Silnik się przegrzewa...

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: Szarbia » wt gru 23, 2014 9:11 pm

Ale nudy...
Nigdy nie mialem tego 2.8 i tez nie bede mial.
Ale czy mozna wymienic chlodnicy, termostatu i wisko?
Czy to jakis mega problem?
Po co smucic ciagle o tym na forum?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: martii » wt gru 23, 2014 9:46 pm

zaczyna sie od najprostszych rzeczy, chlodnica out, karcher w środek z jakims dimmerem
po 15 latach ma pewnie z 1/3 przeplywu
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

OKU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: OKU » czw gru 25, 2014 12:23 am

Szarbia pisze:Ale nudy...
Nigdy nie mialem tego 2.8 i tez nie bede mial.
Ale czy mozna wymienic chlodnicy, termostatu i wisko?
Czy to jakis mega problem?
Po co smucic ciagle o tym na forum?
No widzisz ale niektórzy maja takie silniki i musza z tym żyć
Czy jest problem z wyminą - może dla niektórych tak bo nie wszyscy są stworzeni do wszystkiego :wink:
Idąc tym tropem mogę rozwiązać problem wymieniając samochód :wink:
Visko 500 zł chłodnica 800 zł termostat groszowe sprawy i robi się waluta dla których może oznaczać połowę wypłaty :wink:
Bez urazy :wink:
Wracając do tematu
Układ przepłukany, chłodnica potraktowana odkamieniaczem i karcherem z zewnątrz.
Miała trochę trzciny i trawy w środku jednak bez przesady. Udrożniłem tez chłodnice klimy bo też sporo trzciny było.
Visko założone nowe. Nie mam już huraganu pod maską. W końcu słychać przyjemna pracę rzędowej szóstki no i auto ładniej się odpycha :)2
Temperatura trzyma się cały czas na poziomie 2/5 skali. Nie testowałem jeszcze powyżej 100 km/h bo mokro i ślisko.
Po świętach wymienię termostat ponieważ coś mi się nie podoba a mianowicie:
Po ruszeniu spod domu(zimne auto) i przejechaniu około 3 km auto ma już temperaturę 2/5 skali - nie za szybko??
Temperatura oleju w tym czasie ma około 45 stopni. Po dłuższej jeździe (miasto ,trasa) temperatura oleju utrzymuje sie w granicy 95-107 stopni C - nie za dużo? Czujnik oleju umiejscowiłem w śrubie która przykręca sie chłodnicę oleju do podstawy filtra oleju. Jest to dolna śruba pod filtrem a nie nad nim. Mam nadzieję że jest to śruba przez która przepływa olej przed wejściem do chłodnicy oleju a nie po niej. Jeśli ktoś ma mógłby to potwierdzić byłbym wdzięczny..
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: Mroczny » czw gru 25, 2014 9:35 am

czy demontowałeś chłodnicę do tej operacji?

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: Szarbia » czw gru 25, 2014 10:47 am

OKU pisze:
Szarbia pisze:Ale nudy...
Nigdy nie mialem tego 2.8 i tez nie bede mial.
Ale czy mozna wymienic chlodnicy, termostatu i wisko?
Czy to jakis mega problem?
Po co smucic ciagle o tym na forum?
No widzisz ale niektórzy maja takie silniki i musza z tym żyć
Czy jest problem z wyminą - może dla niektórych tak bo nie wszyscy są stworzeni do wszystkiego :wink:
Idąc tym tropem mogę rozwiązać problem wymieniając samochód :wink:
Visko 500 zł chłodnica 800 zł termostat groszowe sprawy i robi się waluta dla których może oznaczać połowę wypłaty :wink:
Bez urazy :wink:
Wracając do tematu
Układ przepłukany, chłodnica potraktowana odkamieniaczem i karcherem z zewnątrz.
Miała trochę trzciny i trawy w środku jednak bez przesady. Udrożniłem tez chłodnice klimy bo też sporo trzciny było.
Visko założone nowe. Nie mam już huraganu pod maską. W końcu słychać przyjemna pracę rzędowej szóstki no i auto ładniej się odpycha :)2
Temperatura trzyma się cały czas na poziomie 2/5 skali. Nie testowałem jeszcze powyżej 100 km/h bo mokro i ślisko.
Po świętach wymienię termostat ponieważ coś mi się nie podoba a mianowicie:
Po ruszeniu spod domu(zimne auto) i przejechaniu około 3 km auto ma już temperaturę 2/5 skali - nie za szybko??
Temperatura oleju w tym czasie ma około 45 stopni. Po dłuższej jeździe (miasto ,trasa) temperatura oleju utrzymuje sie w granicy 95-107 stopni C - nie za dużo? Czujnik oleju umiejscowiłem w śrubie która przykręca sie chłodnicę oleju do podstawy filtra oleju. Jest to dolna śruba pod filtrem a nie nad nim. Mam nadzieję że jest to śruba przez która przepływa olej przed wejściem do chłodnicy oleju a nie po niej. Jeśli ktoś ma mógłby to potwierdzić byłbym wdzięczny..
Nie rozumiem - Y61 to wprawdzie cenowo nie Toyota ale kosztuje troche wiecej niz czapka gruszek. Wiec 1300zł (tyle co dwie opony) to chyba nie jakis kosmos za spokój.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: martii » ndz gru 28, 2014 9:51 pm

Mroczny pisze:czy demontowałeś chłodnicę do tej operacji?
karcherem to miałeś ja siknąć wewnątrz, w otwory wlotu i wylotu, tak żeby wypchać cały syf jaki się osiedlił na ściankach i zwęził przepływ

czyszczenie chłodnicy z zewnątrz to powinna być powypadkowa kosmetyka

na wiosnę wywal chłodnice, przywal porządnie we wloty to samo w rurki nagrzewnicy - zdziwisz się jakie rude bajoro można zrobić pod parchem :lol:
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

OKU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: OKU » wt sty 06, 2015 2:43 pm

Mroczny pisze:czy demontowałeś chłodnicę do tej operacji?
Tak chłodnicę zdemontowałem.
Była i przedmuchana powietrzem i wodą od środka i z zewnątrz.
Żeby nie było niedomówień chłodnica jest czysta między lamelkami. Do środka włożyłem wąż więc wypłukałem dokładnie.
Przyczyna jest jednak inna.
Chłodnica w ogóle nie pracuje bo nie puszcza termostat.
Gdy temperatura trzyma się w okolicy 2/5 skali chłodnica jest zimna. Nagrzewa się tylko trochę od górnego węża.
Poza tym zimna jak lód i visko ciągle pracuje.
Wymieniłem termostat firmy gates. Jest to samo. Na termostacie pisze że otwiera przy 82 stopniach(jak w originale)
Wyciągnąłem wrzuciłem do szklanki zalałem wrzątkiem otworzył po chwili.
Założyłem z powrotem i przejechałem Patrolem około 3 km by się nagrzał i około 5 km z prędkością 140km/h (wcześniej powyżej 110 już wskazówka zaczęła wędrować ponad połowę).
I tu zaskoczenie.
Temperatura jak stała na tak stoi. Po zatrzymaniu auta i nie gaszeniu go okazało się że visko nie pracuje. Gdy włożyłem rękę w komorę wiatraka okazało się że chłodnica jest ciepła na całej powierzchni.
Czyli sytuacja jaka powinna mieć miejsce cały czas .
Mi to wygląda na to że termostat otwiera za późno.
Auto się nie grzeje ale meczy mnie znowu pracujące ciągle visko w mieście i zimna chłodnica.
Czy mam znowu kupić inny termostat bo juz nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Co do odpowietrzaniu układu to nie stosowałem magicznych sztuczek. Termostat włożyłem otworkiem odpowietrzającym do góry i zalałem układ. Po zapuszczeniu motoru otworzyłem chłodnicę i dolewałem aż było dość. Później wyrównałem poziomy w zbiorniczkach.
Jakieś pomysły?
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: ernil » wt sty 06, 2015 2:48 pm

Przemyć można sobie dupę po sraniu.
Chłodnicę się wymienia na nową.
I wtedy jest jak ma być.
To samo dotyczy wiskozy, termostatów, czujników temperatury, ciśnienia oleju itp.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: ernil » wt sty 06, 2015 2:49 pm

A do odpowietrzania stosuje się jeszcze w parchach magiczną śrubkę na wężyku.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: vandall1 » wt sty 06, 2015 2:54 pm

I kapturek na rurce.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: ernil » wt sty 06, 2015 2:59 pm

Dokładnie.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: ernil » wt sty 06, 2015 3:01 pm

OKU pisze: Gdy włożyłem rękę w komorę wiatraka okazało się że chłodnica jest ciepła na całej powierzchni.
Pokaż filmik jak to robisz.
Bo jeżeli Ci się to udaje na pracującym silniku, to znaczy, że nie masz sprawnego układu choćby dlatego, iż nie masz tunelu wentylatora.
Albo masz bardzo szybkie ręce :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

OKU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: OKU » wt sty 06, 2015 3:58 pm

ernil pisze:Przemyć można sobie dupę po sraniu.
Chłodnicę się wymienia na nową.
I wtedy jest jak ma być.
To samo dotyczy wiskozy, termostatów, czujników temperatury, ciśnienia oleju itp.
Chłopie wity opadają
Nie wiem z jakiego kontekstu się wyrwałeś ale ...
Przeczytaj 10 postów wcześniej...
Jak będziesz miał problem to sobie auto na nowe na pewno będzie git :lol:
Na rozpiętym visko przy pracującym silniku włożyć rękę przy pracującym silniku... Sorki ale TWOJA wiedza jest -sam sobie oceń jak sprawdzisz
Masz prawie 9 tyś komentarzy a zachowujesz się jak ....
Magiczne śrubki itd ... co to za forum......Dajcie mi znać ile trzeba Wam Jaśków podesłać to może wtedy będziecie pisać na priv co należy zrobić...
Przecież to jest jakaś szydera....
Tunelu nie mam...??
No nie jak 3,0 ale osłona chłodnicy w której biega wentylator dla mnie tunelem jest ale skorki Ty urosłeś bo dla Ciebie to nie tunel a osłona chłodnicy to OK - czuj się WIELKI
Jeśli kolego ERNIL nie masz nic więcej do napisania to nie poć się bo jeszcze się spocisz i co wtedy...
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI

Awatar użytkownika
MirekY60
 
 
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 30, 2013 10:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów/Koszalin

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: MirekY60 » wt sty 06, 2015 4:06 pm

OKU pisze:
ernil pisze:Przemyć można sobie dupę po sraniu.
Chłodnicę się wymienia na nową.
I wtedy jest jak ma być.
To samo dotyczy wiskozy, termostatów, czujników temperatury, ciśnienia oleju itp.
Chłopie wity opadają
Nie wiem z jakiego kontekstu się wyrwałeś ale ...
Przeczytaj 10 postów wcześniej...
Jak będziesz miał problem to sobie auto na nowe na pewno będzie git :lol:
Na rozpiętym visko przy pracującym silniku włożyć rękę przy pracującym silniku... Sorki ale TWOJA wiedza jest -sam sobie oceń jak sprawdzisz
Masz prawie 9 tyś komentarzy a zachowujesz się jak ....
Magiczne śrubki itd ... co to za forum......Dajcie mi znać ile trzeba Wam Jaśków podesłać to może wtedy będziecie pisać na priv co należy zrobić...
Przecież to jest jakaś szydera....
Tunelu nie mam...??
No nie jak 3,0 ale osłona chłodnicy w której biega wentylator dla mnie tunelem jest ale skorki Ty urosłeś bo dla Ciebie to nie tunel a osłona chłodnicy to OK - czuj się WIELKI
Jeśli kolego ERNIL nie masz nic więcej do napisania to nie poć się bo jeszcze się spocisz i co wtedy...
Brawo, brawo, brawo.
Był: Krótki Y60 +4 MT35 RD28T Intercooler
Jest: Long Y60 MT32 RD28T Safari Sunroof

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: ernil » wt sty 06, 2015 4:07 pm

OKU pisze:Jeśli kolego ERNIL nie masz nic więcej do napisania to nie poć się bo jeszcze się spocisz i co wtedy...
Będę bardziej seksowny, bo pot lepiej uwidoczni rzeźbę mięśni? :roll:
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: Wowos » wt sty 06, 2015 4:38 pm

Ale ci patrolowcy zciśnieniowani ostatnio :roll:
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: ernil » wt sty 06, 2015 4:40 pm

Ofrołd zaglądnął pod mentalne strzechy po prostu :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: Takayuki » wt sty 06, 2015 4:48 pm

Wowos pisze:Ale ci patrolowcy zciśnieniowani ostatnio :roll:
W towarzyskich też co drugi wyluzowany jak nie wiem co...

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: Sawa GR » śr sty 07, 2015 1:47 pm

Dobrze ci piszą o tych kapturkach na rurce a ty się nerwujesz. Było o tym setki razy i dlatego kolega z większym stażem się nerwuskuje :)

Ja zalalem parcha jak każde inne auto. Rozgrzalem dolałem ubytki i bylem zadowolony. Coś mnie tkneło i zdemontowalem korek gumowy. Jest to najwyższy punkt układu. Nagle weszło mi dodatkowe 4l płynu...
Chłodnicy wymieniłem rdzeń. Termostat również. Jest dokładnie jak piszesz. Auto jak tylko turbo dmuchnie momentalnie się nagrzewa. Temperatura stoi zamurowana a chłodnica bardzo późno robi się ciepła. Tak ma być i tak to działa. Najpierw musi nagrzac się 200kg żelastwa 10l płynu, oliwa. Jak to wszystko osiągnie 86 termostat puści. To nie osobowka.
Co do wisko, zapina się one na kilka sekund i po chwili rozpina. Jeżeli jechałeś 120 zapieło się. To zanim się zatrzymasz juz dawno puści.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

OKU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: OKU » śr sty 07, 2015 6:37 pm

Dzięki SAWA za info.
Rzetelne i na temat.
Wpisywałem w wyszukiwarkę odpowietrzenie układu itd ale nic ciekawego nie znalazłem.
Dopiero po Twoim poście natrafiłem na post wymian płynu chłodzącego.
Niestety twoja fotka zamieszczona w tym poście jest nie aktualna i nie bardzo wiem gdzie szukać korka.
Co do nerwowania się nie lubię jak ktoś traktuje "książki po okładce "
To że jestem nowy w temacie Patrola nie oznacz że jestem świeży w temacie aut.
I bynajmniej nie śmieje się i nie szydzę jak ktoś przychodzi do mnie z problemem o którym ma słabe pojecie a dokładnie wiem jak to ugryźć.
Kwestia człowieka...
Ale dość kasztanienia.
Coś tam wyczytałem że odpowietrzenie znajduje się koło wtrysków. Auto dopiero będę widział w piątek więc jeśli ktoś możne podrzucić miejsce odpowietrzenia będę wdzięczny.
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: Mroczny » śr sty 07, 2015 7:02 pm

prześledź przewody i znajdziesz - widoczne i u góry

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: ernil » śr sty 07, 2015 7:18 pm

Wszystko Mariusz psujesz. Na siłę chcesz się chyba podlizać.
OKU nie jest przecież świeży w temacie aut, nie obrażaj go niejasnym przesłaniem.
Wklej chociaż zdjęcie. Masz szansę. Ubierz kapcie i biegaj do warsztatu, stoi tam akurat podobne auto.
Wtedy wróć i podlizuj się z włosem, a nie pod włos, jak teraz :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: Sawa GR » śr sty 07, 2015 7:35 pm

Dobra. Tez zaczynałem. Ja polazłem do garażu.
I jest foto.
Po odpowietrzeniu 1. Wyglądało wsio ok. Po zdjęciu 2 dolałem resztę... Teraz jak zalewam nawet jedynki nie ruszam.

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=55299102
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: ernil » śr sty 07, 2015 7:41 pm

Jest magiczna śrubka?
JEST.
Jest kapturek?
JEST.
A zjeebał mnie jak psa i zabronił się pocić.
:)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: Peepuck! » śr sty 07, 2015 7:46 pm

ernil pisze:Przemyć można sobie dupę po sraniu.
Nawet należy... :lol:
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości