
Niva zdechła na amen Pomocy!
Moderator: Albert_N
Re: Niva zdechła na amen Pomocy!
Halo halo, co zdechla na amen? Nie takie cfaniaki w Polsce i na wschodzie próbowali bezskutecznie zabić Nive 

Re: Niva zdechła na amen Pomocy!
Rozrząd sprawdzony. Wszystko jak należy i.......dalej nic
Re: Niva zdechła na amen Pomocy!
0. Immobisrajzer
1. Kompresja (ciśnienie)
2. Paliwo (rodzaj, ciśnienie)
3. Iskra (czas, miejsce, jakość)
4. Powietrze
5. Czujniki położenia wału, wałka itp
1. Kompresja (ciśnienie)
2. Paliwo (rodzaj, ciśnienie)
3. Iskra (czas, miejsce, jakość)
4. Powietrze
5. Czujniki położenia wału, wałka itp
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Niva zdechła na amen Pomocy!
Wszystkie punkty zaliczone i......nic. Moc i checi mnie opuszczają
Re: Niva zdechła na amen Pomocy!
wywal stacyjkę i spróbuj na krótko odpalić
edit
ale wcześniej wywal immobilizer z przyległościami
edit
ale wcześniej wywal immobilizer z przyległościami
Re: Niva zdechła na amen Pomocy!
Immobilajzera nie mam, wiec nie wiem czy jest sens palic na krotko.
Pojawil sie jeszcze jeden spec i twierdzi ze aparat zaplonowy moze nie podawac iskry pod cisnieniem (mimo ze normalnie iskra jest) kupilem juz nowy aparat i cewke, powinno przyjsc w poniedzialek i zobaczymy. Sie zawzialem i jak trzeba bedzie to wymienie jej wszystko srubka po srubce.
Pojawil sie jeszcze jeden spec i twierdzi ze aparat zaplonowy moze nie podawac iskry pod cisnieniem (mimo ze normalnie iskra jest) kupilem juz nowy aparat i cewke, powinno przyjsc w poniedzialek i zobaczymy. Sie zawzialem i jak trzeba bedzie to wymienie jej wszystko srubka po srubce.
Re: Niva zdechła na amen Pomocy!
Kurde!
Aparat,kondensator,cewka,przewody,świeca,wytwarza,nie wytwarza.
Pisałem jak sprawdzić iskrę pod ciśnieniem?
Są iskry o różnych kolorach i wielkości niebieskie,białe,fioletowe, o różnej zdolności zapłonu.
Czasem są,czasem ich nie ma. Sprawdzałeś szeregowo?
Bez rozrusznika,przy włączonym zapłonie ruszając przerywacz palcem posprawdzasz.
Kompresja jest,ale mam nadzieję,że nie na wodzie w cylindrach.
Świece po próbach mokre czy suche.
Bo może elektrozawór w gaźniku nie załącza albo pompka paliwa przestała podawać a potem cylindry utopiliście benzyną na tłoki i plakiem.
Piszesz,że rozrząd i zapłon ustawiony,potem,że musisz sprawdzić.
A przeskoczyć przy walniętym napinaczu łańcuch może.
Nie słuchaj złych doradców,bo zaczną Cię narażać na koszty,a potem wmówią,że tak było trzeba.
Aparat,kondensator,cewka,przewody,świeca,wytwarza,nie wytwarza.
Pisałem jak sprawdzić iskrę pod ciśnieniem?
Są iskry o różnych kolorach i wielkości niebieskie,białe,fioletowe, o różnej zdolności zapłonu.
Czasem są,czasem ich nie ma. Sprawdzałeś szeregowo?
Bez rozrusznika,przy włączonym zapłonie ruszając przerywacz palcem posprawdzasz.
Kompresja jest,ale mam nadzieję,że nie na wodzie w cylindrach.
Świece po próbach mokre czy suche.
Bo może elektrozawór w gaźniku nie załącza albo pompka paliwa przestała podawać a potem cylindry utopiliście benzyną na tłoki i plakiem.
Piszesz,że rozrząd i zapłon ustawiony,potem,że musisz sprawdzić.
A przeskoczyć przy walniętym napinaczu łańcuch może.
Nie słuchaj złych doradców,bo zaczną Cię narażać na koszty,a potem wmówią,że tak było trzeba.
Re: Niva zdechła na amen Pomocy!
Viktor3.Własnie tak jak pisze Dandan jaki jest stan świec zapłonowych,to jest bardzo ważne.Z zapłonem na przerywaczu wszystko jest możliwe,może są bardzo nadpalone styki przerywacza i iskra jest,bo tylko jest.Iskra musi być niebieska i w trakcie jej przeskoku między elektrodami świec musi być słyszalny, suchy trzask.Kondensator też jest bardzo ważny.Stan kopułki i palca następnie styk węglowy w kopułce też sprawdż.
Re: Niva zdechła na amen Pomocy!
Dzieki za rady korzystam z nich i sa mi bardzo pomocne. Sprawdzalismy tak jak pisales kolego iskre pod cisnieniem i byla. Ale jak wymontowalismy aparat i na zaplonie obracalismy przerywaczem to już nie było tak kolorowo i raz iskra była raz nie. Wiem ze to moze byc kwestia masy ale ale wydaje mi sie ze zmasowany byl dobrze. Dlatego tutaj upatrujemy problemudandan pisze:Kurde!
Aparat,kondensator,cewka,przewody,świeca,wytwarza,nie wytwarza.
Pisałem jak sprawdzić iskrę pod ciśnieniem?
Są iskry o różnych kolorach i wielkości niebieskie,białe,fioletowe, o różnej zdolności zapłonu.
Czasem są,czasem ich nie ma. Sprawdzałeś szeregowo?
Bez rozrusznika,przy włączonym zapłonie ruszając przerywacz palcem posprawdzasz.
Kompresja jest,ale mam nadzieję,że nie na wodzie w cylindrach.
Świece po próbach mokre czy suche.
Bo może elektrozawór w gaźniku nie załącza albo pompka paliwa przestała podawać a potem cylindry utopiliście benzyną na tłoki i plakiem.
Piszesz,że rozrząd i zapłon ustawiony,potem,że musisz sprawdzić.
A przeskoczyć przy walniętym napinaczu łańcuch może.
Nie słuchaj złych doradców,bo zaczną Cię narażać na koszty,a potem wmówią,że tak było trzeba.
Re: Niva zdechła na amen Pomocy!
Viktor3 sprawdż jeszcze połączenia przy cewce i przewód wysokiego napięcia cewka-kopułka.Rozumiem,że Twój mechanik dobrze wie jak sie montuje aparat zapłonowy?Z wkładaniem aparatu jest mały "myk" i trzeba go znać.
Re: Niva zdechła na amen Pomocy!
Ten przewód co piszesx sprawdzal, kondensator tez. Co to za,, myk,, z tym ustawianiem aparatu? Mam nadzieję że wie
cholera najbardziej mi żal bo koledzy jutro w teren jadą się pobawić a ja tym razem jako pasażer 


Re: Niva zdechła na amen Pomocy!
Viktor3.Przy wkładaniu aparatu trzeba zwrócic uwage na takie rzeczy.Przed włożeniem aparatu trzeba ustawić wał tak,żeby tłok pierwszego cylindra był w górnym położeniu,oba zawory tego cylindra muszą być zamknięte co świadczy,że w tym cylindrze jest koniec suwu sprężania.Teraz palec w aparacie ustawiamy na punkt zapłonu pierwszego cylindra tzn.palec ma być skierowany na styk w kopułce wychodzący na pierwszy cylinder,dodam,że w FSO był znak na obudowie aparatu i na ten znak trzeba było ustawić palec,nie wiem czy taki znak jest w Nivie.I teraz montujemy aparat zapłonowy do silnika.Jak przy montazu aparatu nie zwróci się na to uwagi to nie ma szans na uruchomienie silnika.Możliwe,ze jest uszkodzona cewka tak jak pisze Wiarus i tym bardziej jest to prawdopodobne jak masz podłączone radio w Nivie które działa przy włączonym zapłonie.W tym układzie zapłonowym nie powinno się zostawiać kluczyka w stacyjce w położeniu zapłon włączony gdy silnik nie pracuje,bo gdy są zwarte styki przerywacza zniszczeniu ulegnie cewka.Viktor3 ale dalej nie wiemy czy świece są zalane czy suche w Twoim silniku.
Re: Niva zdechła na amen Pomocy!
Świece suche. Cewka wymieniona i.....nic. Jak mówiłem terax czas na wymianę aparatu ale to dopiero w poniedziałek.
Re: Niva zdechła na amen Pomocy!
czytam i czytam
to statek kosmiczny się zepsuł?
ma być iskra w odpowiednim momencie położenia wału silnika i dostarczone na czas paliwo
musi palić
to powyższe jest do ustalenia w pół godziny

to statek kosmiczny się zepsuł?

ma być iskra w odpowiednim momencie położenia wału silnika i dostarczone na czas paliwo
musi palić
to powyższe jest do ustalenia w pół godziny

... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
Re: Niva zdechła na amen Pomocy!
Jak świece są suche to usterka nie tkwi w układzie zapłonowym.
Re: Niva zdechła na amen Pomocy!
Po 2 dniach chechłania rozrusznikiem świece suche,więc będziesz zmieniał cewki,aparaty???
Ja się chyba ewakuuję z tego wątku ze względu na brak komunikacji.
Ja się chyba ewakuuję z tego wątku ze względu na brak komunikacji.

Re: Niva zdechła na amen Pomocy!
Mi tak samo pomysły się kończą.Przecież w Niwie nie ma rzeczy niemożliwych.
Re: Niva zdechła na amen Pomocy!
Dzisiaj nivka obudziła sie ze śpiączki
Okazało sie ze to była wina aparatu zaplonowego. Dostała nowy i ożyła. Dziekuję wszystkim za pomoc i cierpliwosc. Temat do zamknięcia

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości