Rav4 I Gen

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Rav4 I Gen

Post autor: rokfor32 » ndz sty 17, 2016 9:52 am

Dla porównania - napęd np. mitsubishi space runner, też 4x4 stały, i silnikiem w poprzek - działa inaczej. Tam przekładnia kątowa (transferowa) jest 1:1, a CD jest umieszczony na wałku zdawczym skrzyni. I wtedy przełożenie tylnego dyfra to przełożenie główne - takie samo jak przełożenie dla przedniego napędu, a CD wiruje o tyle szybciej niż dyfry osiowe - ile wynosi przełożenie główne.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Rav4 I Gen

Post autor: apede » ndz sty 17, 2016 10:57 am

Teraz pasuje, wszyscy mamy racje :)21 . Dla mnie przekladnia glowna (ang final drive) jest w moscie. Ty nazywasz tak przejscie ze skrzyni na CD.

Jedno co mnie zastanawia to przelozenia. Jesli PG ma ok. 4 a dyfry 2,6 to calkowite przelozenie glowne skrzynia - kola to 10 :o
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Rav4 I Gen

Post autor: rokfor32 » ndz sty 17, 2016 12:09 pm

Toć napisałem wyraźnie - TG najpierw podnosi obroty na wał - a następnie tylny dyfer je obniża - o dokładnie taką samą wartość. Finalne przełożenie wynosi dokładnie tyle - ile ma przekładnia główna. TG i dyfer tylny wynikowo dają 1:1 - z tym że wał się kręci szybciej, więc jest i obciążony mniejszym momentem :wink:

Tego typu rozwiązania nie spotkałem nigdzie indziej - i nie wiem czemu toyota tak to własnie zrobiła. Porównywalna skrzynka mitsu (a dokładniej przekładnia transferowa) jest sporo mniejsza i lżejsza, a przenosi tyle samo. Acz ... :roll: może i nie tyle samo - przekładnia hipoidalna, przy założeniu tego samego modułu zęba jest jednak wytrzymalsza, jeżeli przełożenie jest mniejsze. Rośnie wtedy współczynnik jednoczesności zazębienia.

Możliwe też - że przyczyna było właśnie ustandaryzowanie przekładni tylnej - jeden typ do wszystkich modeli (wliczając również corolkę 4x4, i zdaje się również kilka jeszcze modeli JDM). Znacznie łatwiej (i taniej) zmienić jedynie przekładnię główną - to są zwykłe koła walcowe ze skośnymi zębami. Jedna przekładnia walcowa - zamiast dwóch dyfrów.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Rav4 I Gen

Post autor: lbl78 » ndz sty 17, 2016 12:12 pm

z tego co pomne to jednak jest troche mniej niż 1:1
przez to żeby jechać 100 to trzeba 3000rpm wykręcić albo i trochę więcej :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Rav4 I Gen

Post autor: rokfor32 » ndz sty 17, 2016 12:39 pm

1:1 jest między przekładnia transferową - a tylnym dyfrem. Albo inaczej - to są dwie identyczne przekładnie, w kładzie gdzie pierwsza podnosi obroty - a druga obniża, w takiej samej proporcji.

Przełożenie główne dla tego typu napędu jak dobrze pamiętam jest w zakresie 3,7 do 4,5, tak mniej więcej.

Pierwszy raz się z tym styknąłem w Isla - tam dużo ravek jeździło, i kiedyś przyszedł klient że chce dyfer do konkretnego modelu - a że toyota koduje na tabliczce znamionowej auta przełożenie główne - no to se zczytałem, i polazłem do magazynu szukać właściwego. Chyba z godzine szukałem wtedy dyfra 3,9 - i ni uja - wszystkie (kilkanaście sztuk) po 2,6 ... :)21
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: Rav4 I Gen

Post autor: pamejudd » czw sty 21, 2016 12:19 pm

To ja mam jeszcze jedno pytanie: dziś pojawiło się w silniku rzężenie, jasno związane z dodawaniem i odejmowaniem gazu (pojawia się również na biegu jałowym i wciśniętym sprzęgle). Przypomina trochę wycie na biegu wstecznym. Co to może być? :)
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Rav4 I Gen

Post autor: rokfor32 » pt sty 22, 2016 7:43 am

Któreś łożysko w osprzęcie (czyli coś co jest związane z paskiem wielorowkowym).
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: Rav4 I Gen

Post autor: pamejudd » pt sty 22, 2016 11:22 pm

Ale to nie świszczy jak pasek, tylko tak trochę bardziej basowo wyje...
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Rav4 I Gen

Post autor: rokfor32 » sob sty 23, 2016 7:28 am

Temu piszę - łożysko. Napinacz, rolka prowadząca, pompa wspomagania albo alternator.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: Rav4 I Gen

Post autor: pamejudd » sob sty 23, 2016 11:03 am

A nie pojawiałoby się również na biegu jałowym?
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Rav4 I Gen

Post autor: rokfor32 » sob sty 23, 2016 2:01 pm

Owszem. Tak przecież właśnie napisałeś.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: Rav4 I Gen

Post autor: pamejudd » sob sty 23, 2016 5:15 pm

Sorki, zaćmienie - miałem na myśli bieg jałowy bez dodawania gazu. Tak jak pisałem wcześniej - dźwięk pojawia się tylko kiedy jest wciśniety gaz.
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: Rav4 I Gen

Post autor: pamejudd » pn sty 25, 2016 7:12 pm

Dzisiaj sprawdziłem że dźwięk jest związany wprost z obrotami silnika: staje się słyszalny przy ok 2k rpm i rośnie do jakichś 3krpm (wyżej nie sprawdzałem). Pomacałem rolki paska alternatora, ale żadna nie ma luzu :roll:
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Rav4 I Gen

Post autor: lbl78 » wt sty 26, 2016 7:25 am

jak się zaciera to luzu mieć nei będzie :)21
jak silnik stoi i pasek napięty to luzu mieć nie będzie :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: Rav4 I Gen

Post autor: pamejudd » czw sty 28, 2016 7:04 pm

Rolka alternatora.
Dziękuję forumie :)


Ktoś wie jaki jest nr części alternatora do 2.0 1998?
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Rav4 I Gen

Post autor: lbl78 » czw sty 28, 2016 7:27 pm

w 1 generacji był tylko 1 silnik i jeden altek ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: Rav4 I Gen

Post autor: pamejudd » pt sty 29, 2016 1:48 pm

Dzięki :)2
Haynes straszy żeby zwrócić uwagę na typ połączeń.
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość