pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

stefan1989
 
 
Posty: 156
Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: stefan1989 » ndz gru 28, 2014 3:15 pm

Pytałem już, ale zapytam jeszcze raz, jak to jest w końcu z tym ssaniem w 4D56... Na zew. -9 stopni, i furka już gorzej pali. Grzeję świece 2x, i odpalam, i muszę długo kręcić żeby odpalił. Po odpaleniu puszcza bąka z wydechu... Jak się zagrzeje to pali od strzała bez jakiegokolwiek grzania. Zaobserwowałem, że jak jest zimny i się go odpala to ma takie same obroty jak na ciepłym. To chyba coś nie halo.. :( Zastanawiam się żeby, podjechać na jakąś regulację pompy dodatkowo.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marcingalloper » ndz gru 28, 2014 5:33 pm

stefan1989 pisze:Pytałem już, ale zapytam jeszcze raz, jak to jest w końcu z tym ssaniem w 4D56... Na zew. -9 stopni, i furka już gorzej pali. Grzeję świece 2x, i odpalam, i muszę długo kręcić żeby odpalił. Po odpaleniu puszcza bąka z wydechu... Jak się zagrzeje to pali od strzała bez jakiegokolwiek grzania. Zaobserwowałem, że jak jest zimny i się go odpala to ma takie same obroty jak na ciepłym. To chyba coś nie halo.. :( Zastanawiam się żeby, podjechać na jakąś regulację pompy dodatkowo.
Pisaliśmy o tym w dziele Hyundaia (na końcu masz filmiki).

http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=125&t=102137

Generalnie od razu po odpaleniu powinien wejść na wyższe obroty - u mnie dzieje się to po chwili a powinno od razu (dlaczego tak jest nie wiem). U znajomego w Galloperze jest w chwili odpalenia ok.1500obr/min , u mnie jakieś 1750obr/min ale nie od chwili odpalenia tylko po kilku sekundach i wydaje mi się że coś się u mnie zacina. Tak czy siak ssanie powinno być.

stefan1989
 
 
Posty: 156
Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: stefan1989 » pt sty 02, 2015 10:31 am

Mam jeszcze jeden problem który się ostatnio nasilił. Mianowicie brzęczy mi tunel środkowy, podczas przyśpieszania jego drgania i brzęczenie się nasila. Zastanawia mnie gdzie szukać przyczyny,czy w tunelu czy może jakaś poduszka się posypała... Dziś mam zamiar zdemontować ten tunel i zobaczyć co tam się dzieje pod nim.

Awatar użytkownika
Polsky
Posty: 399
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:05 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Polsky » pt sty 02, 2015 12:23 pm

Podpora wału :)21
Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56

oldarcher
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pt sty 03, 2014 5:53 pm
Lokalizacja: Radom, Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: oldarcher » pt sty 02, 2015 1:42 pm

Z racji tego że plany wobec Pajero mocno sie już ustabilizowały mam kilka pytań.
Przede wszystkim walczę ze spalaniem, 2.6L pali 24l/100km LPG w miescie i jakies 20 w trasie.
Opony 31" AT nabite do 3atm.
Spalanie w większości zależy od wagi, oporów toczenia i oporu aero.
Żeby zmniejszyć wagę na pewno usunę kanapę - waży chyba z 80kg a nie jest potrzebna, czy jakoś jeszcze rozsądnie da sie go odelżyć?
Żeby zmniejszyć opór powietrza napewno wymienię wielkie lusterka na pałąkach na mniejsze montowane na drzwi - czy tu tez da sie coś poprawić poza lusterkami.
Żeby nie powiększać oporów toczenia pozostanę na 31", czy zmieniając 31" r15 na ekwiwalent r16 zyskam coś na masie koła? (kupuje oryginały na 90% nowe bedą BFG)

Auto będzie użytkowane turystycznie na średnich dystansach 1000-3000km wiec ekonomia ma spore znaczenie a oszczędność nawet kilku L/100 da wymierne różnice w kosztach wyjazdu.
No i czy spalenie 20-25l lpg w tym silniku przy standardowej konfiguracji jest normalne?
Czy przekładka na 2,5TD będzie sie kalkulowała?

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Mariobros » sob sty 03, 2015 11:43 pm

Zostaw te lusterka, bo od Zetora ładnie pasują jak urwiesz na drzewie :wink:
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: JaFuzz » ndz sty 04, 2015 8:46 pm

.... witajcie po bardzo długiej przerwie... kapitalny remont Miśka dobiega powolutku końca i widać światełko w tunelu... :

Obrazek

nowa rama, wszystko wypiaskowane, pomalowane itp... utknąłem przy układzie kierowniczym... najpierw nie dopatrzyłem że moja nowa rama to angol i po pomalowaniu na ładnie czekała mnie przespawka mocowań z starej ramy europejskiej... a teraz nie mogę nigdzie znaleźć wymiarów dolnego uszczelniacza przekładni kierowniczej... przewertowałem forum i jakoś nie trafiłem... naprawdę nikt nie ma zapisanych jego wymiarów?
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Blues_M07
Posty: 579
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 7:47 pm
Lokalizacja: Gliwice-Paniówki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Blues_M07 » pn sty 05, 2015 7:20 pm

Z tym remontem to odwaliłeś kawał dobrej roboty.Moją Pojarę też tak kiedyś ogarnę. Co do przekładni to sprawdzałeś dokładnie temat o "reanimacji przekładni",tam też nic niema?
Mitasubiszi Pajoro I 3D,2.5TDI, LSD,90r
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA :)21

Luk83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 07, 2012 6:32 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Luk83 » wt sty 06, 2015 11:33 am

koledzy pytanie czy w Pajero1 były tylko bębny z tyłu czy tarczobębny tez montowali?
bo w pajero2 to chyba juz tylko tarczobebny montowali?

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Adas » wt sty 06, 2015 1:04 pm

W końcówce serii z roku 90-91 tył był na sprężynach i wówczas były tarczobębny no dwa rodzaje klocków

Luk83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 07, 2012 6:32 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Luk83 » wt sty 06, 2015 4:50 pm

Adas pisze:W końcówce serii z roku 90-91 tył był na sprężynach i wówczas były tarczobębny no dwa rodzaje klocków
własnie i teraz chyba mam problem bo kupiłem most z blokadą ale bez tarczobębnów i zacisków chce dokupic tylko pytanie czy kupic od pajero2 czy od jedynki z koncówki seri chyba ze nie ma różnicy.

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: JaFuzz » śr sty 07, 2015 11:09 am

Blues_M07 pisze:Co do przekładni to sprawdzałeś dokładnie temat o "reanimacji przekładni",tam też nic niema?
szukałem... jest linka do ruskojęzycznego forum... ale tam ugrzązłem :(
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: jradek » śr sty 07, 2015 12:03 pm

Ja mam bębny
P II 2,5 TD
Moje pytania:
1
-po zapięciu przodu migają mi przednie kółka
-po zablokowaniu centarldyfra, świeci kontrolka centraldyfra a kółka migają, wydaje mi się, że kiedyś świeciły stale(?)
coś popsułem?
coś się nie zapina?
przód zapina, ale nie wiem czy centraldyfer?
2
Wczoraj stanąłem tak w koleinach, że jedno tyle kółko (tylne) miałem nad ziemią. Zapiąłem blokadę tyłdyfra i nie pojechałem, blokada się posypała? Niedawno działała. Jak ją sprawdzić?
Przychodzi mi do głowy pomysł z podniesieniem tylnej osi i kręceniem kółkami.

Edyta
Dodam, że wczoraj przejechałem przez rzeczkę (jakieś 60 cm), a było -7st.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

stefan1989
 
 
Posty: 156
Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: stefan1989 » pn sty 12, 2015 1:37 pm

Jakieś 4 miesiące temu wymieniłem podporę reduktora. Dziś patrzę na kanale a ona kolejny raz wyje... Jaka może być przyczyna tak szybkiego zużycia po za słabą jakością części?? Teraz kupię nową jakąś bardziej firmową(lub może poliuretanowa, na alledrogo są po 100zł) tylko być może przyczyna zniszczenia leży gdzieś indziej...

Drugie pytanie ponownie odnośnie drgań... Okazało się, że w moim Pajero nie ma podpory wały... Zastanawiam się czy ta poduszka reduktora może powodować takie drgania tunelu środkowego.
I jeszcze jedno pytanie odnośnie manetki kierunkowskazów. Od wczoraj nie działają mi światła pozycyjne, przednie mijania mam. Zdemontowałem manetkę i miernikiem sprawdziłem. okazało się że nie działa ta pozycja od świateł pozycyjnych. Próbowałem zdemontować ten element obracany na manetce ale nie daję rady. Może ktoś wie jak to zrobić?? Lub ma na zbyciu sprawną i w ładnym stanie manetkę EU??

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16840
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kabal » pn sty 12, 2015 2:08 pm

jradek pisze:Ja mam bębny
P II 2,5 TD
Moje pytania:
1
-po zapięciu przodu migają mi przednie kółka
-po zablokowaniu centarldyfra, świeci kontrolka centraldyfra a kółka migają, wydaje mi się, że kiedyś świeciły stale(?)
coś popsułem?
coś się nie zapina?
przód zapina, ale nie wiem czy centraldyfer?
2
Wczoraj stanąłem tak w koleinach, że jedno tyle kółko (tylne) miałem nad ziemią. Zapiąłem blokadę tyłdyfra i nie pojechałem, blokada się posypała? Niedawno działała. Jak ją sprawdzić?
Przychodzi mi do głowy pomysł z podniesieniem tylnej osi i kręceniem kółkami.

Edyta
Dodam, że wczoraj przejechałem przez rzeczkę (jakieś 60 cm), a było -7st.
Szukaj w w wiązce przy skrzyni biegów. Tam się schodzą kable z czujników SS. Przeważnie miganie kontrolek na desce jest związane z bajzlem tam, ale nie powoduje problemów z działaniem układu. Temat blokady tylnego dyfra to odrębna sprawa. Jak włączasz to słychać kompresor?
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

danielchelm
 
 
Posty: 194
Rejestracja: sob sty 05, 2008 5:49 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: danielchelm » pt sty 16, 2015 6:30 pm

witam,
czy wał przód z pajero I 2,5tdi będzie pasował do pajero II 2,5tdi ss krótki,,

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: jradek » sob sty 17, 2015 10:08 am

Dzięki Kabal. Przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam, ale komp wrócił dziś z naprawy.
Napędy działają, nie jestem pewien jak blokada. Jak warsztatowo sprawdzić RDLook?
Podnieść auto i pokręcić kółkiem, oraz pokręcić kółkiem na zapiętej blokadzie?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

stefan1989
 
 
Posty: 156
Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: stefan1989 » ndz sty 18, 2015 8:43 pm

Konczy mi sie turbina bo puszcza olej. I stoje przed wyborem regeneracj(ok 600zl) czy moze zakupic nowa: http://allegro.pl/turbosprezarka-mitsub ... 47182.html
Bo o tych regeneracjach roznie pisza. Moze ktos lata na regenerowanej i sobie chwali? Jak by nie patrzec 2x regeneracja = 1 nowa. O ile ta z aukcji to oryginal a nie jakis zamiennik...

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marcingalloper » ndz sty 18, 2015 9:45 pm

Też mam pytanie.
Dziś przypadkiem wsadziłem pręt gwintowany w tylną (w bagażniku) zapalniczkę - usłyszałem małe bzyk i dupa. W tylnej zapalniczce brak napięcia, wszystkie bezpieczniki w kabinie OK - gdzie mam szukać bezpiecznika bo rozumiem że gdzieś jednak jest.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: jradek » pn sty 19, 2015 1:08 am

Perwersyjny jestes.
:)21
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16840
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Kabal » pn sty 19, 2015 10:44 am

jradek pisze:Dzięki Kabal. Przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam, ale komp wrócił dziś z naprawy.
Napędy działają, nie jestem pewien jak blokada. Jak warsztatowo sprawdzić RDLook?
Podnieść auto i pokręcić kółkiem, oraz pokręcić kółkiem na zapiętej blokadzie?
tak najłatwiej;)
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

_Bart
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: wt lis 23, 2010 11:11 am

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: _Bart » ndz sty 25, 2015 4:30 pm

Pytanie trochę z czapy, ale nie mam jak sprawdzić teraz. Jaki jest rozmiar głośników w drzwiach z tyłu w L200 97-04?

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: jradek » ndz sty 25, 2015 6:15 pm

Kabal pisze:
jradek pisze:Dzięki Kabal. Przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam, ale komp wrócił dziś z naprawy.
Napędy działają, nie jestem pewien jak blokada. Jak warsztatowo sprawdzić RDLook?
Podnieść auto i pokręcić kółkiem, oraz pokręcić kółkiem na zapiętej blokadzie?
tak najłatwiej;)
Troche boje sie odpalac auto stojace na podnosniku.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

motkka342
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob gru 14, 2013 7:24 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: motkka342 » ndz sty 25, 2015 6:49 pm

Pajero I obok głośnika z przodu od strony kierowcy jest mała wnęka czarna w której jest pokrętło i żółty przycisk w którym umieszczona jest taka mala żaroweczka do czego służy ten przycisk ?

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marcingalloper » ndz sty 25, 2015 7:35 pm

motkka342 pisze:Pajero I obok głośnika z przodu od strony kierowcy jest mała wnęka czarna w której jest pokrętło i żółty przycisk w którym umieszczona jest taka mala żaroweczka do czego służy ten przycisk ?
Dżejms Bond tyż miał taki przycisk ale pomiędzy fotelami - to katapulta.

Daj zdjęcie bo to raczej jakaś wydumka poprzedniego właściciela. W latach 80 raczej nie kłuli w oczy tak oczojebnymi przełącznikami w szarych wnętrzach. Dziś nawet oglądałem i jechałem jedynką :)2 , niczego takiego nie widziałem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości