REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
Moderator: Kosiarz
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
A co się dzieje ?
- wskodziana
- Posty: 415
- Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
- Lokalizacja: Legionowo
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
Na jednym ustawieniu kopci jak szalony na biało i efekt jest taki , że nie ma mocy i kuleje na cylindrach. Na drugim jest w miarę ale ma problem z odpaleniem. Kopci na biało dopóki się nie rozgrzeje potem jest lepiej ale dymek mały leci
Świece grzeją ,filtry i cały układ paliwowy nowy (przewody ,bak itd ) ,filtry nowe, kompresja wszędzie równa , paliwo się nie cofa , oczywiście świeża ropa.

Świece grzeją ,filtry i cały układ paliwowy nowy (przewody ,bak itd ) ,filtry nowe, kompresja wszędzie równa , paliwo się nie cofa , oczywiście świeża ropa.
- wskodziana
- Posty: 415
- Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
- Lokalizacja: Legionowo
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
podobno w y60 2.8 montowane były 3 rodzaje pomp 2 bosch i 1 japońska czy wszystkie ustawia się tak samo (te same wartości ) ?
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
łee Bosch to raczej nie ZEXEL/DIESEL KIKI, Bosch-a w Y60 tom nie widziałwskodziana pisze:podobno w y60 2.8 montowane były 3 rodzaje pomp 2 bosch i 1 japońska czy wszystkie ustawia się tak samo (te same wartości ) ?

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
Wprawdzie z 2,8 się nie doktoryzowałem, ale zdaje się DIESEL-KIKI to właśnie licencyjny Bosch. Tak jest przynajmniej w rzędówkach do SD33/33T.
pzdr.
pzdr.

Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
W-160 3,3TD + Czapajew
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
żeby nie zakładac nowego tematu to spytam tutaj.
Zmieniłem turbinę i żeby nie ustawiać paliwa na pałę zrobiłem logi AFRu:

Jak widać przy mocnym wciśnięciu gazu AFR spada na 14, czyli za bogato, ale jak już zacznie jechać to mam 20-22. Innymi słowy jakbym dal rade ogarnąć tą szpilkę to można by było jeszcze trochę podlać, tymbardziej że EGT 300-350.
Jest w ogóle możliwość wyeliminowania tej szpilki zaraz po mocnym wciśnięciu gazu (np. boost pinem?) czy po prostu ten typ tak ma i nic z tym się nie zrobi?
Zmieniłem turbinę i żeby nie ustawiać paliwa na pałę zrobiłem logi AFRu:

Jak widać przy mocnym wciśnięciu gazu AFR spada na 14, czyli za bogato, ale jak już zacznie jechać to mam 20-22. Innymi słowy jakbym dal rade ogarnąć tą szpilkę to można by było jeszcze trochę podlać, tymbardziej że EGT 300-350.
Jest w ogóle możliwość wyeliminowania tej szpilki zaraz po mocnym wciśnięciu gazu (np. boost pinem?) czy po prostu ten typ tak ma i nic z tym się nie zrobi?
Patrol Y60 2.8, TMIC, 4" SS Snorkel, 3" wydech, MBC
Burbo Astina 400KM+
Burbo Astina 400KM+

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
Mam pytanko co do zmiany mocy. Ale po kolei :
1. Na zimnym i na ciepłym pali równo nie kopci, chodiz regularnie - zakładam ze zapłon jest ustawiony prawidłowo.
2. Jazda na trasie max 120 km/h dalej niema szans żeby sie rozpędził, gaz w podłodze i ni huhu. Turbina dmucha na 1,1 bara. Pod górki na trasie zwalnia do 100 km/h nie utrzymuje predkości. Doładowanie na turbinie samo spada również do 0,8-0,7 bara.
W terenie ostry podjazd potrafi go udusić.
3. Wyregulowałem dawke na tzw granice dymienia. Napięcie sprężyny membrany zluzowane o kilka ząbków zeby wcześniej turbina wstawała. Boostpin przestawiony o 15 st w stronę zgodnie ze skazówkami zegara od poz 0.
Ktoś ma pomysł jak to wyregulować żeby lepiej sie zbierał na podjazdach? Czy dać mu jeszcze ciut wachy ?
1. Na zimnym i na ciepłym pali równo nie kopci, chodiz regularnie - zakładam ze zapłon jest ustawiony prawidłowo.
2. Jazda na trasie max 120 km/h dalej niema szans żeby sie rozpędził, gaz w podłodze i ni huhu. Turbina dmucha na 1,1 bara. Pod górki na trasie zwalnia do 100 km/h nie utrzymuje predkości. Doładowanie na turbinie samo spada również do 0,8-0,7 bara.
W terenie ostry podjazd potrafi go udusić.
3. Wyregulowałem dawke na tzw granice dymienia. Napięcie sprężyny membrany zluzowane o kilka ząbków zeby wcześniej turbina wstawała. Boostpin przestawiony o 15 st w stronę zgodnie ze skazówkami zegara od poz 0.
Ktoś ma pomysł jak to wyregulować żeby lepiej sie zbierał na podjazdach? Czy dać mu jeszcze ciut wachy ?
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
Co to wg Ciebie jest granica dymienia ?
Optymalnie jest ustawić tak, żeby trochę zadymił z dołu celem szybszego rozpędzenia turbo, oraz lekka, czarna mgiełka za autem przy maks bucie na średnich/wysokich obrotach gdzie jest maks doładowanie.
Sprawdzałeś kąt wtrysku ? Kompresja jest ? Załóż IC przede wszystkim.
Optymalnie jest ustawić tak, żeby trochę zadymił z dołu celem szybszego rozpędzenia turbo, oraz lekka, czarna mgiełka za autem przy maks bucie na średnich/wysokich obrotach gdzie jest maks doładowanie.
Sprawdzałeś kąt wtrysku ? Kompresja jest ? Załóż IC przede wszystkim.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
Zacznij od filtra paliwa.
Objawy wskazują na brak paliwa pod obciążeniem.

Objawy wskazują na brak paliwa pod obciążeniem.
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
A jak nie ma paliwa, to ciśnienie wewnętrzne w pompie jest za małe i nie ma z czego wyprzedzić wtrysku na wysokich obrotach, a to powoduje spadek mocy i doładowania i koło się zamyka.


Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
Filt jest dopiero co wymieniony, moze trzeba dawke podkrecić? W ktôrą stronę jak coś? . To auto w ogøle było jakoś skrecone bo bootspin był przestawiony w przeciwną do skazówek pozycje , w strone akumulatora. Przestawiłem o 15 st w strone silnika, zluzowałem napięcie spreżyny o jeden obrôt nakrętki napinającej. Jest lepiej ale tak jak pisałem dusimy sie.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 28
- Rejestracja: sob gru 13, 2014 4:04 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
Panowie czy może ktoś podrzucić jakiś link do zagara który będzie pasował do ustawienia tej pompy, bo szukam i nie mogę namierzyć takiego z opisem zexel. dzięki z góry
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości