REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

kubanos
 
 
Posty: 124
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 6:53 pm

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: kubanos » pn lut 22, 2016 8:20 pm

A co się dzieje ?

Awatar użytkownika
wskodziana
Posty: 415
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: wskodziana » pn lut 22, 2016 9:21 pm

Na jednym ustawieniu kopci jak szalony na biało i efekt jest taki , że nie ma mocy i kuleje na cylindrach. Na drugim jest w miarę ale ma problem z odpaleniem. Kopci na biało dopóki się nie rozgrzeje potem jest lepiej ale dymek mały leci :cry:
Świece grzeją ,filtry i cały układ paliwowy nowy (przewody ,bak itd ) ,filtry nowe, kompresja wszędzie równa , paliwo się nie cofa , oczywiście świeża ropa.

Awatar użytkownika
wskodziana
Posty: 415
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: wskodziana » pt mar 11, 2016 7:10 pm

podobno w y60 2.8 montowane były 3 rodzaje pomp 2 bosch i 1 japońska czy wszystkie ustawia się tak samo (te same wartości ) ?

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: vandall_jr » sob mar 12, 2016 6:32 pm

wskodziana pisze:podobno w y60 2.8 montowane były 3 rodzaje pomp 2 bosch i 1 japońska czy wszystkie ustawia się tak samo (te same wartości ) ?
łee Bosch to raczej nie ZEXEL/DIESEL KIKI, Bosch-a w Y60 tom nie widział :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: Marek » sob mar 12, 2016 8:13 pm

Wprawdzie z 2,8 się nie doktoryzowałem, ale zdaje się DIESEL-KIKI to właśnie licencyjny Bosch. Tak jest przynajmniej w rzędówkach do SD33/33T.

pzdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

tekkenfan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: sob lis 02, 2013 10:28 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: tekkenfan » czw kwie 21, 2016 9:24 pm

żeby nie zakładac nowego tematu to spytam tutaj.
Zmieniłem turbinę i żeby nie ustawiać paliwa na pałę zrobiłem logi AFRu:
Obrazek

Jak widać przy mocnym wciśnięciu gazu AFR spada na 14, czyli za bogato, ale jak już zacznie jechać to mam 20-22. Innymi słowy jakbym dal rade ogarnąć tą szpilkę to można by było jeszcze trochę podlać, tymbardziej że EGT 300-350.

Jest w ogóle możliwość wyeliminowania tej szpilki zaraz po mocnym wciśnięciu gazu (np. boost pinem?) czy po prostu ten typ tak ma i nic z tym się nie zrobi?
Patrol Y60 2.8, TMIC, 4" SS Snorkel, 3" wydech, MBC
Burbo Astina 400KM+ :D

Awatar użytkownika
Rradian
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr sty 11, 2012 11:36 am
Lokalizacja: Rybnik

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: Rradian » śr mar 15, 2017 7:13 pm

Mam pytanko co do zmiany mocy. Ale po kolei :
1. Na zimnym i na ciepłym pali równo nie kopci, chodiz regularnie - zakładam ze zapłon jest ustawiony prawidłowo.
2. Jazda na trasie max 120 km/h dalej niema szans żeby sie rozpędził, gaz w podłodze i ni huhu. Turbina dmucha na 1,1 bara. Pod górki na trasie zwalnia do 100 km/h nie utrzymuje predkości. Doładowanie na turbinie samo spada również do 0,8-0,7 bara.
W terenie ostry podjazd potrafi go udusić.
3. Wyregulowałem dawke na tzw granice dymienia. Napięcie sprężyny membrany zluzowane o kilka ząbków zeby wcześniej turbina wstawała. Boostpin przestawiony o 15 st w stronę zgodnie ze skazówkami zegara od poz 0.
Ktoś ma pomysł jak to wyregulować żeby lepiej sie zbierał na podjazdach? Czy dać mu jeszcze ciut wachy ?

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: purti » czw mar 16, 2017 7:51 am

Co to wg Ciebie jest granica dymienia ?
Optymalnie jest ustawić tak, żeby trochę zadymił z dołu celem szybszego rozpędzenia turbo, oraz lekka, czarna mgiełka za autem przy maks bucie na średnich/wysokich obrotach gdzie jest maks doładowanie.
Sprawdzałeś kąt wtrysku ? Kompresja jest ? Załóż IC przede wszystkim.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: N2O » pt mar 17, 2017 1:06 pm

Zacznij od filtra paliwa.
:)21

Objawy wskazują na brak paliwa pod obciążeniem.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: purti » pt mar 17, 2017 1:13 pm

True, true... :)2
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: N2O » pt mar 17, 2017 2:06 pm

A jak nie ma paliwa, to ciśnienie wewnętrzne w pompie jest za małe i nie ma z czego wyprzedzić wtrysku na wysokich obrotach, a to powoduje spadek mocy i doładowania i koło się zamyka.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Rradian
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr sty 11, 2012 11:36 am
Lokalizacja: Rybnik

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: Rradian » sob mar 18, 2017 6:43 pm

Filt jest dopiero co wymieniony, moze trzeba dawke podkrecić? W ktôrą stronę jak coś? . To auto w ogøle było jakoś skrecone bo bootspin był przestawiony w przeciwną do skazówek pozycje , w strone akumulatora. Przestawiłem o 15 st w strone silnika, zluzowałem napięcie spreżyny o jeden obrôt nakrętki napinającej. Jest lepiej ale tak jak pisałem dusimy sie.

tonyhalik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: sob gru 13, 2014 4:04 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T

Post autor: tonyhalik » ndz maja 20, 2018 6:40 pm

Panowie czy może ktoś podrzucić jakiś link do zagara który będzie pasował do ustawienia tej pompy, bo szukam i nie mogę namierzyć takiego z opisem zexel. dzięki z góry

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości