jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: vandall_jr » śr gru 02, 2015 9:07 pm

Ghrabii pisze:jestem prawie zdecydowany na swap silnika na 4.2 nissanowski
Weź to jeszcze przemyśl :)21 dobry motor, kup najlepiej nie rozbierany i grzebany. Mało mocy i mało obrotów dostaniesz W TD. Wytrzymałość owego motora niezajobliwa, chyba, że ktoś remont robił :)
BMW to rzeźba ale efekt lepszy, lecz jeśli mam być szczery to ze skrzynią manualna Nissan-a. Automat wprowadza za dużo elektroniki.
Najlepiej przejedź się takim 4,2 i pomyśl czy Ci to odpowiada.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: NUREK MAV » czw gru 03, 2015 7:09 pm

vandall_jr pisze:
Ghrabii pisze:jestem prawie zdecydowany na swap silnika na 4.2 nissanowski
BMW to rzeźba ale efekt lepszy, lecz jeśli mam być szczery to ze skrzynią manualna Nissan-a. Automat wprowadza za dużo elektroniki.
Najlepiej przejedź się takim 4,2 i pomyśl czy Ci to odpowiada.
Zgadzam się z przedmówcą , wszystko zależy od tego co kto oczekuje po osiągach/mocy tego auta, 4,2 - dynamika nadal mizerna przelotowo też szału nie ma. A .... i czasem potrafi się nieźle zgrzać powyżej setki. BMK'a to rzeźba w aucie i elektronice,automat to dużo zachodu i jeszcze więcej elektroniki do przebabrania się dla wygody ... nijakiej... , manualka musi być dobrze zrobiona bo sprzęgło jest wymagające w tych zabawkach,oraz zmiana przełożeń lub cali na kołach do zastosowania dla płynności jazdy.... To są moje dywagacje ... Fachowcy i tak wiedzą swoje ...
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Ghrabii
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: czw paź 08, 2015 10:27 am

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Ghrabii » czw gru 03, 2015 8:14 pm

bmw w ogóle nie biorę pod uwagę tak naprawdę. Mieszkam w Wielkiej Brytanii, i obawiam się, że w momencie jakby coś się stało w aucie przy przerobieniu na silnik bmw, to musiałbym kupować bilet mechanikowi na samolot temu co mi montował, wynajmował miejsce w garażu oraz czekał miesiąc na wszystkie części.
Czego oczekuję po silniku? Niczego tak naprawdę, on ma być, ma działać, nie szukam auta które pobije rekord na setkę, ale takie które przejedzie z punktu A do B, niekoniecznie po asfalcie, ale po terenie nie topiąc po klamki w błocie.
Nie miałem nic przeciwko 3.0 poza tym, że był czasem lekko zamulony, ale działał...

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: scuaz » czw gru 03, 2015 9:32 pm

z tego co pisałeś o silnikiu 4.2 od karłowicza , tam maja 4.2 turbo ten już nadaje sie do używania , na 35"kołach rusza obojętnie z 2 biegu , predkości przelotowe są do zakceptowania
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Ghrabii
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: czw paź 08, 2015 10:27 am

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Ghrabii » pt gru 04, 2015 10:23 am

mój 3.0 na 33" też miał akceptowalną prędkość przelotową dla mnie - 60-70mph na trasie i "tylko" 11l/100km z boksem dachowym. Taka prędkość mi wystarcza :) gdybym chciał coś co ma optymalną prędkość przelotową w okolicy 80-90mph to bym miał zupełnie inne auto :)

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: NUREK MAV » pt gru 04, 2015 10:58 am

Ghrabii pisze:mój 3.0 na 33" też miał akceptowalną prędkość przelotową dla mnie - 60-70mph na trasie i "tylko" 11l/100km z boksem dachowym. Taka prędkość mi wystarcza :) gdybym chciał coś co ma optymalną prędkość przelotową w okolicy 80-90mph to bym miał zupełnie inne auto :)
hmmm.... to jeszcze wszystko przed tobą :-) Ja śmigałem na przelotowej z 2.8 tdi w longu 90-110 i spalanie miałem takie jak ty na 60-70 więc coś u ciebie nie tak z tym spalaniem ,a miałem kurnik i 4 szt ludzisk na pokładzie.
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Ghrabii
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: czw paź 08, 2015 10:27 am

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Ghrabii » pt gru 04, 2015 11:13 am

NUREK MAV pisze:
Ghrabii pisze:mój 3.0 na 33" też miał akceptowalną prędkość przelotową dla mnie - 60-70mph na trasie i "tylko" 11l/100km z boksem dachowym. Taka prędkość mi wystarcza :) gdybym chciał coś co ma optymalną prędkość przelotową w okolicy 80-90mph to bym miał zupełnie inne auto :)
hmmm.... to jeszcze wszystko przed tobą :-) Ja śmigałem na przelotowej z 2.8 tdi w longu 90-110 i spalanie miałem takie jak ty na 60-70 więc coś u ciebie nie tak z tym spalaniem ,a miałem kurnik i 4 szt ludzisk na pokładzie.
Ale miałeś w 2.8 tdi, long 90-110 kph czy mph Bo 90-110 kilometrów to jest prawie to samo co 60-70 mil na godzinę ;)
A jeśli mil, to naprawdę niezła maszyna w takim razie skoro zasuwa w granicach 160k/h

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: NUREK MAV » pt gru 04, 2015 11:37 am

Tak masz rację nie spojrzałem na mile tylko cyfry a to nie to samo co km/h :-) mój błąd. Przyzwyczajenie,rzadko kto podaje w milach bo mało spotykane w kraju takowe liczniki a ty pewnie za morski jesteś ...
P.S 160km/h zasówał jak był golas -cywilny na 31" ...
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Ghrabii
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: czw paź 08, 2015 10:27 am

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Ghrabii » pt gru 04, 2015 12:55 pm

No ja jestem "swój" ale obecnie wyspiarki.
Ja nie próbowałem swojego rozbujać do tych 160km/h nigdy, za krótko go miałem.
Na szczęście mój ma podwójny licznik co jest bardzo przyjemną rzeczą do poruszania się po kontynencie.

Awatar użytkownika
iwan935
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: śr kwie 08, 2015 8:17 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: iwan935 » śr mar 30, 2016 10:55 am

Popierałem wersje orginalną,jak wcześniej pisałem ;) i się trzy tygodnie temu zastanowiłem,stało się ;) będzie TD42Ti u Igora,zamówiony :) teraz się doczekać trzeba ;) i amen, na zawsze :D
Pozatym jeszcze dam im auto,by je wypieścili... ;) bo Misiek ma być na Syberii w 2018 r ;)
p.s. jak kotoś chętny to pisać do mnie na priv,albo do Tomka z Patrolnietych ;)
p.s.2 skrócony plan: Moskwa/Krasnojarsk/Siewierobajlaklsk/Taksimo/diabelski most na rzece Witim/Kłanda/przeprawa przez rzekę Kłanda...(zależy od stanu wody) albo wpław albo na pace Urala ;) dalej Nowa Czara/Hani/przeprawa przez rzekę Ołongdo po moście kolejowym/Tynda...jest dalej opcja albo do Jakucka,albo Magadan...
do Hani po drodze byłem już trzy razy osobiście z buta...da się ale przeprawówka ostra i koniec świata...

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: NUREK MAV » śr mar 30, 2016 12:51 pm

@iwan935 muszę ciebie do ulubionych dodać :D bo plan mi się podoba, a i może do tego roku uda mi się plany zgrać. Tczew nie tak daleko to i może gdzieś na trasie się spotkamy .... :lol:
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Ingrid » śr mar 30, 2016 10:19 pm

iwan935 pisze:Popierałem wersje orginalną,jak wcześniej pisałem ;) i się trzy tygodnie temu zastanowiłem,stało się ;) będzie TD42Ti u Igora,zamówiony :) teraz się doczekać trzeba ;) i amen, na zawsze :D
Pozatym jeszcze dam im auto,by je wypieścili... ;) bo Misiek ma być na Syberii w 2018 r ;)
p.s. jak kotoś chętny to pisać do mnie na priv,albo do Tomka z Patrolnietych ;)
p.s.2 skrócony plan: Moskwa/Krasnojarsk/Siewierobajlaklsk/Taksimo/diabelski most na rzece Witim/Kłanda/przeprawa przez rzekę Kłanda...(zależy od stanu wody) albo wpław albo na pace Urala ;) dalej Nowa Czara/Hani/przeprawa przez rzekę Ołongdo po moście kolejowym/Tynda...jest dalej opcja albo do Jakucka,albo Magadan...
do Hani po drodze byłem już trzy razy osobiście z buta...da się ale przeprawówka ostra i koniec świata...

O! Gratuluje. Wiesz do czego parch służy. I ten właśnie silnik :)2 A nie jakieś majonezy :wink:

Awatar użytkownika
iwan935
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: śr kwie 08, 2015 8:17 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: iwan935 » czw mar 31, 2016 11:07 pm

@ NUREK MAV spox ;) no ba jasne że nie daleko, można by walnąć jakiego flakona poznawczego i pogadać o planie :D

Awatar użytkownika
iwan935
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: śr kwie 08, 2015 8:17 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: iwan935 » czw mar 31, 2016 11:08 pm

@ Ingrid ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość