Pajero IV -3.2

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Adas » śr lis 11, 2015 9:16 am

tak wygląda na OME 30/40mm
koła 275/65 R17 wchodzą też 265/75 R16, krótka wersja ma spód PIII , więc wchodzą 16' w longu nie
Przy kołach 32' trzeba zmodyfikować oryginalny zderzak i usunąć obniżenia pod zderzakiem przy kołach, bo przy maksymalnym skręcie trze o nie.

Obrazek

stefan1989
 
 
Posty: 156
Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: stefan1989 » śr lis 11, 2015 2:40 pm

Czy te samochody naprawde pala takie ogromne ilosci paliwa?? Chodzi zwlaszcza o wersje 3d +automat. Kolega ostatnio mial nowa testowke 5D z 2015r i mowi ze ok 17-18l. Pali.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Adas » śr lis 11, 2015 4:31 pm

Jeżeli chodzi o 3D PIV, skrzynia manualna, wersja 200kM to spalanie ma się następująco:
1. w mieście przy dynamicznej jeździe pali do 11 litrów'
2. w trasie jak się ciśnie 140-180km/h to pali ponad 12 litów
3. w tracie około 90-100 km/h udało mi się wykręcić średnią 8 litów na trasie Zakopane-Warszawa
4. w trasie z lawetą 15-15,5 litra

w codziennej jeździe, na zbiorniku przy tankowaniu około 60 litrów zawsze robię powyżej 520km

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Sygma » śr lis 11, 2015 5:05 pm

Adas pisze: Przy kołach 32' trzeba zmodyfikować oryginalny zderzak i usunąć obniżenia pod zderzakiem przy kołach, bo przy maksymalnym skręcie trze o nie.
a dystans +20 do seryjnej felgi nie rozwiązuje problemu ?

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Adas » śr lis 11, 2015 5:08 pm

mam 30mm na koło

stefan1989
 
 
Posty: 156
Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: stefan1989 » śr lis 11, 2015 5:12 pm

Adas to Pajero na foto to twoje?? Jezeli tak to folia czy jakis plastidip?

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Sygma » śr lis 11, 2015 5:13 pm

Adam i pomogło czy jednak musiałeś modyfikować ?
seryjnie w P4 jest 265/60/18

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: rudypajero.koszalin » śr lis 11, 2015 6:18 pm

stefan1989 pisze:Czy te samochody naprawde pala takie ogromne ilosci paliwa?? Chodzi zwlaszcza o wersje 3d +automat. Kolega ostatnio mial nowa testowke 5D z 2015r i mowi ze ok 17-18l. Pali.
:o :o :o Ten kolega to chyba benzyną jeździł, wtedy by się zgadzało. Pajero w rechocie średnio coś koło 10-11l jara.
Moje PIII na trasie Polska-Albania-Polska (6000km z czego coś koło 1000 w terenie górskim) średnio spaliło 10,8l. Auto jest podniesione, na MT33" i z boxem na dachu.
Ale ja nie jestem miarodajny bo mam ciężką nogę :)21
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Adas » śr lis 11, 2015 6:24 pm

stefan1989 pisze:Adas to Pajero na foto to twoje?? Jezeli tak to folia czy jakis plastidip?
Tak jakby moje, mam go leasingu ... to folia. Plastidip miałem w poprzednim PIII i raczej nie polecam, od słońca schodzi, nie na nasz klimat. Folia jest ok, ale wymaga dobrego warsztatu, który to robią.

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Flor » pt lis 13, 2015 11:32 am

Adas pisze:Jeżeli chodzi o 3D PIV, skrzynia manualna, wersja 200kM to spalanie ma się następująco:
1. w mieście przy dynamicznej jeździe pali do 11 litrów'
2. w trasie jak się ciśnie 140-180km/h to pali ponad 12 litów
3. w tracie około 90-100 km/h udało mi się wykręcić średnią 8 litów na trasie Zakopane-Warszawa
4. w trasie z lawetą 15-15,5 litra

w codziennej jeździe, na zbiorniku przy tankowaniu około 60 litrów zawsze robię powyżej 520km
długi P IV z lawetą 3t prędkośc około 100km i 23 l /100
na trasie średnio 12 , 4x4 15-16
po mieście +2l
dało się na samym tyle i równej jeździe na trasie do 90 zejść 9/10km :)21

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Adas » ndz lis 15, 2015 6:07 am

można i tak Obrazek

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Zibi » ndz lis 15, 2015 10:14 am

Nie rozumiem o co się spieracie skoro jeden pisze o skrzyni manualnej a drugi o automacie. I takie roznice pomiędzy tymio skrzyniami sa naturalne.

Max997
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: wt lut 07, 2006 3:50 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Max997 » pn lis 16, 2015 1:28 pm

rudypajero.koszalin pisze:
Max997 pisze:To ja dorzucę pytanie- z miśkami nie maiłem nigdy odczynienia.
Jak dam dłuższe sprężyny i do tego twardsze to na wykrzyżach koło ma teoretycznie mniejszy skok (twardsza sprężyna nie ugnie się tak jak miękka- zakładam że jadę bez obciążenia) więc tylko ratować się mogę blokadą w mostach.
Czy w miśku jest to bardzo widoczne, czy tragizuję? :)
Sprężyn nie dobiera się "na pałę" . Zawieszenie dedykowane dobiera się do spodziewanego obciążenia. Jak masz golasa (fabrykę) to jak wsadzisz sztywniejsze springi, to ci nery odbije i brak wykrzyżu będzie. Jeśli zamierzasz doszpejować autko to dobierasz springi z palety producenta typu "L"" D"" I" najbardziej zbliżone parametrami do spodziewanego obciążenia.
Moje Pahero z przodu ma założone +2"+ 100kg. Bo mam stalowy zderzak i windę, dodatkowe obciążenie to właśnie cirka 100kg. Z tyłu mam +2" +200 kg bo non stop wożę zbiornik z wodą (80L) i stalowy zderzak cirka 100kg + graty na wyprawę i wyjdzie 200-300kg. Zawias pracuje bardzo komfortowo, jest relatywnie miękki, ale nie dobija. Parametry w terenie (wykrzyż) O.K. czytaj pracuje w pełnym zakresie.
To jak dobiera się zawiechę to ja wiem, tylko o ile przód ma praktycznie stałe obciążenie (winda + zderzak) to na tył ładuję graty na wyjazd (chociażby woda- w podobnej ilości jak u ciebie, której normalnie nie wożę non stop ze sobą).

Chciałem się tylko zapytać czy podnosząc "wachaczowca" nie ogranicza się zanadto skoku zawieszenia w dół, ale jak widzę w opcji +2" nikt nie zgłasza negatywnego wpływu na własności jezdne.
Patrol Y61 GU4 Long
Patrol Y61 Long
Patrol Y60 Long
Patrol 260 Long :(

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Sygma » pn lis 16, 2015 3:03 pm

Z tego co wiem w Pajero 4 ten problem nie występuje .... ale w Jeepach WK/WH i Commanderze..... i owszem.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: rudypajero.koszalin » pn lis 16, 2015 9:28 pm

Max997 pisze:....

Chciałem się tylko zapytać czy podnosząc "wachaczowca" nie ogranicza się zanadto skoku zawieszenia w dół, ale jak widzę w opcji +2" nikt nie zgłasza negatywnego wpływu na własności jezdne.
Zawias jest tak skonstruowany że skoku wystarcza. W przypadku PIII/IV Amortyzatory do liftu które są ogranicznikiem skoku w dół, mają inne wymiary niż ori amory. Punkt spoczynkowy się przesuwa a skok pozostaje taki sam lub się zwiększa.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: benek » pn lis 16, 2015 11:42 pm

Spalanie w pajero IV 3,5 benzynka automat (2015). Przy spokojnej jezdzie pali 12 l okolo 90-100km/h, przy 140-150 pali ok 15-17l. w terenie piaszczystym pali ok 22l/100 (naped 4x4).
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Ingrid » wt lis 17, 2015 8:46 pm

Najoszczędniejsze są takie w okolicach 2003r 3.2 did w aftomacie. Zdecydowanie jedna z oszczędniejszych terenówek jakie znam.

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Sygma » pt lis 20, 2015 3:05 pm

benek pisze:Spalanie w pajero IV 3,5 benzynka automat (2015). Przy spokojnej jezdzie pali 12 l okolo 90-100km/h, przy 140-150 pali ok 15-17l. w terenie piaszczystym pali ok 22l/100 (naped 4x4).
a po za parametrem spalania
jak oceniasz ten silnik ? jak wrażenia z jego użytkowania ?

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Sygma » pt lis 20, 2015 5:20 pm

aaa...
i jeszcze jeno pytanie: jakie maksymalnie duże koło mieści się na tylnych drzwiach, by nie piłować/podcinać osłony ?

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Pajero IV -3.2

Post autor: Flor » pt lis 20, 2015 7:43 pm

Adas pisze:można i tak Obrazek
można i tak
Obrazek
Obrazek
:)21
i jak widać jest to wskazanie po kilku godzinach jazdy :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości