Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

mopel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: sob kwie 02, 2011 9:35 am
Lokalizacja: Brusy

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: mopel » pn maja 19, 2014 11:52 am

na oryginalnych półosiach i przegubach nie ukręcasz przodu?

Awatar użytkownika
chomik.
Posty: 341
Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: chomik. » pn maja 19, 2014 1:57 pm

jeszcze nie :wink:

pewnie kwestia czasu, ale odpukać kilka imprez i grubych upalanek mam za sobą i wszystko żyje... a jak się urwie, dopiero będę szukał czegoś mocniejszego
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Salata123 » pn maja 19, 2014 5:51 pm

Dobre japońskie przeguby wytrzymywały spokojnie 32 cale simexa - to było tak +- w 2005-2007 roku jak simex 32 to był standard do suzuki.

nie wytrzymywały półośki, ale tu stosowało się calmini i było git :)2

oczywiście trzeba było ostrożnie obchodzić się z blokadą... ale też bez przesady :)
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Placek^ » pn maja 19, 2014 7:00 pm

Gorzej z przełożeniami, a szczególnie z atakiem na takich kołach.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: kuba84 » pn maja 19, 2014 7:53 pm

Placek^ pisze:Gorzej z przełożeniami, a szczególnie z atakiem na takich kołach.
Co ty opowiadasz, porównaj sobie atak z samuraia i jeepa grand zj z motorem 5.2, a zobaczysz że jest masywniejszy w suzuce.

a kolega w jeep-ie jeździ na takich kóleczkach https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Mosty w samuraiu wcale nie są takie słabe
Ostatnio zmieniony pn maja 19, 2014 7:57 pm przez kuba84, łącznie zmieniany 2 razy.
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Salata123 » pn maja 19, 2014 7:56 pm

dobrze wyregulowany dyfer nie robi problemów przy takich kołach...

zresztą są patenty na mostach z suzuki na 35 cali... i wszytko śmiga aż miło. :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
chomik.
Posty: 341
Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: chomik. » pn maja 19, 2014 8:14 pm

do tych 33" silverstonów (tych o wysokości ok 83cm) i seryjnych półosi, mam 5,125, reduktor od litrówki, z tyłu spoola i spieka, co powoduje, że często się strzela ze sprzęgła, a i tak nic się nie dzieje.

Jak już napisałem, jak będzie problem, to się kupi mocniejsze półosie, czyli wciąż pozostanę przy stosunkowo niskiej wadze i dużym prześwicie, a kosztowo wyjdzie pewnie na jedno z toyotowymi mostami
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Placek^ » pn maja 19, 2014 8:18 pm

Mi ostatnio strzelił atak w tylnym moście w jimnym na 31" i przełożeniach 5.125 z vitary.
Jakie to są patenty na 35"? Pochwy Spidertrax i półosie TG?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

mopel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: sob kwie 02, 2011 9:35 am
Lokalizacja: Brusy

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: mopel » pn maja 19, 2014 8:29 pm

chomik. pisze:do tych 33" silverstonów (tych o wysokości ok 83cm) i seryjnych półosi, mam 5,125, reduktor od litrówki, z tyłu spoola i spieka, co powoduje, że często się strzela ze sprzęgła, a i tak nic się nie dzieje.

Jak już napisałem, jak będzie problem, to się kupi mocniejsze półosie, czyli wciąż pozostanę przy stosunkowo niskiej wadze i dużym prześwicie, a kosztowo wyjdzie pewnie na jedno z toyotowymi mostami
a silnik też oryginał 1.3? (gaźnik?wtrysk?)

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Salata123 » pn maja 19, 2014 8:39 pm

Placek^ pisze:Mi ostatnio strzelił atak w tylnym moście w jimnym na 31" i przełożeniach 5.125 z vitary.
Jakie to są patenty na 35"? Pochwy Spidertrax i półosie TG?
przeżytek :)21

a słabo ustawione talerz/atak zmielą się nawet na 29` :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: kuba84 » pn maja 19, 2014 8:40 pm

chomik. pisze:do tych 33" silverstonów (tych o wysokości ok 83cm) i seryjnych półosi, mam 5,125, reduktor od litrówki, z tyłu spoola i spieka, co powoduje, że często się strzela ze sprzęgła, a i tak nic się nie dzieje.

Jak już napisałem, jak będzie problem, to się kupi mocniejsze półosie, czyli wciąż pozostanę przy stosunkowo niskiej wadze i dużym prześwicie, a kosztowo wyjdzie pewnie na jedno z toyotowymi mostami

Co ważne nie trzeba kombinować z zawiasem bo masa nieuresorowana zostaje taka sama

Ale to wszystko zależy jaki kto ma budżet można kombinować z oryginalnymi mostami, albo zmienić na mocniejsze cięższe (pewnie wyjdzie taniej)

Ja jestem zwolennikiem modyfikowania oryginału, ale ile kasy wywaliłem na te moje eksperymenty to nawet głośno nie będę mówił bo byście parskneli śmiechem :)21 :)16
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
chomik.
Posty: 341
Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: chomik. » pn maja 19, 2014 8:49 pm

silnik mam 1,6 8v z vitary

czy taniej, to nie wiem, bo nie orientuję się w cenach innych mostów
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Wilku » pn maja 19, 2014 8:58 pm

Salata123 pisze:
Placek^ pisze:Mi ostatnio strzelił atak w tylnym moście w jimnym na 31" i przełożeniach 5.125 z vitary.
Jakie to są patenty na 35"? Pochwy Spidertrax i półosie TG?
przeżytek :)21
To co teraz jest na topie?

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Placek^ » pn maja 19, 2014 9:08 pm

chomik. pisze:do tych 33" silverstonów (tych o wysokości ok 83cm) i seryjnych półosi, mam 5,125, reduktor od litrówki, z tyłu spoola i spieka, co powoduje, że często się strzela ze sprzęgła, a i tak nic się nie dzieje.
A wytrzyma taki zestaw z blokadą z przodu silnik 140KM?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: kuba84 » pn maja 19, 2014 9:13 pm

Placek^ pisze:
chomik. pisze:do tych 33" silverstonów (tych o wysokości ok 83cm) i seryjnych półosi, mam 5,125, reduktor od litrówki, z tyłu spoola i spieka, co powoduje, że często się strzela ze sprzęgła, a i tak nic się nie dzieje.
A wytrzyma taki zestaw z blokadą z przodu silnik 140KM?
Widzisz i tu rodzi się pytanie jaki masz styl jazdy?

Jeżeli na pełnej piźd.ie to raczej nie
Jeżeli technicznie raczej tak

Każdy mówi że półośki slabe, przeguby itp itd a ja przez pięć lat jazdy samuraiem nie ukręciłem ani jednego przegubu i półosi

Za to wyrwałem przedni most :)21 Dziad jeden nie chciał zostać pod samochodem
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Salata123 » pn maja 19, 2014 9:17 pm

Wilku pisze:
To co teraz jest na topie?

pzdr, W

takie mosty :)21

Obrazek
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Wilku » pn maja 19, 2014 9:39 pm

Zbyt wiele nie widać na tym zdjęciu. Szczególnie wnętrzności i patentów ;)

Swoja drogą ja mam bardzo dobre doświadczenia z mostami Samuraja. Tylny tylko raz udało mi się wyrwać (wina łożyska i luzów). W przednim pogiąłem obudowę po niezłym skoku.

Przedni na 2 satelitach służył do końca. Ani razu nie urwałem przegubu i ani razu żadnej półosi.
Kilka razy robiłem łożyska z tyłu. I to tyle na 5 lat męczenia żelaza na kółkach 235x75r15 z silnikiem 100KM.

Do tego trzeba pamiętać o cenach części zamiennych do tych mostów, które są śmiesznie tanie.

Mimo tego jakoś nie widzę tych mostów przy terenowej wyścigówce, silniku ok 140KM, pod 200NM i przy kołach 31-33 cale. Może do przeprawy w takiej konfiguracji dadzą radę.

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Salata123 » pn maja 19, 2014 9:46 pm

Wilku, chyba nie oczekiwałeś gotowych rozwiązań podanych na tacy ?? :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Wilku » pn maja 19, 2014 10:05 pm

:)21

Na razie trochę wypadłem z samurajów. Ale sentyment pozostał. Może jeszcze kiedyś coś mnie najdzie i sprawię sobie Samuraja?
Tylko od razu będą sprężyny, silnik od 120KM+, więc i o patentach na mocniejsze mosty trzeba zbierać dane.

Ja jeździłem na kołach 29" i w zasadzie nie miałem kompleksów (lubiłem jeździć na czas). Przy większych przydały by się trochę szersze mosty (żeby poprawić stabilność) z trochę mocniejszymi obudowami i obowiązkowo z tarczami z tyłu. I w takiej sytuacji być może zamiast bawić się z mostami od Samuraja warto od razu kombinować z innymi mostami. Na przykład tylny Pajero II (obrzydliwie tani i łatwo dostępny), a przedni LJ70 lub nawet patrol hiszpan. Obstawiam, że różnica w wadze mostów nie powinna przekraczać 25-30kg/most.

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Placek^ » pn maja 19, 2014 10:11 pm

Oglądałem dzisiaj tylny post z pajero, właśnie żeby wsadzić go do jimnego i jest po prostu ogromny - sprawia wrażenie bardzo ciężkiego, tak ze 2x jimny i ma ogromną gruchę, która zabierze dużo prześwitu, do tego wygląda na dość wąski. Mosty z LJ70 wydają się przy nim dużo mniejsze i lżejsze.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Wilku » pn maja 19, 2014 10:38 pm

To słabo. Na zdjęciach wygląda to inaczej.
Z tymi mostami z LJ70 to trochę kiszka jeśli chodzi o cenę i dostępność. Poza tym zamiast wyrywać mosty i wahacze z toyoty, a później adoptowanie je do ramy Samuraja, chyba bardziej logiczne wydaje się na całe podwozie z LJki posadzić budę Samuraja. A idąc o krok dalej - jeździć LJ-ką ;)

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Aśka&Kuba » wt maja 20, 2014 8:11 am

Tylko most od pajero bardzo mocny w longu w seri blokada bardzo dobrze działajaca w suce był by z dożywotnią gwarancją

Grucha cal wieksza od lj wąski nie jest ale cięższy lie nie pamiętam ale nie strasznie duzo
Fajne przełożenia do 33 35 cali
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Aśka&Kuba » wt maja 20, 2014 8:14 am

Wilku pisze:To słabo. Na zdjęciach wygląda to inaczej.
Z tymi mostami z LJ70 to trochę kiszka jeśli chodzi o cenę i dostępność. Poza tym zamiast wyrywać mosty i wahacze z toyoty, a później adoptowanie je do ramy Samuraja, chyba bardziej logiczne wydaje się na całe podwozie z LJki posadzić budę Samuraja. A idąc o krok dalej - jeździć LJ-ką ;)

pzdr, W

Z jakimś sensownym silnikiem i ruro budą

Ile mniej piepszenia i serwis o wiele przyjemniejszy niż takiej wszyskomajacej zmoty z 5 marek
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Aśka&Kuba » wt maja 20, 2014 8:16 am

chomik. pisze:
Aśka&Kuba pisze:
kewin pisze:moj kolega lata na 33 silvera i w seri w mostach jak narazie mu to idzie fajnie :)
Z blokdami?
ze spoolem

Z arabem z przodu juz tak kolorowo by nie było ale bez tragedi
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Post autor: Aśka&Kuba » wt maja 20, 2014 8:17 am

Salata123 pisze:Wilku, chyba nie oczekiwałeś gotowych rozwiązań podanych na tacy ?? :)21

Hahahah dobre :)21
NO I JEST RZOPA

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość