Retro traktor
Moderator: Marcin-Kraków
Re: Retro traktor
Jarek,
mam foty zetorka,którego mam zamiar przygarnąć,
maszyna niestety nieco skundlona, rzucisz fachowym okiem?
mam foty zetorka,którego mam zamiar przygarnąć,
maszyna niestety nieco skundlona, rzucisz fachowym okiem?
LJ 70
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Re: Retro traktor
Postaram się ocenić- ślij.
Re: Retro traktor
dawaj foty tutaj<mario> pisze:Jarek,
mam foty zetorka,którego mam zamiar przygarnąć,
maszyna niestety nieco skundlona, rzucisz fachowym okiem?
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Re: Retro traktor
Ja już foty oblukuje, jak @Mario powoli to wieczorem wrzucę.
Co do braków to po kolei:
1. Wygląda mi, że to była wersja K (Bocian), przerobione zostały tylne koła, a przednie zwrotnice chyba zostały z boćka (czyli dłuższe)- choć tego nie jestem pewien. Można to łatwo sprawdzić przez pomiar, mam w domu obie zwrotnice, moge podać wartości. Mocowania piast tylnych kół zostały z bociana, tarczę koła obcięli i dospawali pod obręcz na mniejszą oponę. Łatwy powrót do ori stanu, tylko jest jedn myk- bocian miał inne przełożenia skrzyni i na małych kołach będzie wolniejszy niż fabryczna wersja A lub T.
2. Kiera nie ori, mam nadzieję, że przy wymianie nie zepsuli wieloklinu...
3. Deska raczej do wywalenia, ewentualnie do zaspawania zbędne otwory, wszystkie zegary non ori, brak tzw "solniczki" czyli kontrolki świec żarowych. Jeżeli są nowe świece i działają to łatwo je bez niej zepsuć bo są łączone w szereg i muszą pracować z określonymi spadkami napięcia- inaczej się szybko przepalają.
4. Brak reglera oraz prądnicy- spytaj czy już są na złomie?
5. Tylne błotniki, zaczep, cięgna boczne, cięgno z korbką- non ori.
6. Światła przednie i tylne non ori.
7. Skrzynka na aku oraz siedzenie kierowcy to jakaś radosna twórczość...
8. Blok silnika z wyjściem na kompresor- czasem nie mają go jeszcze gdzieś w szpejach?
9. Masa dziwacznie podpięta w okolicach rozrusznika, ogólnie cała instalka będzie pewnie do zmiany.
10. Maska ładna, rokuje- tylko pewnie jest zastępcza chłodnica (ori droga!) oraz pompa wody z termostatem, dlatego wyrzezali w górnej części maski dziurę do korka chłodnicy... Maska do naprawienia.
11. Drążek kierowniczy poprzeczny nie ori, gałki też. Niestety przez to pewnie są rozwiercone stożki wąsów zwrotnicy, przez to co najmniej do dorobienia są stożkowe wkładki do wąskich ori gałek. Drążek podłużny koszerny.
12. Filtr paliwa bez śruby odpowietrzania- pokrywa uszczelniana silikonem. Pewnie jest pogięta, a to jest trudne później do odtworzenia do stanu fabrycznego. Przewody paliwowe powinny być metalowe.
13. Motor pracuje ładnie- czy mierzyłeś ciśnienie oleju na gorącym silniku? Czy podnośnik oraz wałek działa? Wszystkie biegi wchodzą, przełącza na szosowe i terenowe?
Powrót do full ori stanu możliwy aczkolwiek tanio nie będzie... Prościej byłoby chyba kupić wąskie koła i dążyć do wersji K (jeżeli jest tam faktycznie wolna skrzynia).
To tak na szybko.
Co do braków to po kolei:
1. Wygląda mi, że to była wersja K (Bocian), przerobione zostały tylne koła, a przednie zwrotnice chyba zostały z boćka (czyli dłuższe)- choć tego nie jestem pewien. Można to łatwo sprawdzić przez pomiar, mam w domu obie zwrotnice, moge podać wartości. Mocowania piast tylnych kół zostały z bociana, tarczę koła obcięli i dospawali pod obręcz na mniejszą oponę. Łatwy powrót do ori stanu, tylko jest jedn myk- bocian miał inne przełożenia skrzyni i na małych kołach będzie wolniejszy niż fabryczna wersja A lub T.
2. Kiera nie ori, mam nadzieję, że przy wymianie nie zepsuli wieloklinu...
3. Deska raczej do wywalenia, ewentualnie do zaspawania zbędne otwory, wszystkie zegary non ori, brak tzw "solniczki" czyli kontrolki świec żarowych. Jeżeli są nowe świece i działają to łatwo je bez niej zepsuć bo są łączone w szereg i muszą pracować z określonymi spadkami napięcia- inaczej się szybko przepalają.
4. Brak reglera oraz prądnicy- spytaj czy już są na złomie?
5. Tylne błotniki, zaczep, cięgna boczne, cięgno z korbką- non ori.
6. Światła przednie i tylne non ori.
7. Skrzynka na aku oraz siedzenie kierowcy to jakaś radosna twórczość...
8. Blok silnika z wyjściem na kompresor- czasem nie mają go jeszcze gdzieś w szpejach?
9. Masa dziwacznie podpięta w okolicach rozrusznika, ogólnie cała instalka będzie pewnie do zmiany.
10. Maska ładna, rokuje- tylko pewnie jest zastępcza chłodnica (ori droga!) oraz pompa wody z termostatem, dlatego wyrzezali w górnej części maski dziurę do korka chłodnicy... Maska do naprawienia.
11. Drążek kierowniczy poprzeczny nie ori, gałki też. Niestety przez to pewnie są rozwiercone stożki wąsów zwrotnicy, przez to co najmniej do dorobienia są stożkowe wkładki do wąskich ori gałek. Drążek podłużny koszerny.
12. Filtr paliwa bez śruby odpowietrzania- pokrywa uszczelniana silikonem. Pewnie jest pogięta, a to jest trudne później do odtworzenia do stanu fabrycznego. Przewody paliwowe powinny być metalowe.
13. Motor pracuje ładnie- czy mierzyłeś ciśnienie oleju na gorącym silniku? Czy podnośnik oraz wałek działa? Wszystkie biegi wchodzą, przełącza na szosowe i terenowe?
Powrót do full ori stanu możliwy aczkolwiek tanio nie będzie... Prościej byłoby chyba kupić wąskie koła i dążyć do wersji K (jeżeli jest tam faktycznie wolna skrzynia).
To tak na szybko.
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Re: Retro traktor
Jeszcze sobie lukam na foty:
1. Opony wszystkie do wymiany, przednie koła i piasty kombinowane, do zmiany na zetorowskie.
2. Kranik w bloku niefabryczny.
3. Wpust na korbę do odpalania uszkodzony, demontaż tego elementu do fachowej naprawy mocno upierdliwy...
4. Brak wstępnego filtra paliwa (ori jest trudny do zdobycia).
5. Manometr oleju wskazuje wartość ponad 8, ale nie widzę w jakich jednostkach? Bo chyba nie atm? Jeśli tak jest na zimnym odpaleniu to pewnie zawór przelewowy został skręcony na maksa bo na ciepłym nie było ciśnienia. Prosty lud w ten sposób naprawia wypracowane panewki wału... Prawidłowo ustawiony zawór powinien otwierać się na zimnym silniku przy maks. 6-7 atm.
1. Opony wszystkie do wymiany, przednie koła i piasty kombinowane, do zmiany na zetorowskie.
2. Kranik w bloku niefabryczny.
3. Wpust na korbę do odpalania uszkodzony, demontaż tego elementu do fachowej naprawy mocno upierdliwy...
4. Brak wstępnego filtra paliwa (ori jest trudny do zdobycia).
5. Manometr oleju wskazuje wartość ponad 8, ale nie widzę w jakich jednostkach? Bo chyba nie atm? Jeśli tak jest na zimnym odpaleniu to pewnie zawór przelewowy został skręcony na maksa bo na ciepłym nie było ciśnienia. Prosty lud w ten sposób naprawia wypracowane panewki wału... Prawidłowo ustawiony zawór powinien otwierać się na zimnym silniku przy maks. 6-7 atm.
Re: Retro traktor
Dzięki Jarek za cenne uwagi, jak możesz to wklej foty i film w moim imieniu.
Jak oceniasz relację cena do tego co za nią dostanę. Wchodzić w temat czy odpuścić?
Nie mam ciśnienia na robienie oryginała, na tą chwilę nie mam nawet takiej możliwości.
Traktor wydaje się być sprawny, silnik chodzi ładnie (nie mierzyłem ciśnienia), wałek działa i podnośnik też. Drobna mechanika i estetyka do ogarnięcia.
Wielkiego parcia na zakup nie mam bo i roboty dla niego nie za wiele. Jak będzie to się przyda:)
Zetorek sam mnie znalazł i żal mi tematu nie pociągnąć.
Czy dysponując tylko umową zakupu + umowa między poprzednimi właścicielami jest możliwość rejestracji na zwykłych blachach?
Jak oceniasz relację cena do tego co za nią dostanę. Wchodzić w temat czy odpuścić?
Nie mam ciśnienia na robienie oryginała, na tą chwilę nie mam nawet takiej możliwości.
Traktor wydaje się być sprawny, silnik chodzi ładnie (nie mierzyłem ciśnienia), wałek działa i podnośnik też. Drobna mechanika i estetyka do ogarnięcia.
Wielkiego parcia na zakup nie mam bo i roboty dla niego nie za wiele. Jak będzie to się przyda:)
Zetorek sam mnie znalazł i żal mi tematu nie pociągnąć.
Czy dysponując tylko umową zakupu + umowa między poprzednimi właścicielami jest możliwość rejestracji na zwykłych blachach?
jarekstryszawa pisze:Ja już foty oblukuje, jak @Mario powoli to wieczorem wrzucę.
Co do braków to po kolei:
1. Wygląda mi, że to była wersja K (Bocian), przerobione zostały tylne koła, a przednie zwrotnice chyba zostały z boćka (czyli dłuższe)- choć tego nie jestem pewien. Można to łatwo sprawdzić przez pomiar, mam w domu obie zwrotnice, moge podać wartości. Mocowania piast tylnych kół zostały z bociana, tarczę koła obcięli i dospawali pod obręcz na mniejszą oponę. Łatwy powrót do ori stanu, tylko jest jedn myk- bocian miał inne przełożenia skrzyni i na małych kołach będzie wolniejszy niż fabryczna wersja A lub T.
2. Kiera nie ori, mam nadzieję, że przy wymianie nie zepsuli wieloklinu...
3. Deska raczej do wywalenia, ewentualnie do zaspawania zbędne otwory, wszystkie zegary non ori, brak tzw "solniczki" czyli kontrolki świec żarowych. Jeżeli są nowe świece i działają to łatwo je bez niej zepsuć bo są łączone w szereg i muszą pracować z określonymi spadkami napięcia- inaczej się szybko przepalają.
4. Brak reglera oraz prądnicy- spytaj czy już są na złomie?
5. Tylne błotniki, zaczep, cięgna boczne, cięgno z korbką- non ori.
6. Światła przednie i tylne non ori.
7. Skrzynka na aku oraz siedzenie kierowcy to jakaś radosna twórczość...
8. Blok silnika z wyjściem na kompresor- czasem nie mają go jeszcze gdzieś w szpejach?
9. Masa dziwacznie podpięta w okolicach rozrusznika, ogólnie cała instalka będzie pewnie do zmiany.
10. Maska ładna, rokuje- tylko pewnie jest zastępcza chłodnica (ori droga!) oraz pompa wody z termostatem, dlatego wyrzezali w górnej części maski dziurę do korka chłodnicy... Maska do naprawienia.
11. Drążek kierowniczy poprzeczny nie ori, gałki też. Niestety przez to pewnie są rozwiercone stożki wąsów zwrotnicy, przez to co najmniej do dorobienia są stożkowe wkładki do wąskich ori gałek. Drążek podłużny koszerny.
12. Filtr paliwa bez śruby odpowietrzania- pokrywa uszczelniana silikonem. Pewnie jest pogięta, a to jest trudne później do odtworzenia do stanu fabrycznego. Przewody paliwowe powinny być metalowe.
13. Motor pracuje ładnie- czy mierzyłeś ciśnienie oleju na gorącym silniku? Czy podnośnik oraz wałek działa? Wszystkie biegi wchodzą, przełącza na szosowe i terenowe?
Powrót do full ori stanu możliwy aczkolwiek tanio nie będzie... Prościej byłoby chyba kupić wąskie koła i dążyć do wersji K (jeżeli jest tam faktycznie wolna skrzynia).
To tak na szybko.
LJ 70
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Re: Retro traktor
Tak wygląda rzeczony zetor- stanowiący już własność @Mario:






Gratuluję zakupu!






Gratuluję zakupu!
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Re: Retro traktor
Ustrzelone przez Czesława:













Nawet sporo w nim oryginała zostało, dobra baza do odbudowy.













Nawet sporo w nim oryginała zostało, dobra baza do odbudowy.
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Retro traktor
bardzo dobra.
sprzęt na chodzie, zdrowe opony. z nieoryginalnych elementów to elektryka z zegarami i alternatorem oraz gówniane siedzenie.
reszta jak najabrdziej.
hiena jezdzi po kraju i skupuje. za tego zetora wypłacił 6.5koła w żorach bodajże.
za kabiną holownika widać zundappa z 1936roku praktycznie kompletnego. ode mnie brał charta, jeszcze jechał do lublina ładować syrenę bosto i jakąś mz starą.
pracuje dla mitycznego kolekcjonera z północy kraju który ma ponad 300pojazdów i wciąga wszystko co ciekawe się pokaże.
uj wie co z tym potem robią. handlują chyba za gruby hajs...
sprzęt na chodzie, zdrowe opony. z nieoryginalnych elementów to elektryka z zegarami i alternatorem oraz gówniane siedzenie.
reszta jak najabrdziej.
hiena jezdzi po kraju i skupuje. za tego zetora wypłacił 6.5koła w żorach bodajże.
za kabiną holownika widać zundappa z 1936roku praktycznie kompletnego. ode mnie brał charta, jeszcze jechał do lublina ładować syrenę bosto i jakąś mz starą.
pracuje dla mitycznego kolekcjonera z północy kraju który ma ponad 300pojazdów i wciąga wszystko co ciekawe się pokaże.
uj wie co z tym potem robią. handlują chyba za gruby hajs...
#noichuj
- dawidbajorek
-
- Posty: 920
- Rejestracja: pt cze 11, 2010 10:29 am
- Lokalizacja: Polska
Re: Retro traktor
jeden z dwóch dzików 21 z przyczepką drugi ma sprytnego "liska"

i polska koleba co zwie się WÓZEK TRANSPORTOWY WDN-23-0161 z takim samym silnikiem co dzik..


i polska koleba co zwie się WÓZEK TRANSPORTOWY WDN-23-0161 z takim samym silnikiem co dzik..

46....469 

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Retro traktor
dziki są zajebiste.
u nas pod kwk wujek jeszcze jeden prawdziwek wozi węgiel dzikiem ładnie odnowionym.
czad.
u nas pod kwk wujek jeszcze jeden prawdziwek wozi węgiel dzikiem ładnie odnowionym.
czad.
#noichuj
Re: Retro traktor
A ja mam kolebę,tylko silnik zmieniłem na Andoriowy 1CA90.
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl
http://www.ryby-raczkowski.pl
- dawidbajorek
-
- Posty: 920
- Rejestracja: pt cze 11, 2010 10:29 am
- Lokalizacja: Polska
Re: Retro traktor
mi się bardzo podobają ciągniki na gąsienicach...
http://allegro.pl/ciagnik-gasienicowy-t ... 17395.html
http://allegro.pl/ciagnik-gasienicowy-t ... 17395.html
46....469 

Re: Retro traktor
DT-75 teraz na kilogramy sprzedają... można kupić sprawnego za grosze. Takim u nas na pole wyjechać, hmm...
https://lh4.googleusercontent.com/-2Rl8 ... 080635.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-2Rl8 ... 080635.JPG
Re: Retro traktor
To nie jest DT-75. 75 miała 2 rolki podporowe i 2 wózki dwukołowe wahliwe.Takayuki pisze:DT-75 teraz na kilogramy sprzedają... można kupić sprawnego za grosze. Takim u nas na pole wyjechać, hmm...
https://lh4.googleusercontent.com/-2Rl8 ... 080635.JPG
UAZ 469B 80'
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Retro traktor
to po pierwsze.
po drugie jakoś nie widzę tego zatrzęsienia detów na kilogramy nigdzie.
po drugie jakoś nie widzę tego zatrzęsienia detów na kilogramy nigdzie.
#noichuj
Re: Retro traktor
Faktycznie inny
Firmy dla których robię usługi miały detów po kilka sztuk, hałdowali tym miał kiedyś. Sprzedawali w przetargach za 7-10. Wszystkie jakaś firma ze Śląska wciągnęła, myślałem że nikt już tego nie używa/kupuje... okoliczne firmy/ludzie pozamieniały dt na hsw albo zachodnie/japońskie maszyny.

Firmy dla których robię usługi miały detów po kilka sztuk, hałdowali tym miał kiedyś. Sprzedawali w przetargach za 7-10. Wszystkie jakaś firma ze Śląska wciągnęła, myślałem że nikt już tego nie używa/kupuje... okoliczne firmy/ludzie pozamieniały dt na hsw albo zachodnie/japońskie maszyny.
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Retro traktor
No to się wygłupiłem znajomością tematu...
- dawidbajorek
-
- Posty: 920
- Rejestracja: pt cze 11, 2010 10:29 am
- Lokalizacja: Polska
Re: Retro traktor
alternatywą mogą być Rumunki, oczywiście im mniejszy tym fajniejszy. Najpopularniejszy u nas to UTB S-651 ...
http://www.automobileromanesti.ro/Tractorul/UTB_S/
lub maleństwo jak Bolgar TL30
http://www.automobileromanesti.ro/Tractorul/UTB_S/
lub maleństwo jak Bolgar TL30

46....469 

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Retro traktor
te najmniejsze utb są wykurwiste. normalnie w biurze albo w pokoju bym sobie takiego trzymał 
ale nawet w RO jest ich ekstremalnie mało.

ale nawet w RO jest ich ekstremalnie mało.
#noichuj
Re: Retro traktor
Ja używam -jeszcze tego z "okrągłą" kabiną.Ostatnio jakieś uje rozrusznik buchnęłyTakayuki pisze:, myślałem że nikt już tego nie używa.

L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl
http://www.ryby-raczkowski.pl
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Re: Retro traktor
Mam dylemacik.
Teść odbudowuje Ursusa C335- kabina w miarę szczelna, pasuje zatem zastosować jakieś ogrzewanie. Jest nagrzewnica z osobówki, wsadzona w miejsce po jednym aku i zagwozdka- jak wpiąć się w układ wodny?
Jeden koncept to otwór w głowicy pod czujnik temperatury (jakaś tulejka z trójnikiem), drugi to krótki przewód między pompą wody, a termostatem. Oba rozwiązania mają mankamenty, do tego mam wątpliwości czy układ się odpowietrzy bezproblemowo.
Co Wy na to?
Teść odbudowuje Ursusa C335- kabina w miarę szczelna, pasuje zatem zastosować jakieś ogrzewanie. Jest nagrzewnica z osobówki, wsadzona w miejsce po jednym aku i zagwozdka- jak wpiąć się w układ wodny?
Jeden koncept to otwór w głowicy pod czujnik temperatury (jakaś tulejka z trójnikiem), drugi to krótki przewód między pompą wody, a termostatem. Oba rozwiązania mają mankamenty, do tego mam wątpliwości czy układ się odpowietrzy bezproblemowo.
Co Wy na to?
- dawidbajorek
-
- Posty: 920
- Rejestracja: pt cze 11, 2010 10:29 am
- Lokalizacja: Polska
Re: Retro traktor
super pojedynek, może nie typowy traktor ale ... odgłos silnika powala na kolana. Można nawet takowy nabyć...
http://www.youtube.com/watch?v=aUtqUFAE3k8
http://russianspares.com/product.php?page_id=707
http://www.youtube.com/watch?v=aUtqUFAE3k8
http://russianspares.com/product.php?page_id=707
46....469 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość