
BMW DIESEL POWER W PATROLU
Moderator: Kosiarz
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Samo dobre zrobienie elekstryki w tym "naszym"M57 zajęło chyba wiecej czasu niż mechanika 

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
To weź jakieś sprytne V8 od Igora...Patryk 160 pisze:łiiiitam
ma być prosto i skutecznie, żadnych zbędnych figli, które tylko siem psujom .

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Da się koszernie przekręcać licznik. Chevy? BMW? Bleee 

Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.
Ropa do traktorów.
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Dobra górka, małe koła, grawitacja, styknieWowos pisze:Wystarczy Tb42 w automacie

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
no dobra zapytam z innej beczki dla fachowców chyba pytanie: jak z silnika BMW M57 o mocy do 300 KM przenieść napęd tak aby sprzęgło się nie uślizgiwało w manualnej skrzynce 3,0 D patrolowej ..?!
Ostatnio zmieniony pt lut 06, 2015 8:33 am przez NUREK MAV, łącznie zmieniany 1 raz.
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki
Fotki
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
a co z dociskiem ,zostaje bez zmian ?!Szarbia pisze:Fabryka4x4 robi sprzeglo dwutarczowe.
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki
Fotki
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Zadzwon do Pawła - ja nie znam szczegolow.
http://www.fabryka4x4.pl/realizacje.html
http://www.terenowo.pl/zmoty/2856-403-k ... turbo.html
http://www.fabryka4x4.pl/realizacje.html
http://www.terenowo.pl/zmoty/2856-403-k ... turbo.html
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki
Fotki
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
kotlet lekko stygnie...
interesuje m nie kwestia słabości (delikatności) skrzyni od 2.8 z Y60. co tam dokładnie puszcza że trzeba ją zastąpić skrzynią od 3.0?
interesuje m nie kwestia słabości (delikatności) skrzyni od 2.8 z Y60. co tam dokładnie puszcza że trzeba ją zastąpić skrzynią od 3.0?
GR Y60 '92 Long
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
To jest skrzynia wzięta w prostej linii z osobówki i nie ogarnia kosmicznych momentów V8mek. A szkoda, bo precyzja wyboru biegów jest świetna...
y60 autobus, czerwony.
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Począwszy od łożysk (wielkość), skończywszy na odciskach na kołach zębatych szkoda czasu na tą skrzynię.konopaa pisze:kotlet lekko stygnie...
interesuje m nie kwestia słabości (delikatności) skrzyni od 2.8 z Y60. co tam dokładnie puszcza że trzeba ją zastąpić skrzynią od 3.0?
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
odgrzewam ..konopaa pisze:kotlet lekko stygnie..., zastąpić skrzynią od 3.0?

Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki
Fotki
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Zdaje sie, ze obie sa identyczne, z tym, ze
4.2 ma wyjscie na przystawke i jest zwykle starsza
a 3.0 ma przyklejany alu-dystans z powodu dwumasy i jest zwykle mlodsza.
Ten alu-dystans potrzebny jest do adaptera z M57 BMW.
4.2 ma wyjscie na przystawke i jest zwykle starsza
a 3.0 ma przyklejany alu-dystans z powodu dwumasy i jest zwykle mlodsza.
Ten alu-dystans potrzebny jest do adaptera z M57 BMW.
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Czy są już jakieś dłuższe testy tych silników w Patrolach?
Może użytkownicy podzielą się wrażeniami? Dzięki
Może użytkownicy podzielą się wrażeniami? Dzięki
GU4 TD4.2T
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
hmm też czekałem na wieści o swap'ach ... cóż mogę powiedzieć ... zapier tzn jeździ szybko,wychodzą choroby wieku dziecięcego... jestem ciekaw spalania i przenoszenia momentu. Jak to chodzi na skrzyni manualnej ( 3.0;4,2 ) oraz automacie... , jakie występują problemy z kompem ,elektryką ... ogólnie ..?!
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki
Fotki
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
U nas na razie żadnych/tfu/problemów.
Zbyt wolny pono,bo osobówka szła 240/h z tym motorem/chyba bajka/,a parch nie chce
Zbyt wolny pono,bo osobówka szła 240/h z tym motorem/chyba bajka/,a parch nie chce

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Chyba za mało, żeby się zdecydować.....
Kto ujeżdźa te silniki?
Kto ujeżdźa te silniki?
GU4 TD4.2T
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
No risk-no fun 

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
nie jest mało ,ale warto bo efekt jest porażający i warty banana którego masz jak się pierwszy raz przejedziesz. Później już pozostaje marzenie do realizacji ,a cel uświęca środki....Patrik pisze:Chyba za mało, żeby się zdecydować..... ,Kto ujeżdźa te silniki?


... Dużo jeździ tymi swapami ale chyba mało kto o tym pisze,że ma,sam nie wiem dlaczego ...

co prawda to prawda ....vandall1 pisze:No risk-no fun

Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki
Fotki
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Jak masz pejsbuka, to się skontaktuj z Tomkiem z patrolniętych - upalał 3.0 z beemki w swoim parchu.Patrik pisze:Chyba za mało, żeby się zdecydować.....
Kto ujeżdźa te silniki?
y60 autobus, czerwony.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 18
- Rejestracja: ndz gru 02, 2012 10:28 pm
- Lokalizacja: Gdynia / Suchy Dwór
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Mam Y61 z M57, 193km (jeszcze na żeliwnym bloku), opony KL71 33", skrzynia manual, żadnych zbrojeń i liftu. Swap robiony 7 miesięcy temu. Ogólnie przejechane 5kkm.NUREK MAV pisze:hmm też czekałem na wieści o swap'ach ... cóż mogę powiedzieć ... zapier tzn jeździ szybko,wychodzą choroby wieku dziecięcego... jestem ciekaw spalania i przenoszenia momentu. Jak to chodzi na skrzyni manualnej ( 3.0;4,2 ) oraz automacie... , jakie występują problemy z kompem ,elektryką ... ogólnie ..?!
Właśnie zrobiłem parchem 1500km, 90% po autostradzie, gdzie starałem się trzymać 135-140km/h (według GPS). Średnie spalanie wyszło 13.3l/100km.
Prędkość max. na pewno powyżej 160km/h, ale bez założonej pieluchy nie chciałem jechać po rekord

Średnio (jazda po trójmieście i okolicach) pali 11-12l/100km.
Jeżeli chodzi o awarie, to mam go od 6 miesięcy i w międzyczasie padła pompa paliwowa w zbiorniku paliwa. Był to jakiś tani zamiennik. Pozatym wtedy nie było zamontowanej pompy progowej i filtra.
Kolejną awarią było zwarcie na świecy żarowej. Niestety koleś, który robił swapa podpiął grzanie świec do jednego z głównych bezpieczników

Ogólnie elektryka pozostaje do ogarnięcia.
Obecnie szukam interfejsu OBD bluetooth, żeby podpiąć się do androida (torque pro albo inny program), ale przetestowałem kilka i żaden nie działa.
Mam też wydruk z hamowni przed i po zmianie programu, tylko muszę się dokształcić w dziedzinie wklejania zdjęć do postów.
Ogólnie jestem zadowolony, gdyż autko nie zamula w terenie a na ulicy gania jak lepsza osobówka.
Y61 M57
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
radkowo pisze: Właśnie zrobiłem parchem 1500km, 90% po autostradzie, gdzie starałem się trzymać 135-140km/h (według GPS). Średnie spalanie wyszło 13.3l/100km.
Prędkość max. na pewno powyżej 160km/h, ale bez założonej pieluchy nie chciałem jechać po rekord
Średnio (jazda po trójmieście i okolicach) pali 11-12l/100km.
Jeżeli chodzi o awarie, .....
Obecnie szukam interfejsu OBD bluetooth, żeby podpiąć się do androida (torque pro albo inny program), ale przetestowałem kilka i żaden nie działa.
Mam też wydruk z hamowni przed i po zmianie programu, tylko muszę się dokształcić w dziedzinie wklejania zdjęć do postów.
Ogólnie jestem zadowolony, gdyż autko nie zamula w terenie a na ulicy gania jak lepsza osobówka.
Hmmm nieźle u mnie to wygląda następująco: Y 61. troszkę zliftowany ,kapcie 33 '' Bf MK2, skrzynia manual ,swap to M57 TUE 2 - 231KM w podstawie - podniesienie mocy do 300 KM i 600 Nm . Przejechanych km'ów to ok 7 tysi z czego 90 A/10 T bo nie było kiedy w czasie ok 4 m-cy ...
Prędkości jak i spalanie podobne; z tymi awariami to miałem problem z kompem bo przechodził w serwisówkę ,ale już sprawa wyjaśnoina. Nie wiem dlaczego ale w terenie (skrót na działkę ) spadł mi wąż z chłodnicy i auto się lekko zgrzało - sprawa ogarnięta. To na tyle w kwestii użytkowania jak i obecnych problemów. Mam nadzieję ,że to koniec.
Był robiony na hamowni w RRT ,ale obecnie mam do niej za daleko więc potrzebuję podjechać gdzieś bliżej "nas" i jeszcze go dostroić celem małych poprawek. Gdzie hamowałeś swojego,mieli tam pojęcie co i jak w tej materii ?! Myślę ,że to na razie koniec z modyfikacjami w moim aucie teraz jeszcze trochę objeżdżenia i dalej w drogę ...
Na razie jestem zadowolony

Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki
Fotki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości