Rav4 I Gen
Moderator: Mroczny
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Rav4 I Gen
Dla porównania - napęd np. mitsubishi space runner, też 4x4 stały, i silnikiem w poprzek - działa inaczej. Tam przekładnia kątowa (transferowa) jest 1:1, a CD jest umieszczony na wałku zdawczym skrzyni. I wtedy przełożenie tylnego dyfra to przełożenie główne - takie samo jak przełożenie dla przedniego napędu, a CD wiruje o tyle szybciej niż dyfry osiowe - ile wynosi przełożenie główne.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: Rav4 I Gen
Teraz pasuje, wszyscy mamy racje
. Dla mnie przekladnia glowna (ang final drive) jest w moscie. Ty nazywasz tak przejscie ze skrzyni na CD.
Jedno co mnie zastanawia to przelozenia. Jesli PG ma ok. 4 a dyfry 2,6 to calkowite przelozenie glowne skrzynia - kola to 10

Jedno co mnie zastanawia to przelozenia. Jesli PG ma ok. 4 a dyfry 2,6 to calkowite przelozenie glowne skrzynia - kola to 10

loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Rav4 I Gen
Toć napisałem wyraźnie - TG najpierw podnosi obroty na wał - a następnie tylny dyfer je obniża - o dokładnie taką samą wartość. Finalne przełożenie wynosi dokładnie tyle - ile ma przekładnia główna. TG i dyfer tylny wynikowo dają 1:1 - z tym że wał się kręci szybciej, więc jest i obciążony mniejszym momentem
Tego typu rozwiązania nie spotkałem nigdzie indziej - i nie wiem czemu toyota tak to własnie zrobiła. Porównywalna skrzynka mitsu (a dokładniej przekładnia transferowa) jest sporo mniejsza i lżejsza, a przenosi tyle samo. Acz ...
może i nie tyle samo - przekładnia hipoidalna, przy założeniu tego samego modułu zęba jest jednak wytrzymalsza, jeżeli przełożenie jest mniejsze. Rośnie wtedy współczynnik jednoczesności zazębienia.
Możliwe też - że przyczyna było właśnie ustandaryzowanie przekładni tylnej - jeden typ do wszystkich modeli (wliczając również corolkę 4x4, i zdaje się również kilka jeszcze modeli JDM). Znacznie łatwiej (i taniej) zmienić jedynie przekładnię główną - to są zwykłe koła walcowe ze skośnymi zębami. Jedna przekładnia walcowa - zamiast dwóch dyfrów.

Tego typu rozwiązania nie spotkałem nigdzie indziej - i nie wiem czemu toyota tak to własnie zrobiła. Porównywalna skrzynka mitsu (a dokładniej przekładnia transferowa) jest sporo mniejsza i lżejsza, a przenosi tyle samo. Acz ...

Możliwe też - że przyczyna było właśnie ustandaryzowanie przekładni tylnej - jeden typ do wszystkich modeli (wliczając również corolkę 4x4, i zdaje się również kilka jeszcze modeli JDM). Znacznie łatwiej (i taniej) zmienić jedynie przekładnię główną - to są zwykłe koła walcowe ze skośnymi zębami. Jedna przekładnia walcowa - zamiast dwóch dyfrów.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Rav4 I Gen
z tego co pomne to jednak jest troche mniej niż 1:1
przez to żeby jechać 100 to trzeba 3000rpm wykręcić albo i trochę więcej
przez to żeby jechać 100 to trzeba 3000rpm wykręcić albo i trochę więcej

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Rav4 I Gen
1:1 jest między przekładnia transferową - a tylnym dyfrem. Albo inaczej - to są dwie identyczne przekładnie, w kładzie gdzie pierwsza podnosi obroty - a druga obniża, w takiej samej proporcji.
Przełożenie główne dla tego typu napędu jak dobrze pamiętam jest w zakresie 3,7 do 4,5, tak mniej więcej.
Pierwszy raz się z tym styknąłem w Isla - tam dużo ravek jeździło, i kiedyś przyszedł klient że chce dyfer do konkretnego modelu - a że toyota koduje na tabliczce znamionowej auta przełożenie główne - no to se zczytałem, i polazłem do magazynu szukać właściwego. Chyba z godzine szukałem wtedy dyfra 3,9 - i ni uja - wszystkie (kilkanaście sztuk) po 2,6 ...
Przełożenie główne dla tego typu napędu jak dobrze pamiętam jest w zakresie 3,7 do 4,5, tak mniej więcej.
Pierwszy raz się z tym styknąłem w Isla - tam dużo ravek jeździło, i kiedyś przyszedł klient że chce dyfer do konkretnego modelu - a że toyota koduje na tabliczce znamionowej auta przełożenie główne - no to se zczytałem, i polazłem do magazynu szukać właściwego. Chyba z godzine szukałem wtedy dyfra 3,9 - i ni uja - wszystkie (kilkanaście sztuk) po 2,6 ...

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- pamejudd
-
- Posty: 1420
- Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
- Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu
Re: Rav4 I Gen
To ja mam jeszcze jedno pytanie: dziś pojawiło się w silniku rzężenie, jasno związane z dodawaniem i odejmowaniem gazu (pojawia się również na biegu jałowym i wciśniętym sprzęgle). Przypomina trochę wycie na biegu wstecznym. Co to może być? 

130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org
wolvesahead.org
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Rav4 I Gen
Któreś łożysko w osprzęcie (czyli coś co jest związane z paskiem wielorowkowym).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- pamejudd
-
- Posty: 1420
- Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
- Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu
Re: Rav4 I Gen
Ale to nie świszczy jak pasek, tylko tak trochę bardziej basowo wyje...
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org
wolvesahead.org
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Re: Rav4 I Gen
Temu piszę - łożysko. Napinacz, rolka prowadząca, pompa wspomagania albo alternator.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- pamejudd
-
- Posty: 1420
- Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
- Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu
Re: Rav4 I Gen
A nie pojawiałoby się również na biegu jałowym?
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org
wolvesahead.org
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- pamejudd
-
- Posty: 1420
- Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
- Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu
Re: Rav4 I Gen
Sorki, zaćmienie - miałem na myśli bieg jałowy bez dodawania gazu. Tak jak pisałem wcześniej - dźwięk pojawia się tylko kiedy jest wciśniety gaz.
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org
wolvesahead.org
- pamejudd
-
- Posty: 1420
- Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
- Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu
Re: Rav4 I Gen
Dzisiaj sprawdziłem że dźwięk jest związany wprost z obrotami silnika: staje się słyszalny przy ok 2k rpm i rośnie do jakichś 3krpm (wyżej nie sprawdzałem). Pomacałem rolki paska alternatora, ale żadna nie ma luzu 

130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org
wolvesahead.org
Re: Rav4 I Gen
jak się zaciera to luzu mieć nei będzie
jak silnik stoi i pasek napięty to luzu mieć nie będzie

jak silnik stoi i pasek napięty to luzu mieć nie będzie

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- pamejudd
-
- Posty: 1420
- Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
- Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu
Re: Rav4 I Gen
Rolka alternatora.
Dziękuję forumie
Ktoś wie jaki jest nr części alternatora do 2.0 1998?
Dziękuję forumie

Ktoś wie jaki jest nr części alternatora do 2.0 1998?
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org
wolvesahead.org
Re: Rav4 I Gen
w 1 generacji był tylko 1 silnik i jeden altek 

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- pamejudd
-
- Posty: 1420
- Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
- Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu
Re: Rav4 I Gen
Dzięki
Haynes straszy żeby zwrócić uwagę na typ połączeń.

Haynes straszy żeby zwrócić uwagę na typ połączeń.
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org
wolvesahead.org
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość