszcze ? a chwilkę odpalił ale bardzo słaby był ledwo się kręcił
joraf1
UAZ 469 B + LPG

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: carinus » czw lut 06, 2014 9:01 pm

Poproś kogoś o aparacik do pomiaru ciśnienia w cylindrach i sprawdz punkt zapłonu.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
joraf1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: joraf1 » czw lut 06, 2014 9:16 pm

zapłon ustawiałem na żarówkę i punkt na kole pasowym wału.
Silnik miał przedmuchaną uszczelkę pod głowicą, ale chodził.
Gość zrobił mi planowanie głowicy, kupiłem nową uszczelkę, poskładałem, założyłem nowe uszczelki kolektora i przedmuchałem dysze w gaźniku.
Uaz przed wymianą uszczelki normalnie chodził tylko puszczał płyn do oleju.
joraf1
UAZ 469 B + LPG

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: ub40 » czw lut 06, 2014 11:43 pm

.......z uazem nie taka prosta sprawa, wszystko musi być po rusku :D
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
nie_mientki
Posty: 1594
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: nie_mientki » pt lut 07, 2014 12:09 am

1-2-4-3, ale wiesz że tam się w drugą stronę kręci?
Choć na dwa palić powinien tak czy siak. Stan przewodów/kopułki/świec nie budzi wątpliwości? Masz elektroniczny moduł zapłonu czy pozbyłeś się tego zła?

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: bobbik » pt lut 07, 2014 12:22 pm

a zawory umiesz ustawiać? że jak mijanie na 1 to ustawiasz 4 itd?

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: BROWAR_PL » sob lut 08, 2014 1:29 am

jak masz słabą iskrę to popracuj nad masą silnika, swoją drogą mój dostał takich cudów że z kluczyka jak postoi to nie idzie zapalić, a na lince idzie praktycznie od strzała

Awatar użytkownika
joraf1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: joraf1 » sob lut 08, 2014 9:27 am

Więc tak.
Bardzo dużo PYTAŃ - i bardzo dobrze PRAWDZIWYCH PRZYJACIÓŁ POZNAJE SIĘ W BIEDZIE - a z tym w dzisiejszych czasach bardzo krucho.

Aparat zapłonowy wiem że kręci się w lewo, zawory wiem jak ustawić, ustawiłem 0.35 ssanie i 0.40 wydech, 4 mijanka ustawiam 1, 2 mijanka ustawiam 3 itd.
Akumulator padnięty ale podłączyłem się do mercedesa sprintera przez kable rozruchowe.
MINUS podpiąłem na silnik :o trochę iskrzyło jak zakładałem TĄ MASĘ. dziwne wydaje mi się że masa nie może iskrzyć chyba że robi GDZIEŚ ZWARCIE :) 15 .
Ktoś pytał o jakiś moduł ?
Nie mam pojęcia jak to wygląda i gdzie tego szukać.
Wspomnę jeszcze że instalacja rozwalona - dlatego potrzebuję elektryka samochodowego.
Uaz z 78 roku benzyna/gaz
joraf1
UAZ 469 B + LPG

Damiankulak
 
 
Posty: 174
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 10:03 pm

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: Damiankulak » sob lut 08, 2014 10:34 am

prądnice masz czy alternator?
Może być tak, że masz plus na masie

Awatar użytkownika
TASMAN UAZ
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn cze 24, 2013 6:32 pm
Lokalizacja: Grójec

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: TASMAN UAZ » sob lut 08, 2014 4:05 pm

No jak iskrzyło mocno to trzeba było nie podłączać :roll: Podczas dobrego podłączenia iskrzenie powinno być ledwo zauważalne no i jak jest prądnica to może być na odwrót + na mase - na rozrusznik ale nie koniecznie
UAZ 31512 na początku motania
FROTKA 2,2 DTI LONG

Octavian
 
 
Posty: 222
Rejestracja: ndz maja 25, 2003 10:32 am
Lokalizacja: Racibórz

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: Octavian » sob lut 08, 2014 6:47 pm

Iskrzyło bo aku padnięty. Podpinając masę zamknął obwód a aku pobrał trochę prądu coby się podładować, ot i cała tajemnica iskrzenia.
UAZ 469B 80'

Awatar użytkownika
joraf1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: joraf1 » sob lut 08, 2014 6:52 pm

Mam alternator trochę starszą konstrukcję
HEBEL był jak od T25 http://allegro.pl/rolnex-wlacznik-masy- ... 46646.html
a ja założyłem taki https://www.google.pl/search?q=hebel+t2 ... 1024%3B768

Możliwe że + może być na mase ?
joraf1
UAZ 469 B + LPG

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: BROWAR_PL » sob lut 08, 2014 7:57 pm

jak masz padnięty aku i rozrusznik starego typu czyli ten duży, a do tego kable z biedronki to możesz próbować palić w nieskończoność ;]

Awatar użytkownika
joraf1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: joraf1 » ndz lut 09, 2014 7:39 pm

Akumulator rzeczywiście padł ale zasilam go z aku mercedesa zapalonego.
Rozrusznik z żuka
joraf1
UAZ 469 B + LPG

Awatar użytkownika
joraf1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: joraf1 » ndz lut 09, 2014 8:01 pm

:)11 jeszcze przypomniałem sobie że rozkręcałem klawiaturkę bo jeden młoteczek ciężkawo chodził, przy okazji okazało się że ten wałek jest trochę krzywy i dlatego się przycina młoteczek.
Może przy składaniu coś źle zrobiłem - ale wszystko pasuje, jedynie co mi się nie podobało to to że laski popychaczy nie są identycznej długości tzn.1mm wyższa lub niższa
joraf1
UAZ 469 B + LPG

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: carinus » ndz lut 09, 2014 10:35 pm

Jakim cudem skrzywiłeś ten wałek?Mogą się trochę zmienic czasy otwarcia zaworów ale silnik powinien chodzić.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: Lorado » pn lut 10, 2014 5:08 pm

To jak ten silnik pracował przed tym niby remontem?
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: cowboy_3151 » wt lut 11, 2014 11:48 am

Witam!!

Za to co teraz napiszę pewnie mnie niektórzy powieszą :D , ze brednie i takie tam.
Ale co tam kiedyś jeden nawet się założył i przegrał dużą wódkę.

Kiedyś w uazie zmieniałem głowicę na wołgowską. Głowica planowana, zawory zrobione, popychacze od wołgi itd.
Silnik do końca chodził. Zdemontowałem starą głowice (uazowską). Założyłem nową (po remoncie). Ustawione wszystkie luzy.
Więc odpalamy silnik. Silnik zaskoczył pochodził około 20-30 sekund i zgasł. Potem nie było siły aby zaskoczył.
Co się okazało. (tu właśnie mechanicy twierdzili, że nie możliwe i był zakład).
Po pomiarach ciśnienia wyszło pierścienie popękane (przed założeniem głowicy było dobrze).
Po rozebraniu silnika okazało się ze pierścienie rzeczywiście popękane.
Założyłem nowe, nowa głowice9 Ta po remoncie -planowaniu). Ustawione zostały luzy i uaz odpalił bez problemu i silnik działał do puki nie był sprzedany tamten egzemplarz.
Może to jednostkowy przypadek ale ja bym sprawdził ciśnienie w garach jakie ma, bo może stało się to samo co kiedyś u mnie.
Покладіть вашу надію на Бога, і не сидіти спиною до дверей
Uaz 469
Disco II TD5

Awatar użytkownika
joraf1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: joraf1 » wt lut 11, 2014 9:46 pm

ten wałek był trochę skrzywiony przez poprzedniego właściciela.
Jest nawet wytarty w niektórych miejscach na tym wałku.
Ostatni właściciel po prostu kupił go żeby się pobawić i zajeździć chyba ?!?
Laski popychaczy są ciasno osadzone ale luz da się ustawić- laski w ogóle nie są tej samej wysokości tzn. 1-2mm różnicy między niektórymi.
joraf1
UAZ 469 B + LPG

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: BROWAR_PL » wt lut 11, 2014 9:49 pm

piętro niżej był podobny problem, jak tam kolega zauważył walnął się o jeden ząbek na rozrządzie.

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: Paweł93 » wt lut 11, 2014 10:35 pm

BROWAR_PL pisze:piętro niżej był podobny problem, jak tam kolega zauważył walnął się o jeden ząbek na rozrządzie.
Racja, to nawet ja jestem tym kolegą :D Miałem tu to pisać ale w sumie skoro była ściągana tylko głowica to do rozrządu nikt się chyba nie dobierał, no ale nigdy nic nie wiadomo :)
U mnie po skorygowaniu rozrządu problem chwilowo zanikł ale dopiero po wymianie przerywacza w aparacie zapłonowym mam nadzieję ustąpił na dobre :)
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Awatar użytkownika
joraf1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: joraf1 » śr lut 12, 2014 5:06 pm

Aparat zapłonowy powinien być podłączony do cewki do PLUSA ? - przewodem od kondensatora do cewki plusa ?
joraf1
UAZ 469 B + LPG

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: Lorado » śr lut 12, 2014 8:39 pm

Nie.Plus cewki pod stacyjkę (15),a z aparatu (kondesatora) na drugi koniec cewki
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość