Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Moderator: Albert_N
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
na oryginalnych półosiach i przegubach nie ukręcasz przodu?
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
jeszcze nie
pewnie kwestia czasu, ale odpukać kilka imprez i grubych upalanek mam za sobą i wszystko żyje... a jak się urwie, dopiero będę szukał czegoś mocniejszego

pewnie kwestia czasu, ale odpukać kilka imprez i grubych upalanek mam za sobą i wszystko żyje... a jak się urwie, dopiero będę szukał czegoś mocniejszego
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Dobre japońskie przeguby wytrzymywały spokojnie 32 cale simexa - to było tak +- w 2005-2007 roku jak simex 32 to był standard do suzuki.
nie wytrzymywały półośki, ale tu stosowało się calmini i było git
oczywiście trzeba było ostrożnie obchodzić się z blokadą... ale też bez przesady
nie wytrzymywały półośki, ale tu stosowało się calmini i było git

oczywiście trzeba było ostrożnie obchodzić się z blokadą... ale też bez przesady

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Gorzej z przełożeniami, a szczególnie z atakiem na takich kołach.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Co ty opowiadasz, porównaj sobie atak z samuraia i jeepa grand zj z motorem 5.2, a zobaczysz że jest masywniejszy w suzuce.Placek^ pisze:Gorzej z przełożeniami, a szczególnie z atakiem na takich kołach.
a kolega w jeep-ie jeździ na takich kóleczkach https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Mosty w samuraiu wcale nie są takie słabe
Ostatnio zmieniony pn maja 19, 2014 7:57 pm przez kuba84, łącznie zmieniany 2 razy.
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba
692121109 Kuba
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
dobrze wyregulowany dyfer nie robi problemów przy takich kołach...
zresztą są patenty na mostach z suzuki na 35 cali... i wszytko śmiga aż miło.
zresztą są patenty na mostach z suzuki na 35 cali... i wszytko śmiga aż miło.

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
do tych 33" silverstonów (tych o wysokości ok 83cm) i seryjnych półosi, mam 5,125, reduktor od litrówki, z tyłu spoola i spieka, co powoduje, że często się strzela ze sprzęgła, a i tak nic się nie dzieje.
Jak już napisałem, jak będzie problem, to się kupi mocniejsze półosie, czyli wciąż pozostanę przy stosunkowo niskiej wadze i dużym prześwicie, a kosztowo wyjdzie pewnie na jedno z toyotowymi mostami
Jak już napisałem, jak będzie problem, to się kupi mocniejsze półosie, czyli wciąż pozostanę przy stosunkowo niskiej wadze i dużym prześwicie, a kosztowo wyjdzie pewnie na jedno z toyotowymi mostami
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Mi ostatnio strzelił atak w tylnym moście w jimnym na 31" i przełożeniach 5.125 z vitary.
Jakie to są patenty na 35"? Pochwy Spidertrax i półosie TG?
Jakie to są patenty na 35"? Pochwy Spidertrax i półosie TG?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
a silnik też oryginał 1.3? (gaźnik?wtrysk?)chomik. pisze:do tych 33" silverstonów (tych o wysokości ok 83cm) i seryjnych półosi, mam 5,125, reduktor od litrówki, z tyłu spoola i spieka, co powoduje, że często się strzela ze sprzęgła, a i tak nic się nie dzieje.
Jak już napisałem, jak będzie problem, to się kupi mocniejsze półosie, czyli wciąż pozostanę przy stosunkowo niskiej wadze i dużym prześwicie, a kosztowo wyjdzie pewnie na jedno z toyotowymi mostami
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
przeżytekPlacek^ pisze:Mi ostatnio strzelił atak w tylnym moście w jimnym na 31" i przełożeniach 5.125 z vitary.
Jakie to są patenty na 35"? Pochwy Spidertrax i półosie TG?

a słabo ustawione talerz/atak zmielą się nawet na 29`

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
chomik. pisze:do tych 33" silverstonów (tych o wysokości ok 83cm) i seryjnych półosi, mam 5,125, reduktor od litrówki, z tyłu spoola i spieka, co powoduje, że często się strzela ze sprzęgła, a i tak nic się nie dzieje.
Jak już napisałem, jak będzie problem, to się kupi mocniejsze półosie, czyli wciąż pozostanę przy stosunkowo niskiej wadze i dużym prześwicie, a kosztowo wyjdzie pewnie na jedno z toyotowymi mostami
Co ważne nie trzeba kombinować z zawiasem bo masa nieuresorowana zostaje taka sama
Ale to wszystko zależy jaki kto ma budżet można kombinować z oryginalnymi mostami, albo zmienić na mocniejsze cięższe (pewnie wyjdzie taniej)
Ja jestem zwolennikiem modyfikowania oryginału, ale ile kasy wywaliłem na te moje eksperymenty to nawet głośno nie będę mówił bo byście parskneli śmiechem


SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba
692121109 Kuba
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
silnik mam 1,6 8v z vitary
czy taniej, to nie wiem, bo nie orientuję się w cenach innych mostów
czy taniej, to nie wiem, bo nie orientuję się w cenach innych mostów
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
To co teraz jest na topie?Salata123 pisze:przeżytekPlacek^ pisze:Mi ostatnio strzelił atak w tylnym moście w jimnym na 31" i przełożeniach 5.125 z vitary.
Jakie to są patenty na 35"? Pochwy Spidertrax i półosie TG?![]()
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
A wytrzyma taki zestaw z blokadą z przodu silnik 140KM?chomik. pisze:do tych 33" silverstonów (tych o wysokości ok 83cm) i seryjnych półosi, mam 5,125, reduktor od litrówki, z tyłu spoola i spieka, co powoduje, że często się strzela ze sprzęgła, a i tak nic się nie dzieje.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Widzisz i tu rodzi się pytanie jaki masz styl jazdy?Placek^ pisze:A wytrzyma taki zestaw z blokadą z przodu silnik 140KM?chomik. pisze:do tych 33" silverstonów (tych o wysokości ok 83cm) i seryjnych półosi, mam 5,125, reduktor od litrówki, z tyłu spoola i spieka, co powoduje, że często się strzela ze sprzęgła, a i tak nic się nie dzieje.
Jeżeli na pełnej piźd.ie to raczej nie
Jeżeli technicznie raczej tak
Każdy mówi że półośki slabe, przeguby itp itd a ja przez pięć lat jazdy samuraiem nie ukręciłem ani jednego przegubu i półosi
Za to wyrwałem przedni most

SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba
692121109 Kuba
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Wilku pisze:
To co teraz jest na topie?
pzdr, W
takie mosty


Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Zbyt wiele nie widać na tym zdjęciu. Szczególnie wnętrzności i patentów 
Swoja drogą ja mam bardzo dobre doświadczenia z mostami Samuraja. Tylny tylko raz udało mi się wyrwać (wina łożyska i luzów). W przednim pogiąłem obudowę po niezłym skoku.
Przedni na 2 satelitach służył do końca. Ani razu nie urwałem przegubu i ani razu żadnej półosi.
Kilka razy robiłem łożyska z tyłu. I to tyle na 5 lat męczenia żelaza na kółkach 235x75r15 z silnikiem 100KM.
Do tego trzeba pamiętać o cenach części zamiennych do tych mostów, które są śmiesznie tanie.
Mimo tego jakoś nie widzę tych mostów przy terenowej wyścigówce, silniku ok 140KM, pod 200NM i przy kołach 31-33 cale. Może do przeprawy w takiej konfiguracji dadzą radę.
pzdr, W

Swoja drogą ja mam bardzo dobre doświadczenia z mostami Samuraja. Tylny tylko raz udało mi się wyrwać (wina łożyska i luzów). W przednim pogiąłem obudowę po niezłym skoku.
Przedni na 2 satelitach służył do końca. Ani razu nie urwałem przegubu i ani razu żadnej półosi.
Kilka razy robiłem łożyska z tyłu. I to tyle na 5 lat męczenia żelaza na kółkach 235x75r15 z silnikiem 100KM.
Do tego trzeba pamiętać o cenach części zamiennych do tych mostów, które są śmiesznie tanie.
Mimo tego jakoś nie widzę tych mostów przy terenowej wyścigówce, silniku ok 140KM, pod 200NM i przy kołach 31-33 cale. Może do przeprawy w takiej konfiguracji dadzą radę.
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Wilku, chyba nie oczekiwałeś gotowych rozwiązań podanych na tacy



Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?

Na razie trochę wypadłem z samurajów. Ale sentyment pozostał. Może jeszcze kiedyś coś mnie najdzie i sprawię sobie Samuraja?
Tylko od razu będą sprężyny, silnik od 120KM+, więc i o patentach na mocniejsze mosty trzeba zbierać dane.
Ja jeździłem na kołach 29" i w zasadzie nie miałem kompleksów (lubiłem jeździć na czas). Przy większych przydały by się trochę szersze mosty (żeby poprawić stabilność) z trochę mocniejszymi obudowami i obowiązkowo z tarczami z tyłu. I w takiej sytuacji być może zamiast bawić się z mostami od Samuraja warto od razu kombinować z innymi mostami. Na przykład tylny Pajero II (obrzydliwie tani i łatwo dostępny), a przedni LJ70 lub nawet patrol hiszpan. Obstawiam, że różnica w wadze mostów nie powinna przekraczać 25-30kg/most.
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Oglądałem dzisiaj tylny post z pajero, właśnie żeby wsadzić go do jimnego i jest po prostu ogromny - sprawia wrażenie bardzo ciężkiego, tak ze 2x jimny i ma ogromną gruchę, która zabierze dużo prześwitu, do tego wygląda na dość wąski. Mosty z LJ70 wydają się przy nim dużo mniejsze i lżejsze.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
To słabo. Na zdjęciach wygląda to inaczej.
Z tymi mostami z LJ70 to trochę kiszka jeśli chodzi o cenę i dostępność. Poza tym zamiast wyrywać mosty i wahacze z toyoty, a później adoptowanie je do ramy Samuraja, chyba bardziej logiczne wydaje się na całe podwozie z LJki posadzić budę Samuraja. A idąc o krok dalej - jeździć LJ-ką
pzdr, W
Z tymi mostami z LJ70 to trochę kiszka jeśli chodzi o cenę i dostępność. Poza tym zamiast wyrywać mosty i wahacze z toyoty, a później adoptowanie je do ramy Samuraja, chyba bardziej logiczne wydaje się na całe podwozie z LJki posadzić budę Samuraja. A idąc o krok dalej - jeździć LJ-ką

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Tylko most od pajero bardzo mocny w longu w seri blokada bardzo dobrze działajaca w suce był by z dożywotnią gwarancją
Grucha cal wieksza od lj wąski nie jest ale cięższy lie nie pamiętam ale nie strasznie duzo
Fajne przełożenia do 33 35 cali
Grucha cal wieksza od lj wąski nie jest ale cięższy lie nie pamiętam ale nie strasznie duzo
Fajne przełożenia do 33 35 cali
NO I JEST RZOPA
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Wilku pisze:To słabo. Na zdjęciach wygląda to inaczej.
Z tymi mostami z LJ70 to trochę kiszka jeśli chodzi o cenę i dostępność. Poza tym zamiast wyrywać mosty i wahacze z toyoty, a później adoptowanie je do ramy Samuraja, chyba bardziej logiczne wydaje się na całe podwozie z LJki posadzić budę Samuraja. A idąc o krok dalej - jeździć LJ-ką
pzdr, W
Z jakimś sensownym silnikiem i ruro budą
Ile mniej piepszenia i serwis o wiele przyjemniejszy niż takiej wszyskomajacej zmoty z 5 marek
NO I JEST RZOPA
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
chomik. pisze:ze spoolemAśka&Kuba pisze:Z blokdami?kewin pisze:moj kolega lata na 33 silvera i w seri w mostach jak narazie mu to idzie fajnie
Z arabem z przodu juz tak kolorowo by nie było ale bez tragedi
NO I JEST RZOPA
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
Salata123 pisze:Wilku, chyba nie oczekiwałeś gotowych rozwiązań podanych na tacy![]()
Hahahah dobre

NO I JEST RZOPA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość