WJ FAQ
Moderator: Mroczny
Re: WJ FAQ
3.6 to juz nie taki maly silnik jak na tamte warunki. Rozumiem w jakims tam compasach, liberty itd.. no problem.
Ale flagowy model? eee...
No nie wazne. Jest jak jest i nic nie zrobimy.
Wiadomo,ze hemi najbardziej porzadany, ale na kase by tez trzeba patrzec a roznica w cenach jest spora. Narazie sie rozgladam.
Ale flagowy model? eee...
No nie wazne. Jest jak jest i nic nie zrobimy.
Wiadomo,ze hemi najbardziej porzadany, ale na kase by tez trzeba patrzec a roznica w cenach jest spora. Narazie sie rozgladam.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: WJ FAQ
HEMI sprali w zasadzie tyle samo LPG co 4.7
instalka kosztuje w zasadzie te same pieniądze ....... ale moc jest już zupełnie inna
instalka kosztuje w zasadzie te same pieniądze ....... ale moc jest już zupełnie inna

Re: WJ FAQ
I cena o ~10-15k kapusty.
A gdzie tu jakies lifty czy cus?
Opieramy sie spkojnie o kwote 70k+ a wtedy jak dobrze ogarne to mam patrola GU4 z dieslem 4.2 albo, 3.0cdi albo b8 z beemwe. Albo y61 z v8 dieslem. Inna sprawa,ze nie mam tyle na wydanie a jesli bym mial to bym kupil patrola.

A gdzie tu jakies lifty czy cus?
Opieramy sie spkojnie o kwote 70k+ a wtedy jak dobrze ogarne to mam patrola GU4 z dieslem 4.2 albo, 3.0cdi albo b8 z beemwe. Albo y61 z v8 dieslem. Inna sprawa,ze nie mam tyle na wydanie a jesli bym mial to bym kupil patrola.

y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: WJ FAQ
Ale dzięki temu masz topowy model... z topowym wyposażeniem.
W zakupie jako nowe HEMI kosztowało mocno drogo w stosunku do 4.7
no i nie ten komfort
W zakupie jako nowe HEMI kosztowało mocno drogo w stosunku do 4.7
do jazdy głównie po czarnym ?Wojtek_W pisze:Inna sprawa,ze nie mam tyle na wydanie a jesli bym mial to bym kupil patrola.
no i nie ten komfort

Re: WJ FAQ
Komfort duzo mniejszy nie jest.
GU4 z orginalnym 4.2t fajnie jedzie, jest wieksze i baaardzo wygodn. Odpychac sie nie odpycha jak hemi, ale zywotnosc bedziem mysle nieporownywalna a to ma byc auto na nastepne ~5 lat.
Zreszta nie o swieta wojne tu chodzi
BTW: Jest wystawione dlugie y61 z 4.4 bmw + lpg za 29k
Jesli jest warte cokolwiek (a sprzedawca mowi,ze igla
) to jakby dodac 10-15k to jest statek zrobiony pod siebie niemozliwy.
Narazie 40-50k bym sie chcial zamknac z drobym dlubnieciem i LPG. Byl 4.7 wk z lpg za 24k , byl commander za 26k, bylo wk hemi bez gazu zarejestrowne za 26 jakos. Tylko teraz posucha jak mi faktury poplacili w koncu
GU4 z orginalnym 4.2t fajnie jedzie, jest wieksze i baaardzo wygodn. Odpychac sie nie odpycha jak hemi, ale zywotnosc bedziem mysle nieporownywalna a to ma byc auto na nastepne ~5 lat.
Zreszta nie o swieta wojne tu chodzi
BTW: Jest wystawione dlugie y61 z 4.4 bmw + lpg za 29k

Jesli jest warte cokolwiek (a sprzedawca mowi,ze igla

Narazie 40-50k bym sie chcial zamknac z drobym dlubnieciem i LPG. Byl 4.7 wk z lpg za 24k , byl commander za 26k, bylo wk hemi bez gazu zarejestrowne za 26 jakos. Tylko teraz posucha jak mi faktury poplacili w koncu

y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: WJ FAQ
Orientujecie się gdzie można kupić emblemat V8 na tył WJota? Bo w moim litera V wyblakła i kijowo to wyglada.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: WJ FAQ
oryginalne ?
tylko ASO pod zamówienie
tylko ASO pod zamówienie
Re: WJ FAQ
Mogą być zamienniki, bo w ASO to mnie dziady skroją bez litości.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: WJ FAQ
różnie bywa
czasem ceny mają bardzo niskie.. ale czasem oderwane od rzeczywistości
na pewno warto zadzwonić
czasem ceny mają bardzo niskie.. ale czasem oderwane od rzeczywistości

na pewno warto zadzwonić
Re: WJ FAQ
W Radomiu nie ma ASO Jeepa
Był, ale zamknęli...

Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: WJ FAQ
zadzwoń do dowolnego
zawsze po przedpłacie mogą wysłać
zawsze po przedpłacie mogą wysłać
Re: WJ FAQ
Takie mi się niedawno dla znajomego co kupował WG 2.7 popełniło...
Silnik 2,7 wraz ze skrzynią 5 biegową jest z meśka.
Jednak cały osprzęt silnika ( rolki altek, rozrusznik itd nie są z meśka)
Jeżeli to jest diesel to jest zrobiony w Austrii w fabryce Chryslera w Gratzu.
Ma zawieszenie i światła europejskie. Auto powinno być suche.
I co BARDZO WAŻNE, MUSI MIEĆ TEN SAM ROZMIAR I TYP OPON 4SZT.
Do weryfikacji po kolei:
1 Pod maską:
1.1 Jeżeli jest pokrywka na silniku to ją zdejmujesz z wygłuszeniem i zaglądasz z latarką na gniazda wtrysków. Wypalają się w tych silnikach MB podkładki pod wtryskami.Podkładka kosztuje 3 zł w serwisie ale wymiana upierdliwa szczególnie tych 2 ostatnich. Bywa że trzeba robić dziurę w podszybiu albo silnik opuszczać. ( dziura szybsza i tańsza
). Jak się koło wtrysków garnie nagar i syf to znaczy że puszczają i wymiana nastąpi niebawem.
1.2 Wentylator napędzany jest hydraulicznie z pompy wspomagania. Złączki tych przewodów lubią puścić olej bo ciśnienie duże jest. Warto obadać choć są zamienniki w intercarsie za 350 komplet.
Oryginalne coś 1500.
UWAGA -> Bagnetu do automatu nie ma. Można sobie dokupić na necie 20-30zł albo w serwisie. Mogę na oględziny pożyczyć
tak BTW olej do ASB lejemy TYLKO mercedesa w określonej specyfikacji.
Olej można lać 5W40 albo 10W40.
2 Zawias, napęd i hamulce
1.1 W zawiasie powinno być cicho. Jeep się buja ale bez przesady, prowadzić się powinien dobrze. Kiera chodzi lekko i jak ktoś nie przywykły do jeepa to z początku będzie mu latał po pasie. Taka uroda.
1.2 Sprawdzić luz na przekładni kierowniczej, przy zgaszonym silniku może być lekki luz ale przy odpalonym już nie. Oczywiście można to trochę skasować ale jak kiera ma ćwierć obrotu luzu to przekładnia do wymiany ( regeneracja sensowna 800 zł pod Krakowem)
1.3 Wjechać w głębsze dziury przy 50 na godzine czy nie ma telepki i wyebanego paharda ( deathwoobie)
1.4 Tylny most może lekko wyć. Ale nie tak żeby zagłuszał radio.Jak zgasisz audio to może go być słychać ale jak słuchasz normalnie radia to ma być raczej nie słyszalny. Wszystkie mosty jeepowe lekko wyją, nawet nowe. Pod obciążeniem ma być cicho.
1.5 Przedni wał może być na homokinetykach, sprawdzić luz i czy nie huczy, ( przy lifice 2’ będzie do zmiany na taki na krzyżakach i tak)
1.6 Na śniegu sprawdzić czy przód się dopina sam, trwa to poniżej sekundy od zakręcenia tyłu. Powinny przy poślizgu większym praktycznie 4 koła się zakręcić. Tam jest Varilock w mostach.
1.7 Do mostów lejemy tylko olej 75w140 z dodatkiem do LSD. ( preferowany MOPAR) wtedy działają najlepiej. Jak jest wlany hipol przekładniowy to [cenzura] strzelił blokady i mogą być problemy. To NIE JEST ZWYKŁE LSD !
1.8 Do reduktora lejemy TYLKO I WYŁĄCZNIE MOPARA do tego dedykowanego do reduktora. Tam jest sprzęgło gerodisc które się generalnie nie psuje o ile ma olej dedykowany. Reduktor jest zapinany mechanicznie.
1.9 Zahamować kilka razy pod rząd czy heble nie pulsują. Zdarza się.
1.10 Wjechać na jakiś przyczepny plac i kręcić w prawo i w lewo ciasne kółka.
Auto trochę będzie się buntowało bo się napędy będą spinać ale nie powinno bardzo hałasować nic ani stukać.
3 Środek i wskaźniki
1.1 Na początek test klimatronica : ( POKRĘTŁO NIE W POZYCJI OFF JAK SUGERUJE OBRAZEK ! )
Jak podczas zamiany temp i ustawień klapy skrzypią to mogą być do wymiany. Choć u mnie skrypią już 2 lata i dalej działają
Jak szyby parują i nie działą ogrzewanie to znaczy że klapy do wymiany ( zdjęcie deski i wymiana w BB ~600 PLN + klapy. Choć można wyrżnąć z boku dziurę. ( to nawet MOPAR ma taką instrukcję ) ale do zbicia ceny w razie W.
1.2 Czy podgrzewanie foteli działa ? Naprawiają to w ramach akcji serwisowej ale powód do zbicia ceny jest.
1.2 Kluczykowanie
Trzykrotne dość dynamiczne włączenie zapłonu po czym jeżeli są błędy powinny się wyświetlić na desce.
1.3 Wskaźniki
Silniki MB nie mają kontrolki ciśnienia oleju, jest wskaźnik który u mnie jest przy nagrzanym silniki podczas jazdy mniej więcej na środku,
Temperatura powinna dojść do 90 i tak zostać. Grzeje się podczas jazdy w zimie z 10 km czasem zanim dojdzie do tej temp ale jak temp faluje to termostat do zmiany.
1.4 Ładowanie wiadomo koło 14V
1.5 Przewajchować wajhę od automatu.
1.6 Reduktor włącza się podczas toczenia się samochodu z minimalną prędkością z luzem na przełączniku od automatu N JEDNYM ZDECYDOWANYM RUCHEM z 4H na 4L, Z powrotem to samo.
Nie podczas postoju bo bardziej zgrzypnie
Silnik 2,7 wraz ze skrzynią 5 biegową jest z meśka.
Jednak cały osprzęt silnika ( rolki altek, rozrusznik itd nie są z meśka)
Jeżeli to jest diesel to jest zrobiony w Austrii w fabryce Chryslera w Gratzu.
Ma zawieszenie i światła europejskie. Auto powinno być suche.
I co BARDZO WAŻNE, MUSI MIEĆ TEN SAM ROZMIAR I TYP OPON 4SZT.
Do weryfikacji po kolei:
1 Pod maską:
1.1 Jeżeli jest pokrywka na silniku to ją zdejmujesz z wygłuszeniem i zaglądasz z latarką na gniazda wtrysków. Wypalają się w tych silnikach MB podkładki pod wtryskami.Podkładka kosztuje 3 zł w serwisie ale wymiana upierdliwa szczególnie tych 2 ostatnich. Bywa że trzeba robić dziurę w podszybiu albo silnik opuszczać. ( dziura szybsza i tańsza

1.2 Wentylator napędzany jest hydraulicznie z pompy wspomagania. Złączki tych przewodów lubią puścić olej bo ciśnienie duże jest. Warto obadać choć są zamienniki w intercarsie za 350 komplet.
Oryginalne coś 1500.
UWAGA -> Bagnetu do automatu nie ma. Można sobie dokupić na necie 20-30zł albo w serwisie. Mogę na oględziny pożyczyć

Olej można lać 5W40 albo 10W40.
2 Zawias, napęd i hamulce
1.1 W zawiasie powinno być cicho. Jeep się buja ale bez przesady, prowadzić się powinien dobrze. Kiera chodzi lekko i jak ktoś nie przywykły do jeepa to z początku będzie mu latał po pasie. Taka uroda.
1.2 Sprawdzić luz na przekładni kierowniczej, przy zgaszonym silniku może być lekki luz ale przy odpalonym już nie. Oczywiście można to trochę skasować ale jak kiera ma ćwierć obrotu luzu to przekładnia do wymiany ( regeneracja sensowna 800 zł pod Krakowem)
1.3 Wjechać w głębsze dziury przy 50 na godzine czy nie ma telepki i wyebanego paharda ( deathwoobie)
1.4 Tylny most może lekko wyć. Ale nie tak żeby zagłuszał radio.Jak zgasisz audio to może go być słychać ale jak słuchasz normalnie radia to ma być raczej nie słyszalny. Wszystkie mosty jeepowe lekko wyją, nawet nowe. Pod obciążeniem ma być cicho.
1.5 Przedni wał może być na homokinetykach, sprawdzić luz i czy nie huczy, ( przy lifice 2’ będzie do zmiany na taki na krzyżakach i tak)
1.6 Na śniegu sprawdzić czy przód się dopina sam, trwa to poniżej sekundy od zakręcenia tyłu. Powinny przy poślizgu większym praktycznie 4 koła się zakręcić. Tam jest Varilock w mostach.
1.7 Do mostów lejemy tylko olej 75w140 z dodatkiem do LSD. ( preferowany MOPAR) wtedy działają najlepiej. Jak jest wlany hipol przekładniowy to [cenzura] strzelił blokady i mogą być problemy. To NIE JEST ZWYKŁE LSD !
1.8 Do reduktora lejemy TYLKO I WYŁĄCZNIE MOPARA do tego dedykowanego do reduktora. Tam jest sprzęgło gerodisc które się generalnie nie psuje o ile ma olej dedykowany. Reduktor jest zapinany mechanicznie.
1.9 Zahamować kilka razy pod rząd czy heble nie pulsują. Zdarza się.
1.10 Wjechać na jakiś przyczepny plac i kręcić w prawo i w lewo ciasne kółka.
Auto trochę będzie się buntowało bo się napędy będą spinać ale nie powinno bardzo hałasować nic ani stukać.
3 Środek i wskaźniki
1.1 Na początek test klimatronica : ( POKRĘTŁO NIE W POZYCJI OFF JAK SUGERUJE OBRAZEK ! )
Jak podczas zamiany temp i ustawień klapy skrzypią to mogą być do wymiany. Choć u mnie skrypią już 2 lata i dalej działają
Jak szyby parują i nie działą ogrzewanie to znaczy że klapy do wymiany ( zdjęcie deski i wymiana w BB ~600 PLN + klapy. Choć można wyrżnąć z boku dziurę. ( to nawet MOPAR ma taką instrukcję ) ale do zbicia ceny w razie W.
1.2 Czy podgrzewanie foteli działa ? Naprawiają to w ramach akcji serwisowej ale powód do zbicia ceny jest.
1.2 Kluczykowanie
Trzykrotne dość dynamiczne włączenie zapłonu po czym jeżeli są błędy powinny się wyświetlić na desce.
1.3 Wskaźniki
Silniki MB nie mają kontrolki ciśnienia oleju, jest wskaźnik który u mnie jest przy nagrzanym silniki podczas jazdy mniej więcej na środku,
Temperatura powinna dojść do 90 i tak zostać. Grzeje się podczas jazdy w zimie z 10 km czasem zanim dojdzie do tej temp ale jak temp faluje to termostat do zmiany.
1.4 Ładowanie wiadomo koło 14V
1.5 Przewajchować wajhę od automatu.
1.6 Reduktor włącza się podczas toczenia się samochodu z minimalną prędkością z luzem na przełączniku od automatu N JEDNYM ZDECYDOWANYM RUCHEM z 4H na 4L, Z powrotem to samo.
Nie podczas postoju bo bardziej zgrzypnie

Zdrapek i poharatka
Re: WJ FAQ
Zawsze mnie to bawiło, że ktoś kupując kilkuletni samochód oczekuje, że będzie w stanie jak z fabryki 

Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: WJ FAQ
Ale że co
Napisałem mu na co patrzeć, co można względnie łatwo sprawdzić a może być kosztowne ( lub nie) ale cenę można zbijać przy zakupie.

Napisałem mu na co patrzeć, co można względnie łatwo sprawdzić a może być kosztowne ( lub nie) ale cenę można zbijać przy zakupie.
Zdrapek i poharatka
Re: WJ FAQ
Zatankowałem do pełna benzynę w WG i wskaźnik pokazuje mi, że bak jest pusty. Samo się odblokuje czy mam coś rzeźbic?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: WJ FAQ
Sprzęgło w nv-247 nie jest wiskotyczne w poprawnym znaczeniu tego słowa.
Niedługo chyba na każde sprzęgło ludzie będą mówić "wisko", niby że tak mądrze brzmi.
Niedługo chyba na każde sprzęgło ludzie będą mówić "wisko", niby że tak mądrze brzmi.
Re: WJ FAQ
bo to sprzęgło ma pompę hydrauliczną która wytwarza cisnienie oleju spinające tarczkiigort pisze:Sprzęgło w nv-247 nie jest wiskotyczne w poprawnym znaczeniu tego słowa.
Niedługo chyba na każde sprzęgło ludzie będą mówić "wisko", niby że tak mądrze brzmi.

WJ 2004 special edition 4,0 QD,Lift +6"+przeł 3,91
Klub KAJMAN
Klub KAJMAN
- mercg280ge
- Posty: 1557
- Rejestracja: sob kwie 12, 2003 9:25 pm
- Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
- Kontaktowanie:
Re: WJ FAQ
witam , jako ze w waszych jeppach tez sa mosty Dana , to mam pytanie , ostatnio jak zmianiali ( ASO ) mi olej w tylnym moscie , to przed wlaniem przeplukiwali most jakąś chemią w aerozolu , mechanik u ktorego robie to obecnie twierdzi ze to tylko fanaberia , jak to z tym jest na prawde ?
770k
Re: WJ FAQ
Może psiknęli po prostu jakimś rozpuszczalnikiem typu break cleaner, żeby szybciej wypłynął rozrzedzony stary olej wraz z ewentualnym brudem? Z D44 on np. dość długo się sączy ze wszystkich zakamarków i można sobie ułatwić życie pomagając mu spłynąć.
- mercg280ge
- Posty: 1557
- Rejestracja: sob kwie 12, 2003 9:25 pm
- Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
- Kontaktowanie:
Re: WJ FAQ
dokładniemercg280ge pisze:Może psiknęli po prostu jakimś rozpuszczalnikiem typu break cleaner, żeby szybciej wypłynął rozrzedzony stary olej wraz z ewentualnym brudem?
do tego na czystym moście można zobaczyć czy są jakieś ewentualne uszkodzenia
Re: WJ FAQ
jaki rozmiar pokrowca na kierownice sobie zamówić ? zwykłe ze sklepu nie wchodzą, ale na alle widze sa rozmiary do wyboru , jaka jest srednica kierownicy ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <---- masz FB, lubisz klasyczną motoryzacje ?
Re: WJ FAQ
to w przyszłości , bo poszło troche kasy na blacharke, konserwacje i nową lpg , wiec teraz chce coś za ~20pln doraźnie
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <---- masz FB, lubisz klasyczną motoryzacje ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości