BMW DIESEL POWER W PATROLU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: vandall1 » czw lut 05, 2015 12:18 am

Samo dobre zrobienie elekstryki w tym "naszym"M57 zajęło chyba wiecej czasu niż mechanika :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Takayuki » czw lut 05, 2015 5:09 pm

Patryk 160 pisze:łiiiitam
ma być prosto i skutecznie, żadnych zbędnych figli, które tylko siem psujom .
To weź jakieś sprytne V8 od Igora... :)2

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: mopar » czw lut 05, 2015 9:05 pm

Da się koszernie przekręcać licznik. Chevy? BMW? Bleee :)21
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Wowos » czw lut 05, 2015 10:28 pm

Wystarczy Tb42 w automacie :)17
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: vandall_jr » czw lut 05, 2015 10:33 pm

Wowos pisze:Wystarczy Tb42 w automacie :)17
Dobra górka, małe koła, grawitacja, styknie :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Wowos » pt lut 06, 2015 12:54 am

Na kartoflanych 215/80 z zapasu robi cuda :)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: NUREK MAV » pt lut 06, 2015 8:29 am

no dobra zapytam z innej beczki dla fachowców chyba pytanie: jak z silnika BMW M57 o mocy do 300 KM przenieść napęd tak aby sprzęgło się nie uślizgiwało w manualnej skrzynce 3,0 D patrolowej ..?!
Ostatnio zmieniony pt lut 06, 2015 8:33 am przez NUREK MAV, łącznie zmieniany 1 raz.
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Szarbia » pt lut 06, 2015 8:31 am

Fabryka4x4 robi sprzeglo dwutarczowe.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: NUREK MAV » pt lut 06, 2015 8:34 am

Szarbia pisze:Fabryka4x4 robi sprzeglo dwutarczowe.
a co z dociskiem ,zostaje bez zmian ?!
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Szarbia » pt lut 06, 2015 8:45 am

Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: NUREK MAV » pn lut 09, 2015 9:14 pm

:)2 dzięki temat ogarnięty .
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

konopaa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: sob lis 01, 2014 11:18 am
Lokalizacja: Głogów

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: konopaa » wt lut 24, 2015 6:36 pm

kotlet lekko stygnie...
interesuje m nie kwestia słabości (delikatności) skrzyni od 2.8 z Y60. co tam dokładnie puszcza że trzeba ją zastąpić skrzynią od 3.0?
GR Y60 '92 Long

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Wowos » wt lut 24, 2015 7:05 pm

To jest skrzynia wzięta w prostej linii z osobówki i nie ogarnia kosmicznych momentów V8mek. A szkoda, bo precyzja wyboru biegów jest świetna...
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: vandall_jr » wt lut 24, 2015 8:44 pm

konopaa pisze:kotlet lekko stygnie...
interesuje m nie kwestia słabości (delikatności) skrzyni od 2.8 z Y60. co tam dokładnie puszcza że trzeba ją zastąpić skrzynią od 3.0?
Począwszy od łożysk (wielkość), skończywszy na odciskach na kołach zębatych szkoda czasu na tą skrzynię.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: NUREK MAV » sob lut 28, 2015 6:02 pm

konopaa pisze:kotlet lekko stygnie..., zastąpić skrzynią od 3.0?
odgrzewam .. :wink: gdzieś wyczytałem ,że można również 4,2 wstawiać czy różnica jest wielka między tymi skrzyniami i która lepsiejsza ?
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Szarbia » sob lut 28, 2015 6:06 pm

Zdaje sie, ze obie sa identyczne, z tym, ze
4.2 ma wyjscie na przystawke i jest zwykle starsza
a 3.0 ma przyklejany alu-dystans z powodu dwumasy i jest zwykle mlodsza.
Ten alu-dystans potrzebny jest do adaptera z M57 BMW.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Patrik
 
 
Posty: 164
Rejestracja: czw mar 03, 2005 4:05 pm
Lokalizacja: Trzebnica

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Patrik » ndz mar 15, 2015 3:42 pm

Czy są już jakieś dłuższe testy tych silników w Patrolach?
Może użytkownicy podzielą się wrażeniami? Dzięki
GU4 TD4.2T

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: NUREK MAV » ndz mar 15, 2015 9:08 pm

hmm też czekałem na wieści o swap'ach ... cóż mogę powiedzieć ... zapier tzn jeździ szybko,wychodzą choroby wieku dziecięcego... jestem ciekaw spalania i przenoszenia momentu. Jak to chodzi na skrzyni manualnej ( 3.0;4,2 ) oraz automacie... , jakie występują problemy z kompem ,elektryką ... ogólnie ..?!
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: vandall1 » ndz mar 15, 2015 9:22 pm

U nas na razie żadnych/tfu/problemów.
Zbyt wolny pono,bo osobówka szła 240/h z tym motorem/chyba bajka/,a parch nie chce :cry:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Patrik
 
 
Posty: 164
Rejestracja: czw mar 03, 2005 4:05 pm
Lokalizacja: Trzebnica

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Patrik » ndz mar 15, 2015 10:21 pm

Chyba za mało, żeby się zdecydować.....

Kto ujeżdźa te silniki?
GU4 TD4.2T

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: vandall1 » ndz mar 15, 2015 11:15 pm

No risk-no fun :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: NUREK MAV » pn mar 16, 2015 12:11 pm

Patrik pisze:Chyba za mało, żeby się zdecydować..... ,Kto ujeżdźa te silniki?
nie jest mało ,ale warto bo efekt jest porażający i warty banana którego masz jak się pierwszy raz przejedziesz. Później już pozostaje marzenie do realizacji ,a cel uświęca środki.... :-) Cel zrealizowany :lol:
... Dużo jeździ tymi swapami ale chyba mało kto o tym pisze,że ma,sam nie wiem dlaczego ... :cry: bo pytań jest wiele ...
vandall1 pisze:No risk-no fun :wink:
co prawda to prawda .... :)2
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Wowos » pn mar 16, 2015 1:15 pm

Patrik pisze:Chyba za mało, żeby się zdecydować.....

Kto ujeżdźa te silniki?
Jak masz pejsbuka, to się skontaktuj z Tomkiem z patrolniętych - upalał 3.0 z beemki w swoim parchu.
y60 autobus, czerwony.

radkowo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: ndz gru 02, 2012 10:28 pm
Lokalizacja: Gdynia / Suchy Dwór

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: radkowo » sob mar 21, 2015 12:59 pm

NUREK MAV pisze:hmm też czekałem na wieści o swap'ach ... cóż mogę powiedzieć ... zapier tzn jeździ szybko,wychodzą choroby wieku dziecięcego... jestem ciekaw spalania i przenoszenia momentu. Jak to chodzi na skrzyni manualnej ( 3.0;4,2 ) oraz automacie... , jakie występują problemy z kompem ,elektryką ... ogólnie ..?!
Mam Y61 z M57, 193km (jeszcze na żeliwnym bloku), opony KL71 33", skrzynia manual, żadnych zbrojeń i liftu. Swap robiony 7 miesięcy temu. Ogólnie przejechane 5kkm.

Właśnie zrobiłem parchem 1500km, 90% po autostradzie, gdzie starałem się trzymać 135-140km/h (według GPS). Średnie spalanie wyszło 13.3l/100km.
Prędkość max. na pewno powyżej 160km/h, ale bez założonej pieluchy nie chciałem jechać po rekord :)
Średnio (jazda po trójmieście i okolicach) pali 11-12l/100km.

Jeżeli chodzi o awarie, to mam go od 6 miesięcy i w międzyczasie padła pompa paliwowa w zbiorniku paliwa. Był to jakiś tani zamiennik. Pozatym wtedy nie było zamontowanej pompy progowej i filtra.
Kolejną awarią było zwarcie na świecy żarowej. Niestety koleś, który robił swapa podpiął grzanie świec do jednego z głównych bezpieczników :)
Ogólnie elektryka pozostaje do ogarnięcia.

Obecnie szukam interfejsu OBD bluetooth, żeby podpiąć się do androida (torque pro albo inny program), ale przetestowałem kilka i żaden nie działa.

Mam też wydruk z hamowni przed i po zmianie programu, tylko muszę się dokształcić w dziedzinie wklejania zdjęć do postów.

Ogólnie jestem zadowolony, gdyż autko nie zamula w terenie a na ulicy gania jak lepsza osobówka.
Y61 M57

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: NUREK MAV » sob mar 21, 2015 4:19 pm

radkowo pisze: Właśnie zrobiłem parchem 1500km, 90% po autostradzie, gdzie starałem się trzymać 135-140km/h (według GPS). Średnie spalanie wyszło 13.3l/100km.
Prędkość max. na pewno powyżej 160km/h, ale bez założonej pieluchy nie chciałem jechać po rekord :)
Średnio (jazda po trójmieście i okolicach) pali 11-12l/100km.

Jeżeli chodzi o awarie, .....

Obecnie szukam interfejsu OBD bluetooth, żeby podpiąć się do androida (torque pro albo inny program), ale przetestowałem kilka i żaden nie działa.

Mam też wydruk z hamowni przed i po zmianie programu, tylko muszę się dokształcić w dziedzinie wklejania zdjęć do postów.

Ogólnie jestem zadowolony, gdyż autko nie zamula w terenie a na ulicy gania jak lepsza osobówka.

Hmmm nieźle u mnie to wygląda następująco: Y 61. troszkę zliftowany ,kapcie 33 '' Bf MK2, skrzynia manual ,swap to M57 TUE 2 - 231KM w podstawie - podniesienie mocy do 300 KM i 600 Nm . Przejechanych km'ów to ok 7 tysi z czego 90 A/10 T bo nie było kiedy w czasie ok 4 m-cy ...
Prędkości jak i spalanie podobne; z tymi awariami to miałem problem z kompem bo przechodził w serwisówkę ,ale już sprawa wyjaśnoina. Nie wiem dlaczego ale w terenie (skrót na działkę ) spadł mi wąż z chłodnicy i auto się lekko zgrzało - sprawa ogarnięta. To na tyle w kwestii użytkowania jak i obecnych problemów. Mam nadzieję ,że to koniec.
Był robiony na hamowni w RRT ,ale obecnie mam do niej za daleko więc potrzebuję podjechać gdzieś bliżej "nas" i jeszcze go dostroić celem małych poprawek. Gdzie hamowałeś swojego,mieli tam pojęcie co i jak w tej materii ?! Myślę ,że to na razie koniec z modyfikacjami w moim aucie teraz jeszcze trochę objeżdżenia i dalej w drogę ...
Na razie jestem zadowolony :-)
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości