JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
Moderator: Mroczny
JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
WITAM. MAM JEEP GRAND CHEROKEE 2003 2,7CRD
PODNIOSLEM GO O 2 CALE I PRZY OKAZJI ZASTOSOWALEM POLIBUSZE. PO TEJ PRZEROBCE ZACZALY SIE PROBLEMY Z WALEM PRZEDNIM, MIANOWICIE NIE MAM GEOMETRII MIEDZY REDUKTOREM A PRZEDNIM MOSTEM.
CO ROBIĆ??
PODNIOSLEM GO O 2 CALE I PRZY OKAZJI ZASTOSOWALEM POLIBUSZE. PO TEJ PRZEROBCE ZACZALY SIE PROBLEMY Z WALEM PRZEDNIM, MIANOWICIE NIE MAM GEOMETRII MIEDZY REDUKTOREM A PRZEDNIM MOSTEM.
CO ROBIĆ??
Re: JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
Na początek wyłączyć Caps Lock. 

Re: JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
Włączony Caps Lock oznacza krzyczy, może On krzyczy?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU

Co to znaczy nie mam geometrii?
Re: JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
Kupić wał od cherokee z podwójnym krzyżakiem lub opuścić skrzynie na podkładkach
NO I JEST RZOPA
Re: JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
Kupujesz flansze do D30 z XJ , wał z XJ na podwójnym krzyżaku od strony reduktora oraz flansze do reduktora na krzyżak ( z NP 247 albo NP 249 i wtedy coś tam podtoczyć trzeba frez trochę bo jest go za dużo).
Albo do tych flansz dorabiasz nowy wał sobie od zera ale to raczej drożej wychodzi.
Obniżenie skrzyni tylko pogorszy sprawę bo kąt przegubu homokinetycznego w przednim moście jeszcze bardziej się popsuje.
On przy fabrycznej wysokości już jest słaby.
Albo do tych flansz dorabiasz nowy wał sobie od zera ale to raczej drożej wychodzi.
Obniżenie skrzyni tylko pogorszy sprawę bo kąt przegubu homokinetycznego w przednim moście jeszcze bardziej się popsuje.
On przy fabrycznej wysokości już jest słaby.
Zdrapek i poharatka
Re: JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
Częściowo jest to np tutaj opisane.
http://jeepnieci.pl/wg_zrob_przedni_wal.html
Też na wiosnę będę dziergał taką opcje bo auto w górę trochę pójdzie.
http://jeepnieci.pl/wg_zrob_przedni_wal.html
Też na wiosnę będę dziergał taką opcje bo auto w górę trochę pójdzie.
Zdrapek i poharatka
Re: JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
Po pierwsze wywal polibusze, bo to nie daje nic dobrego, zawieszenie nie pracuje poprawnie, tylny sierżant nie ugina sie i szybciej coś wyrwie niż podda się.
Wahacze tak samo nie pracuja na wykrzyżach.
Druga sprawa, to przedni wał, musisz zmienić na podwójny krzyżak od strony reduktora i krzyżak od strony mostu.
Nie trzeba opuszczać belki reduktora.
Wahacze tak samo nie pracuja na wykrzyżach.
Druga sprawa, to przedni wał, musisz zmienić na podwójny krzyżak od strony reduktora i krzyżak od strony mostu.
Nie trzeba opuszczać belki reduktora.
Re: JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
2" liftu w czy to faktycznie 1" bo crd ma inne sprężyny, a lifty są dedykowane głównie do benzyny. Wiec jaki jest sens ruszać wał który spokojnie wyrabia?
Powyżej 2" to już inna sprawa
Powyżej 2" to już inna sprawa
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Re: JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
Obstawiam, że dał podkładki 2" i podniósł go faktycznie 2", a tego wał nie wytrzyma - wypraktykowane także na CRD.CrOOchy pisze:2" liftu w czy to faktycznie 1" bo crd ma inne sprężyny, a lifty są dedykowane głównie do benzyny. Wiec jaki jest sens ruszać wał który spokojnie wyrabia?
Powyżej 2" to już inna sprawa
Re: JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
W takim razie jak lift na podkladkach to może inaczej wyglądać.
Ja trochę cierpię z powodu, że po wymianie sprężyn wstał tylko o 1". Myślałem żeby dać jeszcze podkładki 2" przód i 1" tył żeby go trochę wyrównać, ale o ile wał bym wymienił to pozostaje kwestia panharda z przodu, a z tego co się orientowalem to nikt u nas nie robił dłuższego panharda do crd, wiec chwilowo zostaje tak jak jest.
Ja trochę cierpię z powodu, że po wymianie sprężyn wstał tylko o 1". Myślałem żeby dać jeszcze podkładki 2" przód i 1" tył żeby go trochę wyrównać, ale o ile wał bym wymienił to pozostaje kwestia panharda z przodu, a z tego co się orientowalem to nikt u nas nie robił dłuższego panharda do crd, wiec chwilowo zostaje tak jak jest.
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Re: JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
Panharda można przerobić na regulowanego.
Większy problem jest z tylnym górnym wahaczem, musisz dać dystanse, bo inaczej rozwalisz sworzeń i może wyrwać tuleje z mocowań przy budzie. Wahacz A powinien być w poziomie.
Większy problem jest z tylnym górnym wahaczem, musisz dać dystanse, bo inaczej rozwalisz sworzeń i może wyrwać tuleje z mocowań przy budzie. Wahacz A powinien być w poziomie.
Re: JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
Wal od ZJ bedzie pasil do WJ ? Dlugosci sie zgadzaja ?
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
Re: JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
Niekoniecznie.
Nikt mi nie potrafił odpowiedzieć na takie pytanie.
Na wiosnę będę wsadzał z XJ to dam znaka.
Nikt mi nie potrafił odpowiedzieć na takie pytanie.
Na wiosnę będę wsadzał z XJ to dam znaka.
Zdrapek i poharatka
Re: JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
No wlasnie tez chce u siebie zmienic, zeby od reduktora byl podwojny krzyzak a do mostu ten wynalazek homoniewiadomo . Znalazlem taki wal od zj-ta, ale nie wiem czy dlugosci takie same.
Robota dosc prosta, tyllko flansze jeszcze znalesc i montowac.
Robota dosc prosta, tyllko flansze jeszcze znalesc i montowac.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
Re: JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
Mam w moim CRD lift 2" BDS + podkładki 2" i jeździł tak po czarnym już 2 lata, aż tydzień temu w terenie strzelił mi homokinetyk z przodu. 350pln razem z robocizną i znowu 2 lata pojeździ
A tak serio, to chyba przydało by się coś ogarnąć, bo WJ z napędem na tył śmiesznie się jeździ i wolałbym tego na przyszłość uniknąć.

A tak serio, to chyba przydało by się coś ogarnąć, bo WJ z napędem na tył śmiesznie się jeździ i wolałbym tego na przyszłość uniknąć.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
Ja musze zmienic na podwojny krzyzak, jednak ten homoniewiadomo wyje na liftowanych autach.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
Re: JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
No Leszek teraz ćwiczy, ja jak zamontuje to postaram się pomierzyć odległości itd.
Ale to na wiosnę bo nie chce teraz robić z WG kastrata
Jak śnieg spadnie to lepiej autobusem pewnie jechać...
Ale to na wiosnę bo nie chce teraz robić z WG kastrata

Jak śnieg spadnie to lepiej autobusem pewnie jechać...
Zdrapek i poharatka
Re: JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
Ja wlasnie mam chwilowo kastrata, bo wytargalem wal zeby zobaczyc czy wycie ustanie, jest ciszej ale mteki swoje robia i w sumie sam juz nie wiem. Homo od strony reduktora niby lekki luz na wieloklinie ma ale nie jakos znaczaco. No i przy okazji wymienie uszczelniacz na ataku bo widze, ze zaczyna puszczac, wiec jeszcze z dwa dni kastratem polatam. Ale co pieknie kreci oberki to miod. Dobrze, ze sniegu nie ma, bo nie dalo by sie jezdzic.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
Re: JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
No i nie jest to takie plug & play [cenzura].
Dostałem komplet od zj 4,0.
I o ile flanszy trzeba wydlubac trochę frezu to wal jest 2cm dłuższy i nie uśmiecha mi się go siekierą wkładać ; (
Dzisiaj miałem ciężki dzień w pracy i wystarczy mi wqurwu na dziś.
Jutro po walczę.
Dostałem komplet od zj 4,0.
I o ile flanszy trzeba wydlubac trochę frezu to wal jest 2cm dłuższy i nie uśmiecha mi się go siekierą wkładać ; (
Dzisiaj miałem ciężki dzień w pracy i wystarczy mi wqurwu na dziś.
Jutro po walczę.
Re: JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
A bo wlasnie od ZJ z niektorymi sa problem, sa za dlugie. Od XJ-ota 4.0 ma pasic bez problemu do WJ
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
Re: JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
Upchac to może i się go tam da, ale obawiam się że jakieś mocne dobicie i po reduktorze.
Re: JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
Niby 2 cm nie duzo, ale tez bym nie ryzykowal.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
Re: JEEP WJ PROBLEM Z WALEM DO PODNIESIENIU
Moja flansza do odbioru jest.
Leszek zmierzysz średnice flanszy gdzie pracuje uszczelniacz w tej z homo ?
Leszek zmierzysz średnice flanszy gdzie pracuje uszczelniacz w tej z homo ?
Zdrapek i poharatka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości