Przegrzewa się silnik! I spada ciśnienie oleju. Pomocy, o co chodzi...
Moderator: Marcin-Kraków
Przegrzewa się silnik! I spada ciśnienie oleju. Pomocy, o co chodzi...
No więc: do jakiegoś czasu, gdy jadę pow. 110 km/h (np. autostradą), wskazówka na termometrze dochodzi do 100, czyli do połowy - wcześniej zawsze była sporo poniżej 100. Ale gdy jeszcze parę razy przyspieszę gwałtownie, nabiorę prędkości, obroty wzrosną do pow. 2500 - wskazówka przekracza momentalnie 100 i dzieją sie nieprzyjemne rzeczy:
- skrzynia przestaje ciągnąć na normalnych obrotach, dla danej prędkości obroty nagle muszą być dużo większe (tak, jakby spadł jeden beg niżej), przez co i spalanie gwałtownie wzrasta, no i nagrzewanie rownież - wskazówka szybko zaczyna wędrować do oporu i pętla się zamyka. Jedyna rada: zjazd na parking i chłodzenie silnika. Przy czym, gdy jest tak nagrzany, skrzynia również bardzo szarpie, przy przeskoku z jedynki na wyższe biegi...
- im bardziej wszystko się nagrzewa, tym bardziej spada ciśnienie oleju na wskaźniku. Zawsze było na ok. 3/4 kreski, i przy zimnym silniku nadal tak jest. Ale po nagrzaniu spada poniżej połowy.
Wcześniej coś podobnego mi się przydażyło 2 razy, ale odkryłem, że przyczyną był stary, przerywający przewód zapłonowy. Po wymianie świec i przewodów objawy znikły na długo. Ale teraz powróciły.
Mało tego: wymieniłem olej na nowy. Wymieniłem płyn w skrzyni metodą DYNAMICZNĄ (!), a więc z czyszczeniem, i to na DEXTRON VI, licząc, że to ustąpi. Przepłukałem i odmuliłem chłodnicę (sporo się tam zbiera tego brązowego osadu). I nic!
Martwią mnie te objawy. Zastanawiam się:
- czy to coś z ciśnieniem oleju / pompą? Albo zapchana chłodniczka oleju? (mam taką oddzielną, same rurki, przed chłodnicą główną).
- czy może skrzynia sie przegrzewa przez reduktor - może jest walnięte np. łożysko wału, albo stary olej w reduktorze... (nie sprawdzałem jeszcze).
- czy może to już uszczelki silnika?....
Plizz, piszcie, co myślicie.
- skrzynia przestaje ciągnąć na normalnych obrotach, dla danej prędkości obroty nagle muszą być dużo większe (tak, jakby spadł jeden beg niżej), przez co i spalanie gwałtownie wzrasta, no i nagrzewanie rownież - wskazówka szybko zaczyna wędrować do oporu i pętla się zamyka. Jedyna rada: zjazd na parking i chłodzenie silnika. Przy czym, gdy jest tak nagrzany, skrzynia również bardzo szarpie, przy przeskoku z jedynki na wyższe biegi...
- im bardziej wszystko się nagrzewa, tym bardziej spada ciśnienie oleju na wskaźniku. Zawsze było na ok. 3/4 kreski, i przy zimnym silniku nadal tak jest. Ale po nagrzaniu spada poniżej połowy.
Wcześniej coś podobnego mi się przydażyło 2 razy, ale odkryłem, że przyczyną był stary, przerywający przewód zapłonowy. Po wymianie świec i przewodów objawy znikły na długo. Ale teraz powróciły.
Mało tego: wymieniłem olej na nowy. Wymieniłem płyn w skrzyni metodą DYNAMICZNĄ (!), a więc z czyszczeniem, i to na DEXTRON VI, licząc, że to ustąpi. Przepłukałem i odmuliłem chłodnicę (sporo się tam zbiera tego brązowego osadu). I nic!
Martwią mnie te objawy. Zastanawiam się:
- czy to coś z ciśnieniem oleju / pompą? Albo zapchana chłodniczka oleju? (mam taką oddzielną, same rurki, przed chłodnicą główną).
- czy może skrzynia sie przegrzewa przez reduktor - może jest walnięte np. łożysko wału, albo stary olej w reduktorze... (nie sprawdzałem jeszcze).
- czy może to już uszczelki silnika?....
Plizz, piszcie, co myślicie.
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 81
- Rejestracja: pt sie 15, 2014 11:16 am
Re: Przegrzewa się silnik! I spada ciśnienie oleju. Pomocy, o co chodzi...
Jeśli chodzi temperaturę, to u mnie było w upały max 102 stopnie z włączoną klima. dlatego w tym roku zadbałem o nowy termostat, nowy płyn i płukanie układu. Rezultat - max 90 stopni (nawet przy pałowaniu w ostatnie upały). Widać ma to znaczenie.
Ciśnienie oleju na zimnym mam powyżej 3/4, później po nagrzaniu silnika oscyluje miedzy minimalnie poniżej polowy (na wolnych) do 2/3 podczas jazdy.
A teraz przykład dotyczący przegrzania auta. W V8 chevroletowej koledze grzało się auto. Jak poszło na czerwone to popękały mu głowice obie niestety. Przyczyną był zapieczony napinacz paska wielorowkowego, wszystko chodziło na sztywno i grzało się niemiłosiernie. Jeśli auto jest na gaz warto dbać o prawidłowa temperaturę płynu.
Swoja drogą to ciekawe czy wysoka temperatura silnika wpływa na skrzynię? Niestety tutaj się nie wypowiem.
Skoro były już takie objawy przy uszkodzonym przewodzie zapłonowym, powalcz tutaj. Zwykle logiczne rozwiązania są trafne.
Powodzenia, będę myślał dalej, daj znać.
Ciśnienie oleju na zimnym mam powyżej 3/4, później po nagrzaniu silnika oscyluje miedzy minimalnie poniżej polowy (na wolnych) do 2/3 podczas jazdy.
A teraz przykład dotyczący przegrzania auta. W V8 chevroletowej koledze grzało się auto. Jak poszło na czerwone to popękały mu głowice obie niestety. Przyczyną był zapieczony napinacz paska wielorowkowego, wszystko chodziło na sztywno i grzało się niemiłosiernie. Jeśli auto jest na gaz warto dbać o prawidłowa temperaturę płynu.
Swoja drogą to ciekawe czy wysoka temperatura silnika wpływa na skrzynię? Niestety tutaj się nie wypowiem.
Skoro były już takie objawy przy uszkodzonym przewodzie zapłonowym, powalcz tutaj. Zwykle logiczne rozwiązania są trafne.
Powodzenia, będę myślał dalej, daj znać.
Chevy Blazer 4.3 4x4 LT '99
Re: Przegrzewa się silnik! I spada ciśnienie oleju. Pomocy, o co chodzi...
No, wszystko na siebie wpływa - bo przez jedną chłodnicę przelatuje płyn od skrzyni i od klimy. Co prawda klimy nie używam (mam odłączoną wtyczkę od sprężarki), ale jednak wszystko od wszystkiego się nagrzewa... Ha, ciekawa sprawa z tym paskiem! Muszę sprawdzić u siebie
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 81
- Rejestracja: pt sie 15, 2014 11:16 am
Re: Przegrzewa się silnik! I spada ciśnienie oleju. Pomocy, o co chodzi...
Hmmm. Jako ze diagnostykę i naprawy zaczyna się od najtańszych i najprostszych rzeczy proponuje zmienić termostat. Znam przypadki że nawet nowe padają po kilku tyś km. Zobacz po ciemku czy nie ma przebić na kablach WN. Cały czas zastanawia mnie ze po wymianie świec i kabli było dobrze dość długo. A wyciągałeś wtedy aparat zapłonowy z kopułką?
Chevy Blazer 4.3 4x4 LT '99
Re: Przegrzewa się silnik! I spada ciśnienie oleju. Pomocy, o co chodzi...
No faktycznie - wymieniłem kopułkę (miałem nową, profilaktycznie~!) - i ciut jakby lepiej. Ten rozdział zapłonu jest niby bezstykowy, ale końcówki w kopółce były sporo utlenione, więc ogólnie chyba poprawiła się praca silnika. No zobaczymy, za termostat się nie zabrałem - swoją drogą, gdzie on się znajduje w silniku pełnowtryskowym 4,3, z 1999 ?
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 81
- Rejestracja: pt sie 15, 2014 11:16 am
Re: Przegrzewa się silnik! I spada ciśnienie oleju. Pomocy, o co chodzi...
mam ten sam model i rocznik. Dokładnie na środku patrzac z góry,. przy przepustnicy . przy linkach gazy wchodzi czarna stalowa rura, przykręcona na dwie śruby, pod nią jest termostat. Uważaj bo są dwa rodzaje i ze względu na kształt oraz temperaturę pełnego otwarcia, u nas musi być 90 stopni.
Na pewno znajdziesz, koszt żaden ja zapłaciłem 55zł. Aha no i jak zdejmiesz rurę to nieco płynu chłodniczego wyleci.
Na pewno znajdziesz, koszt żaden ja zapłaciłem 55zł. Aha no i jak zdejmiesz rurę to nieco płynu chłodniczego wyleci.
Chevy Blazer 4.3 4x4 LT '99
Re: Przegrzewa się silnik! I spada ciśnienie oleju. Pomocy, o co chodzi...
No więc zmieniłem termostat - i dalej to samo! Ha, później wywaliłem termostat w ogóle: dalej się przegrzewa; Jak sie teraz trochę ochłodziło, jest ciut lepiej - jak jadę poniżej 100 km/h i z obrotami poniżej 2,5k, to wskazowka jest poniązej 100. No ale problem nie znikł...
Sprawdzę jeszcze świece i przewody i dam znać; Śniło mi się, że to jednak skrzynia - ale skrzynia działa prawidłowo (dopiero po nagrzaniu szarpie z jedynki).
Sprawdzę jeszcze świece i przewody i dam znać; Śniło mi się, że to jednak skrzynia - ale skrzynia działa prawidłowo (dopiero po nagrzaniu szarpie z jedynki).
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Re: Przegrzewa się silnik! I spada ciśnienie oleju. Pomocy, o co chodzi...
sprawdz czy przy gornym wyjsciu z chlodnicy nie jest pekniety plastikowy boczek, u mnie tak bylo i sie zapowietrzal-grzal wymiana chlodnicy pomogla
, ewentualnie uszczelki pod kolektorem, lub nieszczęsny waz gorny chlodnica-termostat,

Re: Przegrzewa się silnik! I spada ciśnienie oleju. Pomocy, o co chodzi...
No nic nie jest pęknięte...
Może i uszczelki kolektora mogą mieć wplyw na nagrzewanie, ale chyba niewielki - z kimś już o tym rozmawiałem.
Natomiast podłączyłem pojazd do OBD II i wyszedł mi błąd P1870: Transmission Component Slipping.
Ale tak sobie myślę, że ten slipping, czyli ślizganie się, jest własnie skutkiem przegrzewania się - bo, jak pisałem, po przekroczeniu krytycznej temperatury, skrzynia przestaje normalnie ciągnąć (co jest logiczne: gorący, rozrzedzony płyn nie ma już tej lepkości).
Pocieszające, ze nie ma żadnych błędów układu tłokowo-korbowo-zaworowego... hm. Szukam dalej, wykręcę chyba wszystkie świece. Mam taki pomysł, że ponieważ pourywały mi się ochraniacze od nadkoli, które chronią świece przed chlapaniem wody od kół - a takie zalewanie gorących świec zimną wodą może być przyczyną niezauważalnych pęknięć...
Może i uszczelki kolektora mogą mieć wplyw na nagrzewanie, ale chyba niewielki - z kimś już o tym rozmawiałem.
Natomiast podłączyłem pojazd do OBD II i wyszedł mi błąd P1870: Transmission Component Slipping.
Ale tak sobie myślę, że ten slipping, czyli ślizganie się, jest własnie skutkiem przegrzewania się - bo, jak pisałem, po przekroczeniu krytycznej temperatury, skrzynia przestaje normalnie ciągnąć (co jest logiczne: gorący, rozrzedzony płyn nie ma już tej lepkości).
Pocieszające, ze nie ma żadnych błędów układu tłokowo-korbowo-zaworowego... hm. Szukam dalej, wykręcę chyba wszystkie świece. Mam taki pomysł, że ponieważ pourywały mi się ochraniacze od nadkoli, które chronią świece przed chlapaniem wody od kół - a takie zalewanie gorących świec zimną wodą może być przyczyną niezauważalnych pęknięć...
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Re: Przegrzewa się silnik! I spada ciśnienie oleju. Pomocy, o co chodzi...
nie lubie tego bledu bo potem musialem tarczki trojki zmienic,
a jeszcze mi sie przypomnialo , kiedys w sonomie jak wracalem z ustki mialem taki objaw ze czasami szalala temperatura na blacie i jak sie okazalo uwalony byl czujnik temperatury cieczy , zakladam ze wisko sprawne
mondeo jak mial zwarcie na czujniku pokazywal wyzsza temperature a ecu ograniczal moc
a jeszcze mi sie przypomnialo , kiedys w sonomie jak wracalem z ustki mialem taki objaw ze czasami szalala temperatura na blacie i jak sie okazalo uwalony byl czujnik temperatury cieczy , zakladam ze wisko sprawne
mondeo jak mial zwarcie na czujniku pokazywal wyzsza temperature a ecu ograniczal moc
------------------------------
byly GMC Sonoma,Toyota Hilux
jest GMC Jimmy i troche innego zlomu
byly GMC Sonoma,Toyota Hilux
jest GMC Jimmy i troche innego zlomu
Re: Przegrzewa się silnik! I spada ciśnienie oleju. Pomocy, o co chodzi...
Witaj,
A sprawdź jak wygląda filtr powietrza....
Pozdrawiam
A sprawdź jak wygląda filtr powietrza....
Pozdrawiam
Chevrolet Blazer 1997 4.3 4WD + alpaga BRC (niestety)
)))

Re: Przegrzewa się silnik! I spada ciśnienie oleju. Pomocy, o co chodzi...
Filtr to mam akurat stożkowy i ma on mega przelot 
A gdzie się znajduje termometr (czujnik temperatury) ?
Hmmm, ślizgająca się skrzynia - myślisz, że to jednak może być powód? Należy już się martwić? Ha, dlaczego np. nie ma błędu zbyt wysokiej temperatury płynu?...

A gdzie się znajduje termometr (czujnik temperatury) ?
Hmmm, ślizgająca się skrzynia - myślisz, że to jednak może być powód? Należy już się martwić? Ha, dlaczego np. nie ma błędu zbyt wysokiej temperatury płynu?...
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Re: Przegrzewa się silnik! I spada ciśnienie oleju. Pomocy, o co chodzi...
czujnik to chyba znajduje sie pomiedzy 3 a 5 cylindrem na glowicy
co do bledu temperatury raz wracalem 350 klockow ciagnac za soba chmure dymu z gotujacego sie atf,u a jedyny blad to byl blad uslizgu
zadnych kontrolek i wskaznikow, w toyocie tundrze podoba mi sie wskaznik temp skrzyni
co do bledu temperatury raz wracalem 350 klockow ciagnac za soba chmure dymu z gotujacego sie atf,u a jedyny blad to byl blad uslizgu
zadnych kontrolek i wskaznikow, w toyocie tundrze podoba mi sie wskaznik temp skrzyni
------------------------------
byly GMC Sonoma,Toyota Hilux
jest GMC Jimmy i troche innego zlomu
byly GMC Sonoma,Toyota Hilux
jest GMC Jimmy i troche innego zlomu
Re: Przegrzewa się silnik! I spada ciśnienie oleju. Pomocy, o co chodzi...
..hm hm, no więc zapytałem o poradę mistrza Lenę, a ona mi na to:
Przegrzewa się skrzynia i prawdopodobnie to skutek błędu regulatora ciśnienia oleju w konwerterze,
który znajduje się z sterowniku skrzyni. Do wymiany płyta sterownika/płyta zaworowa lub ręczna naprawa (blokada
jednego siłownika w płycie zaworowej skrzyni biegów); regenerowana płyta zaworowa (valve body) to 100$ w US lub...lepiej nie pytać
w PL. W najgorszym wypadku masz do tego spalony konwerter i regeneracja u Kujawy (znajdziesz w necie) to 550zł.
itd itd...
I co państwo na to?...
Przegrzewa się skrzynia i prawdopodobnie to skutek błędu regulatora ciśnienia oleju w konwerterze,
który znajduje się z sterowniku skrzyni. Do wymiany płyta sterownika/płyta zaworowa lub ręczna naprawa (blokada
jednego siłownika w płycie zaworowej skrzyni biegów); regenerowana płyta zaworowa (valve body) to 100$ w US lub...lepiej nie pytać
w PL. W najgorszym wypadku masz do tego spalony konwerter i regeneracja u Kujawy (znajdziesz w necie) to 550zł.
itd itd...
I co państwo na to?...
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Re: Przegrzewa się silnik! I spada ciśnienie oleju. Pomocy, o co chodzi...
Ja podepnę się pod temat.
W normalnych warunkach temperaturę silnika mam stałą, tj. około 85-90st.
W lecie i jeździe w górach, podczas jazdy temp wzrasta do 100, raz zagotował się płyn. Przy takiej temperaturze spada mi ciśnienie oleju. O ile pod obciążeniem wskazówka jest prawie na 1/2, to na wolnych obrotach spadała na czerwone pole i zapalało się "check gaugues".
Dodam, że sprawa ciśnienia oleju pojawiła się po awarii katalizatora, który już tak się zapchał, że auto zgasło i nie zapaliło więcej. Po wymianie na zwykły tłumik, ciśnienie oleju spada w upały.
W normalnych warunkach temperaturę silnika mam stałą, tj. około 85-90st.
W lecie i jeździe w górach, podczas jazdy temp wzrasta do 100, raz zagotował się płyn. Przy takiej temperaturze spada mi ciśnienie oleju. O ile pod obciążeniem wskazówka jest prawie na 1/2, to na wolnych obrotach spadała na czerwone pole i zapalało się "check gaugues".
Dodam, że sprawa ciśnienia oleju pojawiła się po awarii katalizatora, który już tak się zapchał, że auto zgasło i nie zapaliło więcej. Po wymianie na zwykły tłumik, ciśnienie oleju spada w upały.
Re: Przegrzewa się silnik! I spada ciśnienie oleju. Pomocy, o co chodzi...
znalazlem watek o tym samym,ze problem zaczal sie od kata http://www.s10forum.com/forum/f105/truc ... ng-711194/
ale ostatecznie powodem byl wiatrak
Ale patrzac po watkach jak sie grzeje to najprawdopodobnie peknieta uszczelka glowicy, i nie musi dawac objawów w zmianie koloru plynu chlodniczego....
oraz wiatrak, wymieniaja na jakies inne "eFan" ? nie mam pojecia jaki ale sa niby gotowe zestawy. Oryginalny wiatrak jest wadliwy i niewydolny.
no i standardowe przyczynty dla kazdego innego samochodu termostat, uklad do przeczyszczenia bo moze byc nie drozny etc
ale ostatecznie powodem byl wiatrak
Ale patrzac po watkach jak sie grzeje to najprawdopodobnie peknieta uszczelka glowicy, i nie musi dawac objawów w zmianie koloru plynu chlodniczego....
oraz wiatrak, wymieniaja na jakies inne "eFan" ? nie mam pojecia jaki ale sa niby gotowe zestawy. Oryginalny wiatrak jest wadliwy i niewydolny.
no i standardowe przyczynty dla kazdego innego samochodu termostat, uklad do przeczyszczenia bo moze byc nie drozny etc
1995 S-10 4.3 4x4 Ext. Cab
sprzedam JGC SRT.
sprzedam JGC SRT.
Re: Przegrzewa się silnik! I spada ciśnienie oleju. Pomocy, o co chodzi...
No ja bym zaczął od podpięcia się pod komputer. U mnie akurat zapaliła się kontroka silnika, ale później kiedyś tam sama zgasła.
Wykazalo P1870 - czyli, jak pisałem - panel zaworów skrzyni/body valve. Czyli, że tak, jak myślałem: to skrzynia się przegrzewa i nagrzewa resztę.
Ciśnienie oleju ponoć spada, gdy też jest bardzo przegrzany - jest po prostu zbyt rzadki (nie ma zastosowania prawo fizyki o rozszerzalności się cieczy i wzroście ciśnienia w miarę nagrzewania
).
Czekam teraz grzecznie na body valve z USA :>
Aha - odmulanie chłodnicy trochę daje, ale niewiele. I uwaga na preparaty czyszczące: kiedyś tak mi przeczyścił, że poszły uszczelki w pompie wody!

Wykazalo P1870 - czyli, jak pisałem - panel zaworów skrzyni/body valve. Czyli, że tak, jak myślałem: to skrzynia się przegrzewa i nagrzewa resztę.
Ciśnienie oleju ponoć spada, gdy też jest bardzo przegrzany - jest po prostu zbyt rzadki (nie ma zastosowania prawo fizyki o rozszerzalności się cieczy i wzroście ciśnienia w miarę nagrzewania

Czekam teraz grzecznie na body valve z USA :>
Aha - odmulanie chłodnicy trochę daje, ale niewiele. I uwaga na preparaty czyszczące: kiedyś tak mi przeczyścił, że poszły uszczelki w pompie wody!


Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość