Jimny swap BMW 1.8is - kilka pytań
Moderator: Albert_N
Jimny swap BMW 1.8is - kilka pytań
Czy do swapu mam kupić pedał sprzęgła od bmw? Czy wystarczy od jimnego? Bo coś takiego obiło mi się o uszy.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny swap BMW 1.8is - kilka pytań
Jeżeli masz obecnie sprzęgło na pompkę to nic nie kupuj, ale jeśli masz na linke to musisz kupić pompkę i wyrzeźbić jej mocowanie do pedału który masz pod nogą.
Zrobiłem tak w samuraju, pompkę kupiłem od opla omegi 2.0 za parę groszy. Więcej roboty jest z przekładką całych pedałów niż tylko z dołożeniem pompki.
Pamiętaj by kupując silnik wziąć także wszystko co się da (pomijając wiązkę i kompa), np. linkę gazu - o ile sama linka może się nie przydać, to jej mocowanie już tak.
ps. a nie lepiej kupić silnik od Suzuki Liany 1.6 - M16A ?
Zrobiłem tak w samuraju, pompkę kupiłem od opla omegi 2.0 za parę groszy. Więcej roboty jest z przekładką całych pedałów niż tylko z dołożeniem pompki.
Pamiętaj by kupując silnik wziąć także wszystko co się da (pomijając wiązkę i kompa), np. linkę gazu - o ile sama linka może się nie przydać, to jej mocowanie już tak.
ps. a nie lepiej kupić silnik od Suzuki Liany 1.6 - M16A ?
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach
sylwester w górach
Re: Jimny swap BMW 1.8is - kilka pytań
spuszczalem sie 4 godziny nad mocowaniem pompki - poczym itak niedzialala bo kat byl taki ,ze niewysprzeglalo -
wyciolem pedaly i wsadzilem orginalne z bmw - w 30 min i dziala
wyciolem pedaly i wsadzilem orginalne z bmw - w 30 min i dziala
-
- Posty: 610
- Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Jimny swap BMW 1.8is - kilka pytań
Witam
Powiedzcie jaki reduktor jest optymalny przy tym silniku i mostach lj70
Jak z masą tego silnika, mogę mieć za darmo cały silnik wiec biorę go pod uwagę.
Powiedzcie jaki reduktor jest optymalny przy tym silniku i mostach lj70
Jak z masą tego silnika, mogę mieć za darmo cały silnik wiec biorę go pod uwagę.
wildcat F50 w wersji rurka z IS
Re: Jimny swap BMW 1.8is - kilka pytań
reduktor z samiego daje redę, silnik waży ok. 100 kg
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach
sylwester w górach
-
- Posty: 610
- Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Jimny swap BMW 1.8is - kilka pytań
tak z grubsza co jest do zrobienia aby go wstawić?Sztanca pisze:reduktor z samiego daje redę, silnik waży ok. 100 kg
masz 1,3 czy 1,0 reduktor ?
wildcat F50 w wersji rurka z IS
Re: Jimny swap BMW 1.8is - kilka pytań
w ramę Samuraja?
- musisz wyrzeźbić nowe mocowania silnik-rama
To chyba najtrudniejszy etap, trzeba wyosiować silnik względem reduktora. Dobrą opcją będzie najpierw wstępnie przypasować odległość silnika ze skrzynią do reduktora i zrobić wał pomiędzy reduktorem a skrzynią. Najłatwiej zrobić go łącząc rurą początek oryginalnego wału BWM z końcówką oryginalnego walu samuraja od strony reduktora (pamiętaj by biorąc silnik wziąć wał, wystarczy 20 cm), a potem wpasowywać silnik w ramę z przykręconym tym wałem i dorobić łapy silnika oraz mocowania poduszek do ramy. Wału nie rób sam, lepiej dać do specjalisty.

- trzeba trochę podciąć i podklepać miejsce na skrzynie, brakuje kilka cm po bokach w tunelu
- porzeźbić kolektor wydechowy, bo "baran" jest trochę za duży i jego koniec będzie dmuchał w ramę
- zrobić nowe węże do chłodnicy
- połączyć elektrykę Samiego z elektryką 1.8is (pikuś, wystarczy polutować 8 przewodów)
- założyć pompkę sprzęgła pod pedał lub wstawić całe pedały z BMW, ten silnik ma sprzęgło hydrauliczne, a nie na linkę
- zmotać linkę gazu (przyda się oryginalna z BMW)
- skrócić prowadzenia gałki skrzyni biegów (ale to już kosmetyka)
- poczuć MOC
co do reduktora, mam 4.16
- musisz wyrzeźbić nowe mocowania silnik-rama
To chyba najtrudniejszy etap, trzeba wyosiować silnik względem reduktora. Dobrą opcją będzie najpierw wstępnie przypasować odległość silnika ze skrzynią do reduktora i zrobić wał pomiędzy reduktorem a skrzynią. Najłatwiej zrobić go łącząc rurą początek oryginalnego wału BWM z końcówką oryginalnego walu samuraja od strony reduktora (pamiętaj by biorąc silnik wziąć wał, wystarczy 20 cm), a potem wpasowywać silnik w ramę z przykręconym tym wałem i dorobić łapy silnika oraz mocowania poduszek do ramy. Wału nie rób sam, lepiej dać do specjalisty.
- trzeba trochę podciąć i podklepać miejsce na skrzynie, brakuje kilka cm po bokach w tunelu
- porzeźbić kolektor wydechowy, bo "baran" jest trochę za duży i jego koniec będzie dmuchał w ramę
- zrobić nowe węże do chłodnicy
- połączyć elektrykę Samiego z elektryką 1.8is (pikuś, wystarczy polutować 8 przewodów)
- założyć pompkę sprzęgła pod pedał lub wstawić całe pedały z BMW, ten silnik ma sprzęgło hydrauliczne, a nie na linkę
- zmotać linkę gazu (przyda się oryginalna z BMW)
- skrócić prowadzenia gałki skrzyni biegów (ale to już kosmetyka)
- poczuć MOC
co do reduktora, mam 4.16
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach
sylwester w górach
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Jimny swap BMW 1.8is - kilka pytań
Wałek SK-RD to jest ten docelowy
czy przymiar 


BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Jimny swap BMW 1.8is - kilka pytań
docelowy
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach
sylwester w górach
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Jimny swap BMW 1.8is - kilka pytań
Aha
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Jimny swap BMW 1.8is - kilka pytań
Jak dlugo kolega jezdzi na tym 4.16 z tym silnikiem? Medytuje czy sobie tez nie wsadzic tego 1.8 ale o reduktor troche sie boje. Obecnie 1.6 8v tam sobie siedzi. Silnik z liany fajny tylko ze komplet z bmki idzie kupic w cenie za ktora samego silnika takiego nie dostaniesz.
Mowimy o aucie z avataru czy inny ?
Mowimy o aucie z avataru czy inny ?

Re: Jimny swap BMW 1.8is - kilka pytań
auto z avataru to jimny + liana + 4.16
zmota 1.8 bmw + 4.16 jest na ukończeniu, niestety idzie pod młotek, szkoda pół roku pracy, ale nic na to nie poradzę, koledze skomplikowała się sytuacja rodzinna, musimy jedno auto sprzedać
zmota 1.8 bmw + 4.16 jest na ukończeniu, niestety idzie pod młotek, szkoda pół roku pracy, ale nic na to nie poradzę, koledze skomplikowała się sytuacja rodzinna, musimy jedno auto sprzedać
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach
sylwester w górach
Re: Jimny swap BMW 1.8is - kilka pytań
A ta waga 100 kilo to silnik + skrzynia czy sam silnik? Duzo ciezszy od 1.6 m16a bedzie ten IS? Nie moge sie zdecydowac ...
Re: Jimny swap BMW 1.8is - kilka pytań
Z pewnością podana jest waga samego słupka. Obstawiam, że m16a będzie około 20-25kg lżejszy od M42 (1.8IS BMW). Już ten sam silnik BMW, ale z okrojoną głowicą (115-118KM M43) jest kilkanaście kg lżejszy. A, do powiedzmy 5tys obr/min, wcale gorzej nie będzie przyspieszał.
pzdr, W
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Jimny swap BMW 1.8is - kilka pytań
Ehhh i mam metlik. U kolegi lezy sobie ISik ze skrzynia wlasnie i pewnie za pol darmo bedzie. I teraz kwestia czy pchac sie w to czy nie 

Re: Jimny swap BMW 1.8is - kilka pytań
Jeśli potrzebujesz kopniaka do działania, to ode mnie go masz 
Każdy swap, to ogrom pracy, która później daje satysfakcję. Sam kiedyś zwlekałem z włożeniem 1.3GTi i to był stracony czas ;]
A tak na serio, to konie i moment z M42 są zachęcające, ale walka ze skrzynią biegów może tego nie zrekompensować.
Dziś pewnie bym szukał J18 z Baleno (ewentualnie J20 z Vitary) i zostawił oryginalną skrzynię biegów. Fakt, że trochę mniej mocy i momentu, ale silnik dość lekki i wystarczająco mocny, jak na auto o wadze około 1T.
Mnie przy 100KM z silnika 1.3 w Samuraju bardzo często brakowało lepszego zawieszenia. Ale dało się to jakoś okiełznać:
http://www.youtube.com/watch?v=1r9AmXHW078
pzdr, W

Każdy swap, to ogrom pracy, która później daje satysfakcję. Sam kiedyś zwlekałem z włożeniem 1.3GTi i to był stracony czas ;]
A tak na serio, to konie i moment z M42 są zachęcające, ale walka ze skrzynią biegów może tego nie zrekompensować.
Dziś pewnie bym szukał J18 z Baleno (ewentualnie J20 z Vitary) i zostawił oryginalną skrzynię biegów. Fakt, że trochę mniej mocy i momentu, ale silnik dość lekki i wystarczająco mocny, jak na auto o wadze około 1T.
Mnie przy 100KM z silnika 1.3 w Samuraju bardzo często brakowało lepszego zawieszenia. Ale dało się to jakoś okiełznać:
http://www.youtube.com/watch?v=1r9AmXHW078
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Jimny swap BMW 1.8is - kilka pytań
Przypuszczam ze taki j18 by mi styknal, tylko ze znowu ceny rynkowe nie zachecajace
Co do skrzyni to masz na mysli ze ciezko zamontowac czy ze jest kiepska?

Re: Jimny swap BMW 1.8is - kilka pytań
Baleno kupisz za 2tys. Gruz po nim spieniezysz, więc drogo nie wyjdzie.
A skrzynia bmw pewnie jest Lux (jest wolniejsza niż z suzuki). Tylko trzeba ją dobrze zamocować i wał dorobić.
Nie każdemu się to udaje za 1 razem
Pzdr,W
A skrzynia bmw pewnie jest Lux (jest wolniejsza niż z suzuki). Tylko trzeba ją dobrze zamocować i wał dorobić.
Nie każdemu się to udaje za 1 razem

Pzdr,W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Jimny swap BMW 1.8is - kilka pytań
Silnik Baleno 1,8 pasuje do skrzyni vitary 1,6 trzeba tylko inne łożysko na wałek sprzęgłowy dać i wytoczyć mu oprawkę, reszta roboty to rzeźba.
Re: Jimny swap BMW 1.8is - kilka pytań
Skoro pasuje do Vitary, to z allegrową flanszą powinien także pasować do skrzyni Samuraja/Jimny.
pzdr, W
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Jimny swap BMW 1.8is - kilka pytań
Za małe? Nie drd?
pzdr, W
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Jimny swap BMW 1.8is - kilka pytań
Czy taki obrotomierz http://sklep4x4.pl/sklep/pr/192/21912/O ... 80-mm.html da się podłączyć do 1.8is?
Da radę, ale za małe i kijowe, będziesz co rajd wymieniał.Wilku pisze:Za małe? Nie drd?
pzdr, W
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości