jestem nowy i chciałem sie przywitac

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
4x4rafal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 9:40 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: 4x4rafal » czw sie 21, 2014 9:19 am

Witamy serdecznie :D :)2
Uaz 2.4 Andoria
Vitara 2.0 16v
Samurai Santana 1.3 wtrysk
Terrano II, 3D
Jeep Liberty 3.7v6

kazzi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: ndz sie 24, 2014 2:52 pm
Lokalizacja: Borne Sulinowo

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: kazzi » ndz sie 24, 2014 3:04 pm

Witam serdecznie wszystkich posiadaczy uazów i nie tylko :)
Tak więc wraz z kolegą rozpoczynamy zabawę w off road, warunki mamy do tego idealnie (teren) miasto Borne Sulinowo, może ktoś kojarzy :)
Posiadamy Uaza 469b od kilku dni, instalacja gazowa, motor 2,5, tak jak wspomniałem dopiero zaczynamy zdobywać doświadczenie w tej dziedzinie, mamy nadzieje że będzie nam się dobrze współracowało!
Pozdrawiamy!

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: Balu-Balu » pn sie 25, 2014 12:46 pm

Siema. Borne, oj zacne miejsce a w połączeniu z Letkimi to wypas. :)21 :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
TASMAN UAZ
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn cze 24, 2013 6:32 pm
Lokalizacja: Grójec

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: TASMAN UAZ » czw sie 28, 2014 12:00 pm

witamy witamy
UAZ 31512 na początku motania
FROTKA 2,2 DTI LONG

Awatar użytkownika
messix
 
 
Posty: 194
Rejestracja: pt wrz 05, 2014 3:22 am
Lokalizacja: Łódź

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: messix » pt wrz 05, 2014 8:03 pm

Witam pany

Zarejesrrowalem sie dopiero co i namoetnie czytam tematy wszelakie :) mam okazje kupic Uaza, a jako ze od dawna o tym mysle z okqzji skorzystam :) do tej pory ze sprzetami terenowymi mialem tylko tylko crossy :)
8)

Awatar użytkownika
4x4rafal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 9:40 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: 4x4rafal » sob wrz 06, 2014 6:44 am

Witamy. Fajnie że kupujesz Uaza.
Uaz 2.4 Andoria
Vitara 2.0 16v
Samurai Santana 1.3 wtrysk
Terrano II, 3D
Jeep Liberty 3.7v6

lukasz89
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr mar 26, 2014 5:28 pm

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: lukasz89 » czw paź 02, 2014 12:51 pm

Siemano,

jestem posiadaczem uaza z silnikiem z w123 240d juz drugi rok, jezdze poki co prawie bezawaryjnie i jestem z maszyny zadowolony :)

Forum czytam juz dlugo ale dopiero teraz zaczynam pisac.

Pozdro

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: Balu-Balu » śr paź 08, 2014 1:20 pm

Siema, też zaczynałem z tym silnikiem. Trochę dychawiczny ale jedzie :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

c64club
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt paź 28, 2014 12:32 pm

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: c64club » wt paź 28, 2014 12:54 pm

Dobry
"Jestem tu nowy" itd :)
Przymierzam się do zrobienia prawka kat. B i w związku z tym szukam sprzęta, który w porze deszczowej zastąpi moto z koszem, będzie naprawialny i (wiem, patrzę jak baba) będzie mi się podobał. Toporność jak najbardziej mi odpowiada, przydaloby się 4x4 i odpowiednio wysoka pozycja kierowcy.
Rozglądałem się za Nivą, ale wpadł mi w oko również UAZ 469, ktory ma o niebo ładniejszy ryj i jest na ramie, a jego deska rozdzielcza przemawia :) W związku z tym na razie czytam, ale też będe chciał zadać parę pytań, czy to auto jest dla mnie. Główne zastosowanie, to ma być jazda w cięższym deszczu, zimą, czasem targanie przyczepy z różnymi ciężkimi zabawkami i czasem dojazdy z gratami w terenie, gdzie osobówka ma dość. A także, żebym mógł sobie w nim poprawiać fabryke i modyfikować prawie tak dowolnie, jak motocykl. Oraz żebym się nie musiał przejmować, że się auto usyfilo, że ktoś mi lakier z progu załatwi plecakiem albo nakruszy plackiem.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: Balu-Balu » wt paź 28, 2014 1:07 pm

To dobrze wybierasz. Dojdą do tego jeszcze nieopisane finanse na naprawy, łzy, zwątpienie i nieograniczony wkurw. Jak to przeżyjesz to świat doczesny nie będzie straszny. :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: morte36 » wt paź 28, 2014 1:38 pm

Witamy witamy,
W duży deszcz będziesz tylko myślał jak przyspieszyć wycieraczki :)
A w zimę na śliskim jak go utrzymać na drodze :)

Ale wrażenia niezapomniane :) naprawdę warto !
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

c64club
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt paź 28, 2014 12:32 pm

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: c64club » wt paź 28, 2014 2:00 pm

Hmm, wycieraczki można przeca wymienić na inne. A zimą? Motórem jeżdżę w granicach 60 na godzinę a osiągi ma podobne, to i tego więcej bym nie gonił - to się chyba da ogarnąć dziada, jeszcze zwalniając przed zakrętem. Jak już jest stabilna temperatura -5 i ada tylko śnieg a nie ciapa, to jest czas dla motóra.

Czy eksploatacja szosowa i 2x na kwartał uzycie zgodnie z przeznaczeniem, przy zakładanym przebiegu poniżej 5000 rocznie, to sa jakies straszne koszty Łazem? Dziubać mam gdzie, czym i z grubsza wiem jak, a poza tym uwielbiam.

Wrażenia - telepie jak wóz z węglem, czasem trzeba go nadprogramowo w trasie prosić o dojazd na miejsce i te klimaty?

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: morte36 » wt paź 28, 2014 2:04 pm

To zależy jaki jest stan uaza.
Jak kupisz w miarę dobry egzemplarz i po zakupie zrobisz taki przegląd od serca, przesmarujesz, zlikwidujesz luzy itp. i jazda jest bezawaryjna.
Ja swoim robię 2000-3000 km rocznie i nic się nie psuje.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

c64club
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt paź 28, 2014 12:32 pm

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: c64club » wt paź 28, 2014 2:16 pm

Tylko co w Łazie stanowy punkt wyjściowy do powiedzenia sobie "tak, to dobry egzemplarz". Bo zapewne osobowy w takim stanie zostałby uznany za totalny szrot.
Bez przeglądu od serca nie wyobrażam sobie zakupu i rozpoczęcia eksploatacji czegokolwiek, nawet nowej wiertarki. To robi dobrze wszelkie maszynerii. Jak już kupię dziada, do wezmę sobie tydzień urlopu na powitalne iskanie.


Ponieważ są dwie szkoły dotyczące kupowania samochodu, a być może żadna z nich nie do końca pasi do UAZa, to lepiej kupić takiego: http://allegro.pl/uaz-469b-1978-gaz-4x4 ... 29534.html i władować w niego trochę finansow i roboty czy jakiegoś 'pjenknego" za 2x tyle? (i też się okaże, że tyle samo tzreba wpakować)

Awatar użytkownika
4x4rafal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 9:40 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: 4x4rafal » śr paź 29, 2014 5:28 pm

c64club pisze:Tylko co w Łazie stanowy punkt wyjściowy do powiedzenia sobie "tak, to dobry egzemplarz". Bo zapewne osobowy w takim stanie zostałby uznany za totalny szrot.
Bez przeglądu od serca nie wyobrażam sobie zakupu i rozpoczęcia eksploatacji czegokolwiek, nawet nowej wiertarki. To robi dobrze wszelkie maszynerii. Jak już kupię dziada, do wezmę sobie tydzień urlopu na powitalne iskanie.


Ponieważ są dwie szkoły dotyczące kupowania samochodu, a być może żadna z nich nie do końca pasi do UAZa, to lepiej kupić takiego: http://allegro.pl/uaz-469b-1978-gaz-4x4 ... 29534.html i władować w niego trochę finansow i roboty czy jakiegoś 'pjenknego" za 2x tyle? (i też się okaże, że tyle samo tzreba wpakować)
Za taką kwotę wydaję mi się że dobry wybór, sprzwdź ramę, mosty czy nie klekoczą zwłaszcza przedni bo tam są sprzęgiełka piast lub czy nie zaspawane są no i napędy czy diałają.
Ja kupiłem padlinę za 3 tyś. i wwaliłem z 3tyś kolejne.
Tak że byłbyś w lepszym położeniu bo widać karoseria jest w miarę dobrym stanie - chociaż to tylko zdięcia które nie oddają faktu rzeczywistego.
Uaz 2.4 Andoria
Vitara 2.0 16v
Samurai Santana 1.3 wtrysk
Terrano II, 3D
Jeep Liberty 3.7v6

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: Balu-Balu » czw paź 30, 2014 11:22 am

Też kupiłem ( właściwie to wymieniłem MB124 na Uaza :)21 ) auto do jazdy, jeździłem cztery lata modyfikując mechanicznie coś co roku. Teraz przyszedł czas na remont i to tylko blacharki ( co się zmieściło do pieca to piaskowane i malowane proszkowo ) z konserwacją ramy oraz z wymianą instalacji elektrycznej. Już jest koło 4 tysi ale końcówkę już widać. :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

c64club
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt paź 28, 2014 12:32 pm

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: c64club » pt paź 31, 2014 11:14 am

Oj tam, oj tam, do blacharki w takim wozie służy zestaw migomat + pędzel/wałek :) Nie wiem co by się musiało stać, żebym musiał komuś dawać do roboty. Elektryka w nim chyba nie jest specjalnie bardziej skomplikowana niż w motocyklu, a jesli jest , to wystarczający powód aby pociągnąć nową, od razu ekranowaną, żeby CB można było użyć. Zapłon, ładowanie, światła, gniazdo zapalniczki i na tym się kończy filozofia. Takie coś zawsze łatwiej rozrysować i położyć od nowa niż łatać zmoty poprzednich właścicieli.

Za taką kwotę wydaję mi się że dobry wybór, sprzwdź ramę, mosty czy nie klekoczą zwłaszcza przedni bo tam są sprzęgiełka piast lub czy nie zaspawane są no i napędy czy diałają.
Tzn? Powinien chodzić na 2x4 i dać się przełączyć (przekluczyć) na 4x4. Jeśli zaspawane, to most do wymiany?
Klekotanie mostu, czyli słychać jakby były za duże luzy międzyzębne?
Takie rzeczy jak filtry, amortyzatory i inne "zużywające się" potraktować jako eksploatacyjnie i się nie przejmować bo i tak prawdopodobnie wszystkie do wymiany, tak sobie myślę. Nikt przed sprzedażą tego nie wymienia.

Mam inne pytanie - kŧóry z mechanizmów w tym wozie ma największe szanse być zmielonym? pierwsze dwa biegi, przedni most, sprzęgiełka? A jeśli te ostatnie, to po prostu mam sprzęta 2x4 i perspektywę wydatku na nowe, czy raczej grubego remontu?

Kierowca przyzwyczajony do w pełni zsynchronizowanej skrzyni może załatwić taką niesynchronizowaną? Nie znam nikogo, kto by w życiu prowadził samochód wymagający międzygazu, a sam nie potrafię prowadzić samochodu, dopiero wybieram się na prawko, gdzie będzie pewnie jakiś idiotooporny wóz dla świeżaków.

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: morte36 » pt paź 31, 2014 11:22 am

Miesiąc praktyki i będziesz płynnie wrzucał biegi.
U mnie podwójnie wysprzęgnienie czy jak tam to zwał jest bezsensowne.
Z doświadczenia wiem że bez zgrzytu wrzucasz kolejne biegi jak obroty silnika nie są za wysokie dla tego biegu.
Czyli jedynka i nie ciągniesz na maksa obroty do odcięcia bo wtedy dwójka ci nie wejdzie chyba że z mocnym zgrzytem.
Dlatego przy wyczynowej jeździe typu duże obroty i szybkie zmiany biegów odpadają.
Wszystko kwestia wprawy.
Nic na siłę to się nie zepsuje.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: Didymos » pt paź 31, 2014 12:33 pm

W normalnej jeździe po płaskim nigdy nie używałem w uazie jedynki, tylko ruszałem z dwójki, jedynka jest bardzo krótka i niewiele wnosi, z kolei 3 i 4 są synchronizowane, więc problem zgrzytania przy zmianie do góry nie występował, jedynie przy redukcji z 3 na dwa czasem posługiwałem się podwójnym wysprzęgleniem, ale to już zależało od prędkości i obrotów.
Po pewnym czasie wiadomo jak zmieniać biegi, żeby nie zgrzytały.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

c64club
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt paź 28, 2014 12:32 pm

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: c64club » pt paź 31, 2014 1:05 pm

To, że sprzęta wyczuję i przywyknę, to w zasadzie pewne. Tym bardziej, że to ma być jedyny wóz na zcterech kołach.

Ale czy powinienem się obawiać zarżniętej skrzyni po kimś, kto nie wyczuł? Na zasadzie że (strzelam) "w Uazach często pada element X, jak się go bez wyczucia obsługuje".

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: morte36 » pt paź 31, 2014 2:22 pm

c64club pisze:To, że sprzęta wyczuję i przywyknę, to w zasadzie pewne. Tym bardziej, że to ma być jedyny wóz na zcterech kołach.

Ale czy powinienem się obawiać zarżniętej skrzyni po kimś, kto nie wyczuł? Na zasadzie że (strzelam) "w Uazach często pada element X, jak się go bez wyczucia obsługuje".
Ja tam bym się takimi pierdołami nie przejmował.
Tylko głuchy chyba zajeździ skrzynie zgrzytając biegami. :)
Ktoś kto ma dobry słuch nie zniósł by tych tortur.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
cornmencita
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob wrz 07, 2013 6:48 pm

Witam z Ustki

Post autor: cornmencita » sob gru 20, 2014 4:45 am

Siema.

Jestem Rafal, mieszkam od czterech lat w Ustce, wczesniej dwadziescia straconych lat w Slupsku, urodzony w Sławnie.
Auto Gaz 69A z silnikiem Uazowołga- robi się.

Auto robie juz rok i konca nie widac. Kupiłem je z silnkiem 300d ale ponieważ musiałem zmienić ramę- żal mi bylo jej chlastać, wiec 300d pa-pa.

Bude mam wyspawaną, wszystkie klamoty pokupowane, mosty porobione na szybkich przełożeniach, skrzynia3b reduktor Gazowy.

Co zostało do zrobienia: ożywić silnik, zremontować skrzynie biegów, zmotać tarcze na przód, posklejać syfa w kupe :lol:

Pozdrawiam Twardzieli!

Raf

Obrazek

Awatar użytkownika
4x4rafal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: ndz mar 23, 2014 9:40 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: 4x4rafal » sob gru 20, 2014 10:08 am

cornmencita
Witamy kolejnego fana 4x4 ;)
Uaz 2.4 Andoria
Vitara 2.0 16v
Samurai Santana 1.3 wtrysk
Terrano II, 3D
Jeep Liberty 3.7v6

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: morte36 » sob gru 20, 2014 6:02 pm

Jesli silnik gaz uaz to szybkie mosty odpadaja. W 300D ok ale nie przy iazowym silniku.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: jestem nowy i chciałem sie przywitac

Post autor: Takayuki » sob gru 20, 2014 6:13 pm

Dlaczego? Miałem oryginała na szybkich przełożeniach, i działał...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości