
Pompa wtryskowa w Patrolu
Moderator: Kosiarz
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Pompa wtryskowa w Patrolu
Kornik - na początek wywal ten zawór z kolektora 

y60 autobus, czerwony.
Re: Pompa wtryskowa w Patrolu
w lewo czy w prawo aby zmniejszyć napięcie?N2O pisze:Pokręć gwiazdą tak aby zmniejszyć napięcie sprężyny pod membraną - turbo będzie dużo lepiej wstawać. A dawkę bez doładowania podkręcaj śrubką na górze boost compensatora - o ile taka jest w twojej pompie(jak nie ma, to można założyć inny dekiel z regulacją), samo przekręcanie boost pina też delikatnie podnosi dawkę bez doładowania.
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: Pompa wtryskowa w Patrolu
Nie pamiętam, sprężyna ma się obniżyć - kombinuj.


Re: Pompa wtryskowa w Patrolu
W prawo, tylko jak za mocno osłabisz napięcie sprężyny, to pełną dawkę będziesz miał już od powiedzmy połowy doładowania, co niekoniecznie musi być dobre, zwłaszcza gdy napięcie sprężyny masz ustawione pod fabryczne 0,8 bara, a będziesz dmuchał 1 bar, to nie ruszaj napięcia sprężyny, tylko ewentualnie (jeśli masz możliwość) ustaw dawkę bez doładowania górną śrubą na deklu boostcompensatora. Wróć z powrotem z wydatkiem głównym, tak jak miałeś, bo jaki jest sens podnosić doładowanie, ustawiać boost pina agresywniej, jeśli obciąłeś na wydatku głównym, bez sensu.



PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
Re: Pompa wtryskowa w Patrolu
główna dawka wróciła na swoje miejsce , a nawet o 30 stopni więcej
. Na niższej dawce mialem dość niskie obroty przy odpaleniu zaraz z rana. Teraz max doładowanie jest znacznie szybciej, przy niższych obrotach mam większe doładowanie niż na niższej dawce. Parch dość żwawo się odpycha, a koła mam duże i ciężkie. Nie kopci przy bucie, więc zapas jeszcze jest jakby coś. Bootspin ustawiony na 90st od wartości fabrycznej w prawo.

Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: Pompa wtryskowa w Patrolu
Jaki masz teraz wolne obroty po odpaleniu?kornik21 pisze:główna dawka wróciła na swoje miejsce , a nawet o 30 stopni więcej. Na niższej dawce mialem dość niskie obroty przy odpaleniu zaraz z rana. Teraz max doładowanie jest znacznie szybciej, przy niższych obrotach mam większe doładowanie niż na niższej dawce. Parch dość żwawo się odpycha, a koła mam duże i ciężkie. Nie kopci przy bucie, więc zapas jeszcze jest jakby coś. Bootspin ustawiony na 90st od wartości fabrycznej w prawo.
Re: Pompa wtryskowa w Patrolu
Jak odpalę to tak ok 500-600, jak silnik rozgrzany to ok 750 obr/min
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: Pompa wtryskowa w Patrolu
książkowo żekłbym , natomiast R6 najlepiej sie czuje jak wolne ma na pozycji 900 rpm 

era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
Re: Pompa wtryskowa w Patrolu
900 to zdecydowanie za dużo.
Re: Pompa wtryskowa w Patrolu
...ale pali chyba z 18 po tych modach
Duże i ciężkie koła...tak se tłumaczę 


Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: Pompa wtryskowa w Patrolu
Ok, dzieki mam tak samo, książka rzeczywiście mówi 650-750 na ciepłym silniku. Na zimnym wiadomo niżej , ale możesz podciągnąć ciegnem wolnych obr. na zimnym. Jeśli je masz ? po,lewej przy kierownicy obok otwierania klapki wlewu paliwa.kornik21 pisze:Jak odpalę to tak ok 500-600, jak silnik rozgrzany to ok 750 obr/min
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Pompa wtryskowa w Patrolu
Musi je mieć - każde 2.8 ma. I producent zaleca jego używanie przy każdym zimnym paleniu poniżej 20 *C.

Możesz spróbować pokręcić jeszcze boostpinem
A nie deptasz go teraz mocniej, bo mocy przybyło ?kornik21 pisze:...ale pali chyba z 18 po tych modachDuże i ciężkie koła...tak se tłumaczę

Możesz spróbować pokręcić jeszcze boostpinem

y60 autobus, czerwony.
Re: Pompa wtryskowa w Patrolu
złe wyregulowane napięcia sprężyny - zbyt mientkie powoduje banana na twarzy, podziw wśród plaskaczy ale tez mocniejsza przyjaźń właściciela pobliskiej stacji benzynowej 

Re: Pompa wtryskowa w Patrolu
Etam, co by tu nie gadać 2.8 i tak nie jedzie. 
Do 3.3 nie ma startu
Wczoraj przewaliłem 60 kilosów w terenie i na nowo zapałałem miłością to tego pieca


Do 3.3 nie ma startu



W160
PajeroLong SS
PajeroLong SS
Re: Pompa wtryskowa w Patrolu
sprężyny nie ruszałem, a wam ile pali parch?martii pisze:złe wyregulowane napięcia sprężyny - zbyt mientkie powoduje banana na twarzy, podziw wśród plaskaczy ale tez mocniejsza przyjaźń właściciela pobliskiej stacji benzynowej
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Pompa wtryskowa w Patrolu
Ja się nie przyznam, bo zaraz powiedzą, że to niemożliwekornik21 pisze:sprężyny nie ruszałem, a wam ile pali parch?

y60 autobus, czerwony.
Re: Pompa wtryskowa w Patrolu
U mnie po całym dłubaniu, tj.turbo, pompa, IC, wydech... pali mniej niż przed modzeniem.... Na trasie na Simex'ie '36 zszedł z 13-14 na ok.11-12. Z tym że ja nie przekraczam 90km/h ( czyli rzeczywiste 100km/h ze względu na rozmiar opon licznik zaniża ok.10-12km). W terenie to trudno stwierdzić, zresztą i tak nie mierzę. U mnie turbo ok.1,2 max., boostpin przekręcony ok.60st. i wywalona podkładka. U kumpla podobnie, jedynie towarzysz z y60 ale rocznik 96 czyli dłuższa skrzynia biegów ma spalanie bez zmian, a nawet lekko do góry ale ok. 1 litr...
Jeśli chodzi o odczucia z jazdy to nawet nie ma porównania można gonić się z osobówkami
,ale co najważniejsze dla mnie drugi bieg na wolnej skrzyni jest nie do zmulenia w terenie..... poniżej widać jak dwójka cały czas ciągnie, mimo że opór spory...
A to wszystko dzięki WAM
https://www.youtube.com/watch?v=3vDRJRrGWvg
Jeśli chodzi o odczucia z jazdy to nawet nie ma porównania można gonić się z osobówkami

A to wszystko dzięki WAM


https://www.youtube.com/watch?v=3vDRJRrGWvg
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Re: Pompa wtryskowa w Patrolu
kumpel miał nowego Ajfona i nie do końca manuala opanował 
na tablecie pięknie widać..

na tablecie pięknie widać..
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Re: Pompa wtryskowa w Patrolu
Obudziłem sie ze snu zimowego a tu post w 1/5 pocięty. Potrzebuje skończyć regulacje pompki, powiedzcie mi pozycja fabryczna boost pina jest gdy 0 na membranie jest w stronę chłodnicy czy kabiny? U mnie było tak że 0 jest w stronę kabiny. Ktoś tu pisał żeby przestawić go o 60 st w stronę ale w stronę silnika czy akumulatora? Co do sprężyny obniżyłem ją o jeden obrót zębatej nakrętki to wystarczy czy więcej? W sumie zbiera się fajnie ale dotarło do mnie info że najlepiej się zbiera i najmniej pali gdy przy 1600 obr na 4 pompuję 0,6 bara. Ktoś to potwierdzą?
Pozdr R
Pozdr R
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Pompa wtryskowa w Patrolu
Takie rzeczy się stroi metodą prób i błędów, i ciężko to dobrze ogarnąć w jedno popołudnie...
y60 autobus, czerwony.
Re: Pompa wtryskowa w Patrolu
W stronę silnika....co do tych obrotów i doładowania które podałeś to pierwsze słyszę, ale....turbina ile ci dmucha?Rradian pisze:Obudziłem sie ze snu zimowego a tu post w 1/5 pocięty. Potrzebuje skończyć regulacje pompki, powiedzcie mi pozycja fabryczna boost pina jest gdy 0 na membranie jest w stronę chłodnicy czy kabiny? U mnie było tak że 0 jest w stronę kabiny. Ktoś tu pisał żeby przestawić go o 60 st w stronę ale w stronę silnika czy akumulatora? Co do sprężyny obniżyłem ją o jeden obrót zębatej nakrętki to wystarczy czy więcej? W sumie zbiera się fajnie ale dotarło do mnie info że najlepiej się zbiera i najmniej pali gdy przy 1600 obr na 4 pompuję 0,6 bara. Ktoś to potwierdzą?
Pozdr R
Poza tym tak jak napisał Wowos trochę czasu trzeba poświęcić co by efekt był satysfakcjonujący... my z kolegą Tomim poświęciliśmy na samo "strojenie" bity weekendzik...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Re: Pompa wtryskowa w Patrolu
Turbina mi dmucha 1.1 b przy zaślepinym zaworze upustowym.boban22 pisze:W stronę silnika....co do tych obrotów i doładowania które podałeś to pierwsze słyszę, ale....turbina ile ci dmucha?Rradian pisze:Obudziłem sie ze snu zimowego a tu post w 1/5 pocięty. Potrzebuje skończyć regulacje pompki, powiedzcie mi pozycja fabryczna boost pina jest gdy 0 na membranie jest w stronę chłodnicy czy kabiny? U mnie było tak że 0 jest w stronę kabiny. Ktoś tu pisał żeby przestawić go o 60 st w stronę ale w stronę silnika czy akumulatora? Co do sprężyny obniżyłem ją o jeden obrót zębatej nakrętki to wystarczy czy więcej? W sumie zbiera się fajnie ale dotarło do mnie info że najlepiej się zbiera i najmniej pali gdy przy 1600 obr na 4 pompuję 0,6 bara. Ktoś to potwierdzą?
Pozdr R
Poza tym tak jak napisał Wowos trochę czasu trzeba poświęcić co by efekt był satysfakcjonujący... my z kolegą Tomim poświęciliśmy na samo "strojenie" bity weekendzik...
Pytam o pozycję startową ponieważ na to wychodzi, że tu ktoś grzebał wcześniej , wg wytarcia na stożku boost pina pkt 0 jest 80st w stronę akumulatora patrZąc na pompe za chłornicy w stronę kabiny. Dlatego powiedzcie mi w którą stronę mam dać pkt 0 żeby mieć pozycję startową. były tu gdzieś fotki na forum ale też znikneły.
Re: Pompa wtryskowa w Patrolu
Mam tak samo ustawiony boost pin jak na tych zdjęciach, mam na nim dwie rysy obok siebie.
http://www.patrol4x4.com/forum/nissan-p ... ent-72795/
1. I co żeby zwiększyć kręcimy zgodnie ze wskazówkami zegara zakładam że niewiele ?
2. Poluźnienie sprężyny też zgodnie ze wskazówkami zegara ale ile? Narazie zrobiłem 1 pełny obrót słoneczkem , za dużo czy zamało ?
Może za dużo pytam ale chcę wiedzieć czy te ruchy mają być mimimalne czy wieksze, chce to wyczuć.
http://www.patrol4x4.com/forum/nissan-p ... ent-72795/
1. I co żeby zwiększyć kręcimy zgodnie ze wskazówkami zegara zakładam że niewiele ?
2. Poluźnienie sprężyny też zgodnie ze wskazówkami zegara ale ile? Narazie zrobiłem 1 pełny obrót słoneczkem , za dużo czy zamało ?
Może za dużo pytam ale chcę wiedzieć czy te ruchy mają być mimimalne czy wieksze, chce to wyczuć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości