Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
Moderator: Kosiarz
Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
Wady dotyczące mojego y60:
-dużo pali na kołach 33-34" kopia simex bo aż 12-14l/100km po autostradzie (na kołach BFG 33" palił równe 10l)
-trzeba dbać o blachy. Rama zdrowa ale miejscami są wykwity wiec niebawem jedzie na piaskowanie.
-czasami wariuje prędkościomierz
-muszę wymienić skrzynię bo czasem zgrzyta 3 i 4 bieg
Reszta to w porównaniu z moim poprzednim autem jakim był Jeep XJ to same zalety.
-dużo pali na kołach 33-34" kopia simex bo aż 12-14l/100km po autostradzie (na kołach BFG 33" palił równe 10l)
-trzeba dbać o blachy. Rama zdrowa ale miejscami są wykwity wiec niebawem jedzie na piaskowanie.
-czasami wariuje prędkościomierz
-muszę wymienić skrzynię bo czasem zgrzyta 3 i 4 bieg
Reszta to w porównaniu z moim poprzednim autem jakim był Jeep XJ to same zalety.
Patrol GR Y60 2xARB, snorkel Safari, Kenda 33" MT, OME/Bilstein, zderzaki, wyciągara, Raptor
- alibia1112
- Posty: 1855
- Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
- Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM
Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
Takie spalanie, to zaleta a nie WADAWill pisze:Wady dotyczące mojego y60:
-dużo pali na kołach 33-34" kopia simex bo aż 12-14l/100km po autostradzie (na kołach BFG 33" palił równe 10l)
Reszta to w porównaniu z moim poprzednim autem jakim był Jeep XJ to same zalety.

CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było
Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
W prędkościomierzu/obrotomierzu się przelutowuje zimne luty i jest ok.
Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
No to sobotka zaplanowanaTakayuki pisze:W prędkościomierzu/obrotomierzu się przelutowuje zimne luty i jest ok.

Patrol GR Y60 2xARB, snorkel Safari, Kenda 33" MT, OME/Bilstein, zderzaki, wyciągara, Raptor
Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
Tu masz moje przeboje z obrotomierzem, po przelutowaniu działa bez problemów:Will pisze:No to sobotka zaplanowanaTakayuki pisze:W prędkościomierzu/obrotomierzu się przelutowuje zimne luty i jest ok.
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t=85536
Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
Y61 TD42:
1. ciezki a silnik slaby wiec na trasie jedzie ale wyprzedzanie slabo idzie i palic moglby mniej (na wyprawie 12-13l/100).
2. widocznosc srednia - poprzednio jedzilem gelenda gdzie jest wzorowa podobnie jak pozycja kierowcy.
3. Y61 jest duzo cichszy niz Y60. Ale to nie spelnia twojego warunku ani ani
4. Kabina waska i niska (jak na tak duzy samochod)
Y61 ZD30: j.w. z tym ze pkt 1 inaczej tzn jest dynamiczny ale mniej trwaly.
Y60 RD28: duzo lzejszy od Y61 ale w trasie sie latwo grzeje i ogolnie przelotowa w trasie ograniczona. Teraz Y60 to juz mocno zuzyte samochody.
Y61 TD42Ti: podobna moc do HDJ ale dynamika slabsza.
Ogolnie to ciezko narzekac poza brakiem dobrego silnika w europie
Innych wad nie znam
1. ciezki a silnik slaby wiec na trasie jedzie ale wyprzedzanie slabo idzie i palic moglby mniej (na wyprawie 12-13l/100).
2. widocznosc srednia - poprzednio jedzilem gelenda gdzie jest wzorowa podobnie jak pozycja kierowcy.
3. Y61 jest duzo cichszy niz Y60. Ale to nie spelnia twojego warunku ani ani
4. Kabina waska i niska (jak na tak duzy samochod)
Y61 ZD30: j.w. z tym ze pkt 1 inaczej tzn jest dynamiczny ale mniej trwaly.
Y60 RD28: duzo lzejszy od Y61 ale w trasie sie latwo grzeje i ogolnie przelotowa w trasie ograniczona. Teraz Y60 to juz mocno zuzyte samochody.
Y61 TD42Ti: podobna moc do HDJ ale dynamika slabsza.
Ogolnie to ciezko narzekac poza brakiem dobrego silnika w europie
Innych wad nie znam
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76
Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
Zamiast l200 rozważ Pajero sport może, chyba, że potrzebna Ci taczka....suzi4WD pisze:No właśnie.
Pewnie dlatego zakończę temat na nowym hiluxie albo L200.
Chyba że coś lepszego się pojawi, trochę czasu mam.
Z nowych to bym sobie chyba defem strzelił w stopę bo to w sumie ostatnia okazja na takie nowe auto, a G za drogie. Ew Toyotę z Dubaju. Jakoś ten jednostkowy import dotychczas ogarniali. 3 lata temu Pajero4 kosztowało tam poniżej 100 tysi zł
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
- rysiek2054
- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
nie ma recepty na najlepsze auto
trzeba pomyslec co jest nam potrzebne
kazdy uzywa swojego auta do czego innego
jedni do pracy drudzy do rozrywki trzeci na co dzien
kazdy ma inne potrzeby
kazdy sam musi ukierunkowac swoje wymagania
wady
kazdy samochod je ma
jak mozna wypytywac innych co sie komu zepsulo
kazdy uzytkuje auto w inny sposob
wiec trzeba samemu poszukac "zlotego srodka"
a nie katowac spolecznosc aby wypisala wszystkie wady jakie ma dany pojazd
tematow na forum bylo tyle ze czytajac je mozna samemu wyciagnac wnioski
proponuje moderatorowi zamknac ten temat
a autorowi zadac pytanie
"po co sie rejestrowal na tym forum"
pozdrawiam wszystkich
patrol lives forever
trzeba pomyslec co jest nam potrzebne
kazdy uzywa swojego auta do czego innego
jedni do pracy drudzy do rozrywki trzeci na co dzien
kazdy ma inne potrzeby
kazdy sam musi ukierunkowac swoje wymagania
wady
kazdy samochod je ma
jak mozna wypytywac innych co sie komu zepsulo
kazdy uzytkuje auto w inny sposob
wiec trzeba samemu poszukac "zlotego srodka"
a nie katowac spolecznosc aby wypisala wszystkie wady jakie ma dany pojazd
tematow na forum bylo tyle ze czytajac je mozna samemu wyciagnac wnioski
proponuje moderatorowi zamknac ten temat
a autorowi zadac pytanie
"po co sie rejestrowal na tym forum"
pozdrawiam wszystkich
patrol lives forever
6,5 v8
Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
Temat niech będzie, ludzie piszą konkretnie jak nigdy, aż forum nie poznaję... i tylko linka kleić tym z działu 'jakie auto w teren', jako przykład pod jakim kątem trzeba auto rozpatrywać na przykładzie Patroli...
Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
tendencyjne pytania retoryczne z serii : ILE PALI, ILE MA KONI oraz KÓŁ ?
Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
10-15, 125, 5


Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
12-18, 160, 5 sztuk (35 cali)OldAdler pisze:tendencyjne pytania retoryczne z serii : ILE PALI, ILE MA KONI oraz KÓŁ ?
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
Coś mało chętnych do napisania o swoich doświadczeniach z wadami/awariami Patroli
Pewnie dlatego że jak niektórzy piszą, one nie mają wad 


---> "Nie przenoście nam stolicy do Krakowa" <---
Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
Ja mam dewiacje - 4.2, w tych jestem zakochany.KryH pisze:Coś mało chętnych do napisania o swoich doświadczeniach z wadami/awariami PatroliPewnie dlatego że jak niektórzy piszą, one nie mają wad
jakie wady?
Y60 - ograniczony komfort podrozowania dla wysokich osob
wieksza srednica zawracania niz w Y61
rdzewiejace blotniki i progi.
Trudnosc w opanowaniu temperatury w momencie tunningu silnika.
Glosny wiatrak dmuchawy wewnatrz samochodu.
z tylu troche za malo miejsca na nogi.
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
Jako, że praca zawodowa opiera sie o elektronikę, mam stacje lutowniczą, mam powietrze, mam odsysacz cyny... Przelutowana została cała płytka prędkościomierza, ale i tak sobie działa jak chce czyli albo grubo zawyża albo stoi w miejscu, ale juz na pewno nie opada prędkość do zera tylko zatrzymuje się powiedzmy przykładowo na 30km/hTakayuki pisze:Tu masz moje przeboje z obrotomierzem, po przelutowaniu działa bez problemów:Will pisze:No to sobotka zaplanowanaTakayuki pisze:W prędkościomierzu/obrotomierzu się przelutowuje zimne luty i jest ok.
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t=85536


Patrol GR Y60 2xARB, snorkel Safari, Kenda 33" MT, OME/Bilstein, zderzaki, wyciągara, Raptor
Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
toć Ci piszą, ze to nie takie proste. Co dla jednych jest podłogą itd itd..KryH pisze:Coś mało chętnych do napisania o swoich doświadczeniach z wadami/awariami PatroliPewnie dlatego że jak niektórzy piszą, one nie mają wad
Dla mnie wadą parcha jest to, ze jest już stary i nie ma opcji na zakup auta które nadaje się do eksploatacji a nie mozolnej odbudowy. Ergo - patrol nie ma sensu bo szkoda życia na odbudowywanie i wymiany silników co druga zmiana oleju. Ale.. to dla mnie. Bo jak ktoś ma wiedzę, jak moi przedmówcy, czas i pieniądze to sobie wyszuka parcha w stanie 1A i będzie miał wóz na wieki..
Poza tym - przeznaczenie. Wypowiadają sie koledzy co śmigają na wyprawy, tacy co latają przeprawowo i tacy co nawet parcha nie mają (np ja) - trochę słabo z konsensusem.
Największe wady - silnik i brak stałego 4x4
Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
W moim uznaniu:
1. Jeśli kupisz y60/y61 2.8 w podobny stanie , to włożysz w nie podobną kasę na doprowadzenie do łądu
2. Jeśli kupisz y61 3.0 to wg. mnie nie ma sensu tracić czasu na ten silnik, trzeba swapować na coś innego i tutaj jest dylemat: moc, czy ekonomia
3. Y61 jest większy, cięższy, bardziej "cywilizowany" - jest ciszej i przyjemniej w jeździe, a także jest w nim znacznie więcej miejsca niż w Y60
4. Y60 jest po prostu ładną, klasyczną terenówka, która daje dużo komfortu i jest względnie nie awaryjna jak ogarnięta
5. Miałem do czynienia z k160,w160,Y60 i Y61. Najmniej psuł się ogarnięty Y61 po swapie, oraz W160 , którego miałem w stanie MINT.
6. Gdybym miał porównać koszty eksploatacji i motania parchów serii MQ(160tki) do GQ(GRy) to sprawa jest to na plus MQ -napęd tańszy w naprawach, bardzo dobry silnik.
Kup coś , co będzie w jak najlepszym stanie i tyle.
Swap i tak się przyda, bo 2.8 też nie jest idealne, ale to już indywidualne preferencje.
1. Jeśli kupisz y60/y61 2.8 w podobny stanie , to włożysz w nie podobną kasę na doprowadzenie do łądu
2. Jeśli kupisz y61 3.0 to wg. mnie nie ma sensu tracić czasu na ten silnik, trzeba swapować na coś innego i tutaj jest dylemat: moc, czy ekonomia
3. Y61 jest większy, cięższy, bardziej "cywilizowany" - jest ciszej i przyjemniej w jeździe, a także jest w nim znacznie więcej miejsca niż w Y60
4. Y60 jest po prostu ładną, klasyczną terenówka, która daje dużo komfortu i jest względnie nie awaryjna jak ogarnięta
5. Miałem do czynienia z k160,w160,Y60 i Y61. Najmniej psuł się ogarnięty Y61 po swapie, oraz W160 , którego miałem w stanie MINT.
6. Gdybym miał porównać koszty eksploatacji i motania parchów serii MQ(160tki) do GQ(GRy) to sprawa jest to na plus MQ -napęd tańszy w naprawach, bardzo dobry silnik.
Kup coś , co będzie w jak najlepszym stanie i tyle.
Swap i tak się przyda, bo 2.8 też nie jest idealne, ale to już indywidualne preferencje.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
Brak stalego to zaleta przynajmniej na wyprawach.
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76
Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
Biorac pod uwage wady Y61 nalezy kupic mozliwie najnowszy powiedzmy 2005-7 z wybuchnietym motorem. Wowczaj jest tani i od razu mozna robiac swapa i miec najtansza wyprawowka na wiele lat.
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76
Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
Co to znaczy "stary" w tym przypadku ? Mnie się wydaje że Ty już jesteś bardzo stary, i Ci się nie chce... Nie wiem co świeżego niedługo kupisz,,,, chyba nastepce defa albo piękną plastiokową toyotę zardzewiałą już w bramie salonu, ale za to na 4 miechachMroczny pisze:toć Ci piszą, ze to nie takie proste. Co dla jednych jest podłogą itd itd..KryH pisze:Coś mało chętnych do napisania o swoich doświadczeniach z wadami/awariami PatroliPewnie dlatego że jak niektórzy piszą, one nie mają wad
Dla mnie wadą parcha jest to, ze jest już stary i nie ma opcji na zakup auta które nadaje się do eksploatacji a nie mozolnej odbudowy. Ergo - patrol nie ma sensu bo szkoda życia na odbudowywanie i wymiany silników co druga zmiana oleju. Ale.. to dla mnie. Bo jak ktoś ma wiedzę, jak moi przedmówcy, czas i pieniądze to sobie wyszuka parcha w stanie 1A i będzie miał wóz na wieki..
Poza tym - przeznaczenie. Wypowiadają sie koledzy co śmigają na wyprawy, tacy co latają przeprawowo i tacy co nawet parcha nie mają (np ja) - trochę słabo z konsensusem.
Największe wady - silnik i brak stałego 4x4

Wady parch ma, ale akurat zupełnie inne...

brak stałego 4x4 - to wada dla większości, natomiast plus dla pewnej grupy.
brak dynamicznego silnika - choć warto docenić td42 bo drugiego takiego cepa u konkurencji nie ma... no chyba że w j60/61...
gnijące ramy - to absolutnie dla mnie największa wada tych aut.
gnijące budki......
Nie zmienia to faktu że jest grupa osób która coś tam sama potrafi zakombinować mechanicznie, technicznie, i za 50tys zł można mieć parcha y61 długiego ze zdrowiutką ocynkowaną ramą, wyspawaną i zakonserwowaną budką, silnikiem zdrowym td42, i mimo wad tego zestawu (a raczej cech...) będzie to dla wielu wymarzone auto...
Tylko że większość parcha nie potrzebuje. Potrzebuje suva

Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
Czemu niewidzialna ręka wolnego rynku nie wprowadzi zestawów "złóż se sam"?Ingrid pisze:jest grupa osób która coś tam sama potrafi zakombinować mechanicznie, technicznie, i za 50tys zł można mieć parcha y61 długiego ze zdrowiutką ocynkowaną ramą, wyspawaną i zakonserwowaną budką, silnikiem zdrowym td42,
Bo to jest zaklinanie rzeczywistości.
Podsycanie niezdrowych marzeń.


... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
Takie zestawy DIY - do it yourself nie mają żadnego sensu. Koszty, koszty, kosztysuzi4WD pisze:Czemu niewidzialna ręka wolnego rynku nie wprowadzi zestawów "złóż se sam"?Ingrid pisze:jest grupa osób która coś tam sama potrafi zakombinować mechanicznie, technicznie, i za 50tys zł można mieć parcha y61 długiego ze zdrowiutką ocynkowaną ramą, wyspawaną i zakonserwowaną budką, silnikiem zdrowym td42,
Bo to jest zaklinanie rzeczywistości.
Podsycanie niezdrowych marzeń.
![]()
mało kogo stać na takie zestawy.
Dziś każdy chce mieć Y61 oryginał z silnikiem TD42T zarejestrowany, zrobiony do terenu lub na wyprawe za 25.000 zl.
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
Ingrid pisze: Nie zmienia to faktu że jest grupa osób która coś tam sama potrafi zakombinować mechanicznie, technicznie, i za 50tys zł można mieć parcha y61 długiego ze zdrowiutką ocynkowaną ramą, wyspawaną i zakonserwowaną budką, silnikiem zdrowym td42, i mimo wad tego zestawu (a raczej cech...) będzie to dla wielu wymarzone auto...
Szczerze? NIe ma opcji.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
Adyć o tym piszę.
Poza tym zdrowa rama wyspawana z łatek.

Poza tym zdrowa rama wyspawana z łatek.

... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
Re: Dlaczego nie Y60 ani nie Y61 ?
Sa samochody które maja oryginalne ramy z oryginalnym lakierem na ramiesuzi4WD pisze:Adyć o tym piszę.
Poza tym zdrowa rama wyspawana z łatek.

nie ruszane przez nikogo.
I sa takie w roczniku 89/90 i tez takie 2004/2005.
Można znaleźć, nie trzeba od razu ratować.
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości