Silnik się przegrzewa...
Moderator: Kosiarz
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Silnik się przegrzewa...
Ale nudy...
Nigdy nie mialem tego 2.8 i tez nie bede mial.
Ale czy mozna wymienic chlodnicy, termostatu i wisko?
Czy to jakis mega problem?
Po co smucic ciagle o tym na forum?
Nigdy nie mialem tego 2.8 i tez nie bede mial.
Ale czy mozna wymienic chlodnicy, termostatu i wisko?
Czy to jakis mega problem?
Po co smucic ciagle o tym na forum?
Re: Silnik się przegrzewa...
zaczyna sie od najprostszych rzeczy, chlodnica out, karcher w środek z jakims dimmerem
po 15 latach ma pewnie z 1/3 przeplywu
po 15 latach ma pewnie z 1/3 przeplywu
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 91
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
- Lokalizacja: Konin
- Kontaktowanie:
Re: Silnik się przegrzewa...
No widzisz ale niektórzy maja takie silniki i musza z tym żyćSzarbia pisze:Ale nudy...
Nigdy nie mialem tego 2.8 i tez nie bede mial.
Ale czy mozna wymienic chlodnicy, termostatu i wisko?
Czy to jakis mega problem?
Po co smucic ciagle o tym na forum?
Czy jest problem z wyminą - może dla niektórych tak bo nie wszyscy są stworzeni do wszystkiego

Idąc tym tropem mogę rozwiązać problem wymieniając samochód

Visko 500 zł chłodnica 800 zł termostat groszowe sprawy i robi się waluta dla których może oznaczać połowę wypłaty

Bez urazy

Wracając do tematu
Układ przepłukany, chłodnica potraktowana odkamieniaczem i karcherem z zewnątrz.
Miała trochę trzciny i trawy w środku jednak bez przesady. Udrożniłem tez chłodnice klimy bo też sporo trzciny było.
Visko założone nowe. Nie mam już huraganu pod maską. W końcu słychać przyjemna pracę rzędowej szóstki no i auto ładniej się odpycha

Temperatura trzyma się cały czas na poziomie 2/5 skali. Nie testowałem jeszcze powyżej 100 km/h bo mokro i ślisko.
Po świętach wymienię termostat ponieważ coś mi się nie podoba a mianowicie:
Po ruszeniu spod domu(zimne auto) i przejechaniu około 3 km auto ma już temperaturę 2/5 skali - nie za szybko??
Temperatura oleju w tym czasie ma około 45 stopni. Po dłuższej jeździe (miasto ,trasa) temperatura oleju utrzymuje sie w granicy 95-107 stopni C - nie za dużo? Czujnik oleju umiejscowiłem w śrubie która przykręca sie chłodnicę oleju do podstawy filtra oleju. Jest to dolna śruba pod filtrem a nie nad nim. Mam nadzieję że jest to śruba przez która przepływa olej przed wejściem do chłodnicy oleju a nie po niej. Jeśli ktoś ma mógłby to potwierdzić byłbym wdzięczny..
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI
Re: Silnik się przegrzewa...
czy demontowałeś chłodnicę do tej operacji?
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Silnik się przegrzewa...
Nie rozumiem - Y61 to wprawdzie cenowo nie Toyota ale kosztuje troche wiecej niz czapka gruszek. Wiec 1300zł (tyle co dwie opony) to chyba nie jakis kosmos za spokój.OKU pisze:No widzisz ale niektórzy maja takie silniki i musza z tym żyćSzarbia pisze:Ale nudy...
Nigdy nie mialem tego 2.8 i tez nie bede mial.
Ale czy mozna wymienic chlodnicy, termostatu i wisko?
Czy to jakis mega problem?
Po co smucic ciagle o tym na forum?
Czy jest problem z wyminą - może dla niektórych tak bo nie wszyscy są stworzeni do wszystkiego![]()
Idąc tym tropem mogę rozwiązać problem wymieniając samochód![]()
Visko 500 zł chłodnica 800 zł termostat groszowe sprawy i robi się waluta dla których może oznaczać połowę wypłaty![]()
Bez urazy![]()
Wracając do tematu
Układ przepłukany, chłodnica potraktowana odkamieniaczem i karcherem z zewnątrz.
Miała trochę trzciny i trawy w środku jednak bez przesady. Udrożniłem tez chłodnice klimy bo też sporo trzciny było.
Visko założone nowe. Nie mam już huraganu pod maską. W końcu słychać przyjemna pracę rzędowej szóstki no i auto ładniej się odpycha![]()
Temperatura trzyma się cały czas na poziomie 2/5 skali. Nie testowałem jeszcze powyżej 100 km/h bo mokro i ślisko.
Po świętach wymienię termostat ponieważ coś mi się nie podoba a mianowicie:
Po ruszeniu spod domu(zimne auto) i przejechaniu około 3 km auto ma już temperaturę 2/5 skali - nie za szybko??
Temperatura oleju w tym czasie ma około 45 stopni. Po dłuższej jeździe (miasto ,trasa) temperatura oleju utrzymuje sie w granicy 95-107 stopni C - nie za dużo? Czujnik oleju umiejscowiłem w śrubie która przykręca sie chłodnicę oleju do podstawy filtra oleju. Jest to dolna śruba pod filtrem a nie nad nim. Mam nadzieję że jest to śruba przez która przepływa olej przed wejściem do chłodnicy oleju a nie po niej. Jeśli ktoś ma mógłby to potwierdzić byłbym wdzięczny..
Re: Silnik się przegrzewa...
karcherem to miałeś ja siknąć wewnątrz, w otwory wlotu i wylotu, tak żeby wypchać cały syf jaki się osiedlił na ściankach i zwęził przepływMroczny pisze:czy demontowałeś chłodnicę do tej operacji?
czyszczenie chłodnicy z zewnątrz to powinna być powypadkowa kosmetyka
na wiosnę wywal chłodnice, przywal porządnie we wloty to samo w rurki nagrzewnicy - zdziwisz się jakie rude bajoro można zrobić pod parchem

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 91
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
- Lokalizacja: Konin
- Kontaktowanie:
Re: Silnik się przegrzewa...
Tak chłodnicę zdemontowałem.Mroczny pisze:czy demontowałeś chłodnicę do tej operacji?
Była i przedmuchana powietrzem i wodą od środka i z zewnątrz.
Żeby nie było niedomówień chłodnica jest czysta między lamelkami. Do środka włożyłem wąż więc wypłukałem dokładnie.
Przyczyna jest jednak inna.
Chłodnica w ogóle nie pracuje bo nie puszcza termostat.
Gdy temperatura trzyma się w okolicy 2/5 skali chłodnica jest zimna. Nagrzewa się tylko trochę od górnego węża.
Poza tym zimna jak lód i visko ciągle pracuje.
Wymieniłem termostat firmy gates. Jest to samo. Na termostacie pisze że otwiera przy 82 stopniach(jak w originale)
Wyciągnąłem wrzuciłem do szklanki zalałem wrzątkiem otworzył po chwili.
Założyłem z powrotem i przejechałem Patrolem około 3 km by się nagrzał i około 5 km z prędkością 140km/h (wcześniej powyżej 110 już wskazówka zaczęła wędrować ponad połowę).
I tu zaskoczenie.
Temperatura jak stała na tak stoi. Po zatrzymaniu auta i nie gaszeniu go okazało się że visko nie pracuje. Gdy włożyłem rękę w komorę wiatraka okazało się że chłodnica jest ciepła na całej powierzchni.
Czyli sytuacja jaka powinna mieć miejsce cały czas .
Mi to wygląda na to że termostat otwiera za późno.
Auto się nie grzeje ale meczy mnie znowu pracujące ciągle visko w mieście i zimna chłodnica.
Czy mam znowu kupić inny termostat bo juz nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Co do odpowietrzaniu układu to nie stosowałem magicznych sztuczek. Termostat włożyłem otworkiem odpowietrzającym do góry i zalałem układ. Po zapuszczeniu motoru otworzyłem chłodnicę i dolewałem aż było dość. Później wyrównałem poziomy w zbiorniczkach.
Jakieś pomysły?
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI
Re: Silnik się przegrzewa...
Przemyć można sobie dupę po sraniu.
Chłodnicę się wymienia na nową.
I wtedy jest jak ma być.
To samo dotyczy wiskozy, termostatów, czujników temperatury, ciśnienia oleju itp.
Chłodnicę się wymienia na nową.
I wtedy jest jak ma być.
To samo dotyczy wiskozy, termostatów, czujników temperatury, ciśnienia oleju itp.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Silnik się przegrzewa...
A do odpowietrzania stosuje się jeszcze w parchach magiczną śrubkę na wężyku.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Silnik się przegrzewa...
I kapturek na rurce.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Silnik się przegrzewa...
Pokaż filmik jak to robisz.OKU pisze: Gdy włożyłem rękę w komorę wiatraka okazało się że chłodnica jest ciepła na całej powierzchni.
Bo jeżeli Ci się to udaje na pracującym silniku, to znaczy, że nie masz sprawnego układu choćby dlatego, iż nie masz tunelu wentylatora.
Albo masz bardzo szybkie ręce

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 91
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
- Lokalizacja: Konin
- Kontaktowanie:
Re: Silnik się przegrzewa...
Chłopie wity opadająernil pisze:Przemyć można sobie dupę po sraniu.
Chłodnicę się wymienia na nową.
I wtedy jest jak ma być.
To samo dotyczy wiskozy, termostatów, czujników temperatury, ciśnienia oleju itp.
Nie wiem z jakiego kontekstu się wyrwałeś ale ...
Przeczytaj 10 postów wcześniej...
Jak będziesz miał problem to sobie auto na nowe na pewno będzie git

Na rozpiętym visko przy pracującym silniku włożyć rękę przy pracującym silniku... Sorki ale TWOJA wiedza jest -sam sobie oceń jak sprawdzisz
Masz prawie 9 tyś komentarzy a zachowujesz się jak ....
Magiczne śrubki itd ... co to za forum......Dajcie mi znać ile trzeba Wam Jaśków podesłać to może wtedy będziecie pisać na priv co należy zrobić...
Przecież to jest jakaś szydera....
Tunelu nie mam...

No nie jak 3,0 ale osłona chłodnicy w której biega wentylator dla mnie tunelem jest ale skorki Ty urosłeś bo dla Ciebie to nie tunel a osłona chłodnicy to OK - czuj się WIELKI
Jeśli kolego ERNIL nie masz nic więcej do napisania to nie poć się bo jeszcze się spocisz i co wtedy...
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI
Re: Silnik się przegrzewa...
Brawo, brawo, brawo.OKU pisze:Chłopie wity opadająernil pisze:Przemyć można sobie dupę po sraniu.
Chłodnicę się wymienia na nową.
I wtedy jest jak ma być.
To samo dotyczy wiskozy, termostatów, czujników temperatury, ciśnienia oleju itp.
Nie wiem z jakiego kontekstu się wyrwałeś ale ...
Przeczytaj 10 postów wcześniej...
Jak będziesz miał problem to sobie auto na nowe na pewno będzie git![]()
Na rozpiętym visko przy pracującym silniku włożyć rękę przy pracującym silniku... Sorki ale TWOJA wiedza jest -sam sobie oceń jak sprawdzisz
Masz prawie 9 tyś komentarzy a zachowujesz się jak ....
Magiczne śrubki itd ... co to za forum......Dajcie mi znać ile trzeba Wam Jaśków podesłać to może wtedy będziecie pisać na priv co należy zrobić...
Przecież to jest jakaś szydera....
Tunelu nie mam...
No nie jak 3,0 ale osłona chłodnicy w której biega wentylator dla mnie tunelem jest ale skorki Ty urosłeś bo dla Ciebie to nie tunel a osłona chłodnicy to OK - czuj się WIELKI
Jeśli kolego ERNIL nie masz nic więcej do napisania to nie poć się bo jeszcze się spocisz i co wtedy...
Był: Krótki Y60 +4 MT35 RD28T Intercooler
Jest: Long Y60 MT32 RD28T Safari Sunroof
Jest: Long Y60 MT32 RD28T Safari Sunroof
Re: Silnik się przegrzewa...
Będę bardziej seksowny, bo pot lepiej uwidoczni rzeźbę mięśni?OKU pisze:Jeśli kolego ERNIL nie masz nic więcej do napisania to nie poć się bo jeszcze się spocisz i co wtedy...

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Silnik się przegrzewa...
Ofrołd zaglądnął pod mentalne strzechy po prostu 

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Silnik się przegrzewa...
W towarzyskich też co drugi wyluzowany jak nie wiem co...Wowos pisze:Ale ci patrolowcy zciśnieniowani ostatnio
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: Silnik się przegrzewa...
Dobrze ci piszą o tych kapturkach na rurce a ty się nerwujesz. Było o tym setki razy i dlatego kolega z większym stażem się nerwuskuje 
Ja zalalem parcha jak każde inne auto. Rozgrzalem dolałem ubytki i bylem zadowolony. Coś mnie tkneło i zdemontowalem korek gumowy. Jest to najwyższy punkt układu. Nagle weszło mi dodatkowe 4l płynu...
Chłodnicy wymieniłem rdzeń. Termostat również. Jest dokładnie jak piszesz. Auto jak tylko turbo dmuchnie momentalnie się nagrzewa. Temperatura stoi zamurowana a chłodnica bardzo późno robi się ciepła. Tak ma być i tak to działa. Najpierw musi nagrzac się 200kg żelastwa 10l płynu, oliwa. Jak to wszystko osiągnie 86 termostat puści. To nie osobowka.
Co do wisko, zapina się one na kilka sekund i po chwili rozpina. Jeżeli jechałeś 120 zapieło się. To zanim się zatrzymasz juz dawno puści.

Ja zalalem parcha jak każde inne auto. Rozgrzalem dolałem ubytki i bylem zadowolony. Coś mnie tkneło i zdemontowalem korek gumowy. Jest to najwyższy punkt układu. Nagle weszło mi dodatkowe 4l płynu...
Chłodnicy wymieniłem rdzeń. Termostat również. Jest dokładnie jak piszesz. Auto jak tylko turbo dmuchnie momentalnie się nagrzewa. Temperatura stoi zamurowana a chłodnica bardzo późno robi się ciepła. Tak ma być i tak to działa. Najpierw musi nagrzac się 200kg żelastwa 10l płynu, oliwa. Jak to wszystko osiągnie 86 termostat puści. To nie osobowka.
Co do wisko, zapina się one na kilka sekund i po chwili rozpina. Jeżeli jechałeś 120 zapieło się. To zanim się zatrzymasz juz dawno puści.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 91
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
- Lokalizacja: Konin
- Kontaktowanie:
Re: Silnik się przegrzewa...
Dzięki SAWA za info.
Rzetelne i na temat.
Wpisywałem w wyszukiwarkę odpowietrzenie układu itd ale nic ciekawego nie znalazłem.
Dopiero po Twoim poście natrafiłem na post wymian płynu chłodzącego.
Niestety twoja fotka zamieszczona w tym poście jest nie aktualna i nie bardzo wiem gdzie szukać korka.
Co do nerwowania się nie lubię jak ktoś traktuje "książki po okładce "
To że jestem nowy w temacie Patrola nie oznacz że jestem świeży w temacie aut.
I bynajmniej nie śmieje się i nie szydzę jak ktoś przychodzi do mnie z problemem o którym ma słabe pojecie a dokładnie wiem jak to ugryźć.
Kwestia człowieka...
Ale dość kasztanienia.
Coś tam wyczytałem że odpowietrzenie znajduje się koło wtrysków. Auto dopiero będę widział w piątek więc jeśli ktoś możne podrzucić miejsce odpowietrzenia będę wdzięczny.
Rzetelne i na temat.
Wpisywałem w wyszukiwarkę odpowietrzenie układu itd ale nic ciekawego nie znalazłem.
Dopiero po Twoim poście natrafiłem na post wymian płynu chłodzącego.
Niestety twoja fotka zamieszczona w tym poście jest nie aktualna i nie bardzo wiem gdzie szukać korka.
Co do nerwowania się nie lubię jak ktoś traktuje "książki po okładce "
To że jestem nowy w temacie Patrola nie oznacz że jestem świeży w temacie aut.
I bynajmniej nie śmieje się i nie szydzę jak ktoś przychodzi do mnie z problemem o którym ma słabe pojecie a dokładnie wiem jak to ugryźć.
Kwestia człowieka...
Ale dość kasztanienia.
Coś tam wyczytałem że odpowietrzenie znajduje się koło wtrysków. Auto dopiero będę widział w piątek więc jeśli ktoś możne podrzucić miejsce odpowietrzenia będę wdzięczny.
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI
Re: Silnik się przegrzewa...
prześledź przewody i znajdziesz - widoczne i u góry
Re: Silnik się przegrzewa...
Wszystko Mariusz psujesz. Na siłę chcesz się chyba podlizać.
OKU nie jest przecież świeży w temacie aut, nie obrażaj go niejasnym przesłaniem.
Wklej chociaż zdjęcie. Masz szansę. Ubierz kapcie i biegaj do warsztatu, stoi tam akurat podobne auto.
Wtedy wróć i podlizuj się z włosem, a nie pod włos, jak teraz
OKU nie jest przecież świeży w temacie aut, nie obrażaj go niejasnym przesłaniem.
Wklej chociaż zdjęcie. Masz szansę. Ubierz kapcie i biegaj do warsztatu, stoi tam akurat podobne auto.
Wtedy wróć i podlizuj się z włosem, a nie pod włos, jak teraz

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: Silnik się przegrzewa...
Dobra. Tez zaczynałem. Ja polazłem do garażu.
I jest foto.
Po odpowietrzeniu 1. Wyglądało wsio ok. Po zdjęciu 2 dolałem resztę... Teraz jak zalewam nawet jedynki nie ruszam.
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=55299102
I jest foto.
Po odpowietrzeniu 1. Wyglądało wsio ok. Po zdjęciu 2 dolałem resztę... Teraz jak zalewam nawet jedynki nie ruszam.
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=55299102
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: Silnik się przegrzewa...
Jest magiczna śrubka?
JEST.
Jest kapturek?
JEST.
A zjeebał mnie jak psa i zabronił się pocić.

JEST.
Jest kapturek?
JEST.
A zjeebał mnie jak psa i zabronił się pocić.

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Silnik się przegrzewa...
Nawet należy...ernil pisze:Przemyć można sobie dupę po sraniu.

Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości