Cherokee problem ze zwrotnicami i sworzniami
Moderator: Mroczny
Cherokee problem ze zwrotnicami i sworzniami
Witam, na wstępie zaznaczę, iż nie zajmuję się na co dzień pojazdami 4x4, dlatego postanowiłem zwrócić się do Was, jak sądzę znawców tematu. Pacjent to Cherokee 4,0 1989. Problemem są zwrotnice, które najprawdopodobniej pochodzą od innego samochodu i nie mogę do tego dobrać sworzni górnych. Dolne od Cherokee pasowały bez problemu, natomiast górny (taki jak na zdjęciu), który był dobierany pod Cherokee nie pasuje (jest za długi trzpień, stożek nie przechodzi przez otwór i nie opiera się o kołnierz). Zresztą nawet gdyby przeszedł to jest zdecydowanie za długi. W tym samochodzie były zamontowane i są krótsze (czyli istnieją). Załączam zdjęcie zwrotnicy oryginalnie z niego wyjętej i sworznia, który nie pasuje (za długi trzpień). Pytanie czy ktoś z Was kojarzy do czego może być to zwrotnica?
http://zapodaj.net/59fdf36e15422.jpg.html
http://zapodaj.net/49b608a0a4c7d.jpg.html
http://zapodaj.net/df706841b9641.jpg.html
Dzięki, będę wdzięczny za każde naprowadzenie mnie na trop!
http://zapodaj.net/59fdf36e15422.jpg.html
http://zapodaj.net/49b608a0a4c7d.jpg.html
http://zapodaj.net/df706841b9641.jpg.html
Dzięki, będę wdzięczny za każde naprowadzenie mnie na trop!
Re: Cherokee problem ze zwrotnicami i sworzniami
Zwrotnice masz typowe z XJ i sworzen gorny tez.
Montuj i nie marudz
Montuj i nie marudz

tel. 500 590 696
Re: Cherokee problem ze zwrotnicami i sworzniami
Wierz mi, że bardzo bym chciał żeby dało się to zmontować. Sworzeń, który wchodził w tą zwrotnice wygląda tak samo, ale jest krótszy tak jak pisałem. Sworzeń bez wątpienia jest do tego samochodu, ale zwrotnica podejrzewam, że już nie. Ponoć do wszystkich szły takie same sworznie górne, jednak do tej zwrotnicy na pewno nie wejdzie. Samochód generalnie już jeździł z takim zawieszeniem i dlatego nie mam pojęcia czy z takim wyjechał z fabryki (raczej nie), czy ktoś przerabiał. Jeśli to faktycznie jest zwrotnica od cherokee to musiały występować inne rodzaje sworzni bo innej opcji nie widzę
Podsumowując albo to nie jest zwrotnica od cherokee, albo występowały zwrotnice z krótszymi sworzniami, których nigdzie nie mogę dostać. Serwis Jeepa też próbował dobierać po VINie i zgodnie z oczekiwaniami wyszedł im sworzeń, który mam... więc dalej nie mam sworznia górnego do tych zwrotnic, co gorsza dolne pasują co zbija mnie z tropu 


Re: Cherokee problem ze zwrotnicami i sworzniami
Na pewno były dwa rodzaje zwrotnic - zmiana była w okolicach 1990 roku. Łączy się to z innymi piastami i innymi hamulcami. Czy sworznie też były różne, nie wiem. Dzisiaj właśnie pakowałem na przyczepkę w celu zasilenia huty obudowę od mostu starszego typu i chyba siedzą w nim jeszcze sworznie - ja chcesz, to pomierzę
F150 302 V8
Re: Cherokee problem ze zwrotnicami i sworzniami
Byłbym bardzo wdzięczny, porównam z moimi pomiarami, bo gdzieś też mam te krótsze pomierzone. Tylko jak po tym później znaleźć je, żeby kupić, może ktoś będzie wiedział?
Re: Cherokee problem ze zwrotnicami i sworzniami
Nowy sworzen jest dluzszy o ok 10mm i dla tego nie pasuje.Wystarczy wcisnac stozek i bedzie ok.
Do XJ byly dwa typy sworzni.Jeden to te ktore masz a drugi byl z mimosrodem.
Do XJ byly dwa typy sworzni.Jeden to te ktore masz a drugi byl z mimosrodem.
tel. 500 590 696
Re: Cherokee problem ze zwrotnicami i sworzniami
Dzięki. No niestety jak wcisnę stożek to mi gwint za daleko wystaje, na pewno musi być krótszy. A ten z mimośrodem jest krótszy, ewentualnie ktoś zna jakieś numery katalogowe oryginału/zamiennika?
Re: Cherokee problem ze zwrotnicami i sworzniami
Dzięki Kolego, tylko to jest chyba numer tego, który mam, zamienia mi się na BAW10458, a ten drugi masz może numer?
Re: Cherokee problem ze zwrotnicami i sworzniami
Sorki, ale nie pomierzyłem - nie było czego mierzyć, bo stożki były obcięte 

F150 302 V8
Re: Cherokee problem ze zwrotnicami i sworzniami
No szkoda, znajdę swoje pomiary tego sworznia, który teraz tam jeździ i porównam. Tylko nie wiem jak je znajdę w sprzedaży, bo co się pytam to mówią że od 20 lat wkładają takie jak mam i zawsze pasowało. No cóż tym razem jest zonk 

Re: Cherokee problem ze zwrotnicami i sworzniami
Tak mi teraz przyszło do głowy - jesteś pewien, że które kupiłeś są w ogóle do Cherokeego.
Bo może sprzedawca walnął byka, albo podczas pakowania na linii zamienili opakowania
Bo może sprzedawca walnął byka, albo podczas pakowania na linii zamienili opakowania

F150 302 V8
Re: Cherokee problem ze zwrotnicami i sworzniami
Podalem nr kompletu gora i dol.
Nie ma innej mozliwosci musi pasowac.
Nie ma innej mozliwosci musi pasowac.
tel. 500 590 696
Re: Cherokee problem ze zwrotnicami i sworzniami
Nie, bo sworzeń jest dobry, i w zwrotnice z innego cherokee wchodzą bez problemu. Te zwrotnice które miał oryginalnie ma właśnie krótsze, już przerabiałem to na wszystkie sposoby i próbuję dobrać od czegoś innego, myślałem, że zwrotnice są od czegoś innego. Ale jak mówicie że od cherokee to w takim razie ten ma inne sworznie górne (krótsze). Kończą mi się pomysły a luzy straszne
Wszyscy mówią, że nie ma możliwości żeby nie pasowało, a jednak po złożeniu mam gwint za długi, nie mogę tego tak złożyć żeby jeździło. No i miałem w ręku jego stare sworznie, są krótsze, muszą gdzieś dać się kupić, bo fizycznie istnieją, to nie moja fanaberia

Wszyscy mówią, że nie ma możliwości żeby nie pasowało, a jednak po złożeniu mam gwint za długi, nie mogę tego tak złożyć żeby jeździło. No i miałem w ręku jego stare sworznie, są krótsze, muszą gdzieś dać się kupić, bo fizycznie istnieją, to nie moja fanaberia

Re: Cherokee problem ze zwrotnicami i sworzniami
O ile stary jest krotszy??
Zadzwon 500590696
Zadzwon 500590696
tel. 500 590 696
Re: Cherokee problem ze zwrotnicami i sworzniami
Jutro poszukam moich pomiarów
Re: Cherokee problem ze zwrotnicami i sworzniami
Sorry chłopaki za zamieszanie, to ja jestem gamoń. Stara zasada nic na siłę wszystko młotkiem miała i tu zastosowanie. Mieliście rację, musi pasować. To może żeby temat nie był na marne zapytam czy krzyżaki będą pasować. Z tego co się zorientowałem są małe i duże. Duże na pewno nie wejdą, co widać na oko, natomiast małe ze wstępnych pomiarów, są z pół centymetra większe, niż te co jeżdżą. Trochę boje się to rozebrać, bo jak nie będą pasować to auto zostanie rozbebeszone, a ono musi jeździć. Czy ktoś ogarnia temat, podejdą na pewno?
Re: Cherokee problem ze zwrotnicami i sworzniami
Napisz chociaż, dlaczego nie mogłeś tego spasować
Co do krzyżaków, to faktycznie były dwa rodzaje - mniejsze do półosi bez ABS-u i większe do półosi z ABS-em
Wymiarów nie podam, bo nie pamietam

Co do krzyżaków, to faktycznie były dwa rodzaje - mniejsze do półosi bez ABS-u i większe do półosi z ABS-em
Wymiarów nie podam, bo nie pamietam

F150 302 V8
Re: Cherokee problem ze zwrotnicami i sworzniami
Krzyzak do polosi bez ABS 27x82
Z ABS 30x80
Innych nie ma
Z ABS 30x80
Innych nie ma

tel. 500 590 696
Re: Cherokee problem ze zwrotnicami i sworzniami
Dzięki za krzyżaki! Nie mogłem spasować bo bardzo ciasno siedziały trzpienie w korpusie i myślałem, że już się nie schowają. A że ze mnie bardziej inżynier niż mechanik to nie próbowałem na siłę tylko kombinowałem z wymiarami. I miałem obawy takie jak na zdjęciach poniżej
http://zapodaj.net/847c114403354.jpg.html
http://zapodaj.net/0f9e48c7f6427.jpg.html
Mocniej go sprasowałem i się bardzo ładnie schował, teraz myślę, że wejdzie bez problemu.
http://zapodaj.net/847c114403354.jpg.html
http://zapodaj.net/0f9e48c7f6427.jpg.html
Mocniej go sprasowałem i się bardzo ładnie schował, teraz myślę, że wejdzie bez problemu.
Re: Cherokee problem ze zwrotnicami i sworzniami
Dzięki tigerr, napisałeś gdzieś pomiędzy żeby wcisnąć mocniej stożek, gdzieś nie doczytałem tego wcześniej bym już dawno sobie poradził.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości