pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » ndz maja 15, 2016 9:45 pm

Jak Ci dobija do odbojników to nie sprężyna winna tylko zesrany/kiepskiej jakości amortyzator.
Amor dba o to by nie dobijało.
Dasz podkładkę to zaraz jebnie Ci sprężyna, taki puder na twarz i te sprawy.

Jak założysz jakiegoś Lovellsa (mam i polecam) czy innego Ironmana czy nawet do Pajero wiem że dobry, tani i ludzie chwalą Profender to będziesz mógł popierdzielać po wyjebach w taki sposób jaki nie jest to możliwe na żadnym innym zamienniku typu Kayaba czy Monroe.
Kayabę miałem też u siebie, nawet opisywałem problem gotowania tych amortyzatorów na szutrowych tarkach - na Lovellsie jeszcze nigdy mi się to nie udało :)2.

qmulus
Posty: 623
Rejestracja: śr lut 04, 2009 1:20 pm
Lokalizacja: Miasto Królów Polskich/ Skien Norwegia

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: qmulus » ndz maja 15, 2016 10:58 pm

[quote="Marcingalloper"]Jak Ci dobija do odbojników to nie sprężyna winna tylko zesrany/kiepskiej jakości amortyzator.
Amor dba o to by nie dobijało.



Bez obrazy ale chyba masz male pojecie o pracy zawieszenia jesli cos takiego piszesz.
Pajero 92 2,5 TD :)

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » ndz maja 15, 2016 11:12 pm

qmulus pisze: Bez obrazy ale chyba masz male pojecie o pracy zawieszenia jesli cos takiego piszesz.
Pisz gupiemu a gupi po swojemu, ale spoko, pewnie masz rację.
Kupuj sprężyny, ja przeszedłem dokładnie tą samą drogę i podwójnie płaciłem. Nawet na sprężynie Lovells 2cale o dużo grubszym przekroju drutu na starym amortyzatorze Kayaby dobijało :lol: . Mniej ale dobijało na tyle że w 4 osoby nie było możliwości szybszej jazdy a dziwnym trafem po założeniu amorów też Lovellsa ustało. I co Ty na to ?? .

qmulus
Posty: 623
Rejestracja: śr lut 04, 2009 1:20 pm
Lokalizacja: Miasto Królów Polskich/ Skien Norwegia

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: qmulus » ndz maja 15, 2016 11:20 pm

nic. glupi jestem ale przynajmniej wiem na jakiej zasadzie dziala zawieszenie w samochodzie.
Pajero 92 2,5 TD :)

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » ndz maja 15, 2016 11:23 pm

qmulus pisze:nic. glupi jestem ale przynajmniej wiem na jakiej zasadzie dziala zawieszenie w samochodzie.
http://autokult.pl/14450,amortyzatory-r ... sploatacja

Poczytaj, może w wywnioskujesz że za dobicia zawieszenia odpowiada niewystarczająco tłumiący amortyzator.

Albo masz obrazki, może będzie łatwiej.

PS: mam i Lovellsa i Kayabę, wszystko prawie nowe. Zapraszam do mnie bo w tygodniu zwalam tylne wahacze, pomożesz przy wymianie i założymy w różnych kombinacjach i pojeździmy. Sam się przekonasz.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » ndz maja 15, 2016 11:36 pm

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/t ... rami/gw8rc

Tu też masz że jak dobija to wina amora.

qmulus
Posty: 623
Rejestracja: śr lut 04, 2009 1:20 pm
Lokalizacja: Miasto Królów Polskich/ Skien Norwegia

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: qmulus » pn maja 16, 2016 9:50 am

a moze amory mam nowe ? dopuszczasz mozliwosc ze sprezyny sa uklepane?
Pajero 92 2,5 TD :)

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » pn maja 16, 2016 10:40 am

qmulus pisze:a moze amory mam nowe ? dopuszczasz mozliwosc ze sprezyny sa uklepane?
Sprawdź EBH i siebie i porównaj ile powinno być, taki powinien być pierwszy krok.
Cóż to są za amory?. Po 60zł ? :)21

Poza tym czytasz co ja próbuję Ci przekazać?

U mnie też dobijało, kupiłem nowe amortyzatory gdyż tu na forum mi tak doradzono mimo że ja z uporem maniaka stałem przy swoim że to sprężyny. Przyszły nówki amorki Kayaby, montaż i uja, bo nadal dobija.
Pomyślałem, mądre głowy gówno się znajom, i to ja mam rację więc klik allegro i już jadą nówki sprężyny też Kayaby. Przyszły, montaż i co?, podobne gówno jak było więc się trochę zmieszałem ale znów na forum mądre głowy napisały że takie tanie zamienniki nie bedom robiły, więc ponowny klik i jedzie Lovells.
Aby być pewnym że to oni się mylili nie ja do sprężyn KYB zamontowałem amory Lovells i co? I można już było zapierdalac jak wściekły po polach - nawet gdzieś zdjęcia wstawiłem z prawie 4 metrami zboża na pace.

Chcesz kupuj i montuj Twoje pieniądze, ja już wydałem dwa razy.

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » pn maja 16, 2016 4:59 pm

Sprężyna jest elementem sprężystym przejmującym uderzenia, drgania i siły, a amortyzator jest tłumikiem powyższych zjawisk. Dobijanie zawieszenia nie koniecznie musi być winą tylko sprężyny czy tylko amortyzatora. Może być wynikową stanu poszczególnych elementów. Niech kolega sprawdzi sam dokładnie stan sprężyn, amortyzatorów i łączników. Generalnie jeśli sprężyna nie jest pęknięta, to bym jej nie wymieniał. Mogą być oczywiście niewidoczne gołym okiem mikropęknięcia, odkształcenia czy zmęczenie materiału. Jeśli amortyzator jest mokry od oleju lub wgnieciony to nadaje się do wymiany. Przez jakieś dwa lub trzy miesiące jeździłem bez jednego amortyzatora na tylnej osi. Auto strasznie się kiwało, podskakiwało i objawy podobne. A kolega qmulus jakie laczki ma założone i kiedy?

Marcinie. Nie ufałbym też tak bezgranicznie Journalistom z tych kolorowych gazetek. Przeważnie to humaniści z zamiłowaniem do motoryzacji. Niekiedy głupoty piszą.

Z innej paki. Czy w Misiufisiach wszelakich występują śrubki torx? Szukam dla siebie prezentu i mam w głowie zestaw nasadek. Nie wiem czy od razu na bogato, czy mniej.
Było Pajero, jest Galant

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16839
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kabal » wt maja 17, 2016 10:05 am

Nie występują. Do rozkręcenia pajero do ostatniej śrubki wystarczają klucze 8, 10, 12, 14, 17, 19, 22 i 24 oraz wkrętak krzyżakowy i młotek :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

qmulus
Posty: 623
Rejestracja: śr lut 04, 2009 1:20 pm
Lokalizacja: Miasto Królów Polskich/ Skien Norwegia

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: qmulus » wt maja 17, 2016 10:18 am

generalnie chodzilo mi o to jakie sprezyny mam wsadzic do auta. nie potrzebuje diagnozy samochodu przez internet bo dokladnie wiem co mam wymienic w aucie a co mam dobre.....
Pajero 92 2,5 TD :)

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » wt maja 17, 2016 10:18 am

Potrzebne są jeszcze obcinaczki to trytytek i brzeszczot.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » wt maja 17, 2016 12:50 pm

qmulus pisze:generalnie chodzilo mi o to jakie sprezyny mam wsadzic do auta. nie potrzebuje diagnozy samochodu przez internet bo dokladnie wiem co mam wymienic w aucie a co mam dobre.....
Oryginalne, śmieci typu Kayaba czy Monroe nawet nie patrz bo wywalisz na złom tak jak ja.
A jak chcesz dupe szkłem itp, to używki od Patrola 3d te z cieńszego drutu. Albo swoje w ogień i rozciągaj

@Blackbear, szukając opinii co kupić opierałem się na opini kolegów z forum jeżdżących na różnych zestawach i kupiłem to co miało najlepsze opinie, a nie to co wyglądało ładnie w gazetach :)21

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » wt maja 17, 2016 1:08 pm

Marcin!
Jak wyglądają kołki do poszerzeń naszych aut? Coś tam kupowałeś ostatnio.
Taśma klejąca przestała się sprawdzać.
:D
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » wt maja 17, 2016 1:17 pm

jradek pisze:Marcin!
Jak wyglądają kołki do poszerzeń naszych aut? Coś tam kupowałeś ostatnio.
Taśma klejąca przestała się sprawdzać.
:D
No kupiłem i mam ale w tej chwili jestem na wyjeździe, wrócę to wstawię zdjęcia i napiszę numer tych kołków bo są różne i nie wszystkie pasują.

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » wt maja 17, 2016 1:24 pm

Kabal pisze:Nie występują. Do rozkręcenia pajero do ostatniej śrubki wystarczają klucze 8, 10, 12, 14, 17, 19, 22 i 24 oraz wkrętak krzyżakowy i młotek :)21
Zapomniałeś o kluczu 21. Do kół :)
Było Pajero, jest Galant

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » wt maja 17, 2016 1:30 pm

Aaa właśnie, czemu w kołach ma 13/16 a na zapasie 21?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » wt maja 17, 2016 1:56 pm

jradek pisze:Aaa właśnie, czemu w kołach ma 13/16 a na zapasie 21?
U mnie są szpilki M12x1,5 i nakrętki 21 właśnie w kołach.
Może angliki maja takie nakrętki. Oni są imperialni, japońce metryczne. 13/16 cała to jakieś 20,6mm.
Było Pajero, jest Galant

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » wt maja 17, 2016 3:01 pm

Marcingalloper pisze:
jradek pisze:Marcin!
Jak wyglądają kołki do poszerzeń naszych aut? Coś tam kupowałeś ostatnio.
Taśma klejąca przestała się sprawdzać.
:D
No kupiłem i mam ale w tej chwili jestem na wyjeździe, wrócę to wstawię zdjęcia i napiszę numer tych kołków bo są różne i nie wszystkie pasują.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oby były takie same w Pajero jak w Gallopie. Ja wcześniej zamówiłem prawie identyczne z uszczelnieniem, taką gumką. Niby wyglądały identycznie ale nie miały tych wcięć na końcach i wylatały z blachy :)21 . Są też takie co nóżka mocująca jest w drugą stronę, i też bedo wylatać bo w plastiku nie obkręcisz aby weszło dobrze - otwory masz owalne i muszą się wkładać odpowiednio.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » wt maja 17, 2016 3:07 pm

Blackbear pisze:
jradek pisze:Aaa właśnie, czemu w kołach ma 13/16 a na zapasie 21?
U mnie są szpilki M12x1,5 i nakrętki 21 właśnie w kołach.
Może angliki maja takie nakrętki. Oni są imperialni, japońce metryczne. 13/16 cała to jakieś 20,6mm.
M12X1,5 i klucz 21 jest też w Galloperze w wersji z listwami i felgą z czterema ramionami (szersza felga). W wersji Wagon i na resorze z tyłu w wersji z felgą cztero ramienną czasami występowały M12X1,5 ale na klucz 19 i czasem też tak jest w wersji na sprężynie, bez listew.
Być może w Pajero też tak robili w różnych wersjach.

Awatar użytkownika
Ryżak
Posty: 1915
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 7:52 pm
Lokalizacja: Köslin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Ryżak » wt maja 17, 2016 8:29 pm

Stalówki były na 19 a ameliniowe na 21 chyba
Mitsu Pajero dwałosiem tedeji. Było.Vitara była. Sportage 8V był. V70 2.5tdi jest. XC90 2.4 D5 jest.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » wt maja 17, 2016 8:32 pm

Do stali są sfery a do alu stożki.
Albo odwrotnie, nie chce mi sie sprawdzać.

PS: ja mam stalowe i na 21. W alu też miałem na 21 ale nakrętki były inne.

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » śr maja 18, 2016 1:47 pm

Kolejne pytania.
Mam w planie zakup pierwszej liny kinetycznej. Jaką do lwb? Najmocniejszą?
Co z mocowaniami do szarpania? Z tyłu w zderzaku widzę solidne ucho. Myślę że wytrzyma. Z przodu jest ucho takie pòłotwarte i pionowa blacha z otworem. Oba wspawane do podłużnic. Nie budzi zaufania, do holowania się nadaje. Jakieś rady? :roll:
Było Pajero, jest Galant

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » śr maja 18, 2016 2:03 pm

Blackbear pisze:Kolejne pytania.
Mam w planie zakup pierwszej liny kinetycznej. Jaką do lwb? Najmocniejszą?
Co z mocowaniami do szarpania? Z tyłu w zderzaku widzę solidne ucho. Myślę że wytrzyma. Z przodu jest ucho takie pòłotwarte i pionowa blacha z otworem. Oba wspawane do podłużnic. Nie budzi zaufania, do holowania się nadaje. Jakieś rady? :roll:
Zastanowiłbym się na Twoim miejscu nad kinetykiem :wink: , i to poważnie.

Tyle ucho ja nie ufałem i odciąłem bo robiłem bodylift. Szarpiąc kogoś zawsze szarpałem hakiem holowniczym dobrze wiedząc że się nie powinno.

Przedni uchwyt, przynajmniej u mnie jest bardzo solidny. Kilka razy mnie rwali Patrolem tak że żałowałem że nie posiadam kasku na łbie. Myślałem, ba, czasami byłem pewien że coś się rozpierdoli - tak szarpali. Uchwyt wytrzymał wszystkie te ekscesy bez śladu.
Teraz powoli odchodzimy od kinetyków, szkoda zdrowia i samochodów. Używać jeszcze używamy bo jak malutka wklejka to szybko się można wyrwać, ale jak większy gnój to tylko łincz. Wyciągarką wolniej, ale bezpieczniej.

Ja mam 12,5t 8m. Kumple mają 22t 8 i 10 i 12m. Kinetyków u nas jak mrówków, a i tak w 90% wyciągamy się moim bo najlepiej oddaje strzał :)21 . Jakoś tak najbardziej płynnie i najmniejsze szarpnięcia są na tym o najmniejszym uciągu.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » śr maja 18, 2016 2:07 pm

https://www.youtube.com/watch?v=QPSfIVNAJVU

ło, tak się ciągalim - choć to już ostatnia faza wyciągania była.
Kinetyk to 12,5T 8m a Patrol obciążony dodatkami.
Zresztą tą liną i Patrole się ciągały i śladów na niej nie ma.

Tak głębiej się zastanawiając to lepiej niech jebnie kinetyk za dwie stówy niż uchwyt lub sama rama w leciwym sprzęcie :wink: .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości